Neverwinter: Atari zapowiada nowe Neverwinter Nights!
Neverwinter będzie „nowym sieciowym rolplejem” tworzonym przez studio Cryptic (ostatnimi czasy znanego z Champions Online i Star Trek Online) we współpracy z R.A. Salvatore – znanym autorem książek w świecie „Zapomnianych Krain”, w których toczyć się będzie także akcja gry. Produkcja oparta będzie oczywiście o czwartą edycję znanego systemu RPG Dungeons & Dragons.
Fabuła toczyć się będzie wokół tytułowego miasta Neverwinter, które w ostatnich latach boryka się z wieloma problemami. Po upadku ostatniego Lorda w metropolii zapanował chaos. Do tego dochodzą ciągłe walki o dominację pomiędzy poszczególnymi frakcjami, które wybuchły po przejściu plagi Spellplague, wypaczającej magię pod każdą postacią, a której ofiarą padło wielu mieszkańców Neverwinter. Jakby tego było mało, ci ostatni powstali z grobów i ruszyli na tytułowe miasto.
Neverwinter będzie produkcją nastawioną w głównej mierze na sieciową kooperację, choć oczywiście będzie można grać także samotnie. Na początku rozgrywki gracze stworzą bohatera, wybierając mu jedną z pięciu klas postaci znanych z systemu Dungeons & Dragons. Tak stworzonym herosem dołączą oni do pięcioosobowej grupy, by razem wykonywać poszczególne zadania. Jeśli ktoś zdecyduje się na samotną zabawę, kontrolę nad resztą ekipy przejmie AI. Ciekawostką jest natomiast obietnica, iż będzie można tworzyć własne historie i questy za pomocą „przyjaznego w użytkowaniu” narzędzia o nazwie kodowej Forge.
Neverwinter pojawi się tylko na PC w czwartym kwartale 2011 roku. Premierze gry towarzyszyć będzie planszówka oparta na produkcji, która zostanie wydana przez firmę Wizards of the Coast, oraz książkowa trylogia autorstwa Salvatore’a. Pierwsza powieść – Gauntlgrym – pojawi się 5 października tego roku.
§
Czytaj dalej
-
Red Dead Redemption na Xboksie, Switchu 2 i za darmo dla abonentów...
-
Phil Spencer gratuluje Steamowi. „Przyszłość oparta na wyborze to fundamentalna wartość...
-
Ubisoft zostanie sprzedany? Firma wstrzymuje obrót akcjami oraz publikację wyników...
-
2. sezon „Fallouta” na oficjalnym zwiastunie. Lucy i Ghoul powrócą już...
103 odpowiedzi do “Neverwinter: Atari zapowiada nowe Neverwinter Nights!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Pooooo cooooo ciągle zapowiadają nowe MMO -.-
No nie… Następne MMO :/
Miałem nadzieję na NWN 3… Za dużo tych MMORPG, które tyle mają wspólnego z RPG co wyścigi arcadowe do symulacji…
Przyłączam się do ubolewania nad zbyt dużą ilością MMO.
„Ciekawostką jest natomiast obietnica, iż będzie można tworzyć własne historie i questy za pomocą „przyjaznego w użytkowaniu” narzędzia o nazwie kodowej Forge.”jakby jeszcze gracz mógł się wcielić w mistrza gry to byłoby super 🙂
Brak już pożądnych RPG…
mi tam sie podoba neverwinter mmo 🙂
Sprawa oczywista jak nie wiadomo o co chodzi…|Zapewne o kasę chodzi.|Wydajesz MMO żądasz za nie 100-200 złoty i karzesz płacić potem za możliwość zagrania w taką „grę”.|Czysty zysk dla producentów i wydającego, dlatego ostatnim czasy jest taki wysyp MMO i niestety będzie tego coraz więcej.|Zamiast ulepszać zmieniać gry zgodnie z życzeniami, sugestjami graczy podobno tak chętnie wysłuchiwanych przez producentów gier lepiej dodać parę wodotrysków i tak się sprzeda…
Ja chcę baldura nowego. Chociaż zobaczymy co będzie z NWN MMO
@Down|Bardziej prawdopodobny od Baldur’s Gate 3 jest Baldur’s Gate Online… Takie czasy:(
A ja chcę Planescape: Torment 2. Że niemożliwe?? Ale chcę 😀
O nie… Znowu Cryptic? Przecież oni mają jeden „generator MMO”! Każda gra wychodząca z tej firmy jest identyczna! Różnią się tylko modele postaci! : /
Mam nadzieje że chociaż będzie nastawione na te „własne” questy + mistrz gry. No i tylko 5 klas (sądząc z obrazka : łorior,mag,rogal,łowca i kapłan ?), no chyba że to znowu historia : będa dodatki/premium store ;/
To jest NWN MMO…
Gdzie wy tu widzicie MMO? Multiplayer? Tak. Online? Zapewne. Ale Massive? Dla 5. graczy? o_O Ja tu widzę inne problemy. 1. 4ed, która się wg mnie totalnie nie nadaje do gry komputerowej 2. nadmierna każualizacja, co widać już chociażby po całych pięciu klasach postaci. Ja wiem, że w DA:O były 3, ale kurde – to mają być dedeki, gdzie cała zabawa, to przecież kombinowanie, jak rozwinąć swoją postać! Tyle już dodatków do 4.0 wyszło, że mogli by dodać więcej tych klas.(zresztą w samej podstawce było ich więcej)
@skoczny – i właśnie przez takich jak Ty (bez urazy) zalewani jesteśmy całymi tonami szmirowatych sequeli. Gracze nie patrzą na to, czy kontynuacja jest możliwa, czy będzie mieć sens i – przede wszystkim – czy jest JAKIEKOLWIEK prawdopodobieństwo, że choćby dorówna pierwowzorowi. Oni po prostu CHCĄ kolejnej części, bo nie chcą się rozstawać z czymś co już znają, ale też nudzi im się rozgrywanie starych przygód.
@Schizofrenia – 4ed do MMO pasuje PERFEKCYJNIE. To już w zasadzie jest mechanika gry komputerowej – wybierasz skille, niektóre możesz podmienić przy awansie. Już nawet nie staramy się więc udawać „realistycznego” podejścia (z księgą czarów i „miejscami” na zapamiętywanie czarów), tylko stwierdzamy wprost: to tylko gra, która polega na biciu mobów.|A o cóż innego chodzi w MMO?
Neverwinter Nights Light jako co-op. Podoba mi sie ^^
@Schizofrenia|Agreed! A Wy zanim zaczniecie krzyczeć „MMO!” „MMO!!” to przeczytajcie definicje tego skrótu. Poczekamy, zobaczymy co z tego wyjdzie, mam nadzieje, że będzie b. dobra gra, nawet kiedy będziemy grać sami.
Ja już coś czytałem o grze tworzonej we współpracy z R. A. Salvatore. Właśnie o tej, więc ten news jest już spóźniony – czytałem na http://www.cdaction.pl, rzecz jasna. Ta gra była już zapowiedziana spokojnie ponad tydzień temu. Pamiętam doskonale, bo sam pisałem tam komentarz (a nie komentuję każdego artykułu jak popadnie).
@Alaknar: to był sarkazm do tych co chcą to i tamto i wszystko im nie pasuje. Następnym razem oznaczę to podobnie do HTML (). A nawiasem jakaś gra w świecie Planescape mogłaby się ukazać (niekoniecznie Torment) tylko obecny właściciel praw do marki nie ma zamiaru rozwijać. A szkoda bo świat znacznie ciekawszy niż większość RPGów
Czyli co lepszy serwer 24h z obecnego Neverwinter Nights (1), tyle, że w nowej oprawie, z przyciętą (mocno) liczbą klas i (zapewne)ze zredukowanym systemem umiejętności i atutów. „I jeszcze jeden i jeszcze raz…”. Ale płać bracie, płać po raz kolejny za to samo. Ponadto, wypadałoby jednak poinformować autorów, że użytkownicy PCtów nie są tak tępi jak konsolowcy i są w stanie ogarnąć co bardziej skomplikowane gry.
Ta
@ Alaknar No właśnie! To jest mechanika gry komputerowej, dostosowana do grania bez komputera. Więc dostosowywanie mechaniki gry komputerowej do gry bez komputera, żeby można jej było użyć w grze komputerowej, jest jak robienie jest jak robienie ekranizacji gry komputerowej, opartej na podstawach jakiegoś filmu :f W tej mechanice jest za dużo rzeczy, które przyspieszają rozgrywkę i udynamiczniają ją. Co to będzie za różnica między mocami encounter i daily, skoro i tak będzie można odpoczywać kiedy się chce?
