24.06.2012
Często komentowane 50 Komentarze

Need for Speed: Seria trafia w ręce studia Criterion

Need for Speed: Seria trafia w ręce studia Criterion
W wywiadzie udzielonym serwisowi Game Informer, wiceszef studia Criterion, Alex Ward, ujawnił, że od Need for Speed: Most Wanted, wszystkie kolejne odsłony serii Need for Speed będą kontrolowane przez jego ekipę. Oznacza to, że Criterion zajmie w strukturze EA pozycję zbliżoną do tej, jaką ma BioWare, nadzorujące "sekcję RPG". Co z Burnoutem?

W wywiadzie dla Game Informera, Alex Ward, wiceszef studia Criterion, które odpowiada za powstające właśnie Need for Speed: Most Wanted, stawia sprawę jasno:

„Nasza pieczątka będzie musiała znaleźć się na wszystkim, co zobaczycie w seriach Need for Speed i Burnout w przyszłości. Już nigdy nie zdarzy się tak, że [odpowiedzialność za te marki] będzie rozdzielana między różne studia. Inne ekipy miały swoją okazję – teraz to show Criterion Games. Począwszy od Most Wanted, każdy kolejny tytuł będzie powstawał w sposób, który gwarantuje nasz udział w takim projekcie. Ja osobiście będę odpowiadał za to, jak będą zachowywały się auta w tych produkcjach, jaka będzie konstrukcja gry, jak bardzo będzie ona łączyć się z innymi tytułami z serii, jakie opcje się w niej pojawią”.

Nie oznacza to wprost, że kolejne gry będą tworzone przez Criterion, ale na pewno to ta ekipa będzie miała wiążące zdanie w temacie kolejnych odsłon serii, twierdzi nawet, że to on będzie decydował „która gra z cyklu zostanie wydana„. Jednocześnie Ward wspomina, że marzy mu się jedna gra, w której pojawiłyby się wszystkie odmiany serii Need for Speed – w której znaleźliby coś dla siebie tak fani Shifta jak i miłośnicy Underground czy Hot Pursuita.

A co z Burnoutem? Ward odpowiada enigmatycznie – sugerując jak się zdaje, że kolejna odsłona tego cyklu zawita do nas dopiero z kolejną generacją konsol:

„Myślimy o nim cały czas. Ale żeby doszło do realizacji tego projektu coś dużego musiałoby się wydarzyć bardzo szybko, żebyśmy byli w stanie zrealizować niektóre z naszych pomysłów”.

50 odpowiedzi do “Need for Speed: Seria trafia w ręce studia Criterion”

  1. W wywiadzie udzielonym serwisowi Game Informer, wiceszef studia Criterion, Alex Ward, ujawnił, że od Need for Speed: Most Wanted, wszystkie kolejne odsłony serii Need for Speed będą kontrolowane przez jego ekipę. Oznacza to, że Criterion zajmie w strukturze EA pozycję zbliżoną do tej, jaką ma BioWare, nadzorujące „sekcję RPG”. Co z Burnoutem?

  2. pierwszy!!! xD

  3. to świetna wiadomość, bo jak wiemy Black Box się wypaliło!!! Tylko nowy NFS od Criteriona zaspokoił 'potrzebę szybkości’ i jestem pewny, że nowy MW zrobi to samo. Dobra decyzja EA!

  4. A ja uważam, ż najlepsze Need for Speedy wychodziły, gdy żadna inna firma się do tego nie mieszała. I dlatego uważam, że najlepsze gry z tej serii to te ud Undergrounda2 do Carbona- potem zaczęły się już dziwaczne experymenty pokroju ProStreeta/Shiftów na torach, Undercovera z maxymalnie zrypanym sterowaniem i ustawionym torem jazdy itd… Chyba jedynym zjadliwym ostatnio tytułem był The Run, ale też niezbyt i na siłę…

  5. „Co z Burnoutem?” Teraz to się nazywa Most Wanted

  6. Seria Need for Speed upadłe w momencie, keidy do niej zaczęły się dobierać Third Party Developers dodając swoje posrane pomysły. Dopóki jedynym wydawcą było EA- gry były super.|I to nie jest postęp wyrażony wolą zmiany czegoś w serii u graczy, bo wszyscy narzekają na te babole. A takie gadanie, że obecne gry N4S są 100 razy lepsze niż przedtem, to znaczy, że nie grali w talie klasyki, jak Most Wanted, Carbon, Underground2, HotPursuit2, Porsche2000…Żenada panowie z EA…

  7. zapomnianyprince 24 czerwca 2012 o 08:53

    Criterion wypuścił na PC dwie gry : NFS Hot Pursuit i Burnout Paradise. NFS lepszy od poprzednich dzieł Black Box lecz wciąż nie dorównujący chociażby Carbonowi, a Burnout miażdzy każdą wyścigówkę w którą grałem. Więc niech lepiej Criterion zostanie przy Burnoucie a NFS zostanie w rękach osób, które stworzyły Shifty ( bo Black Box zrypało 3 na 3 stworzone przez siebie gry – ja w nich już nie wierzę).

  8. Black Box tworzyło chociażby pierwsze Most Wanted… 🙂

  9. @zapomnianyprince akurat carbon byl imo bardzo przeciętny w przeciwieństwie do np. obydwu undergroundów

  10. Nich Criterion robi lepiej Burnouta nowego, a nie bawi się w nekromantę z NFSem. Hot Pursuit był dla mnie najsłabszą częścią serii, a MW będzie pewnie identyczne tylko, że w mieście. |Zamiast MW lepiej nich powstanie kolejny Shift bo to były dobre gry.

  11. Rest is Peace Need for Speed. Skoro seria na dobre trafia pod skrzydła Criteriona to nie ma już szans na choćby grywalną grę 🙁 Odkąd Criterion zajmuje się NFSami każda kolejna część jest gorsza od poprzedniej, co przyznaję, że jest osiągnięciem, bo już ich pierwszy NFS wydawało mi się, że osiągnął dno. A jednak dało się zrobić cos jeszcze gorszego. To nie wróży dobrze Most Wanted. Czemu EA, czemu?

  12. Burnout Paradise dobrze wyszedł im na pc, ale jedno jest pewne : Criterion = Koniec Tuningu, co moim zdaniem przekreśla tę serię.

  13. Daliby sobie już spokój z tą serią bo jest coraz gorzej :/

  14. @AsturasPrzecież Criterion jak na razie zrobił tylko jednego NfS’a – Hot Pursuit! Który był bardzo dobry zresztą.

  15. zapomnianyprince 24 czerwca 2012 o 10:34

    @bart-2pl Carbon był ostatnim NFSem który jako tako trzymał poziom poprzedników. O Pro Streecie można powiedzieć że był średniakiem, a to co pokazano Undercoverem przechodzi już wszelkie pojęcie.Najlepszym wyjściem byłoby zamknięcie tej serii i skupienie się na Burnoucie. W B:Paradise zwykłe jeżdżenie po mieście sprawiało masę frajdy, a wyścigi w których dana była tylko meta a drogę do niej prawie zawsze wybierało się na własną rękę były jeszcze lepsze. Gdyby taki był nowy NFS brałbym go w ciemno.

  16. Porshe nic nie przeskoczy tak samo NFS3

  17. Burnout jest bardziej szalony, jeśli o to pytacie, panowie komentujący 😛 .

  18. Ja mam tylko nadzieje ze BlackBox bedzie sie trzymał z daleka od tej serii

  19. Dziękuje do widzenia serio Need For Speed za klony hot Pursuit dziękuje

  20. @wilqupl ciebie chyba coś boli. NFS Most Wanted zrobiło EA a nie Black Box -_-Trochę was nie rozumiem. Pisaliście, że jak Criterion robi NFS-a to będzie dobra część, a teraz piszecie co innego…

  21. The Run osiągnął dno więc pocieszeniem zostaje że gorzej już być nie może

  22. @matmatrix121 Electronic Arts to wydawca więc nie pisz bzdur

  23. MrMpl- oj, żebyś czasem nie wykrakał. Ogólnie N4S po wydaniu Carbona upadł dorabiając jakieś potworki w stylu ProStreeta, Undercovera, czy The Runa, ale uwierz mi- zawsze może być gorzej!A trailery i newsy z nowego Most Wanteda autorstwa Critorion Games tylko to potwierdzają! Z oryginalnym Most Wantedem wspólną mają chyba tylko nazwę, bo rozgrywce i mechanice bardziej do Burnouta Paradise (który grą był świetną, bo nie bazowała na innej serii!)

  24. Moim zdaniem ostatni fajny NFS to Carbon. To byl odgrzewany kotlet, ale sam gameplay mial przynajmniej rece i nogi. Potem zaczeli robic 'rewolucje’, z ktorych zadna grze nie wyszla na dobre. Hot Pursuit, ktory mial byc powrotem do korzeni rowniez sie niezbyt udal. Osobiscie stracilem nadzieje, ze cos z tego wyjdzie. Jak bede mial ochote pograc w dobrego NFS to kupie Porsche, w ktorego kiedys gralem i mi sie spodobal. A jak ma byc dynamiczna walka na drodze to Undergroundy z tanich serii tez beda ok.

  25. No i koniec Need for Speed’a…

  26. Czyli jedyne, co nam- graczom pamiętającym stare, dobre odsłony Need for Speed pozostaje, to postawić nagrobek, wyryć na nim R.I.P. Need for Speed (1994[Road & Track Presents: The Need for Speed]-2006[Need for Speed: Carbon]) i zapalić świeczkę. I rzewnie zapłakać nad jedną z największych strat w świecie gier…Dla tej serii chyba już nie ma ratunku.

