12
16.08.2016, 10:47Lektura na 3 minuty

Overwatch: Zmiany w sezonie drugim!

Jeff Kaplan siedzi i opowiada o tym, że będzie lepiej.


Dawid „spikain” Bojarski

Możecie spędzić 15 minut z twarzą Jeffa Kaplana (na samym dole) albo przeczytać zebrane przeze mnie informacje.

Pierwszą zmianę zaliczy skala. Zamiast 1-100 będziemy poruszać się po numerkach od 1 do 5000, więc dodawane i odejmowane będą pełne liczby. Kaplan mówi, że poprzednia skala była błędem z kilku powodów – między innymi dlatego, że ludzie ze skillem 60 stanowiący 6% najlepszych graczy w Overwatchu nie czuli, że są najlepsi – bo w końcu tak daleko im było do 100.

Druga zmiana – tiery. W grze pojawi się 7 przedziałów, w których będziemy się znajdować zależnie od naszego miejsca na skali. Ważne: po osiągnięciu konkretnego przedziału w ramach sezonu nie możemy spaść poniżej. Nawet jeżeli nasz liczbowy rank spadnie, nie spadniemy. Dotyczy to 5 dolnych tierów, 2 górne pozostaną „w ruchu”. Nagrody zależeć będą od tego, jaki przedział osiągnęliśmy.

Złote bronie kosztować będą 10 razy więcej punktów, ale wszystkie zebrane przez nas punkty również zostaną pomnożone przez 10.

Zniknie Sudden Death i pojawią się zmiany związane z nagradzaniem/punktowaniem drużyn, które np. bardzo szybko przejmą punkt (dodatkowy czas w kolejnej rozgrywce). Będą remisy – ponoć mają zdarzać się bardzo rzadko, a otrzymywać za nie będziemy punkty, choć mniej niż za wygraną.

Przygotowania do meczu (wszystkie poza pierwszym) będą krótsze.

Podczas gry ze znajomymi odległość pomiędzy skill rankami będzie mogła wynosić maksymalnie 500. Czyli jeśli maniaczysz w Overwatcha dzień i noc i zechcesz pograć z kolegą, który odpala grę raz na tydzień – pozostanie wam quickplay. Liczba ta wynosi w tej chwili 500, ale Kaplan zapowiada, że może się zmieniać w oparciu o nasze informacje zwrotne.

Na trzech górnych tierach skill rating będzie się zmniejszać, jeżeli przez tydzień nie będziemy grali – co 24 godziny ma spadać o 50 i spadnie aż do początku Diamond, czyli trzeciego tieru od góry. Chodzi o to, że przy dynamicznych tierach wystarczyłoby zdobyć sobie miejsce i nigdy więcej nie włączyć Overwatcha, żeby na nim pozostać. Ponadto gracze z top 500 będą musieli odegrać przynajmniej 50 meczy.

Ponoć będzie jeszcze więcej zmian, ale nie spodziewam się, żeby zmieniło się to, co najbardziej odpycha mnie za każdym razem w rankach – toksyczni gracze. Czytanie w co drugim meczu, jak połowa osób z drużyny pisze do całej reszty (w tym siebie nawzajem), że „są rakiem” i „grają jak niedorozwoje” to najlepszy powód, żeby wrócić do quickplaya i po prostu dobrze się bawić.


Redaktor
Dawid „spikain” Bojarski

Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów3672

Obserwujących37

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze