16
19.10.2020, 12:38Lektura na 2 minuty

NBA 2K21 zmusza graczy do obejrzenia reklamy Oculusa [WIDEO]

Niebezpieczny precedens?


Witold Tłuchowski

Reklamy w grach niechętnie tolerujemy nawet w darmowych grach mobilnych, a co dopiero w produkcjach AAA, za które płacimy pełną cenę. Ich temat jednak stale powraca, szczególnie w przypadku tytułów sportowych. W nich można np. porozmieszczać stosowne banery wokół boiska i utrzymywać przy tym, że jest to jedynie element mający zwiększać immersję oraz realizm.

Czasem jednak twórcy pójdą za daleko, co wywołuje protesty graczy. Tak stało się w przypadku EA UFC 4, kiedy to wydawca zdecydował się usunąć – notabene dodane kilka tygodni po premierze – reklamy. Kto wie, czy podobnie nie będzie musiało zareagować 2K, ponieważ reakcja fanów na ostatnie posunięcie firmy jest daleka od pozytywnej.

W ostatnich dniach gracze NBA 2K21 zaczęli informować na forach, że w produkcji pojawiły się filmy promujące nowego Oculusa Questa. Spot wyświetla się przed jednym z odcinków MyTEAM Season 2 (wirtualnego show w samym tytule) i... nie da się go przewinąć. 

Portal Stevivor potwierdza, że sytuacja dotyczy wszystkich platform, na których ukazała się gra. Oczywiście nie jest to bardzo uciążliwa sytuacja (to w końcu tylko 20 sekund), ale trudno nie odnieść wrażenia, że Take-Two wraz z 2K próbują wybadać, na co gracze im jeszcze pozwolą. W sytuacji, gdy za wersję na nową generację zapłacimy 70 dolarów, takie działania wyglądają jednak nieprzesadnie korzystnie.

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef newsroomu oraz działów zapowiedzi i Info.

Profil
Wpisów5437

Obserwujących9

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze