Old School Role Playing Game: RPG od Johna Romero polecane przez twórców WoWa i Minecrafta

Tytuł gry mówi sam za siebie – Old School Role Playing Game (zapewne nazwa robocza) będzie staroszkolnym RPG-iem nawiązującym do tuzów gatunku. Gracz pokieruje grupą czterech bohaterów, będących przedstawicielami jednej z pięciu ras i różnych profesji, a każda postać ma dysonować umiejętnościami, które rozwijane będą dzięki gromadzonym w trakcie zabawy punktom doświadczenia. Dodatkowo do drużyny czasem dołączą kierowani przez sztuczną inteligencję NPC, którzy mogą okazać się pomocni w walce. Same starcia toczyć się mają w systemie turowym.
W trakcie zabawy zwiedzimy „bogaty i szczegółowy” świat gry wypełniony „setkami questów” do wykonania i skarbami do zgromadzenia. Twórcy obiecują też, że w Old School Role-Playing Game podejmiemy wiele istotnych wyborów, które zaowocują jednym z kilku zakończeń gry.
Nad produkcją pracuje założone przez Johna Romero studio Loot Drop, a głównymi projektantami są Brenda Brathwaite i Tom Hall. Duet ten ma na koncie wiele kultowych gier – Brathwalte odpowiedzialna jest za serię Wizardry, potem zaś pomagała przy Dungeons & Dragons. Natomiast Hall stworzył m.in. Commander Keena i Anachronoxa. Pozostali członkowie ekipy nie są jednak żółtodziobami – w sumie zespół składa się z osób, które maczały palce nad takimi produkcjami, jak Ghost Recon, Ultima, Bard’s Tale, Quake, The Sims, Mortal Kombat, MechAssault czy serią Jagged Alliance.
Aby zrealizować swój projekt, studio Loot Drop potrzebuje miliona dolarów. Wygląda jednak na to, że szybko uda się tę kwotę uzbierać – w chwili pisania newsa na koncie firmy znajduje się 26,71 tysięcy dolarów, a do końca akcji pozostało 32 dni. Dlatego też developerzy ujawnili kolejne progi finansowe, po przekroczeniu których do Old School Role Playing Game dodane zostaną nowe rzeczy lub… powstanie jeszcze jedna gra.
Gdy uzbiera się 1,9 miliona dolarów developerzy stworzą bowiem nie jedną, a dwie produkcje – każda zostanie zaprojektowana osobno przez Brendę Brathwaite i Toma Halla. Ponadto zakończenie jednej wpłynie na początek drugiej – obie gry pozwolą na import zapisanych stanów rozgrywki.
Wśród nagród dla graczy, którzy wesprą projekt finansowo, znalazły się m.in. cyfrowa kopia gry (lub gier), dostęp do forum poświeconego produkcji i klucz do bety Ci, którzy zdecydują się przeznaczyć aż 10 tysięcy dolarów mogą liczyć na dostawę Old School Role Playing Game do domu. W nietypowy sposób – w roli kurierów wystąpią John Romero, Brenda Brathwaite i Tom Hall. Haczyk? Trzeba mieszkać w USA…
Wesprzeć projekt można pod TYM adresem. A warto to zrobić, zwłaszcza, że polecają go m.in. Rob Pardo z Blizzarda, Notch, Chris Avellone z Obsidianu, Harvey Smith pracujący nad Dishonored, Jordan Mechner odpowiedzialny za Prince of Persia, David Jaffe mający na swoim koncie Twisted Metal oraz George Broussard z 3D Realms.
Premiera zaplanowana jest niestety dopiero na styczeń 2014 roku. Poniżej znajdziecie wideo wiadomość od twórców Old School Role Playing:
Czytaj dalej
17 odpowiedzi do “Old School Role Playing Game: RPG od Johna Romero polecane przez twórców WoWa i Minecrafta”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dzięki Kickstarterowi odradzają się klasyczne, staroszkolne RPG-i. Do Wasteland 2 i Project Eternity dołączyła właśnie kolejna gra o wymownym i wiele mówiącym tytule Old School Role Playing Game. Powstaje ona w założonym przez Johna Romero (twórca Daikatany) studiu Loot Drop i czuwają nad nią weterani RPG-ów – Brenda Brathwaite i Tom Hall.
Hahaha, Notch mistrz. ;D
b4ry – ta gra w żaden sposób nie jest kontynuacją MOO2. Ot, kolejna gra 4X. Nic więcej, nic mniej. Ten sam gatunek, ale nie kontynuacja.
Jeżeli będzie w klimatach kłeja – You have my money.
John Romero i Tom Hall jako kurierzy? bardzo bardzo fajny pomysł.|W tym momencie, żal że nie mieszkam w USA i nie zarabiam dużej kasiory, przeczuwam iż mogły być niezłe jaja 🙂
Podkład z KB. <3
Coraz bardziej wydaje mi się, że przyszłość gier leży w stronach właśnie takich jak Kickstarter, a szał na nowe projekty zacznie się dopiero kiedy jedna z tych gier odniesie sukces.
A ja z kolei niezbyt optymistycznie witam tego newsa. Mam szczerą nadzieję, że to tylko moje czarnowidztwo się odzywa, ale odnoszę wrażenie że zaczyna się wśród twórców nowa moda, by w dalszym ciągu robić to co robili „nęcąc” graczy nowym hasełkiem marketingowym. Modny był next gen, to teraz padło na old school. Problem w tym, że nie wszystkie gry z założenia next genowe faktycznie takie były. I pewnie nie wszystie będą faktycznie old schoolowe.
No, no, gra od TYCH twórców jara mnie dużo bardziej niż 10 Wastelandów.
Ale Kupa to nie na linuxa 🙁 a po drugie znam takich cwaniaków co wymyślają kosmiczną sumę która będzie na coś tam a nie żeby gra powstała, może i Ci ludzie robią dobre gry ale np ta konsola na androida też niby taka super a autorzy to oszuści bo oprócz kickstartera też ta oferta była na innych tego typu stronach, gdyby nie zebrali tej kasy to i tak by te wszystkie gry powstały
@b4ry |Ten projekt kosztuje „grosze”, a większość kwoty już zebrano, mimo że prawie miesiąc pozostał do końca – raczej nie ma co się martwić o to czy wyjdzie:)
Aha… to niech przyjadą do mnie do domu… tak z Ameryki do Polski 😛 Nie mniej nie wiem czemu, ale wcale nie jestem zachwycona tym projektem. Owszem mają rację, że teraz większości nowych RPG, pomimo ich epickości czegoś im brakuje, ale nie uważam, że nie powinno sie robić kroku w tył. Dla mnie ciekawe by było gdyby połączyć najlepsze części z „nowego” cRPG i „starego” cRPG. Akcji z dużymi dopracowanymi lokacjami, oraz momentów kombinowania.
Nie jestem wielkim fanem RPG, ale marzą mi się produkcje w stylu gorhic 1,2 – jak dla mnie niedościgniona gra, po prostu ma to „coś” w sobie.
A tymczasem Obsidian ogłosił, że Project Eternity zostanie spolszczony. 😛 |Tę produkcję też wsparłem, szykują się ciekawe czasy. ;]
Scena z Notchem miażdży ^^ .
Zatrzymuje wideo, by przeczytać list i obraz się wyciemnia i wchodzi tytuł filmika. ocb?|Mają RAZEM zrobić „oldszkul arpidzi”, a potem mówią, że każde zrobi po jednym, mieli zrobić WSPÓLNIE grę.
maja zrobić razem, ale jeśli suma zebranych pieniędzy osiągnie pewien pułap, każde zrobi osobną grę i zamiast jednej gdy będą 2 z możliwością transferu postaci między nimi…