08.01.2011
Często komentowane 23 Komentarze

Nintendo 3DS: Pierwsze konkretne informacje na temat premiery

Nintendo 3DS: Pierwsze konkretne informacje na temat premiery
Trwa właśnie zapowiadana od jakiegoś czasu impreza o nazwie Nintendo World 2011, na której japoński koncern ujawnia swoje plany dotyczące tamtejszej premiery konsoli Nintendo 3DS. Podobne wydarzenia dla rynku europejskiego i amerykańskiego mają odbyć się 19 stycznia, ale już to, co dociera do nas z Tokio, pozwala wyrobić sobie pierwsze opienie na temat ceny, startowego line-upu, itd.

W Japonii Nintendo 3DS ukaże się 26 lutego (w Europie będzie to najprawdopodobniej początek marca), a wraz z nim na rynek trafi dziesięć gier. Magazyn Famitsu (japońskie CD-Action…) potwierdził już osiem z nich i będą to:

  • Nintendogs + Cats (¥4,800)
  • Winning Eleven Soccer 3D (¥5,800)
  • Super Street Fighter IV 3D Edition (¥4,800)
  • Samurai Warriors Chronicle (¥6,090)
  • Puzzle Bobble 3D (¥4,980)
  • Ridge Racer 3D (¥6,090)
  • Battle of the Giants: Dinosaurs 3D (¥5,040)
  • Professor Layton and the Mask of Miracles (¥5,980)
  • Ceny w nawiasie pozwalają ocenić, że gry na 3DS-a będą o około 1000 jenów droższe, niż te na Nintendo DS – czyli o około 30-40 złotych (to oczywiście kalkulacja bardzo zgrubna, bo po przelocie przez całą Azję i kawałek Rosji w Polsce i Europie stawki te zaczynają wariować).

    Podane wyżej tytuły, to tytuły startowe, tj. dostępne równo z konsolą. Wkrótce po jej premierze pojawi się kilka ciekawszych pozycji, w tym m.in. produkowane przez Nintendo gry Steel Diver, Pilotwings Resort Zelda: Ocarina of Time 3DS (wiosna) oraz Star Fox 64 3D Kid Icarus: Uprising (lato).

  • Na oficjalnej japońskiej stronie Nintendo pojawiły się specyfikacje techniczne konsolki – Google tłumaczy zamieszczone tam krzaczki następująco (pełny tekst – TUTAJ):
  • Wymiary: 74mm×134mm×21mm
  • Waga: 235g (z baterią, rysikiem i kartą SD
  • Ekrany: LCD z funkcją autostereoskopiczne 3D, z paletą barw 16,7 miliona kolorów, przekątną 3.53 cala (76,8mm×46,08mm? i rozdzielczością 800 x 240 oraz dotykowy ekran LCD, z paletą barw 16,7 miliona kolorów, przekątną 3,02 cala (61,44mmx46,08mm) i rozdzielczością 320 x 240
  • Wi-fi: 2.4GHz WPA™/WPA2™ IEEE802.11b/g, zasięg: 30m
  • Bateria: wystarcza na około pięć godzin gry
  • Cena konsoli w Japonii to 25 tysięcy jenów (892 złote).

    Podczas – a dokładniej przed nią – prezentacji Nintendo wyświetlało film przedstawiający różne funkcje konsoli:

    23 odpowiedzi do “Nintendo 3DS: Pierwsze konkretne informacje na temat premiery”

    1. Trwa właśnie zapowiadana od jakiegoś czasu impreza o nazwie Nintendo World 2011, na której japoński koncern ujawnia swoje plany dotyczące tamtejszej premiery konsoli Nintendo 3DS. Podobne wydarzenia dla rynku europejskiego i amerykańskiego mają odbyć się 19 stycznia, ale już to, co dociera do nas z Tokio, pozwala wyrobić sobie pierwsze opienie na temat ceny, startowego line-upu, itd.

