Nvidia odświeży „tytuły, które znamy i kochamy” dzięki ray tracingowi

Producenci kart graficznych i silników graficznych zakochali się w technologii śledzenia promieni, trudno zaprzeczyć. Nie ma co się zresztą dziwić, bo potrafi ona naprawdę poprawić jakość grafiki. I chociaż nie spodziewałbym się raczej po niej rewolucji na miarę wprowadzenia pierwszych akceleratorów 3D w latach 90., to z pewnością ray tracing zostanie z nami na dłużej. Ba, w końcu nowe konsole obiecują sprzętowe wsparcie dla tego rozwiązania, a Nvidia – największy chyba jego zwolennik na rynku – kusi nas kolejnymi produkcjami zyskującymi na wizualnej jakości dzięki zastosowaniu tej technologii.
Co zabawne, jak na razie najlepszy przykładem, jakie zmiany może za sobą pociągnąć RTX, jest… leciwy Quake II. Dostępny zresztą za darmo dla wszystkich chętnych (tj. jego 3 pierwsze poziomy, ale posiadacze pierwowzoru mogą grać z ray tracingiem w całość gry). Okazuje się, że Nvidia nie zamierza poprzestać tylko na hicie id Software z 1997. Jak zauważyło DSOGaming, producent kart graficznych na swojej stronie umieścił kilkanaście dni temu nowe ogłoszenie o pracę. Możemy w nim przeczytać:
Nvidia rozpoczyna nowy ekscytujący program remasteringu gier. Wybieramy jedne z najlepszych tytułów z ostatnich dziesięcioleci i wprowadzamy je w epokę ray tracingu, zapewniając im najnowocześniejsze efekty wizualne przy jednoczesnym zachowaniu rozgrywki, która uczyniła je świetnymi. Zespół Nvidia Lightspeed Studios podejmuje wyzwanie, zaczynając od tytułu, który znacie i kochacie, ale nie możemy tutaj zdradzić, o jakiej grze mowa! Budujemy zespół utalentowanych, oddanych developerów, którzy są gotowi szybko rozpocząć pracę.
Brzmi interesująco, prawda? Jak na razie możemy tylko zastanawiać się, czym też Lightspeed Studios może się zajmować. Oczywistymi kandydatami są FPS-y: może więc pierwszy Half-Life lub Unreal?
Czytaj dalej
19 odpowiedzi do “Nvidia odświeży „tytuły, które znamy i kochamy” dzięki ray tracingowi”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Trylogia Thief aż się prosi o taki remaster ;3
Postal 2 poproszę
Thief i Unreal to pierwsze gry jakie przyszły mi na myśl. Ale liczba potencjalnych klasyków jest ogromna. Może pierwszy Doom?
Ciekawie jak by wyglądał Homeworld Remastered z RayTracing..
Wiem, wiem ale… Gothic xd.
Fear trylogia poproszę
Od kiedy zwykła zmiana modelu oświetlenia „odświeża” grę?|Cokolwiek by to nie znaczyło, Half-Life tego nie wymaga.
Oo Thief by skorzystał na tym bardzo.
Jeśli będą za free dla posiadaczy oryginałów jak Quake 2 RTX to dla mnie mogą każdą grę tak zremasterować. Rzeczony Quake bez włączonego ray tracingu obsługuje wyższe rozdzielczości i framerate niż wersja klasyczna, więc nawet bez Turinga jest z tego korzyść.
GTA Vice City, no proszę, no dawajcie tam ray tracing, wyzywam was, wyzywam was podwójnie!
Dawać mi tego Gothica ;D
Co zmieni jakość oświetlenia skoro stare gty nadal będą mieć modele z drewna? No chyba że zrobią to na pierwszym Mass Effecie, ten się godnie zestarzał.
A więc największy ficzer nowej generacji kard dotyczy głównie bardzo starych gier… Ale niewypał. RTXy wyszły rok temu a ilość nowych gier wspierających ray tracing jest śmieszna. Nie wspominając o stosunku poprawy grafiki do utraty wydajności… No i wisienka na torcie, czyli bubel DLSS. Nie zrozumcie mnie źle, jeśli chodzi o czysty stosunek kosztu do framerate nie jest tragicznie, ale jednak niesmak pozostaje. Czekam na propozycje AMD konkurujące z flagowcami Nvidii.
Unreal , Far Cry
Po co Half Life jak jest Black Mesa na steamie
Remaster gier które działają na kalkulatorze tak, że wymagają RTX 2080 do płynnych 60fps? Czy tylko mnie wydaje się że poszło coś nie tak z tą technologią? Ja doceniam całą tą technologie ray tracingu, rozumiem jak działa, jakie ma plusy i minusy. Ale to wygląda jak poważny falstart.
Far Cry, Seria S.T.A.L.K.E.R, bo nigdy nie grałem w to drugie, a ciekawe klimaty moim zdaniem 🙂
Zeby tez zrobili zeby dalo sie pzrelonczyc na GtX’sie ten ray tracing
Najbardziej z takich ficzerów korzysta reklama Unreal Engine.