Nintendo: Mario i Zelda otrzymają wsparcie dla Labo VR [WIDEO]
Brzmi to trochę jak żart primaaprilisowy, ale nic z tych rzeczy: Breath of the Wild oraz Odyssey naprawdę będą działać z nowym kartonowym VR firmy. Na dwa różne sposoby.
Super Mario Odyssey dostanie wkrótce oddzielny tryb VR z pomniejszymi zadaniami, natomiast The Legend of Zelda: Breath of the Wild będzie – trudno w to uwierzyć – w całości grywalne w wirtualnej rzeczywistości. Poza cutscenkami.
Wspomniałem, że zapowiedź ta brzmi jak dowcip – ale nie dlatego, że jest to zły pomysł. Problemem (który najwyraźniej jakoś rozwiązano) współpracy tradycyjnych gier z VR-owym Labo jest brak paska/gumki/czegokolwiek, co pozwoliłoby utrzymać zestaw przy twarzy. Wszystkie pokazane dotychczas gry skrojone pod ten headset wymagają podtrzymywania go własnoręcznie.
Zobaczymy, jak to będzie działać – no i jak będzie wyglądać, bo choć pierwsze wrażenia z Labo VR osób, które już miały możliwość się nim pobawić, są zaskakująco pozytywne, dotyczą one właśnie dedykowanych miniprodukcji, nie Mario czy Zeldy. Premiera zestawu już 12 kwietnia, a aktualizacje Odyssey i Breath of the Wild mają pojawić się 25 kwietnia. W USA – bo, co ciekawe, dla Europy na razie wsparcia nie zapowiedziano. Miejmy nadzieję, że nie oznacza to braku stosownych update'ów w naszym regionie. Nieważne! Już jest oficjalna informacja Nintendo of Europe. W takim razie pozostaje nam uzbroić się w cierpliwość.
Czytaj dalej
Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.