Nie będzie mroczniejszego Diablo

O niezadowoleniu fanów Diablo z faktu, że „trójka” będzie bardziej kolorowa i mniej ponura niż poprzednie odsłony serii, już wczesniej pisaliśmy. W wywiadzie dla MTV Multiplayer jeden z twórców gry – Jay Wilson – powiedział, że styl graficzny Diablo III nie zmieni się pomimo tego, że petycję podpisało już ponad 53 tys. fanów. Zadowoleni są z niego zarówno graficy, jak i wydawca.
Tłumaczy też, że pierwotna wersja „trójki” była taka, jak chcieliby tego fani serii – mroczna, szaro-bura, mało nasycona kolorami. Tyle że nie sprawdzało się to w praktyce – elementy grafiki zlewały się z tłem, co utrudniało namierzanie przeciwników i odszukiwanie przedmiotów. Grywalność była priorytetem. „Kiedy masz na ekranie 30 przeciwników – a przy tym cztery lub pięć różnych ich rodzajów – ważne jest ustalenie kolejności atakowania ich. Musisz być w stanie szybko ich rozróżnić, a nie możesz tego zrobić, gdy świat jest szary i przeciwnicy też są szarzy”, tłumaczy Wilson.
No i jest jeszcze jedna sprawa – w Diablo III mamy grać setki godzin. Twórcy doszli do wniosku, że lokacje muszą być zróżnicowane, by produkcja nie zanudziła gracza. Pozostaje wierzyć, że magicy z Blizzarda wiedzą co robią.
Czytaj dalej
40 odpowiedzi do “Nie będzie mroczniejszego Diablo”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
// Mi oprawa od początku pasowała, poza tym w jej obronie podają inteligętne argumenty więc nie można się z nimi nie zgodzić no i na koniec; PRZECIEŻ TO BLIZZ!!! onie po prostu nie robią słabych gier!!
// I bardzo , BARDZO dobrze ! 😛 Blizz wie co robi a te 53 tys marudzących będzie jeszcze się cieszyć , że Diabełek wygląda tak a nie inaczej. W końcu nie taki diabeł straszny jak go malują 😀
Wciąż przeciw // Moim zdaniem możliwe jest osiągnięcie pewnego złotego środka. To, że oprawa Diablo powinna być bardziej mroczna, nie oznacza całkowitego wyprania z kolorów, a propozycje fanów wydawały się całkiem sensowne.
WoW // Zresztą, trudno się dziwić, że Diablo przypomina Wowa, jak robi je ta sama ekipa. W końcu Blizzard North przestało istnieć, a to oni odpowiadali za tą serię (i za Hellgate jako Flagship). Dlatego, ten styl można uznać za styl Blizzarda – niestety.
nie robią słabych gier? // W zasadzie blizz jedzie po równi pochyłej od czasu Warcrafta 3. Że tak powiem blizz robi gry dla tzw plebsu, a nie gry pełną gębą. Warcraft3 nie był nawet do końca strategią. Bliżej mu w zasadzie jest do RPG_a niż do normalnego RTSa
nie robią słabych gier cd // WoW to MMORPG, czyli gra która polega na wyścigu szczurów i ludzie grają w niego zamiast w zwykłe dużo lepsz, ale singlowe RPGi np wiedźmin – ta gra ma bardziej dopracowany każdy element niż WoW.
nie robią słabych gier cd2 // a starcraft2 sprawia na mnie wrażenie jakby jego sukces będzie oparty tylko na popularności starego starcrafta.
Generalnie Blizz nawet nie zna się porządnie na grafice 3D, oraz najnowszych technologiach z nią związanych.
fartuess // Nie przyrównuj MMORPG, do singlowych RPGów, może mają ze sobą dużo wspólnego, ale to zupełnie inne gatunki (bliżej im do hack _n slashów niż do RPG). A co kolorystyki Diablo 3 – jak była pokazana tak może zostać, tak jest lepiej…
blizz nie zawiedzie // kolorowe czy nie blizz jeszcze mnie ani jedą grą nie zawiódł i nie wydaje mi się aby diablo 3 było tą pierwszą a najlepiej zrobimy jak poczekamy i zagramy w diablo i wtedy ocenimy czy jest złe czy dobre 😉
najgorsza gra blizzarda // Największą porażką Blizzarda był zdecydowanie WarCraft III – jest tylko jedno ALE – inni producenci chcieli by wszystkie gry mieć przynajmniej na poziomie takiej _porażki_ 😀
Blizz nie zawiedzie // Mnie sie ten nowy styl podoba…kiedys to byla grafika 2d dlatego robili jasne potwory na mrocznym tle,teraz sie tak nie da.
…. // szkoda trochę bo W diablo 2 zagrywałem się i zagrywam do dziś, ale z tego co widzę i czytam to niestety nowy, bardziej _lajtowy_ diablo 3 nie podbije mojego serca …(tak, jestem całym sercem za tym żeby umrocznić nowego diabełka)
Wygląda świetnie // I tak niech pozostanie. Jak komuś za mało mhroczne i zuuuue to niech sobie odpali dwójkę.
JCraft // Skoro _inni producenci chcieli by wszystkie gry mieć przynajmniej na poziomie Warcrafta 3_ ktorego uwazasz za porazke to raczej ty sie mylisz a nie oni ;]
Pozdro znawco gier PC ;]
I bardzo dobrze // To świadczy o spójności wizji gry, o pewności co do podejmowanych w trakcie tworzenia gry kroków. Blizzard, zawsze w ciebie wierzyłem.
Retrogamer // Źle mnie zrozumiałeś, po prostu WarCraft 3 to po prostu gra, która wyszła Blizzardowi najgorzej… (gra była bardzo dobra, ale to była najgorsza gra Blizzarda), chodziło mi o to że inni producenci chcieli by mieć gry przynajmniej na takim poziomie…
Retrogamer cd. // … chociaż ta gra była porażką Blizzarda – nieudanym eksperymentem, ale prezentowała bardzo wysoki poziom – inni producenci z chęcią by chcieli żeby tak wyglądały ich _porażki_. (No bo co to za porażka w którą zagrywają się do dziś miliony ludzi?)
Retrogamer cd.2 // A skoro tak wygląda porażka Blizzarda – jako typowa bardzo dobra gra… to jak można określić gry które nią nie były? (czyli wszystkie inne gry Blizzarda 😀 )
// W Diablo II nie miałem jakoś problemów z namierzeniem przeciwników, więc kosztem lepszej oprawy ma być mniej wyraźnie? No cóż…
zoldator: // Diablo II miał dwuwymiarową grafikę – jeśli chodzi o czytelnosc, jest to zupelnie inna para kaloszy, niz w przypadku silnika 3D.
PRAWDA! // Fakt każdy kto grał w Legend: Hand of God dobrze wie o czym CormaC gada 😀 ( tyczy się to zresztą wszelakich innych hek end szleszy w 3D )
// Mnie boli co innego w D3: EKWIPUNEK :_( Jeden item = jeden slot? A gdzie moje kochane krateczki? No i czemu Blizz nie zrobi tak jak Maxis w Sims 2 = do wyboru tryb 2D lub 3D 🙁 Mam też nadzieje, że mapy nie będą przypominać te z TQ czy DS2, czyli idziemy
// cały czas prosto, zamiast zwiedzać duże losowe generowane mapki, które mi się bardzo podobały w D2
Znubionek // Po dogłębnym przestudiowaniu opcji Sims 2 – nie znalazłem żadnego wyboru pomiędzy 2D a 3D, nie wiem gdzieś ty coś takiego w owych Simsach 2 widział? A co do ekwipunku, no co Blizzard w końcu to robi, coś musi zmienić w hek&sleszah (to przecie nie remake).
Warcraft III // Tak na warcrafta najezdzacie a jakos sporo ludzi w niego nadal gra. Oczywiscie mam na mysli TFT. Ktos tam pisal, ze warcraft nie jest nawet strategia i blizej mu do RPG. Moze i tak, ale co z tego?? Wydaje mi sie, ze taki byl docelowy zamysl tworcow
Warcraft III CD // I nie zmienia to faktu ze gra jest bardzo dobra.
JCraft // Poszukaj, gdzieś powinien być tryb The Sims 1 czy coś takiego
Bez Nekromanty // Właśnie przeczytałem, że w III nie będzie nekromanty, tylko ten badziewnie, szamańsko, warcraftowo wyglądający Withdoctor. Grrr….
Znubionek // WOW! To tak naprawdę po prostu zmienia pracę kamery Znubionek… a nie tryb graficzny, i tak dalej masz wszystko w 3D, tylko z kamerą pracującą jak _jedynce_. I weź się nie martw w D3 kamerę będziesz miał _klasiczną_ (tylko zbliżenie możliwe).
Znubionek – jeszcze jedno // Hmm… skoro chcesz żeby Diablo 3 było w 2D, miało klasyczny kratkowy ekwipunek i duże losowo generowane mapy (aczkolwiek mało ciekawe), to może weź zostań przy graniu w D2 – Blizzard _remejka_ nam nie robi tylko całkiem nowego hack and slasha.
…. // zebrałem się w sobie i w tym poście napiszę czego oczekuję od nowego diabełka
– dużych,ciekawych map
– mnogości wrogów i sprzętu
– (nadal) mniejszej bajkowości
– efektownych starć
– ładnej grafiki …
– ..przy sensownych wymaganiach
oto mój idealny diablo
bart-2pl // I tego raczej możesz się po D3 spodziewać…co do mniejszej _bajkowości_ – to co jest pokazane na gameplayu tak zostanie (z wyjątkiem tęczy), ale późniejsze lokacje mają być mroczniejsze, szczególnie podziemia, Blizzard chce po prostu zrobić efekt na…
bart-2pl cd // … na zasadzie: idziesz sobie w dzień przez jasny, kolorowy (zbyt kolory jak niektórzy sądżą 😛 ) las i nagle wchodzisz do przemhrocznego grobowca, ot co o to tu chodzi – bardzo dobry efekt musi to dać taka nagła ZMIANA kolorystki.
Orka // ja tam leje na to czy będzie mroczne czy kolorowe jak WoW ważne żeby była sieczka jak w 2 żeby krew sikała na północ południe wschód zachód to sie liczy przynajmniej dla mnie 😛
// Nie będzie Nekromanty bo to była klasa że tak powiem najbardziej nudna w graniu.
Czekałeś tylko aż ożywieńcy pokonają wrogów od czasu do czasu rzuciłeś ducha z kości i tyle.
A w D3 Witch Doctor będzie bardziej grywalny od nekromanty i o to chodzi. 🙂
// No co do wymagań to mam nadzieję że nie będzie cięło się na multi z 8 graczami 😛 Bo to najgorsze co mogło być w D2 np w 5 akcie 🙂 I nie ważne jaki sprzęt miałeś i tak zawsze cięło jak czarodziejka puszczała meteor np 🙂
Hmmm // Mi się nie cieło jak czarodziejką meteor puszczałem (nie ważne gdzie), a sprzęt miałem wtedy słaby (karta graficzna nawet bez akceleracji :O )
A co do Nekromanty to może dla ciebie to było nudna klasa Zaratul (dla mnie też), ale mimo wszystko mnóstwo…
Hmmm cd // … ludzi zagrywało się, i zagrywa się tą klasą postaci, ale też fakt że Witch Doctor znacznie ciekawiej wygląda pod względem grywalności niż nekromanta (ale ja i tak dalej wolę rzucać się w tłum z mieczem niż przyzywać sługi i patrzeć jak walczą)
zobaczymy // hmm… powiem tak: Diablo III nie musi być mroczne, ważne żeby bylo świetnie zrobione