  27. @mongol13, Carbon? Carbon był najgorszą odsłoną serii… a szczególnie po prostu szału można było dostać gdy przejeżdżając w wyścigu przez skrzyżowanie, samochody jadące z boku nagle dostawały dziwnego przyspieszenia tak by specjalnie uderzyć w gracza. To było żałosne zagranie…

  28. Moze to i dobrze, ale seria Forza Motorsport i tak przebija Need For Speed. Wiem. To są serie dla różnych grup odbiorców.

  29. Koniec tuningu ? 🙁 Mogli by odnowić Undergrounda…

  30. Jak dla mnie mogliby tylko(albo aż) odświeżyć grafikę, wprowadzić cykl dnia i nocy, powiększyć teren dodać nowe samochody i dodać drift(nie wiem jak innym ale tego brakowało mi w Most Wanted :/ )

  31. Jak dla mnie to seria upadła na Undercover”erze. Dno i wodorosty. |Criterion jest dobrym studiem i myślę że nie spartaczą tego. Nowe MW nie obejdzie się bez tuningu. Jeśli spierniczą tuning i drift w Undergroundzie…

  32. @Maniutek7|Z tym odświeżaniem grafiki – raczej coraz mniej prawdopodobne. Gry są robione pod konsolę, a one już dawno osiągnęły kres swoich możliwości. Teraz lepsza grafika jest okupiona jakimiś ograniczeniami (mniejszy teren działań, mniej graczy w multi itp.)…

  33. Pa pa NFS, będę za tobą tęsknić 🙁

  34. No to koniec tej serii, te studio nie potrafi tworzyć need for speed’ów. Adios nfs!

  35. Do bani z tym. Need For Speed się już skończył, za dużo kombinowania. Niech po prostu powiedzą, że im się już nie chce robić, tylko od razu przejdą do Burnout.

  36. Nie rozumiem tych co mówią że koniec z NfS. Przecież teraz to Hot Pursuit od Cryterion był lepszy, a nie The Run od Black Boxa.

  37. Tylko Hot Pursuit jak dla mnie był za bardzo burnoutowski :/ a za mało w nim nfsa

  38. FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU ; / nienawidzę ich gier…

  39. Burnout jest ok , niestety Criterion = zero tuningu a dla Mnie to porażka , skoro w wieku 7/8lat zagrywałem się w NFS’y takie jak U1 i U2 :/ (Tak , mam dopiero 15lat ale te NFS’y to była moja młodość 😀 )

  40. RIP NFS.

  41. Jak dla mnie najlepsze NFS to:|Need for Speed: Road Challenge (High Stakes w USA) – (1999)|Need for Speed: Porsche 2000 (Porsche Unleashed w USA) – (2000)|Need for Speed: Underground – (2003)|Need for Speed: Underground 2 – (2004)|Need for Speed: Most Wanted – (2005)|Dalej to już miał xD

  42. Ostatnia część seri w której czułem że gram w nfs to undercover i niesądze żeby nowa część zrobiła coś więcej niż pogrążyła most wanted z 2005

  43. NFS – RIP (po Most Wanted)burnout – RIP (po Takedown 3)

  44. A miałem nadzieję na Shifta 3… Jak dla mnie nfs skończył się na MW, carbon = badziewie jakich mało. IMO genialnego ProStreeta ani Shiftów nawet need for speedem nazwać nie za bardzo wypada ale przynajmniej świetnie się w nie grało (choćby próba prędkości w PS) A teraz to już można się wszystkiego po tej serii spodziewać…

  45. Wszyscy gracze czekają na jazdę bokiem przy prędkości 300km/h!!! Dobra robota Criterion!|Rzygam NFS od nich. Mam nieodparte wrażenie że wszystkie będą prawie takie same T_T

  46. Może w końcu jakiś dobry symulator!?

  47. TAK!TAK!TAK!Haters gonna hate, Burnout 4 ever! |Kocham to studio! HURRRRRRAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

  48. @eDiiz|Naprawdę uważasz, że Burnout Paradise jest gorysz od B3? Mam oba i BP zjada 3 na śniadanie. |-|Carbon nie był zły, dla mnie taki sam jak MW czyli dużo słabszy od U2. A najlepszy NFS to HP2 z helikopterami zrzucającymi bomby

  49. @c00rtka – czyli każdy, kto ma inne zdanie niż ty, to hater? Ok… Arkadowy NFS skończył się na MW.

  50. Dlaczego „Criterion” robi nowe NFS, i w dodatku niby „Most Wanted” To studio zepsuje tytuł,

Dodaj komentarz