Overwatch ma już więcej graczy niż Polska ludności [WIDEO]

Overwatch ma już więcej graczy niż Polska ludności [WIDEO]
A darmowy weekend zapewne przyciągnie kolejnych.

Już wczoraj pisaliśmy o tym, że niedługo w Overwatchu wystartuje rocznicowe wydarzenie. Blizzard zamierza hucznie obchodzić drugie urodziny swojej produkcji. Na fanów, a tych jest już 40 milionów, czeka moc atrakcji. Przynajmniej część z nich została omówiona przez Jeffa Kaplana, reżysera Overwatcha. Oglądając poniższy materiał, poznacie choćby główne cechy mapy Petra.

Warto zauważyć, że w połowie października zeszłego roku sieciowa strzelanka Blizzarda chwaliła się 35 milionami graczy. Jak widać, popularność gry nie słabnie. Ba, bez wątpienia jest ona podsycana zarówno przez darmowe weekendy (najbliższy startuje 25 maja), jak i ciekawe wydarzenia. Skoro o tych drugich mowa: według Activision w kwietniowym „Odwecie” wzięła udział rekordowa liczba graczy.

24 odpowiedzi do “Overwatch ma już więcej graczy niż Polska ludności [WIDEO]”

  1. Czy chodzi o to, że gra ma 40 mln sprzedanych egzemplarzy, czy inaczej jest liczona ta liczba graczy?

  2. Sprzedanych egzemplarzy. Aktywnych graczy (podzielonych i tak na 3 platformy) jest o wiele, wiele mniej.

  3. Ba, całkiem możliwe nawet, że liczone są również osoby, które przetestowały grę podczas darmowego weekendu, a później jej i tak nie zakupiły.

  4. @Maly007 W takim wypadku nie ma czym się chwalić.

  5. Weźmy jeszcze pod uwagę, że wiele osób korzysta z kilku kont, czyli z kilku egzemplarzy gier. Streamerzy chociażby zwykle posiadają 2-4 oddzielne konta i korzystają z nich regularnie. Ba, sam nawet mam znajomego, które ostatnio kupił sobie Overwatcha trzeci raz, chociaż ze starych kont wciąż korzysta.

  6. o kurczę. jak szybko zleciało a ja jeszcze nadal do tej pory nie zdołałem nabyć egzemplarza gry.

  7. @Rzeziblacha|Problemem jest to, że blizzard bardzo niechętnie, albo nawet wcale, daje informacje na temat ilości aktywnych graczy, chociaż z obecnych gier (poza wowem) radzi sobie najlepiej, chociaż i tak nie jest jakoś super (przynajmniej na PC).|Jakieś tam informacje podają o peaku na poziomie ~750k, około pół roku temu na wszystkich platformach razem. Czy to dużo, czy mało to już inna kwestia

  8. Pewnie też jestem liczony jako „gracz Overwatcha”, chociaż zagrałem raz w darmowy weekend i na pewno więcej nie zagram.

  9. @Rzeziblacha|Diablo zostało porzucone, a nie jest zaniedbywane. Zaniedbywana jest cała reszta.

  10. Fajna Reklama…. Co z tego, że ilość sprzedanych egzemplarzy gry ma małe znaczenie, bo bardziej liczy się stała aktywność na serwerach. Jeśli liczą do tego darmowe weekendy, to nawet nie za bardzo jest czym się chwalić.

  11. @2real4game Jeśli chodzi o gry Blizza to najbardziej moge coś powiedzieć o Hs i zgodzę się. Mam wrażenie, że zrobili ta se gierke bazujacą na popularności warcrafta, ale później zyskała duża popularność to zaczęła być troszkę bardziej rozwijania. Ogólnie coś zaczyna się ruszać, ale patrząc na to że najważniejsze rzeczy jeszcze nie ukazały się. Nawet tego silnika nie poprawią, bo widać nawet jak wydają karty, że bardzo są ograniczani. Heroes of storm trochę poprawiają ale dlatego, że mają nóż na gardle

  12. Cd i tak LoL pod tym względem jest lepszy, o reszcie się nie wypowiem, bo średnio ogarniam temat tamtych gier.

  13. Darmowe weekendy są ważne 🙂 Uczestniczyłem w trzech ostatnich. W pierwszym – zainteresowałem się grą, w drugim – polubiłem, w trzecim – była już ,,must have”. Właśnie teraz, kiedy najprawdopodobniej będzie promocja, właśnie zainwestuję trochę PLNów 🙂

  14. @PanWmasce Są ważne. Gdyby tak nie było, to Blizzard szybko by się z nich wycofał. Tylko czy wliczanie ich do takich danych nie jest mocno naciągane?

  15. @JJJ111|Hots jest chyba najbardziej zaniedbywaną (a i najbardziej martwą też) z obecnie rozwijanych gier blizzarda.

  16. @Maly007|Ta najbardziej martwa i zaniedbywana gra ma mieć niedługo event, zmianę designu 2 postaci oraz pełno związanych z eventem przedmiotów. Do tego cały czas wychodzą nowe postacie, areny, czynione są zmiany w balansie rozgrywki, a także zmiany talentów postaci. |HotS daje możliwość szybkich gier oraz nie ma takiej toksycznej społeczności jak LoL i dlatego do mnie bardziej trafia. Na pewno nie jest to gra martwa, choć pod względem popularności do LoLa jej daleko, ale gra Riot to tytan nie do pobicia.

  17. @Scorpix|W sumie to mój błąd z tej strony. Nie jest zaniedbywana, ale jest martwa.|Scena e-sportowa nie istnieje w porównaniu do konkurencji. Ilość graczy jest na tyle nieduża, że blizzard robi eventy dla graczy overwatcha i hsa, żeby przyszli do hotsa i zagrali kilka gier.|Co do toksyczności – hots nie jest kompetytywny, a na pewno nie w takim stopniu jak lol, dota, czy nawet smite (który i tak jest lżejszy niż 2 poprzednie produkcje). W hotsie cokolwiek zrobisz to nie zyskujesz Ty, tylko drużyna…

  18. … No i nie bez powodu domyślnie czat jest wyłączony, a i chyba nawet nie ma żadnej możliwości pisania do przeciwnika. Toksyczność jest i tak raczej losowa w grach multiplayer, zawsze może się trafić 50 gier bez ludzi ograniczonych umysłowo, by potem trafić na takie 5 z rzędu.

  19. @Maly007|Od kiedy organizowanie eventów świadczy o małej popularności gry? Zapewniam, że do każdego trybu czas oczekiwania na mecz to średnio 20 sekund, czyli martwa kompletnie nie jest, a blizz urządza turnieje.|Moba to chyba gra drużynowa, a nie single. Jest to ztesztą element, który zmniejsza toksyczność, bo nie ma tekstów o ks czy kradzież minionów.|Czat jest włączony, a nawet dodano opcjonalny czat głosowy. Gadanie do przeciwników nie jest chyba ważne w tego typu grach.

  20. @Scorpix Mam nadzieję, że to przeczytasz. Masa ludzi ma dosyć mylne odczucia do LoLa w kwestii toksycznosci. Ok zgodzę się, że ona istnieje, ale zapewniam cię, że w dywzjach wyższych niż Silver jest taka jak w innych grach. Kiedyś bolo gorzej, ale Rito stara się jak może. Sam naprawdę jej prawie nie odczuwam, a odstępstwa od reguły dostają reporta od calej drużyny i co ciekawe na 90% później otrzymuje powiadomienie o ukaraniu delikwenta.

  21. @Scorpix Co do Hotsa, to rzeczywiście dostaje patche itd, ale wydaje mi się, że w tej kwestii LOL, pokazuje jak powinno wyglądać poprawne rozwijanie moby : Patche co 2 tygodnie, nowe postaci z nowymi mechanikami, a nie popularna twarz + kopiuj wklej skilset, Rozwój e-sportu i innych aspektów jak lore na przykład. Hotsa też bardzo lubię, za krótsze mecze, wybór map, sypanie z każdej strony skimami, Nove I Maiev.

  22. @Scorpix Nie doczytałem twojej odpowiedzi do końca sorry. Jeśli chodzi o Ks, to nawet już w goldzie nikt o tym nie pisze ( jeszcze rok temu siedziałem tam i zagrałem masę gier w drodze do diaxa), no chyba, że naprawdę w wymyślny i chamski sposób to zrobisz, ale i wtedy jeśli typ jest normalny to nic ci obrazliwego nie napisze. I jeszcze jedno zawsze toksyka można wyciszyć (nawet pingi!). Wiem, że zmniejsza to komunikację, ale zawsze to jakieś wyjście.

  23. @JJJ111|Spokojnie przeczytałem :)|Co do toksyczności, to miło usłyszeć, że Riot postanowił walczyć z trollami, bo pamiętam jeszcze czasy trybunału, gdy gość klnął, wyzywał wszystkich, życzył ludziom raka, a potem dostał osta.|Ja jednak lubię pograć po za rankedami i tu może jest główny problem.|HotS ma stagnacje i cały czas dostaje coś ciekawego (portrety z Carbota). Ogólnie gram głównie w gry single lub MH:W, więc taki mały HotS jest dla mnie lepszy od poważniejszego LoLa.

  24. @Scorpix OK, rozumiem. Trybunału z tego co wiem już nie ma, a większość spraw rozwiązuje al. Co do normalów, to zgodzę się, że tam jest trochę gorzej ( zwłaszcza w kwestii instalockow i kłótni o pozycję). Ale też zachowanie ludzi często zależy od ukrytego mr, a wspomniany problem można załatwić kolejką z wyborem postaci jak w rozgrywkach rankingowych.

Dodaj komentarz