Najtańszy abonament dla dziecka – na co zwrócić uwagę podczas wyboru?
Jeśli szukasz budżetowego rozwiązania dla swojej pociechy, nie ma problemu!
Do wyboru jest wiele różnych opcji – od telefonów na kartę, przez tzw. oferty MIX, po klasyczny abonament. Warto jednak wiedzieć, na co warto zwrócić szczególną uwagę, ponieważ nie zawsze są to te same aspekty, które wydają się kluczowe podczas wyboru telefonu dla osoby dorosłej. Poznaj nasze wskazówki i sprawdź, jak wybrać najtańszy abonament dla dziecka!
Pierwszy telefon dla dziecka. Wyzwanie czy zagrożenie?
Pierwszy telefon to spore przeżycie zarówno dla młodego człowieka, jak i jego rodziców. Dla dzieci jest to jeden z pierwszych „dorosłych” elementów, które pojawiają się w życiu. Tym istotniejsze jest więc odpowiednie dobranie zarówno modelu smartfona, jak i oferty, do indywidualnych potrzeb konkretnego dziecka (a na początkowym etapie – także do potrzeb jego opiekunów). To o tyle ważne, że najmłodsi nie zawsze jeszcze potrafią np. odpowiednio kontrolować swoje finanse. Nie zawsze zdają sobie też sprawę z różnego rodzaju zagrożeń, wynikających z korzystania z telefonu oraz internetu. Im zatem zapewni się im większe bezpieczeństwo, a także odpowiednią dozę kontroli, tym lepsze doświadczenia zyskają na przyszłość i będą miały czas, by w praktyce – krok po kroku – uczyć się tej nowej „dorosłości” w swoim życiu. Co zatem może okazać się w tym pomocne i na co dokładnie warto zwrócić uwagę, wybierając najtańszy abonament dla dziecka?
Comiesięczny koszt abonamentu
Dla wielu osób to kluczowa kwestia. Na szczęście jest wiele ciekawych ofert do wyboru, w których można zyskać dostęp do rozmów, SMS-ów i MMS-ów bez limitu, a także do dużej liczby GB internetu. Przykładem jest specjalnie skrojona pod dziecięce potrzeby oferta Play JuniorBOX. Bazuje ona na ofertach które są w pewnym sensie połączeniem abonamentu z telefonem na kartę. Można bowiem zdecydować się na płatności cykliczne, które automatycznie będą pobierane z karty. To jednak rodzic będzie decydować o tym, na jaką dokładnie kwotę chce się rozliczać w okresie trwania umowy.

Co ważne, twórcy JuniorBOX mają świadomość, jak ważny jest współcześnie dostęp do internetu. Chodzi w końcu nie tylko o rozrywkę, lecz także edukację online, która po pandemii stała się normą – nawet jeśli klasyczne szkoły od tego odeszły, dostępnych jest wiele ciekawych kursów czy webinarów, do których dostęp jest tylko i wyłącznie w sieci. Stąd też w ramach abonamentu, dziecko może skorzystać z dużego pakietu GB internetu miesięcznie. Na ile może mu to wystarczyć? Cóż, jeśli założymy, że ok. 20 godzin surfowania po internecie to zaledwie 1 GB, a pobranie całego filmu to ok. 2 GB, twoja pociecha nie powinna narzekać. Oczywiście, jeśli będzie chciała oglądać serial w jakości HD, już po kilkunastu godzinach limit może zostać wyczerpany. W każdym przypadku podstawą jest zatem odpowiednia edukacja i wyjaśnienie dziecku, jak odpowiednio (i oszczędnie) korzystać z sieci, gdy nie ma w pobliżu Wi-Fi.
Możliwość doboru dobrej jakości smartfona
Czy w ramach najtańszego abonamentu dla dziecka można dostać także smartfona? Jak najbardziej! Jeśli chodzi o ofertę JuniorBOX, to właśnie m.in. ten element jest jej podstawą. Poza samym dostępem do sieci, zapewnia bowiem nowy telefon, a także dodatkowy gadżet, jak chociażby smartwatch czy przenośne słuchawki.

Aplikacje zwiększające bezpieczeństwo
Warto też pamiętać, że w przypadku wybierania najtańszego abonamentu dla dziecka, nie można zapominać o kwestiach bezpieczeństwa. Dotyczy to jednakowo lokalizacji pociechy, zgubienia telefonu, jego zniszczenia, ewentualnego doświadczania cyberprzemocy czy odwiedzania przez dziecko nieodpowiednich stron internetowych. JuniorBOX jest przy tym o tyle wyjątkowy, że w pierwszym miesiącu korzystania z usługi bezpłatnie udostępnia dostęp do aplikacji Bezpieczna Rodzina. Możliwe jest dzięki temu przetestowanie jej opcji i sprawdzenie, w jakim stopniu przekłada się na większe poczucie bezpieczeństwa malucha, jak również poczucie kontroli oraz ulgi rodziców. Pozwala bowiem m.in.:
● ustawić określone limity korzystania z aplikacji, tym samym dozując dziecku czas korzystania z telefonu;
● zdalnie zablokować telefon – np. w przypadku zgubienia;
● ustanowić tzw. strefy bezpieczeństwa, dzięki którym można sprawdzić, czy w danym momencie dziecko wyszło już ze strefy szkoła i bezpiecznie dotarło do strefy dom (nie jest to zatem dokładne „śledzenie”, które może istotnie ograniczać prywatność dziecka, czego nieraz obawiają się rodzice).
Jeśli zaś chodzi o ewentualne usterki, w JuniorBOX można dobrać też dodatkową usługę, jaką jest naprawa wyświetlacza. Nie ma co udawać, najmłodszym zwykle nieco częściej przytrafiają się tego typu wypadki – przezorny zawsze ubezpieczony.
Co ważne, wszystkie wymienione tu aspekty są warte uwagi nie tylko podczas wybierania pierwszego telefonu, ale też każdego kolejnego abonamentu dla dziecka. By mieć pewność co do jego bezpieczeństwa, a także pełnię kontroli nad finansami. Rodzicu, możesz być spokojny!