21
10.08.2009, 21:35Lektura na 2 minuty

NfS: Shift pochlebstwem dla twórców GRID-a. DiRT 2 (na PC) najładniejszą grą wyścigową wszech czasów

Wielu graczy uważa Need for Speed: Shift za unowocześnioną podróbę GRID-a. I rzeczywiście podobieństw między obiema grami jest naprawdę sporo. Co ciekawe, taki stan rzeczy jest dla twórców tego drugiego? pochlebstwem.


Piotrek66

Ralph Fulton, jeden z projektantów GRID-a, który obecnie pracuje nad DiRT 2, stwierdził, że choć nie może komentować tego, co robią inne firmy, jego ekipa wierzy, że marka Need for Speed przetrwa i będzie się rozwijać, odzyskując unikatowy wizerunek i charakter. Tak by gracze wiedzieli, czego spodziewać się po kolejnych odsłonach serii.

To ważne w tworzeniu marki i podążaniu wyznaczoną sobie ścieżką. Prawdopodobnie możecie wywnioskować z tego, co mam na myśli” – wyjaśnia. Spróbujmy - Fulton uważa, że EA podjęło znakomitą decyzję i obrało idealny kierunek rozwoju Need for Speeda. A może dyskretnie sugeruje, że podkradanie stylu z czołowych samochodówek (Forza skopiowana w ProStreet, GRID kopiowany w Shift) to nie najlepszy pomysł na kontynuowanie takiego cyklu, jak Need for Speed?

A skoro jesteśmy przy projektancie DiRT-a 2 – wypowiedział się on także na temat implementacji jedenastej generacji bibliotek DirectX w najnowszym dziele Codemasters.

Bez wdawania się w szczegóły techniczne, mogę powiedzieć, że zobaczycie wyższość DX11, jeśli chodzi o graficzne odwzorowanie rzeczywistości” – twierdzi Fulton. Wersję PC opóźniono właśnie dlatego, by skorzystać z zalet nowego DirectX, „Mistrzowie kodu” doszli bowiem do wniosku, że dzięki nim mogą stworzyć najlepiej wyglądającą grę wyścigową w historii. I nie chodzi bynajmniej o najpiękniejszą produkcję 2009 roku, czy najładniejszą grę wyścigową na PC. Chodzi o najbardziej efektownie grę wszech czasów. Mocne słowa.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze