[Na marginesie] Dark Souls jako rogue-like i fenomenalna sprzedaż Dead Cells
![[Na marginesie] Dark Souls jako rogue-like i fenomenalna sprzedaż Dead Cells](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/2110d7a7-45d4-43dd-844a-abd7bf99413a.jpeg)
Wyobraźcie sobie pierwsze Dark Souls jako rogue-like’a – losowi przeciwnicy, przedmioty i wrogowie w innych miejscach, niż się do tego przyzwyczailiśmy, niewidziane wcześniej wydarzenia oraz oczywiście permaśmierć. Tak, powstał mod, który robi powyższe rzeczy – a nawet sporo więcej. Grimrukh nie bał się bowiem naprawdę sporo pozmieniać. Przykładowo: rozpoczynamy w Kaplicy Firelink, w której spotkamy sprowadzonych tam NPC-ów dających różne bonusy przy kolejnych podejściach, a po każdych pięciu śmierciach cały świat się resetuje (oprócz wspomnianych postaci niezależnych). Najciekawiej brzmi jednak co innego: prędkość ataku wrogów również jest losowana (niektórzy są szybsi niż do tej pory, inni wolniejsi), ale ustalane jest to na etapie instalacji moda (da się to wyłączyć w jej opcjach). W tym samym momencie tworzone są także proceduralnie generowane czary, bronie i zbroje.
Ambitny projekt pobierzecie Z TEGO MIEJSCA. Niestety, działa jedynie z Dark Souls: Remastered.
RPG Maker MV trafi na PS4 już 8 września – tym samym Dreams doczeka się poważnej konkurencji.
Destroy All Humans! po raz kolejny przypomina o swoim istnieniu. Specjalny zwiastun remake’u z okazji Dnia Niepodległości w USA obejrzycie poniżej:
Destroy All Humans! na pecetach, Ps4 i Xboksach One pojawi się 28 lipca.
Dead Cells sprzedało się już w liczbie przekraczającej 3 miliony kopii – jak na niezależnego roguelike’a to wynik przekraczający wszelkie oczekiwania. Gratulujemy, chociaż zaskoczeni nie jesteśmy. Z tej okazji (no, może raczej przy niej) twórcy wypuścili sporą aktualizację. Listę zmian przeczytacie TUTAJ.
Ooblets trafi do Early Accessu na Epic Games Store już 15 lipca. Hip hip hurra!