Overkill’s The Walking Dead: Zamieszanie wokół wersji konsolowej
Dystrybutor dementuje plotki o zwrocie pieniędzy za pre-ordery, podczas gdy wydawca notuje tragiczne wyniki finansowe.
Wszystko zaczęło się, gdy na reddicie pojawił się screenshot z informacją przesłaną przez obsługę klienta PlayStation Store.
Dziękujemy za złożenie zamówienia przedpremierowego na Overkill’s The Walking Dead. Wydawca powiadomił nas, że gra została anulowana. W rezultacie jesteśmy zmuszeni do wycofania pre-ordera z PlayStation Store oraz anulowania wszystkich zamówień. Zwrot pieniędzy otrzymasz w ciągu 5-7 dni roboczych.
Doniesienie brzmiało wiarygodnie – w końcu wszystkie znaki na niebie i ziemi zwiastowały katastrofę. W styczniu mogliśmy świętować rocznicę odroczenia konsolowej premiery „na czas nieokreślony”. Potencjalni kupcy z pewnością pamiętali też, jak skończyły konsolowe porty Paydaya 2. A samo Overkill’s The Walking Dead można określić krótko: średniak. Pogrzebana przez bugi oraz przerost ambicji produkcja skończyła jako ceniona przez garstkę oddanych fanów strzelanka z niemal równiutką średnią 50% w serwisie Metacritic i doprowadziła wydawcę na skraj bankructwa. Te wszystkie czynniki sprawiły, że kiedy polska strefa czasowa smacznie spała, informacja o „anulowaniu” gry rozeszła się po serwisach branżowych z prędkością światła. Po kilku godzinach na stronie wydawcy pojawiło się jednak sprostowanie.
We just wanted to clear the position on the OVERKILL’s The Walking Dead on console and confirm that the game has not been cancelled, purely postponed whilst development is on-going. We will share further news as soon as possible.
— 505 Games (@505_Games) February 20, 2019
Chielibyśmy jedynie wyjaśnić sytuację z konsolową edycją Overkill’s The Walking Dead i potwierdzić, że gra nie została anulowana, lecz jedynie przełożona na inny termin, podczas gdy jej produkcja nadal trwa. Będziemy informowali o sytuacji na bieżąco.
Niezależnie od tego, czy doniesienie z reddita to zwykły fejk, czy też błąd ze strony sklepu PlayStation – sytuacja gry, studia oraz wydawcy pozostaje wciąż nieciekawa. Opublikowane przez Starbreeze wyniki finansowe za czwarty kwartał zeszłego roku nie pozostawiły na grze suchej nitki, gdyż zarobiła ona jedynie 3,7 miliona dolarów. Dla porównania: Payday 2 (tytuł już prawie sześcioletni!) w tym samym okresie przyniósł ponad 2 miliony dolarów. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że wymieniony w grudniu prezes wie co robić i wyprowadzi wydawcę (odpowiedzialnego m.in. za serię Psychonauts) na prostą.
Czytaj dalej
Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.