07.01.2011
Często komentowane 97 Komentarze

Morrowind 2011: Afera wokół moda z next-genową grafiką

Morrowind 2011: Afera wokół moda z next-genową grafiką
A miało być tak pięknie. Tymczasem - jest jak zwykle. Kilka dni temu do sieci trafiła 4GB kompilacja modów do gry Morrowind, zebrana i uzupełniona przez użytkownika o nicku Warwon, która zmieniała grafikę w tej produkcji w oprawę praktycznie next-genową. Wkrótce potem na forum Bethesdy eksplodowała afera, która zablokowała dystrybucję moda. O co poszło?

Wspominany przez nas mod, choć zebrany i opisany przed jednego człowieka, jest w rzeczywistości wynikiem pracy wielu różnych moderów, których prace skompilowano na potrzeby pakietu Morrowind 2011 Graphical Project. Kompilator pakietu zadbał o to, by umieścić w „creditsach” nazwiska i ksywki autorów większości modów, ale – sam zresztą przyznaje, że wiedział o tym w momencie wypuszczenia moda – nie w każdym przypadku mu się to udało.

No i się zaczęło – na forum Bethesdy (w wątku już usuniętym) ujawnili się twórcy modów, którzy nie pojawili się w creditsach. W wyniku ich działań oryginalne linki do pakietu zostały zablokowane. Jednocześnie skrzywdzeni moderzy twierdzą, że zgłosili problem do autora kompilacji, ale ten nie wykazywał chęci współpracy. Co innego pisze jednak on sam – na swoim blogu, który w międzyczasie również zniknął – gdzie podkreśla, że dołożył wszelkich starań, by umieścić w komplikacji nazwiska moderów i uzyskać ich zgodę na wykorzystanie ich pracy.

Kto ma rację – tego niestety nie rozstrzygniemy. Szkoda jednak, że po raz kolejnymi dobrymi chęciami wybrukowano piekło…

97 odpowiedzi do “Morrowind 2011: Afera wokół moda z next-genową grafiką”

  1. @DUSTDEVIL zazdrośni są… im się nie chciało, a tu nagle pojawił się kolo który odwalił za nich całą robotę i na dodatek nie umieścił paru xyw w kreditsach (zapewne skutkiem gapiostwa autór, który zapomnieli podpisać swoje dzieła) – skandal! jak on śmiał!

  2. nie wierzę i nie uwierzę w to, iż autor kompilacji nie starał się skontaktować z każdym z autorów

  3. @Gwynbleidd95l też byś się troszczył xD

  4. @ vI E888 w której linijce morrowind.ini ma byc AllowYesToAll=1 bo nie ma tego w swoim pliku o_O

  5. no rozumiem że upierali sie o to aby pokazano ich w creditsach, ale sory żeby odrazu usuwać z neta ten mod? I tak przecież wszyscy siągamy te mody nie patrzac kto go wykonał.

  6. krzysztof0141 7 stycznia 2011 o 18:19

    zgoda buduje niezgoda rujnuje

  7. Kurna przecież to i tak jest darmowe, on też zysków nie czerpał, a z neta i tak to nie zniknie, więc o co im (tym niedocenionym moderom) tak na prawdę chodzi?

  8. @wolf13000|Link do instrukcji jest niżej (trochę pod moim poprzednim postem) A dokładnie to chodzi o to:|http:webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:v8j6Bd3qxZoJ:morrowind2011.wordpress.com/+morrowid+wordpress&cd=5&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

  9. @kolas|Byłoby Ci miło, gdybyś ktoś zebrał pochwały za coś, co jest Twoim dziełem? Autor tego zbioru modów powinien był nie wypuszczać tego, dopóki nie umieści wszystkich autorów w creditsach, readme i gdzie jeszcze trzeba.

  10. Gra dobra (choć mi osobiście nie przypadła do gustu), mod sprawia, że jeszcze lepszai jaki los go spotkał… Miejmy nadzieję, że autorzy modów pomniejszych szybko się pogodzą, a ten wrzuci ich anmiary… Wtedy (może) sprawa będzie załatwiona 🙂 | Heh, zniknął mój komentarz na temat szukania na torrentach ;p A myślałem, że torrenty też mogą być dobre…

  11. Poza tym moderzy są czasem rekrutowani do normalnych firm zajmujących się grami, więc mogli się trochę powkurzać… niemniej jednak uważam, że powinni nie blokować dostępu do moda, tym bardziej że staram się skądś odgrzebać TESa 3 z CDA;]

  12. Ehhhhh, a mogo być tak pięknie. Grunt, że ciągle mam to draństwo w 'zanadrzu’ 😀 |Ale jednak jak się dowiedziałem ile zabawy z instalacja tego wszystkiego to jakoś mi sie odechciało 🙁 |Cy to naprawdę nie mogłoby być prostsze i przystępniejsze ?

  13. @uwux w plikach danych zaznacz przywroc domyslne i odpal gre, a pozniej dodawaj pliki esp/esm i zobacz ktore nie dzialaja robia problemy, potem je trzeba bedzie przerobic jesli chcesz je miec wlaczone :/

  14. jak przywrocisz domysle ustawienia to bedziesz mial czysta gre z ulepszona grafika, ale bez modow ;]

  15. Morrowind 2011 is back! http:morrowind2011.ultimaaiera.com/

  16. Po instalacji tego moda, podczas wczytywania gry (czy z save’a czy nowa gra) wyskakuje mi błąd:|Expression Error Unable to find cell id „Vivek, Arena” in script brerasScriptktoś wie, jak to naprawić?

