Minecraft wygenerował 23 miliony euro, ruszają zapisy na testy Scrolls, nowej gry Notcha
Przyznać trzeba, że choć wypowiedź ta dotyczy ogromnej sumy, Persson przekazuje ją w sposób typowy dla twórców niezależnych. Informacja ta pada w odpowiedzi na pytanie zadane przez jednego z użytkowników serwisu Reddit, a cała wypowiedź brzmi następująco:
[Minecraft wygenerował] kupę pieniędzy. Trafiają one na jakieś konto gdzieś tam, ale staram się na nie nie patrzeć. Mam normalną pensję, w ramach wynagrodzenia za to, co robię każdego dnia, ale wiem, że gdzieś tam jest wielka kupa forsy. Gra sprzedała się w nakładzie około 800 tysięcy egzemplarzy w cenie około 9,95 euro, a potem w nakładzie około 1 miliona w cenie 14,95 euro. Coś tam odlicza Paypal, coś idzie na podatki, ale to wciąż bardzo dużo pieniędzy.
Obliczenia, jakich nie dokonał Persson zostały wykonane przez serwis Gamasutra. Po uwzględnieniu wszystkich parametrów okazało się, że całość sprzedaży wygenerowała około 23 milionów euro.
Część z tych pieniędzy poszła na uruchomienie studia Mojang, któremu Persson dowodzi. Najnowszy projekt tej ekipy (Notch jest jego producentem wykonawczym, ale nie głównym projektantem), to gra Scrolls. Na oficjalnej stronie gry (TUTAJ) można zapisać się na newsletter, a przy podawaniu swojego adres e-mail można również zadeklarować gotowość do wzięcia udziału w testach gry, które wkrótce ruszą. Warto – być może będziecie pierwszymi, którzy zagrają w tytuł, jakim kilka miesięcy później będzie się ekscytować pół świata.
Czytaj dalej
-
Reżyser Gothic Remake odpowiada na krytykę systemu walki przez graczy. „Chcemy...
-
Hideo Kojima mógł stworzyć grę na podstawie „Matriksa”. Jedno słowo...
-
Twórcy Civilization 7 mogą wycofać się z najbardziej rewolucyjnego rozwiązania, które...
-
Twórca DayZ krytykuje model monetyzacji w grach Valve. Firma w jego...
18 odpowiedzi do “Minecraft wygenerował 23 miliony euro, ruszają zapisy na testy Scrolls, nowej gry Notcha”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Chyba nie można już być indie, jeśli w garażu stworzyło się grę, która wygenerowała aż tyle pieniędzy. Markus „Notch” Persson, twórca Minecrafta, przyznał, że jego dzieło „całą kupę forsy”. Produkuje więc kolejne, grę Scrolls, właśnie ruszyły otwarte zapisy na jej testy!
Spory kawałek grosza, za tę kwotę mógłby spokojnie nie pracować do końca życia.|Podziwiam gościa za to że zdaje się nie przejmować tą fortuną tylko dalej robi gry.|Może i mnie uda się kiedyś podobny sukces 😛
Taa, miliony milionami ale… Notch skończ najpierw MC zanim się zabierzesz za kolejną grę, gra która tyle przynosi zysków powinna być jednak bardziej dopracowana.
Właśnie, właśnie, wypadało by skończyć MC.
Właśnie po raz trzeci. Minecraft jeszcze potrzebuje doszlifowania.
Po raz czwarty – Notch do roboty człowieku!
Lubie karcianki zobaczymy co z tego wyjdzie. Na razie zapowiada się ciekawie i trzeba będzie śledzić co i jak dalej w temacie.
Jak ja bym miał miliony to bym wszystko olał i wyjechał w tropiki 😛
Za taką kasę to można spokojnie nie pracować do końca życia xD
Dla nie ktorych lezenie do gory fjutem nie jest szczytem ambicji.
@Dariusxq|Zaraz, przeciez to by nie byla twoja kasa? Myslisz, ze Persson pracuje sam?|Pokazalbys, jakim jestes czlowiekiem 😉
a ja chcę wreszcie wskaźnik głodu w Minecraft!
Ocknijcie się! to nie są simsy! 😛
@ Dariusxq – Właśnie dlatego ich nie masz 😉
Szkoda, że 6 mln graczy Minecrafta spiraciło.
@maciek440|To ściągaj kompilator i pisz 😛 Jak chce się osiągnąć sukces to trzeba jak najprędzej zacząć.
@Jakobeks a myslisz że nie piszę?|Na razie jestem na etapie prostych programików w C++, dopiero 1 rok studiów IT robię.|Podziwiam wszystkich programistów bo już wiem że taka robota jest masakrycznie trudna.
GameMan nie dla Ciebie więc nie narzekaj