10.08.2009
Często komentowane 21 Komentarze

NfS: Shift pochlebstwem dla twórców GRID-a. DiRT 2 (na PC) najładniejszą grą wyścigową wszech czasów

NfS: Shift pochlebstwem dla twórców GRID-a. DiRT 2 (na PC) najładniejszą grą wyścigową wszech czasów
Wielu graczy uważa Need for Speed: Shift za unowocześnioną podróbę GRID-a. I rzeczywiście podobieństw między obiema grami jest naprawdę sporo. Co ciekawe, taki stan rzeczy jest dla twórców tego drugiego? pochlebstwem.

Ralph Fulton, jeden z projektantów GRID-a, który obecnie pracuje nad DiRT 2, stwierdził, że choć nie może komentować tego, co robią inne firmy, jego ekipa wierzy, że marka Need for Speed przetrwa i będzie się rozwijać, odzyskując unikatowy wizerunek i charakter. Tak by gracze wiedzieli, czego spodziewać się po kolejnych odsłonach serii.

To ważne w tworzeniu marki i podążaniu wyznaczoną sobie ścieżką. Prawdopodobnie możecie wywnioskować z tego, co mam na myśli” – wyjaśnia. Spróbujmy – Fulton uważa, że EA podjęło znakomitą decyzję i obrało idealny kierunek rozwoju Need for Speeda. A może dyskretnie sugeruje, że podkradanie stylu z czołowych samochodówek (Forza skopiowana w ProStreet, GRID kopiowany w Shift) to nie najlepszy pomysł na kontynuowanie takiego cyklu, jak Need for Speed?

A skoro jesteśmy przy projektancie DiRT-a 2 – wypowiedział się on także na temat implementacji jedenastej generacji bibliotek DirectX w najnowszym dziele Codemasters.

Bez wdawania się w szczegóły techniczne, mogę powiedzieć, że zobaczycie wyższość DX11, jeśli chodzi o graficzne odwzorowanie rzeczywistości” – twierdzi Fulton. Wersję PC opóźniono właśnie dlatego, by skorzystać z zalet nowego DirectX, „Mistrzowie kodu” doszli bowiem do wniosku, że dzięki nim mogą stworzyć najlepiej wyglądającą grę wyścigową w historii. I nie chodzi bynajmniej o najpiękniejszą produkcję 2009 roku, czy najładniejszą grę wyścigową na PC. Chodzi o najbardziej efektownie grę wszech czasów. Mocne słowa.

21 odpowiedzi do “NfS: Shift pochlebstwem dla twórców GRID-a. DiRT 2 (na PC) najładniejszą grą wyścigową wszech czasów”

  1. I brawo dla mistrzów kodu.Mówiłem,że nawet oni wierzą,iż NfS przetrwa

  2. to juz 11dx wchodzi a ja lece dwoch rdzeniach 2gb ramu i 8600gt czas cos zrobic bo zostaje w tyle

  3. DanteSynSpardy 10 sierpnia 2009 o 21:14

    Kaszub23 – ja zostaje jeszcze bardziej w tyle więc nie masz co się martwić :)Zresztą niema co się spieszyć bo jeszcze żadna karta graficzna nie obsługuje DX11

  4. Bez przesady, 2 rdzenie i 2gb ramu to nie tak mało, może jedynie karta do wymiany-myślę że większość osób i tak ma gorzej 🙂 a co do DX11 to kiedyś słyszałem że nie będzie tak jak z DX10 że trzeba będzie kupować specjalną kartę (c

  5. to będzie kwestia softu-przynajmniej tak mówili 😛

  6. Cóż, jeżeli gameplay będzie wyglądał jak przykładowo screen powyżej….aż się boję o zalecane wymagania. Do tej pory jeszcze Crysis nie jest okiełznany na V.High na rozdzielczości 1680×1050…a to ? Teraz na prawdę będzie POTRZEBNY 4-

  7. Jakiś czas temu porównałem jakość grafiki w Far Cry 2 na dx9 i dx10. Nie było jakichś kolosalnych różnic ani w fps, ani w jakości grafy. Pewnie z dx11 będzie tak samo. Pieśnią przyszłości jest wykorzystanie nowo dostępnych efek

  8. Jeśli chodzi o DX11, to będzie tak, że gra obsługująca go pójdzie na karcie z DX10, ale żeby zobaczyć pełnię możliwości tej gry trzeba będzie zakupić nową kartę z DX11.