(no chyba, że te moce się cędą cooldownować, tylko jedne szybciej niż drugie. Ale to już w ogóle byłoby złe) Zresztą, to tylko jeden malutki przyklad, ale jest ich o wiele więcej. Tylko ja nie będe ich wypisywać, bo to nie ma za bardzo sesnu w tym miejscu. Po prostu I have a bad feelings about this.
nareszcie coś konkretnego ! ;]
@Schizofrenia – No jak to…? Dokładnie taka sama jak w wersji p’n’p – jeśli uda się odpocząć (i nie zaatakują Cię potworki losowane z generatora na odpowiedniej stronie podręcznika Mistrza Podziemi 🙂 ), to Ci się odnawiają. Jak się nie uda odpocząć, biegniesz dalej.|Odpoczynek ośmiogodzinny w grze p’n’p jest dokładnie tak samo uciążliwy, jak odpoczynek pięciominutowy w grze on-line („Odpoczywacie” *rzut kostkami* „Wstajecie wypoczęci”).
Jak znam życie, i tak tego nie tknę.
kurde lekkie dziwactwo, neverwinter nights to przeciez borykanie sie z plusami i minusami forgoten relams (sorry jesli zle napisalem) a tu nagle D&D. Poza tym to ciekawie sie zapowiada, moze zakupie
@dzigor3: a czym jest Forgotten Realms?? Bo raczej nie światem stworzonym do Dungeons & Dragons. 😛 Aaaa… Sorry… Sarkazm 😀
@Alaknar No tak, ale w grze komputerowej można odpoczywać do skutku. Nie przypominam sobie RPGa, w którym byłaby presja czasu (poza falloutem 1). Dlatego teraz, gdy gram ze znajomymi w Icewind Dale 2, w trzecim rozdziale mamy zaliczone, że gramy już jakieś 3 tysiące dni (w grze, nie w rl ofc :f). Bo gramy bez kapłana i taniej, i szybciej jest odpoczywać przez miesiąc, zamiast kombinować z płatnymi leczeniami. W „papierowym” RPGu MG zawsze jakoś pogoni graczy.
@dzigor3: No ale przecież Forgotten Realms to część Dungeons & Dragons…:)
@Schizofrenia – no, ale to już zależy od MG. 🙂 No i można by pogonić graczy też w wersji on-line, choćby tak, jak to zrobili w DnD On-Line – im szybciej zrobisz zadanie, tym więcej XP za nie dostajesz. Im więcej odpoczynków i powrotów do miasta, tym mniej. 🙂
Tylko na PC 🙁
tylko na PC 🙂 konsolowcy odpadają
HAHA! Nareszcie! Nie mogłem się doczekać! I w dodatku nie dla konsolowców! BUHAHAHA!
@Alaknar Znowu masz rację, ale zauważ, że DDO są świetnym darmowym MMO i miałoby szansę zbliżyć się do wowa, gdyby działo się w popularniejszym świecie (czyli FR), a Craptic ma na koncie Champions Online i Star Trek Online, które świetnością mechaniki nie grzeszą. Dlatego stawiam na cooldown. Wniosek z tego taki, że chyba pierwszy raz nie kupię w dniu premiery czegoś z „Neverwinter” w tytule :f
And that’s the way it’s mean to be played- PC Exclusive.
Ciekawe jak to bedzie wygladac. Bo champions ani star trek online to niesa hiciory.
„Neverwinter będzie „nowym sieciowym rolplejem””… W tym momencie przestałem czytać dalej. Kolejna świetna gra poszła do piachu. ;(
@Schizofrenia – pociesz się, że inne statystyki pozytywnie wzrosną – znowu nie kupisz czegoś ze stajni Craptic. ; )
O sieciowy RPG na 100% nie kupię.
Ciekawy jestem czy w ogóle będą to spolszczać. I kto to wyda, CDP?
Super tylko szkoda, że jest głównie nastawiony na sieciową kooperację, ale z drugiej strony mogło być MMO.
szkoda że tylko na pc jak by było na X360 to może,może
no salvatore to teraz ciagle wynajmowany do fabuly gratki dla goscia, a jesli chodzi o gre to jak nie bedzie abonamentu a cena bedzie normalna to kupie.
A ja się pytam gdzie w Tym artykule jest napisane ze będzie to MMO ja doczytałem że „produkcją nastawioną w głównej mierze na sieciową kooperację” jak maiło by być MMO to by o tym wspomnieli co nie ?
@Somi88 spójrz na twórców…
Ciekawe czy akcja gry będzie się toczyć pomiędzy 1 a 2gim neverem czy po 2 części?
To się robi już nie do zniesienia…KotOR przeszedł w „Online”…Fallout-Online, HoM&M Online, Age of Empires ONLINE!!!. Teraz z Neverwinter zrobią „sieciowego rolpleja” (mdli mnie od tych słów). Chyba czas skończyć z grami, bo jakoś „expienie na mobkach” to nie to, czego oczekiwałem od kontynuacji hitów takiego kalibru. Spluwam na erę internetu…