OpenAI wprowadziła możliwość tworzenia własnych wersji sztucznej inteligencji? Jak wykorzystać to rozwiązanie w swoim biznesie?

Własne wersje ChatGPT? To możliwe!
Jeszcze do niedawna wszyscy użytkownicy GPT mieli do wyboru tylko kilka różnych planów i pakietów w obrębie usługi. Sztuczna inteligencja od OpenAI była dostępna:
● w wersji darmowej (GPT-3,5),
● w wersji płatnej (GPT-3,5 i GPT-4).
Wersja płatna obejmuje kilka planów, które różnią się m.in. liczbą tokenów, dostępem do API czy możliwością zarządzania widżetami, czyli niewielkimi aplikacjami, które ułatwiają pracę z narzędziem. Mimo że ten podział wciąż obowiązuje, to pojawiła się wielka nowość – możliwość tworzenia własnych wersji ChataGPT.
Każdy użytkownik wersji płatnej może utworzyć taką usługę. Wystarczy, że opisze sztucznej inteligencji, jakich rozwiązań oczekuje. Może skupić się np. na funkcjonalnościach ze świata SEO, digital marketingu, czy tworzenia treści.
Po ustaleniu parametrów początkowych możesz dodatkowo wprowadzić szereg zmian ręcznie, by narzędzie jeszcze bardziej odpowiadało na wyzwania, przed jakimi stoi Twoja firma. Możesz też zdecydować, czy chcesz udostępnić swoją własną wersję ChatGPT online, czy ma być dostępna tylko dla Ciebie.
Trenowanie na danych – klucz do sukcesu nowej usługi od OpenAI
Każda sztuczna inteligencja, bez względu na to, jaka firma za nią stoi, bazuje na danych. Im więcej precyzyjnych informacji, tym lepiej działa oprogramowanie. Twórcy ChatGPT świetnie zdają sobie z tego sprawę. Właśnie dlatego wprowadzili możliwość wgrywania dodatkowych plików, dzięki którym algorytm lepiej zrozumie kontekst.
W tej chwili można przesyłać dane w większości popularnych formatów, od dokumentów .docx, przez pliki graficzne, po arkusze kalkulacyjne czy pliki .pdf. Twoja własna wersja ChatGPT może dodatkowo:
● przeglądać zasoby sieci,
● generować obrazy z wykorzystaniem narzędzia DALL·E 3,
● interpretować kod w wybranych językach programowania,
● analizować dane.
Ile zajmie Ci stworzenie Twojej własnej sztucznej inteligencji? Wszystko zależy od tego, czego dokładnie oczekujesz. Proste modele, które tworzą ustrukturyzowany tekst, można wygenerować w zaledwie kilka minut. Jeśli jednak narzędzie ma być bardzo rozbudowane, trzeba poświęcić mu wiele godzin. Pamiętaj też, że autorskie wersje ChatGPT wciąż bazują na promptach – o tym, czym są i jak je tworzyć, przeczytasz na Firmove.pl.
Twoja własna AI w biznesie – w jakich segmentach rynku może się sprawdzić?
Własny ChatGPT to pod wieloma względami rewolucyjne narzędzie, które pomoże Ci szybko analizować ogromne pakiety danych oraz wyszukiwać wzorce i korelacje między nimi. To doskonały pomysł dla przedsiębiorstw, które próbują przewidzieć trendy na giełdach, lub zarządzają ogromnymi magazynami, gdzie trzeba szybko zliczyć stany magazynowe i ich tonaż.
ChatGPT to także jeden z filarów współczesnego marketingu. Możesz rozwinąć model w taki sposób, by ten tworzył treści promocyjne, które będą w pełni zgodne z wytycznymi klientów – bez względu na to, czy będą to długie notki prasowe, czy raczej posty w mediach społecznościowych.
Jeszcze rok temu nie brakowało sceptyków, którzy twierdzili, że sztuczna inteligencja to ciekawostka, która nie wpłynie zbyt mocno na nasze życie. Dziś, u progu 2024 roku, takich osób jest już niewiele. Warto więc zawczasu wykorzystać potencjał nowego narzędzia od OpenAI, by jeszcze lepiej zarządzać czasem i ja
Artykuł powstał we współpracy z partnerem.