OnLive dostępny na iOS i Androidzie. L.A. Noire na iPhonie i iPadzie? To możliwe już dzisiaj!
Na wielu prezentacjach usługi wielokrotnie mogliśmy zobaczyć, jak różne produkcje znane z konsol i PC-tów są uruchamiane na smartfonach. Jak dotąd jednak, sami nie mogliśmy tego przetestować. Na szczęście sytuacja uległa właśnie zmianie.
Zespół Steve’a Perlmana opublikował na AppStore i Android Markecie darmową aplikację OnLive. Pozwala ona uruchamiać prawie wszystkie gry znajdujące się w ofercie portalu na smartfonach i tabletach. Ponadto 25 gier, w tym L.A. Noire, doczekało się zmodyfikowanego sterowania przystosowanego do ekranu dotykowego.
W przypadku produkcji studia Team Bondi Rockstar zaimplementował obsługę ekranu dotykowego. Dzięki temu możemy np. obrócić znaleziony pistolet, by odczytać jego numer seryjny po prostu przesuwając palcami po ekranie. W przypadku kierowania autem trzeba skorzystać z wirtualnych przycisków. Prócz L.A. Noire nowego systemu sterowania doczekały się m.in. dwie części LEGO Harry Potter.
W wywiadzie dla serwisu Joystiq Perlman zaznaczył jednak, że to dopiero początek. Choć liczba gier wykorzystujących możliwości ekranów dotykowych jest obecnie niewielka, obiecał, że więcej produkcji z nowym sterowaniem pojawi się wkrótce. Są one już gotowe, nie zdążyły one jednak przejść odpowiednich testów kontroli jakości.
W przypadku pozostałych gier gracze będą mogli kontrolować swojego bohatera lub pojazd za pomocą wirtualnych przycisków, które będą emulować działanie myszy i klawiatury lub pada. Będzie też możliwość kupna specjalnego bezprzewodowego kontrolera, który będzie mógł łączyć się za pomocą wielu radiowych protokołów, dzięki czemu będzie można go zsynchronizować z różnymi urządzeniami. Jest też możliwość wykorzystania modułu Bluetooth, ale Perlman nie poleca tego sposobu ze względu na opóźnienia. Można też podłączyć sprzęt za pomocą USB do PC-ta lub Maca. Kontroler kosztuje 49,99 dolarów i można go nabyć za pośrednictwem oficjalnej strony OnLive.
Choć większość produkcji dostępnych w usłudze działa na iUrządzeniach i telefonach z Androidem, niektóre nie będą po prostu na nich działać. Perlman wyjaśnia, że niektóre gry PC są tak zintegrowane z klawiaturą i myszą, że ich symulowanie na ekranach dotykowych nie ma sensu. Co prawda, będzie dało się je wczytać za pomocą OnLive, ale nie będą działać.
Sama aplikacja usługi w wersji na iOS i Androida dostępna jest za darmo. Niestety program mogą pobrać jedynie Amerykanie i Brytyjczycy, nie wiadomo, kiedy – i czy w ogóle – pojawi się on w polskiej wersji. W przypadku systemu operacyjnego Google’a, można kupować nowe gry z poziomu aplikacji, natomiast na iPhonie i iPadzie ze względu na restrykcje Apple’a zakupów trzeba dokonywać na PC. Ważne – nabywając produkcję na komputerze, będzie można ją uruchomić np. na smartfonie i na odwrót. Ponadto właściciele platform mobilnych i pecetów mogą bawić się razem w multi.
Czytaj dalej
18 odpowiedzi do “OnLive dostępny na iOS i Androidzie. L.A. Noire na iPhonie i iPadzie? To możliwe już dzisiaj!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wygląda na to, że jesteśmy świadkami rewolucji. Ekipa Steve’a Perlmana udostępniła OnLive w wersji na iOS i urządzenia z Androidem. L.A. Noire na iPhonie? Od dzisiaj to możliwe!
Kurde a już się napaliłem 🙁
Jakbym miał ajfona to na pewno bym przetestował 😉
Ehh, no w polskim AppStorze to pewnie się szybko nie pojawi. Możemy tylko czekać na plik .ipa lub aż pojawi sie w Installusie, kwestia paru godzin 🙂
Jeśli to całe Onlive okaże się sukcesem, to konsole będą miały bardzo mocnego konkurenta. Koniec PS i Xboxa?
Czekamy na cracka, umożliwiającego rozgrywkę każdemu, bez względu na lokalizację.
Gdyby jeszcze Apple dodało obsługę bezprzewodowych padów jak na androidzie. Wyobraźcie sobie: bezprzewodowy pad oraz iPhone bezprzewodowo połączony z telewizorem. nice…
Jak dla mnie za dużo zabawy. Na razie widzę 3 minusy, które dyskwalifikują OnLive na komórkach -trzeba mieć połączenie z WiFi (czyli autobus odpada, zostaje granie w domu lub ewentualnie w pracy czy szkole, ale tam mało kiedy jest czas na granie), mały ekran smartphone’a i utrudnione sterowanie. Wolę odpalić grę na kompie/konsoli i grać na monitorze 22 calowym lub 32 calowym telewizorze (mówię o moim przypadku) z klawiaturą, myszką/padem w ręce. Jedynie gra na tablecie wydaje się od biedy sensowna.
@Śledziks – chyba sobie żartujesz z tym minusem odnośnie wymogu połączenia z siecią WiFi. OnLive ma wystarczającego laga grając na PC (taki to typ usługi, nic z tym nie zrobisz) a Ty chcesz mieć jeszcze dodatkowe opóźnienie + ewentualne problemy ze zrywaniem połączenia grając przez sieć komórkową. Życzę powodzenia…
Ciekawe, czy będą obsługiwane fizyczne przyciski xperii play.
@vial Nie żartuję, w takim razie powiedz mi jaki jest sens męczenia się grając na smartphonie w domu, skoro obok stoi komputer czy konsola z dużo większym wyświetlaczem oraz lepszymi kontrolerami. Bo dla mnie jest to bez sensu. No może, że chcesz grać w szkole albo pracy, ale tam często łącze internetowe jest jeszcze gorsze. W większych miastach gdzie jest sieć HDSPA na pewno lepiej się gra niż u mnie na 2 MB radiówce. Tak czy siak dla mnie OnLive w komórce jest raczej kiepskim pomysłem.
sledziks, bo wifi tylko sa w domu. Nawet u mnei w szkole jest wifi, wiec moge grac w szkole. Idziesz do pizzahut czekasz na pizze, laczysz sie do hotspotu. Takich przypadkow jest mnostwo, na zachodzie liczba hotspotow. w duzych miastach jest ogromna. CO Z TEGO ZE APLIKACJA TYLKO W UK CZY USA? Co to za problem zrobic konto appstore usa i cieszyc sie aplikacja. ktos tu pisal o instalusie. Co ci da zpiracenie samej aplikacji jak nie pograsz w gry? zeby uruchomic gre musisz sie polacyzc z ich serverem
@Neo0O a jaką masz szybkość łącza i ping w szkole albo takiej pizzahut? Raczej kiepską, wejść na neta możesz, możesz przeglądać strony, ale zanim granie będzie możliwe minie jeszcze kilka lat (mówię teraz o polskich warunkach).
@Śledziks – za to sieć HSDPA w Polsce jest tak rozwinięta, że pingi są bliskie zeru a szybkość transferu to stałe 20mb/s. Rzeczywiście. |Jeżeli chodzi o sens usługi OnLive dla urządzeń mobilnych, to jeśli by to ruszyło w Polsce, mogę kupić oryginalnego pada OnLive a swojego 3GSa podłączyć pod telewizor i w ten sposób grać. Nie muszę kupować konsoli/mocnego komputera do gier, a do tego zapotrzebowanie na prąd iPhona/iPada/każdego innego smartphona jest ułamkiem tego co bierze komputer czy konsola.
@vial na pewno są osoby takie jak Ty, które wykorzystają swojego iPhone’a do podłączenia pod TV, ale czy dużo jest takich osób, które grają tylko na smartphonie bo nie mają odpowiedniego kompa (mój ma już dobra kilka lat a i tak znakomicie sobie radzi) czy konsoli i będą musieli do tego wykorzystywać OnLive? Bo właściwie tylko w takim przypadku ma to jakiś większy sens.
na Desire HD dziala (z lekkimi przycięciami – być może wina łącza) ale nie da się ściągnąć bezpośrednio z marketu
Na Htc Desire Z działa bez laga w niektórych miejscach w domu xD ale o dziwo jade z internetu z telefonu O.o
mam pytanie do wszystkich ktorzy korzystaja z onlive. Czy usluga jest dostepna w Polsce? Nie pytam o program bo ten sciagnalem, tylko o to czy mozna kupowac gry. Ja probowalem ale nie dalo rady.Moze Wy cos wiecie.Pozdrawiam