28.01.2010
Często komentowane 156 Komentarze

Nie masz internetu? Nie pograsz w pecetowego Assassin´s Creed II…

Nie masz internetu? Nie pograsz w pecetowego Assassin´s Creed II…
Ubisoft sprawił polskim graczom nie lada niespodziankę informując, że pecetowa wersja Assassin’s Creed II ukaże się w pierwszej kolejności nad Wisłą. Niestety po dobrej wiadomości przychodzi ta zła. A jest nią nowy system antypiracki koncernu. Bez połączenia z internetem nie pograsz…

Nowy system zastąpi stosowany do tej pory dość kontrowersyjne zabezpieczenie StarForce. W założeniach będzie on podobny do Steama – przy każdym uruchomieniu gra będzie łączyła się z serwisem Ubi.com, sprawdzając legalność odpalonej kopii. Tam też przechowywane będą profile graczy i zapisane stany gry. Dzięki temu do zabawy nie będzie wymagane posiadanie płyty w napędzie, ponadto wyeliminowane zostanie ograniczenie instalacji. Takiego Assassin’s Creed II: Director’s Cut Edition będziemy mogli zainstalować na wielu komputerach. §

Jeśli posiadacz tysiąc pecetów, możesz instalować swoją grę na nich wszystkich” – wyjaśnia Brent WilkinsonUbisoftu.

Jak już się pewnie domyśliliście, największą wadą tego systemu będzie konieczność stałego połączenia z internetem. Innymi słowy – jeśli będziecie mieć jakąś awarię i sieć odmówi wam posłuszeństwa, będziecie mogli zapomnieć o zabawie w świeżo zakupionego Assassin’s Creed II.

Pierwszymi produkcjami, które wykorzystają nowy system będą beta The Settlers 7 oraz Assassin’s Creed II: Director’s Cut Edition (premiera w Polsce 4 marca).

156 odpowiedzi do “Nie masz internetu? Nie pograsz w pecetowego Assassin´s Creed II…”

  1. Najdłużej opierał się HL2… Ale fakt z FC2 była niezła jazda jak wiara skarżyła się na buga nie wczytującego mapy [na oficjalnym forum], a to było przez zabezpieczenia antypirackie. xD

  2. „PS. Najdłużej męczono sięz Far Cryem: 1,5 dnia.”|Bzdura, z pierwszą częścią AC frajernia męczyła się ponad tydzień grając na jakiejś ruskiej zbugowanej wersji. Ponadto były duże problemy ze spiraceniem gry Soldiers:Ludzie Honoru (wybitna gra, z modelem zniszczeń wyprzedzającym większość dzisiejszych gier, niedoceniona przez CDA, że niby za trudna była, macie teraz każuale!:P . Wiem bo śmiałem się z kolegów jak mi mam na urodziny kupiła:D Nie spiracono jej ładnych parę miesięcy.

  3. rozumiałam bym jedno połączenie z neta, ale za każdym razem? Żałosne, przynajmniej znieśli limit włączeń gry. Mogli by kompletnie olać te zabezpieczenia, graczy tylko wkurzają, a piratom daje maks tydzień na złamanie tych zabezpieczeń. Niestety nie wymyślili jeszcze żadnego systemu którego by nie złamali, a tak dają im kolejne argumenty w walce „Dlaczego piracimy”… ech… żałosne…

  4. Abstrahując od tematu – zależy wam? Chcecie sobie pograć, dać zarobić developerom i koderom? To kupcie oryginał. Bo jak mam parę oryginałów wymagających aktywacji przez net, tak nigdy nie miałem żadnego z nimi problemu. Steam zawsze działał, mój provider neta nigdy nie miał awarii dłuższej niż 2 godziny przez parę lat jak z tego korzystam i zawsze było to spowodowane wyłączeniem prądu, inną awarią niezależna od providera. Ale jak chcecie się usprawiedliwiać i ściągac – droga wolna…

  5. Jak dla mnie na plus…@Doctorow, akurat Dialog miałem przez 2 lata, i przez ten czas były może 3 awarie … Czego nie można powiedziec o TPSA z której zrezygnowałem po roku ;P

  6. No i jak tu myśleć o kupnie nowego PC jak do każdej gry wymagany jest internet. Normalnie „żal”. Np. Chciałbym sobie włączyć grę i na chwilę popykać i czekałbym pół godziny pewnie aż mój net wszystko załaduje. Jednak do nowych gier konsola wydaje się rozsądniejszym wydatkiem… Niestety ;[

  7. a wzieliście w ogóle pod uwagę to, że wielu ludzi w polsce nie ma neta. Nawet nie dlatego, że chodzi o koszta tylko o to, że nie ma mozliwości podłączenia. Wiem co mówie sam mam dopiero internet od paru miesięcy bo przez 4 lata walczyłem z różnymi dystrybutorami o podłączenie. I co w takim razie ci gracze mają powiedzieć?

  8. (ktoś tam napisał o rejestracji offline)BTW, jeśli ubi i tak zrobi coś takiego jak rejestracja offline to minie się z celem. Pomyslcie po co w takim razie wydawać grubą kase na postawienie serwerów obsługujących ACII skoro i tak mozna zrobic rejestracje offline.

  9. Już mogli to zrobić na tym steamnie, a tak to mamy kolejną aplikacje na kompie do jednej gry… Po za tym nie mam żadnych zastrzeżeń.

  10. Wiedziałem, że tak dobrze nie będzie. Oni na serio myślą, że to coś da? Jak ze Steama piracą to z tego też Tylko oczywiście znowu uczciwym się dostanie. Posrane to…

  11. Walka z piractwem jest jak walka z wiatrakami – nie ma zabezpieczenia, ktorego nie daloby sie zlamac. Nie mozna sie jednak dziwic i narzekac, ze producenci gier staraja sie przynajmniej utrudnic w jakims stopniu piracenie swoich tytulow. W koncu walcza o swoje i na ich miejscu postepowalibyscie tak samo, nawet za koszt teoretycznego utrudnienia zycia nabywcom legalnych kopii gry.

  12. bart11110 – wyobraź sobie, że w XXI w. nawet niektórzy szanujący się gracze nie mają przyzwoitego internetu (czyt. stałego łącza) Internetu, bo jak to ładnie Telekompromitacja ujmuje 'z przyczyn technicznych’ (btw. są w ogóle jeszcze jakieś ograniczenia techniczne w tych czasach?!) Wiecie jaką mam rzeczywistą prędkość mojego iPlusa? 😀 około 250 B/s (tak – bitów na sekundę) 😀 fajnie nie?

  13. Ja na przykład mam internet z ograniczeniem 3GB na miesiąc i co??? Kilka razy uruchomię grę a potem mam się męczyć z prędkością 70kb (Podkreślam że nie mogę sobie u mnie pozwolić na inną opcje tylko na OFP z routerem)??? Moje stwierdzenie na dziś: „Ludzie wymyślający zabezpieczenia antypirackie to ślepi idioci którzy mydlą oczy twórcą o ich niezawodności tylko po to żeby zarobić”

  14. @LooqS|Nie przetłumaczysz ludziom którzy są „rozpuszczeni” 2 Mb/s że nie każdy może sobie na coś takiego pozwolić. U mnie TP właśnie z „przyczyn technicznych” nie zrobiło żeby net dostarczyć. Większość tych którzy piszą że „wszyscy mają stałe łącze” chyba nie mieszkają w Polsce albo nie ruszają się poza swój pokój…

  15. Co jak co, ale trochę nie zakumałem. Jeżeli mamy oryginała i zainstalujemy tą wersję u kumpla to on też będzie sobie mógł pograć? No bo w końcu gra nie potrzebuje płyty w napędzie. Ale pewnie nie można grać na dwóch kompach naraz w tym samym czasie.|Trochę dziwna na „ochrona antypiracka”.

  16. preorder odwołany, a szkoda bo dobra gra

  17. Moje przeczucie jest coraz silniejsze-będzie powtórka z rozrywki a mianowicie z AC2 bedzie jak z GTA IV,systemy antypirackie utrudniające gre tym uczciwym a piraci i tak to obejdą,premiera przesuwana jest ciągle ale i tak wyjdzie gra zoptymalizowana tak,że przykro na to spojrzec,Aha no i kupa bugów też jest przewidziana w programie.Ostatnim podobieństwem jest to ,że obie te gry są/będą świetne 😀

  18. 3 GB to i tak nieźle. Ja limit mam 1 GB 😛 Ale i tak przy mojej prędkości starcza spokojnie na cały miesiąc. Ehh.. Ubi zrobiło taką niespodziankę xP najpierw rozkochało mnie w AC I, nakręciło na AC II a teraz okazuje się, że sobie nie pogram xP kasę odłożyłem na kolekcjonerkę nawet 😛 i co? mam za to kupić jakiegoś pirata żeby pograć?

  19. Czysty idiotyzm…Kup oryginalną grę i jeszcze płać za internet do tego przy KAŻDYM uruchomieniu. Tja skoczyć do kafejkikumplagdziekolwiek gdzie jest internet a później z kompem i akumulatorem na plecach wracać do domu żeby pograć. Widzicie to??? xD

  20. Według mnie dobrze zrobili, może wreszcie utrą nosa piratom.

  21. Spokojnie xP Zrobią Cracka i to uratuje tych co nie mają neta. Przynajmniej tak sądzę. Ja czekam na Pre-Order z niecierpliwością. 😀

  22. Co za idioci robią te gry, że wpadają na takie głupie pomysły!!!|Batman: AA nie był niczym chroniony i wszysscy byli szczęśliwi. |Call of Juarez też jest zabezpieczone poza internetem. I wszysstkie inne normalne gry!!! Zał.ubi.ru

  23. Polityka Ubi jest prosta…po co dadzą nam ac2 przed wszystkimi? Wiadomo ze Polska jest w czołówce piractwa na świecie, chcą sprawdzić czy ich system da sobie rade z piractwem

  24. Ok, może być, chociaż nie mam najszybszego neta, więc zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce…ale brawa dla Ubisoftu, nie lubimy piractwa !

  25. ale chwila… to znaczy że żeby wczytać grę trzeba będzie ściągnąć sejwa na kompa?! czy zostanie on i na dysku i w necie?

  26. moge sie zalozyc ze piracka wersja tej gry bedzie tydzien przed premiera swiatowa i nie bedzie wymagala polaczenia internetowego

  27. byle by nie było tak uciążliwe ja steam.

  28. Zobaczymy, jak to będzie.|Jeśli chodzi o łącze, to jest potrzebne tylko do odpalenia i zapisu gry, niczego więcej, wiec nie wiem, o co chodzi z tą prędkością łączy.Mnie bardziej zastanawia kwestia wersji – czyżby była i reżyserska, i zwykła, bez DLC?

  29. Nie mam w domu internetu, nie chcę mieć w domu internetu i mam do tego prawo. Takie postępowanie jest poniżej pasa, piraci i tak sobie poradzą, a my, którzy chcemy być uczciwi jesteśmy zawsze po d**** bici. Super. Moje gratulacje UBI.

  30. A ja mam 1001 pecetów I co???

  31. Dzięki wielkie. Z moim netem sobie nie pogram. A zbierałem już 2 miesiące kasę. Dzięki…

  32. Trochę lipa z tym połaczeniem do neta bo niekiedy net mi odmawia pos… Ale tak czy siak w Assassin’s Creed 2 pograć trzeba 🙂

  33. Eh. szczęściem mam neta od niedawna. Zastanawiam się tylko, że skoro gra może być legalnie zainstalowana na kilku kompach, to czy będzie mogła być na nich uruchomiona jednocześnie.?

  34. Mam nadzieję, że to pomoże w zwalczeniu piractwa…

  35. Roni13321, tu nie chodzi o to, że gra wykorzystuje łącze, tylko że DO WŁĄCZENIA potrzebny jest internet. Więc jeśli zbierałeś kasę, to ją wydaj na ACII.

  36. KB1 – do 1001 komputera będziesz musiał kupić 2gą kopię tej gry… xD

  37. Gracze sami są sobie winni, bo to jedyny skuteczny sposób na walkę z piractwem.

  38. Na razie internet mam na próbę i nie wiem czy będę go miał w marcu, a już zamówiłem PRE-ORDER.

  39. Wymaniakowany 28 stycznia 2010 o 14:50

    „Skuteczny sposob” ? Moge zaczac sie smiac?

  40. Jeśli będzie chodzić bez płyty to złożę się z kolegami i zainstalujemy każdemu ubi chyba tego nie przewidziało chociaż…

  41. Ale czepiacie sie Ubisoftu, jakby tylko oni stosowali tą taktykę. Wszystkie gry kompatybilne ze steam tak działają i nikt się nie pieni

  42. MW 2 wymagało rejestracji na Steam’ie, a pirackie wersje i tak były. Sądzę, że piraty najnowszego Assasin’s Creed’a jednak będą.

  43. Jeżeli gra będzie wymagała tylko weryfikacji online przy uruchamianiu, to piraci rozwalą zabezpieczenie. Co innego, jeżeli część kodu gry będzie realizowane na serwerze UBI, a reszta na kompie gracza – wtedy piraci będą mieli ostro pod górkę. Jestem ciekaw jak finalnie będzie to działać.

  44. Ja do Asira… Wielki mi kłopot ze steamem.. Trzeba sie podłączyć przed grą do Internetu. Steam to nie problem. Kiedyś tak było lecz teraz po licznych łatkach nie miałem żadnego błędu od tamtego czasu. A co do Assasina. Mnie to i tak nie przeszkadza.

  45. A do innych.. Mówią że możesz zainstalować na 1000 pctów. To prawda ale nie będziesz mógł na nich grac jednocześnie ( w assasina)

  46. To i tak nic nie da,|ew. zmniejszy liczbę kupców o osoby, które nie mają neta.|Przecież grę kupujesz,|więc po co sprawdzają, czy nie piratujesz?|A jak piratujesz, to problemu nie masz,|i tak sobie pograsz, już o to się nie martw.

  47. Co tylko z netem. chamstwo 🙁

  48. No ludzie, net jest tylko potrzebny, aby odpalić i zapisywać, nic więcej!|To nie UT czy CoD!|Co do tego zabezpieczenia – cóż, świat idzie do przodu i np. w Ameryce czy w Europie Zach. prawie wszyscy mają w ogóle internet, wiec takie zabezpieczenie wcale złe nie jest. Złe są nasze przyzwyczajenia typu :”nie ma neta i $&!^*@!@!” Z jednej strony, można nie mieć neta i żałować, ze nie można pograć w AC II, ale no bez przesady… Po prostu – AC nie będzie uwzględniać ok. 10.000 osob, które nie mają internetu.

  49. Znaczy się Ubi.

  50. Pomysl, jak pomysl. Staraja sie zarobic wiecej, i to sie oczywiscie chwali ale… Obstawiam ze maxymalnie w okolicy 20 marca beda juz smigac piraty

Dodaj komentarz