22.09.2010
Często komentowane 66 Komentarze

Nintendo 3DS: Znamy specyfikację techniczną sprzętu

Nintendo 3DS: Znamy specyfikację techniczną sprzętu
Choć informacje są oparte na przecieku i nie zostały oficjalnie potwierdzone, dane o "bebechach" nadchodzącej kieszonkowej konsolki Nintendo dziś zostały ujawnione.

Bazą obliczeniową 3DS mają być dwa procesory ARM11 o mocy 266 MHz każdy. Procesor ten znajduje się także m.in. w kilku smartfonach opartych na systemie Android. Do niedawna (czytaj – póki Apple nie opracował własnej technologii) był także sercem iPodów TouchiPhone’ów

Za grafikę będzie odpowiadać procesor graficzny DMP PICA200 o maksymalnej mocy 200 MHz, która jednak zostanie prawdopodobnie okrojona do 166 MHz. Możliwości wydają się niewielkie, ale atrakcyjna oprawa gier będzie możliwa dzięki niskiej rozdzielczości ekranów.

Całość dopełnią 64 megabajty pamięci operacyjnej RAM oraz wbudowany dysk flashowy o pojemności 1,5 GB. Jego pojemność może zostać rozszerzona dzięki zewnętrznym kartom pamięci.

Nintendo 3DS trafi na półki sklepowe nie później niż w kwietniu przyszłego roku.

66 odpowiedzi do “Nintendo 3DS: Znamy specyfikację techniczną sprzętu”

  1. Wziąbym to tylko za darmo. Nie wiem co ludzie widzą w tych wszystkich konsolach Nintendo. Nigdy nie zrozumiem popularności DS’a. Przecież odpowiedniki Sony są o wiele lepsze. Ja czekam na PSP2.

  2. Thug po części się zgadzam… Akurat na PSP2 podobają mi się same gry, a nie ich grafika… Na PS2 nie znajdęPatapona|Little Big Planet|Loco Roco|Itp

  3. Ja się nei zgadzam z Thug. To co ludzie widzą w konsolach od Nin to innowacyjność, pomysłowość, miodność tytułów, wyciskanie siódmych potów z konsolki. Na próżno mi szukać u konkurencji Mario, Zeldy, Laytona, Scribblenauts, Castlevanii itd. |Poza tym Sony odpowiedników Nin nie ma, co najwyżej podpatrzone pomysły (vide Move).|I niech sobie porónują moc obliczeniową. Nin nie musiało do tej pory jakoś rzucać haseł typu „kup naszą konsolę, 10 gier damy ci w prezencie”.

  4. I jeszcze jedno, tu akurat do paankracyka. to że procki będą 2×266 to nie znaczy że są słabe. Wszystko zależy od architektury procka itd.

  5. @rad0miezed |A ja powiem dla odmiany, że mi się Move podoba. testowałem już go u kolegi i dla mnie, jako gracza głównie PCtowego, nowa zabawka Sony spisuje się lepiej niż myszka i lepiej niż Wii (które mimo wszystko jest mniej dokładne i ma większe odczuwalne opóźnienie). Co do PSP, to jest to maszynka, która ma jeden problem, mianowicie brak drugiego grzybka, gdyby się pojawił to konsolka wiele by zyskała (także na popularności). (cdn)

  6. (cd.)Jakbym miał kasę to kupił bym i PSP, bo ma parę fajnych tytułów, których nigdzie indziej nie uświadczysz. Ogólnie to czekam jeszcze na to aż ogłoszą w końcu PSP2, bo prawdopodobnie już istnieją jego testowe egzemplarze. Tylko czekać, aż jakiś dziennikarz, albo developer zgubi jakieś w miejscu publicznym XD

  7. RAND0 I tu cie mam… Move wcale nie jest podpatrzone dlaczego ? Move był jeszcze tworzony w 2004 r… Prototyp… Są filmiki na YT… To przed premierą WII… Więc japa…

  8. Więc to Nintendo mogło podpatrzyć Mova 🙂

  9. http:www.youtube.com/watch?v=JbSzmRt7HhQ Było wpierw tworzone z myślą o PS2… Więc argument, że sony ukradło to od WII jest bez sensu i jest zupełnie na odwrót.

  10. Tak, tylko nikt z Was nie bierze pod uwagę tego, że WII nie wyszło przecież z dnia na dzień, a dwa, że jeśli ktoś opracowuje rzeczy innowacyjne, raczje nie rozdaje projektów na prawo i lewo. Biorąc też pod uwagę, że filmik opublikowano w sieci w 2009 roku, wygląda to bardziej na soft, który używa dowolnego przedmiotu i EyeToy, a Nin zaczęło pracowac nad WII i kontrolerem do niej w 2001 roku, wtedy też zakupiło patenty od Gyration Inc. Coś jeszcze?

  11. Jak dla mnie Sony taką kampanią się broni przed „pomówieniami” o kradzieży/zapożyczeniu pomysłu.

  12. To był przykładowy filmik… Trudno znaleść filmik z 2004 na yt… W ogóle YT tyle ma ?

  13. Nie, nie ma tylku lat, ma lat 5. Oficjalnie Sony zaczęło prace nad Move w 2008 roku. Sony zaprezentowało swój kontroler na E3 2009 2 lipca, 8 lipca zamieszczono ten film. Innego filmu gdziekolwiek nie widziałem z tym cudem, informacji wcześniejszych też nie znalazłem. Tyle ode mnie.

  14. Oficjalnie… Było już tworzone na PS2 w 2004, ale projekt zawieszone i był pod inną nazwą…

  15. Kurczę, ile razy się pytam, to nikt nie potrafi mi odpowiedzieć… NA JAKIEJ ZASADZIE DZIAŁA TO 3D!? Szukałem po całym necie i zdziwiło mnie to, że nikogo to nie interesuje. Mógłby ktoś to jakoś wytłumaczyć, lub chociaż dać jakiegoś linka? (widziałem nawet na YT filmik cosseye 3d z konsolki i rzeczywiście robi wrażenie).

  16. Hah, już znalazłem! W moich rozmyślaniach prawie że odgadłem jak działa cały ten system! Mój błąd polegał na tym, że założyłem, że ekran pokryty jest małymi pryzmatami, które nakierowują obraz do obojga oczu. W konsoli obraz nakierowywany jest chyba przez odmienne grupy diod RGB.

Dodaj komentarz