Minecraft: Dlaczego nie będzie „dwójki”?

Popularność Minecrafta jest olbrzymia – miesięcznie gra w niego ponad 90 milionów ludzi (co bije na głowę sierpniowy rekord Fortnite’a). Inwestycja, którą poczynił w 2014 roku Microsoft, kupując studio Mojang wraz z Minecraftem za 2,5 miliarda dolarów, okazała się naprawdę opłacalna, bo statystyki tylko rosną. Jednak Helen Chiang, odpowiedzialna w Microsofcie za grę, mówi, że sequel nie jest planowany. Inne produkcje osadzone w uniwersum – jak najbardziej. Zresztą jedna, Minecraft: Dungeons, została właśnie zapowiedziana.
Dlaczego Microsoft nie bierze pod uwagę stworzenia drugiej części hitu Mojanga? Jak wyjaśnia Chiang w rozmowie z Business Insiderem, wydawca nie chce dzielić społeczności i zmuszać jej do wybierania między „jedynką” i „dwójką”:
[Druga część] nie ma sensu w przypadku Minecrafta. To zawsze powoduje rozłam społeczności. (…) Kierunek, w którym chcemy się rozwijać – i myślę, że Dungeons jest na to pierwszym przykładem – to kierunek, którym staramy się utrzymać społeczność razem. Dlatego wszystkie aktualizacje [do Minecrafta] są za darmo. Nie zamierzamy prosić graczy, by porzucili Minecrafta 1 na rzecz Minecrafta 2. Chcemy, żeby po prostu cieszyli się Minecraftem.
Jens Bergentsen, główny projektant ze studia Mojang, które pracuje właśnie nad Minecraftem: Dungeons, też uważa, że sequel nie ma większego sensu:
Nie wydaje mi się, żeby Minecraft 2 był tak naprawdę potrzebny. Minecrafta 2 mógłbyś sobie stworzyć w Minecrafcie.
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Minecraft: Dlaczego nie będzie „dwójki”?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
a co to za news, jak niby sobie redaktor wyobraża drugą część minecrafta?
Też tego nie rozumiem. Czym niby miał by być? Jakaś grafika lepsza? – shadery i teksturepacki. Nowa zawartość? Aktualizacje, ewentualnie mody. Dwójka nie na sensu, puki jedynka się nie znudzi, to to jeszcze trochę potrwa.
@Kuba3003|Wszystko jest możliwe. Przecież nowe funkcje potężnego Xbox One X były prezentowane między innymi przy użyciu Minecrafta, który miał dostać lepsze tekstury 🙂
Dwójka nie ma sensu jeśli chodzi o jakikolwiek postęp techniczny, silnik, tekstury, ponieważ fenomen Minecrafta opiera się również na tym, że bez problemu uruchamia się na większości mobilnych urządzeń.