  17. Grucha – skonwertowałeś wszystkie mody?

  18. Wszystko po kolej robiłem tak jak jest w instrukcji

  19. By działało z polską wersją trzeba zrobić jeszcze coś, mianowicie przekonwerterować wszystkie esp które będą używane za pomocą programu który był w którymś komentarzu wspominany.

  20. Co to za problem pościągać mody osobno, wedle własnego gustu… -.-

  21. no to szukaj i ściągaj ponad 80 modów gl & hf jak to mawiają 🙂

  22. masakra z tym konwertowaniem…

  23. Jakby ktoś przekonwertował, to fajnie by było, jakby wrzucił gdzieś 🙂

  24. Jeśli ktoś jest zainteresowany paczką skonwertowanych modów, to mogę gdzieś to wrzucić, ale zaznaczam, że skrypty nie są zrekompilowane.

  25. To wrzuć gdzieś na ftp, albo jakiegos rapida..

  26. pytanie jak zrekompilowac esm :/

  27. Nie było to czasem opisane w instrukcji konwertera?

  28. esm to nie esp

  29. coś było żeby tych plików grass_cośtam nie ruszać, czyli nie wolno ich też konwertować, tak?

  30. znalazłem odnośnie plików esm:Rekompilacja pliku .ESM. -> Tak ma być – CS (standardowo) nie zapisuje plików ESM… Należy więc wcześniej „przekształcić” plik ESM do ESP (zmieniając wewnętrzną flagę, a nie tylko rozszerzenie!!! – ja korzystam z programu Morrowind Enchanted Editor), wczytać plik do CSa jako ESP, zrekompilować skrypty i zapisać jako ESP, ponownie zmienić flagę na plik typu ESM… i wtedy jest OK.

  31. znalezione tutaj: |http:www.elderscrolls.phx.pl/forum/lofiversion/index.php/t12512-50.html

  32. co do grass to chyba ich się nie rusza ale głowy za to nie dam.

  33. Pliki .esp od trawy trzeba konwertować (bo zawierają nazwy komórek) ale po wygenerowaniu Distant Landu w MGE nie zaznaczasz ich w Plikach Danych. Jak je zaznaczysz to przez trawę nie będzie się dało przejść.

  34. Jakby komuś się udało przekonwertować wszystko, to nie wrzuci 🙂

  35. niech* 😛

  36. Chodzi o rekompilację skryptów. Będzie trzeba każdy plugin z osobna (przynajmniej te które zawierają skrypty) otworzyć w Construction Secie (zaznacząjąc oczywiście Set As Active), wejść w Gameplay > Edit Script i tam Script > Recompile All. Potem zapisać pluga.

  37. ok przerobiłem pliki esm/esp zeby działały z Edycja Kolekcjonerską Morrowinda – podstawka+trojca+przepowiednia+patch 161820 (nie bawiłem się z tą z CDA sry nie mam na to czasu), pliki sie wlasnie uloadują, w katalogu gry po tym jak juz zamodzicie zostawcie tylko morrowind.esm bloodmon.esm tribunal.esm i te 4 pliki grass_ reszte wklejcie z mojej paczki

  38. LINK: http:filekeeper.org/download/shared/PL_ESP_ESM.7z

  39. w morrowind.ini podmieniacie [Game Options] na to co jest w paczce, nastepnie po wszystkim odpalacie mlox’a niech ustawi odpowiednia kolejnosc modow i tyle. enjoy!

  40. Thx, a gdzie można pobrać tego morka 2011? Bo torrentów nie chcę

  41. Ale jaja, a ja taka nextgenową grafę w morku sam uciułałem jakiś czas temu instalując mody i mge z tesnexus he he. Co do paczki próbowałem ją zainstalować ale mimo konwertowania i kompilacji skryptów nie udało mi się odpalić tego cuda żeby wszystko poprawnie działało na wersji pl.

  42. Ja mam problem że jak odpalam MGE to mi wyskakuje Program MGEgui przestał działać. Przez administratora nie poszło ze zgodnością też nie wyłączenie antivirusa nie pomogło. Wie ktoś jak rozwiązać ten problem?

  43. MGE wymaga najnowszego DirectX 9 (musisz go zainstalować nawet jak masz DX 10 lub 11), .NET Framework 2.0 (3.5 też działa) i Visual C++ 2008

  44. W sumie i dobrze że trudniej znaleźć tą paczkę bo została źle przygotowana przez co miała wiele bugów.

  45. Mam to wszystko ale i tak nie działa.

  46. To dowodzi, jak bardzo prawo nie nadąża za postępującym Światem… Status moderów nadal nie jest de facto „szarostrefowy”. W sumie – łamią prawo, bo grzebią z cudzej własności. ALE nie zarabiają na tym, anie nie namawiają do piractwa (musisz mieć pełną wersję gry, żeby zagrać w moda). W dodatku często dzięki moderom właśnie gry mają stosunkowo długi żywot (np dzięki modom upiększającym grafikę, dodającym questy etc). Dlatego bardzo podoba mi się inicjatywa Epic i konkurs Make Something Unreal. Good stuff.

  47. Niby modzik spox ale nie działa z wersja PL ;/

Dodaj komentarz