
Oto zwycięzcy II edycji Cyberiady! Uroczysta gala finałowa odbyła się na CD-Action Expo 2025

CD-Action połączyło w tym roku siły z Fundacją Teatrikon, która odpowiada za organizację Cyberiady, czyli konkursu dla osób studenckich z całej Polski, pragnących rozwijać swoje umiejętności tworzenia gier wideo. Poza aspektem rywalizacyjnym, związanym z przeprowadzaniem game jamów, uczestnicy oraz uczestniczki mogli także wziąć udział w warsztatach czy konsultacjach z branżowymi ekspertami. W ciągu paru miesięcy podzielone na drużyny zespoły zbierały punkty w klasyfikacji generalnej, a do decydującego starcia pomiędzy dziesięcioma najlepiej radzącymi sobie drużynami, doszło podczas 24-godzinnego game jamu zorganizowanego stacjonarnie na stadionie ŁKS-u Łódź.
Ekipy miały za zadanie stworzyć w ciągu jednego dnia grę próbującą podjąć temat tzw. doskonałej próżni, nie wychodząc poza gatunki akcji, symulacji i przygody. Nad procesem czuwała grupa organizatorów, a także skład jurorski. Współtworzyli go Filip Kucharski, Piotr „Kula” Milewski, Adrianna Bielak, Jakub Wójcik oraz reprezentant naszej redakcji – Karol Laska. Obecność tego ostatniego była o tyle nieprzypadkowa, że wyniki finału ogłoszono na scenie głównej targów CD-Action Expo, 7 września 2025 roku. Wówczas jury przeanalizowało na żywo wszystkie gry po kolei, a także potwierdziło listę laueratów, wyłonionych dzień wcześniej drogą szczegółowego głosowania.

Trzecie miejsce zajęła ekipa Brainrot z Bazy Łuczniczki, która przeniosła nas do zaśmieconego, pixelartowego kosmosu. W ramach top-down shootera mieliśmy oczyszczać próżnie statkiem kosmicznym o właściwościach naprawdę skutecznego odkurzacza. Drugą lokatą mógł pochwalić się Vertex z Bazy Żubra, team zaprojektował podzieloną na poziomy, pierwszoosobową, przygodową grę akcji dziejącą się wewnątrz SI, ale i z już stosunkowo dokładnie obmyślanym SI przeciwników.
Wygranym całej Cyberiady okazało się Gleaming Geckos z Bazy Smoka, którego zręcznościowy symulator pracownika magazynu zajmującego się pakowaniem próżniowym produktów spożywczych jednogłośnie przekonał do siebie wszystkich jurorów. Przypominający nieco Overcooked tytuł podjął temat naprawy przez człowieka technicznych błędów sztucznej inteligencji, nie bojąc się łączyć luźnego i dynamicznego gameplay loopu z poważną, społecznie zaangażowaną tematyką.

Organizatorzy inicjatywy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa – Cyberiada dalej będzie trwać. Już we wrześniu odbędą się warsztaty w Katowicach i Bytomiu, przy których kolejno pomogą Anshar Studios oraz Studio Motion Capture PJATK.

Czytaj dalej
-
Cyberpunkowy slasher polskiego studia za darmo. Epic Games Store rozdaje...
-
Nowy teaser 3. sezonu „Władcy Pierścieni: Pierścienie Władzy”. Zobaczcie,...
-
Niedługo w Fortnicie zapanuje pokój po amerykańsku. Do gry zmierza Peacemaker
-
Wiedźmin 3 otrzymał fanowski dodatek. Let There Be Light to modyfikacja...