Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego otwiera się na polskie gry wideo. Odbyły się konsultacje z przedstawicielami branży

Dziś w siedzibie warszawskiego Instytutu Przemysłów Kreatywnych (dawniej Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych) odbyło się spotkanie przedstawicieli Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego z reprezentantami polskiej branży gier wideo. Wzięli w nim udział ludzie z różnych, polskich firm zajmujących się grami wideo, takich jak Anshar Studios, Artifex Mundi, Bloober Team, BoomBit SA, CD Projekt RED, Crazy Rocks, Crunching Koalas, False Prophet, GIC, GOG, Fundacja Kultura Interaktywna, IGP, Juggler Games, Krakowski Park Technologiczny, MythicOwl, OddQubit, PARP, People Can Fly, PlayWay, QLOC, Retrovibe, SPGW, Starward Industries, Techland, The Farm 51, Vivid Games oraz Związku Pracowników Branży Gier.
Konsultacje były tylko wstępem do dalszych rozmów, które zostaną przeprowadzone już 24 października jako MKiDN x Gamedev – Okrągły stół z polską branżą gier wideo. Spotkanie odbędzie się w trakcie Games Industry Conference, gdzie postulaty polskich twórców zostaną omówione z przedstawicielami instytucji państwowych, co stanie się podstawą dla stworzenia przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego prac nad strategią rozwoju lokalnej branży gier wideo.
Dialog państwa z coraz silniejszym i ważniejszym segmentem gospodarki może być wstępem do realnych działań na rzecz wspierania go, więc warto mieć tę sprawę na oku.