16.01.2025, 12:30Lektura na 3 minuty

Nowy system przepustki sezonowej League of Legends zepsuł ekonomię gry. Riot przyznaje się do błędu

W najgorszych przypadkach gracze League of Legends zdobywają 70% mniej Niebieskiej Esencji niż poprzednio.

Riot chciał wejść w noworoczny pierwszy sezon w motywach Noxusu z pompą i stwierdził, że niektóre rzeczy wymagają gruntownej przebudowy. Twórcy zwrócili swój wzrok w kierunku ekonomii gry i tego, w jaki sposób gracze zdobywają walutę potrzebną do zakupu nowych bohaterów. Cały system uznali za zbyt skomplikowany, stąd od pewnego czasu cały progres w zdobywaniu Niebieskiej Esencji bazuje na przepustce sezonowej. Jak się okazało, tak drastyczne zmiany w skomplikowanych sprawach, pokroju rzeczonej ekonomii, mogą wywołać niepożądane skutki.

Owe zmiany zapowiedziano jeszcze w listopadzie ubiegłego roku, tłumacząc je chęcią uproszczenia całego systemu zdobywania Niebieskiej Esencji, przez lata rozbudowywany o nowe komponenty:


Przez lata nasz system stał się przekombinowany, z nadmiarem walut lub niepotrzebnymi etapami tworzenia lub odbierania nagród, nakładającymi się na siebie ich typami itd. Potrzebujesz trzech fragmentów klucza, aby stworzyć klucz do odblokowania skrzyni i zdobyć losowy odłamek skórki, których następnie potrzebujesz trzech, aby zdobyć losową skórkę lub alternatywnie używasz Pomarańczowej Esencji, by zmienić owy odłamek w skórkę, co jest… bardzo zawiłym doświadczeniem.


Stąd też rozbudowano obecną przepustkę sezonową i wyrzucono inne sposoby zdobywania Niebieskiej Esencji, jak choćby opisane wyżej skrzynki. Nie wszystko jednak było dobrze przekalkulowane, ponieważ finalnie gracze dostawali znacznie mniej waluty, a w konsekwencji o wiele rzadziej mogli wykupić nowego bohatera. Zwracali na to uwagę fani League of Legends, wymieniając też inny poważny problem, którzy mają w tej sytuacji nowi gracze. Aby móc zagrać w trybie rankingowym, oprócz 30. poziomu musimy posiadać także 20 bohaterów, zdobywanie których zostało nieumyślnie utrudnione.

Riot przyznał się do błędu, ponieważ, jak przyznano, poczynione przez niego kroki w istotny sposób zmniejszyły ilość zdobywanej Niebieskiej Esencji przez graczy League of Legends korzystających z darmowej przepustki sezonowej. We wpisie na stronie produkcji czytamy, że najbardziej poszkodowani byli ci, którzy rozgrywali najwięcej meczy. Okazało się bowiem, że wraz ze wzrostem zaangażowania w grę otrzymuje się drastycznie mniej esencji, w skrajnych przypadkach nawet o 70%.

League of Legends
Porównanie ilości zdobywanej esencji przed i po wprowadzeniu zmian w zależności od stopnia zaangażowania w grę / Źródło: strona League of Legends.

Odpowiedzią na ten problem mają być znacznie zwiększona ilość zdobywanej esencji przy pokonywaniu kolejnych kamieni milowych darmowej przepustki sezonowej. Nagrodę za przekroczenie wszystkich jej progów podwojono, a za każdy kolejny ponadprogramowy otrzymamy nie 50 esencji, a 750.

League of Legends
Ilość zdobywanej esencji w sytuacji wprowadzenia wspomnianych poprawek. / Źródło: strona League of Legends.

Całość zmian ma zostać wprowadzona jeszcze przez drugim aktem przepustki sezonowej, a więc na razie wszystko zostaje po staremu. Riot ponadto zapewnił, że zamierza przyjrzeć się sprawie głębiej, by w przyszłości uniknąć takich sytuacji.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów319

Obserwujących1
League of Legends
Ocena redakcji
-
Ocena użytkowników
9.5
Platformy
PC
Gatunek
RTS
Producent
Riot Games
League of Legends

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze