rek

Nie będzie mroczniejszego Diablo

Nie będzie mroczniejszego Diablo
Skierowane do Blizzarda prośby o przemyślenie kierunku artystycznego obranego w Diablo III trafiły w mur - nie będzie powrotu do gotyku.

O niezadowoleniu fanów Diablo z faktu, że „trójka” będzie bardziej kolorowa i mniej ponura niż poprzednie odsłony serii, już wczesniej pisaliśmy. W wywiadzie dla MTV Multiplayer jeden z twórców gry – Jay Wilson – powiedział, że styl graficzny Diablo III nie zmieni się pomimo tego, że petycję podpisało już ponad 53 tys. fanów. Zadowoleni są z niego zarówno graficy, jak i wydawca.

Tłumaczy też, że pierwotna wersja „trójki” była taka, jak chcieliby tego fani serii – mroczna, szaro-bura, mało nasycona kolorami. Tyle że nie sprawdzało się to w praktyce – elementy grafiki zlewały się z tłem, co utrudniało namierzanie przeciwników i odszukiwanie przedmiotów. Grywalność była priorytetem. „Kiedy masz na ekranie 30 przeciwników – a przy tym cztery lub pięć różnych ich rodzajów – ważne jest ustalenie kolejności atakowania ich. Musisz być w stanie szybko ich rozróżnić, a nie możesz tego zrobić, gdy świat jest szary i przeciwnicy też są szarzy”, tłumaczy Wilson.

No i jest jeszcze jedna sprawa – w Diablo III mamy grać setki godzin. Twórcy doszli do wniosku, że lokacje muszą być zróżnicowane, by produkcja nie zanudziła gracza. Pozostaje wierzyć, że magicy z Blizzarda wiedzą co robią.

40 odpowiedzi do “Nie będzie mroczniejszego Diablo”

  1. // Mi oprawa od początku pasowała, poza tym w jej obronie podają inteligętne argumenty więc nie można się z nimi nie zgodzić no i na koniec; PRZECIEŻ TO BLIZZ!!! onie po prostu nie robią słabych gier!!

  2. // I bardzo , BARDZO dobrze ! 😛 Blizz wie co robi a te 53 tys marudzących będzie jeszcze się cieszyć , że Diabełek wygląda tak a nie inaczej. W końcu nie taki diabeł straszny jak go malują 😀

  3. Wciąż przeciw // Moim zdaniem możliwe jest osiągnięcie pewnego złotego środka. To, że oprawa Diablo powinna być bardziej mroczna, nie oznacza całkowitego wyprania z kolorów, a propozycje fanów wydawały się całkiem sensowne.

  4. WoW // Zresztą, trudno się dziwić, że Diablo przypomina Wowa, jak robi je ta sama ekipa. W końcu Blizzard North przestało istnieć, a to oni odpowiadali za tą serię (i za Hellgate jako Flagship). Dlatego, ten styl można uznać za styl Blizzarda – niestety.

  5. nie robią słabych gier? // W zasadzie blizz jedzie po równi pochyłej od czasu Warcrafta 3. Że tak powiem blizz robi gry dla tzw plebsu, a nie gry pełną gębą. Warcraft3 nie był nawet do końca strategią. Bliżej mu w zasadzie jest do RPG_a niż do normalnego RTSa

  6. nie robią słabych gier cd // WoW to MMORPG, czyli gra która polega na wyścigu szczurów i ludzie grają w niego zamiast w zwykłe dużo lepsz, ale singlowe RPGi np wiedźmin – ta gra ma bardziej dopracowany każdy element niż WoW.

  7. nie robią słabych gier cd2 // a starcraft2 sprawia na mnie wrażenie jakby jego sukces będzie oparty tylko na popularności starego starcrafta.

    Generalnie Blizz nawet nie zna się porządnie na grafice 3D, oraz najnowszych technologiach z nią związanych.

  8. fartuess // Nie przyrównuj MMORPG, do singlowych RPGów, może mają ze sobą dużo wspólnego, ale to zupełnie inne gatunki (bliżej im do hack _n slashów niż do RPG). A co kolorystyki Diablo 3 – jak była pokazana tak może zostać, tak jest lepiej…

  9. blizz nie zawiedzie // kolorowe czy nie blizz jeszcze mnie ani jedą grą nie zawiódł i nie wydaje mi się aby diablo 3 było tą pierwszą a najlepiej zrobimy jak poczekamy i zagramy w diablo i wtedy ocenimy czy jest złe czy dobre 😉

  10. najgorsza gra blizzarda // Największą porażką Blizzarda był zdecydowanie WarCraft III – jest tylko jedno ALE – inni producenci chcieli by wszystkie gry mieć przynajmniej na poziomie takiej _porażki_ 😀

  11. Blizz nie zawiedzie // Mnie sie ten nowy styl podoba…kiedys to byla grafika 2d dlatego robili jasne potwory na mrocznym tle,teraz sie tak nie da.

  12. …. // szkoda trochę bo W diablo 2 zagrywałem się i zagrywam do dziś, ale z tego co widzę i czytam to niestety nowy, bardziej _lajtowy_ diablo 3 nie podbije mojego serca …(tak, jestem całym sercem za tym żeby umrocznić nowego diabełka)

  13. Wygląda świetnie // I tak niech pozostanie. Jak komuś za mało mhroczne i zuuuue to niech sobie odpali dwójkę.

  14. JCraft // Skoro _inni producenci chcieli by wszystkie gry mieć przynajmniej na poziomie Warcrafta 3_ ktorego uwazasz za porazke to raczej ty sie mylisz a nie oni ;]

    Pozdro znawco gier PC ;]

  15. I bardzo dobrze // To świadczy o spójności wizji gry, o pewności co do podejmowanych w trakcie tworzenia gry kroków. Blizzard, zawsze w ciebie wierzyłem.

  16. Retrogamer // Źle mnie zrozumiałeś, po prostu WarCraft 3 to po prostu gra, która wyszła Blizzardowi najgorzej… (gra była bardzo dobra, ale to była najgorsza gra Blizzarda), chodziło mi o to że inni producenci chcieli by mieć gry przynajmniej na takim poziomie…

  17. Retrogamer cd. // … chociaż ta gra była porażką Blizzarda – nieudanym eksperymentem, ale prezentowała bardzo wysoki poziom – inni producenci z chęcią by chcieli żeby tak wyglądały ich _porażki_. (No bo co to za porażka w którą zagrywają się do dziś miliony ludzi?)

  18. Retrogamer cd.2 // A skoro tak wygląda porażka Blizzarda – jako typowa bardzo dobra gra… to jak można określić gry które nią nie były? (czyli wszystkie inne gry Blizzarda 😀 )

  19. // W Diablo II nie miałem jakoś problemów z namierzeniem przeciwników, więc kosztem lepszej oprawy ma być mniej wyraźnie? No cóż…

  20. zoldator: // Diablo II miał dwuwymiarową grafikę – jeśli chodzi o czytelnosc, jest to zupelnie inna para kaloszy, niz w przypadku silnika 3D.

  21. PRAWDA! // Fakt każdy kto grał w Legend: Hand of God dobrze wie o czym CormaC gada 😀 ( tyczy się to zresztą wszelakich innych hek end szleszy w 3D )

  22. // Mnie boli co innego w D3: EKWIPUNEK :_( Jeden item = jeden slot? A gdzie moje kochane krateczki? No i czemu Blizz nie zrobi tak jak Maxis w Sims 2 = do wyboru tryb 2D lub 3D 🙁 Mam też nadzieje, że mapy nie będą przypominać te z TQ czy DS2, czyli idziemy

  23. // cały czas prosto, zamiast zwiedzać duże losowe generowane mapki, które mi się bardzo podobały w D2

  24. Znubionek // Po dogłębnym przestudiowaniu opcji Sims 2 – nie znalazłem żadnego wyboru pomiędzy 2D a 3D, nie wiem gdzieś ty coś takiego w owych Simsach 2 widział? A co do ekwipunku, no co Blizzard w końcu to robi, coś musi zmienić w hek&sleszah (to przecie nie remake).

  25. Warcraft III // Tak na warcrafta najezdzacie a jakos sporo ludzi w niego nadal gra. Oczywiscie mam na mysli TFT. Ktos tam pisal, ze warcraft nie jest nawet strategia i blizej mu do RPG. Moze i tak, ale co z tego?? Wydaje mi sie, ze taki byl docelowy zamysl tworcow

  26. Warcraft III CD // I nie zmienia to faktu ze gra jest bardzo dobra.

  27. JCraft // Poszukaj, gdzieś powinien być tryb The Sims 1 czy coś takiego

  28. Bez Nekromanty // Właśnie przeczytałem, że w III nie będzie nekromanty, tylko ten badziewnie, szamańsko, warcraftowo wyglądający Withdoctor. Grrr….

  29. Znubionek // WOW! To tak naprawdę po prostu zmienia pracę kamery Znubionek… a nie tryb graficzny, i tak dalej masz wszystko w 3D, tylko z kamerą pracującą jak _jedynce_. I weź się nie martw w D3 kamerę będziesz miał _klasiczną_ (tylko zbliżenie możliwe).

  30. Znubionek – jeszcze jedno // Hmm… skoro chcesz żeby Diablo 3 było w 2D, miało klasyczny kratkowy ekwipunek i duże losowo generowane mapy (aczkolwiek mało ciekawe), to może weź zostań przy graniu w D2 – Blizzard _remejka_ nam nie robi tylko całkiem nowego hack and slasha.

  31. …. // zebrałem się w sobie i w tym poście napiszę czego oczekuję od nowego diabełka

    – dużych,ciekawych map

    – mnogości wrogów i sprzętu

    – (nadal) mniejszej bajkowości

    – efektownych starć

    – ładnej grafiki …

    – ..przy sensownych wymaganiach

    oto mój idealny diablo

  32. bart-2pl // I tego raczej możesz się po D3 spodziewać…co do mniejszej _bajkowości_ – to co jest pokazane na gameplayu tak zostanie (z wyjątkiem tęczy), ale późniejsze lokacje mają być mroczniejsze, szczególnie podziemia, Blizzard chce po prostu zrobić efekt na…

  33. bart-2pl cd // … na zasadzie: idziesz sobie w dzień przez jasny, kolorowy (zbyt kolory jak niektórzy sądżą 😛 ) las i nagle wchodzisz do przemhrocznego grobowca, ot co o to tu chodzi – bardzo dobry efekt musi to dać taka nagła ZMIANA kolorystki.

  34. Orka // ja tam leje na to czy będzie mroczne czy kolorowe jak WoW ważne żeby była sieczka jak w 2 żeby krew sikała na północ południe wschód zachód to sie liczy przynajmniej dla mnie 😛

  35. // Nie będzie Nekromanty bo to była klasa że tak powiem najbardziej nudna w graniu.

    Czekałeś tylko aż ożywieńcy pokonają wrogów od czasu do czasu rzuciłeś ducha z kości i tyle.

    A w D3 Witch Doctor będzie bardziej grywalny od nekromanty i o to chodzi. 🙂

  36. // No co do wymagań to mam nadzieję że nie będzie cięło się na multi z 8 graczami 😛 Bo to najgorsze co mogło być w D2 np w 5 akcie 🙂 I nie ważne jaki sprzęt miałeś i tak zawsze cięło jak czarodziejka puszczała meteor np 🙂

  37. Hmmm // Mi się nie cieło jak czarodziejką meteor puszczałem (nie ważne gdzie), a sprzęt miałem wtedy słaby (karta graficzna nawet bez akceleracji :O )

    A co do Nekromanty to może dla ciebie to było nudna klasa Zaratul (dla mnie też), ale mimo wszystko mnóstwo…

  38. Hmmm cd // … ludzi zagrywało się, i zagrywa się tą klasą postaci, ale też fakt że Witch Doctor znacznie ciekawiej wygląda pod względem grywalności niż nekromanta (ale ja i tak dalej wolę rzucać się w tłum z mieczem niż przyzywać sługi i patrzeć jak walczą)

  39. zobaczymy // hmm… powiem tak: Diablo III nie musi być mroczne, ważne żeby bylo świetnie zrobione

Dodaj komentarz