  9. W sumie, to moze ktos mi podpowie, w czym nowy NFS jest tak podobny? Bo gralem w GRIDa i przynajmniej w grafice podobienst nie widze (calkiem inny styl)… A jezeli chodzi o rozgrywke (legalne wyscigi) to mysle ze nie koniecznie nasladuja GRIDa, w koncu

  10. … byly juz wczesniejsze Toci i dopiero tera EA wpadlo na tak swietny pomysl(rozumiem, ze GRID dostal dobre oceny i ogolnie jest swietny, no ale…)

  11. No właśnie, żeby mieć very high w Crysisie nie potrzeba Dx10.

  12. a mi ta cała baja z directami na nerwy działa człowiek kupuje grafikę nową wali kupe kasy a za chwile mówią ci że now dX wychodzi ale te karty już tego nie obsłużą tylko nowa seria jakiś tam co za debilizm kiedyś były fajne grafiki ku

  13. kupiło się Geforca z seri 7 i były wszystkie dx od naj straszego do DX9 a teraz to paranoja dx10 dx 10.1 teraz DX 11 by zaczeli dbać o graqczy a nie tylko kasa i kasa

  14. tak wiem bo gralem w fc2 na high na swoim sprzecie bez zwalniania akcji lub tego typu a gral be. koniec offtopu no to moze jeszcze nie bedzie zle a ten screen to bullshot to jest podrasowany screen ;]

  15. Wiele producentów opóźnienia premiery tłumaczyło przystosowaniem kodu do nowego DX. A odpowiedzcie sobie na pytanie ile gier tak na prawdę wykorzystuje w pełni możliwości DX10 i czy te możliwości powalają? Acz kolwiek IM dx11 może

  16. .. wypalić. Ja się tym akurat nie przejmuję, bo nawet DIRT na średnich u mnie wygląda bardzo dobrze i to na dx9.0c, który na prawdę daje wiele możliwości.

  17. Zacznijmy od tego, że nie ma jeszcze kart graficznych obsługujących DX11. Może wyjdą w okresie premiery Dirt’a 2 ale to się jeszcze okaże. Za to DX11 jest faktycznie niezły i zdecydowanie przyjaźniejszy dla twórców niż DX10.

  18. Zmiany podobno są też widoczne na pierwszy rzut oka. Nie wiem jednak jak z utratą wydajności. Wszystko się okaże kiedy wyjdą pierwsze gry obsługujące DX11 no i karty graficzne obsługujące te biblioteki. A póki co, poczekajmy…

  19. Najwazniejsza nowinka w DX11 to teselacja, o ile dobrze pamietam. Gdzies tez czytalem, ze karty ATI od dosc dawna oferuja sprzetowa akceleracje teselacji. A i sama teselacja miala ukazac sie juz w DX10, ale z jakiegos powodu tak sie nie stalo…

  20. Idac tym tropem moze okazac sie, ze posiadacze Radeonow HD3xxx oraz HD4xxx beda mogli skorzystac przynajmniej z teselacji 😀 Szkoda ze premiera DIRTa 2 zostala przesunieta. No ale w oczekiwaniu na niego bede gral w Shifta 🙂

  21. Ale się porobiło 😉 To kiedyś gry Codemasters były średnie a NFS rządził 🙂 Obecnie Codemasters staje się liderem a marka NFS umiera. To pewnie dlatego że EA idzie na komerche (tak jak z Fifą na PC). Liczy się kasa i regularne wydawanie gniotów.

Dodaj komentarz