    2. Ja jakos sie nie przekonalem jeszcze dokonca co do 3D

    3. 5 godzin bateria :/ nds wytrzymuje mi ponad 8 i to jest za mało bo jak mam fazę to codziennie go ładuje ^^ Ze startowych tytułów chciałbym Street Fightera i Laytona :-*

    4. „Nintendo SRI- Di”. Ach, ten engrisz. 😀 Szkoda, że ma filmiku nie pokazali głębi na tym wyświetlaczu, ale bajer kamery, która nakłada na rzeczywiste obiekty obraz 3D jest naprawdę fajnym wynalazkiem.

    5. ExpertAssasin 8 stycznia 2011 o 09:40

      i tak wole psp

    6. Ja kupuje :)Bede musial sprzedac PS3 slim.

    7. Cena studzi zapał, ale Zelda i Layton… eh, mówi się trudno.|@paintball_X – A jakbyś chciał 3D na nagraniu 2D pokazać? 😛

    8. Ej w tym marcu czy następnym

    9. W tym za 20 lat.

    10. Puzzle Bobble! Ile ja w to grałem za młodu

    11. Będzie Kirby 😀

    12. konsolka ładna ( ciekaw jestem w jakich kolorach jeszcze będzie dostępna , choć czarny ładnie pasuje do konsoli)… zastanawia mnie tylko ile gier , będzie w pełni wykorzystywało 3d (hm , może mini mario galaxy yupii)

    13. jak uzbieram to kupie, jednak 900 a nie 1000, ale znając głupie polskie sklepy będą wołać 1200, ehh..

    14. Nintendoo Sri Di Esoo

    15. E tam, nie widze dobrej przyszlosci tej konsoli w europie, zwlaszcza w polsce

    16. Bezimienny666 8 stycznia 2011 o 23:24

      Oczywiście, że kupię 😛 trzeba coś robić na wykładach a Lite już nie wystarcza. Miałem tylko nadzieję, że jedną ze startowych gierek będzie Mario Kart 3DS, ale się przeliczyłem. Szkoda :/

    17. A ja całkowicie nie rozumiem, jak można lubić tą serię konsol : Nieporęczne to takie, cukierkowe, dwa ekrany (jakby jeden nie wystarczał)… Ale chyba od urodzenia mam taką niechęć do konsolek przenośnych, bo PSP też mi się zbytnio nie podoba (chociaż z dwojga złego wolałbym PSP ze względu na lepsze, jak dla mnie, tytuły).

    18. Ja sobie kupię, i osobiście uważam że Nintendo rządzi xD

    19. Nieporęczne to takie <- Pacuszek, widać, że nigdy nie miałeś w ręku. Na DSie da się nawet grać stojąc w tramwaju.

    20. „jakby jeden nie wystarczał” – jeden dotykowy, 100% więcej frajdy z grania niż na psp. Czy gry na wcześniejsze konsole będą kompatybilne z nową?

    21. @zolnierz37 – dodajmy jeszcze trzy, będzie pięć razy lepsza.|@Progeusz – Ja miałem i nie uważam, żeby to było wygodne, balansować konsolą jedną ręką i jednocześnie machać rysikiem po ekranie. Na szczęście na ogół gry korzystają albo z przycisków albo z rysika.

    22. Bezimienny666 9 stycznia 2011 o 20:45

      @Sergi – Z tego co napisałeś wnioskuję (choć mogę się mylić), że trzymałeś go w ręku przez kilka godzin góra. Znam to z doświadczenia. Pierwszy raz zetknąłem się z DS’em w 2007 roku, był to Cls znajomego. Też marudziłem, po 2h grania, ze nie wygodne etc. Potem zacząłem coraz częściej pożyczać, aż w 2008 kupiłem Lite’a. Przywykłem (jak do wszystkiego nowego). Dla mnie problemem było granie w MPH, ale znalazłem bardzo wygodny sposób na FPS’y. Poza tym Zeldy i NSMB. Sterowanie w tych grach to majstersztyk :]

    23. @Bezimienny666 – Może, nie przeczę, ale sterowanie w MPH i Zeldzie mi się nie podoba, wolałem d-pad i wszystkie trzy odpuściłem. Majstersztyk to raczej Layton, poza drobnymi wyjątkami to seria, która pokazuje, jak się robi gry na DSa.

    Dodaj komentarz