17.07.2010
Często komentowane 168 Komentarze

Pachter: „Activision powinno wprowadzić opłaty za multi w Call of Duty. To ich obowiązek”

Pachter: „Activision powinno wprowadzić opłaty za multi w Call of Duty. To ich obowiązek”
Michael Pachter znowu wróży. Tym razem analityk z agencji Wedbush Morgan przewiduje, że Activision w najbliższej przyszłości zacznie pobierać opłaty za rozgrywkę w sieci w Call of Duty...

W rozmowie z serwisem IndustryGamers poświęconej opublikowanemu niedawno raportowi podsumowującego amerykański rynek w czerwcu (którego wartość spadła o sześć procent), Pachter stwierdził, że wydawcy powinni zacząć pobierać opłaty za zabawę w trybie multiplayer

Uważamy, że ogólny spadek sprzedaży spowodowany jest bardzo dużą liczbą osób grających po sieci za darmo na PlayStation Network lub po uiszczeniu abonamentu na Xbox Live. Szacujemy, że w sumie 12 milionów konsumentów gra w Call of Duty: Modern Warfare 2 przez średnio 10 godzin tygodniowo na obu platformach i wciąż bawi ich ta gra (przewidujemy też, że 6 milionów osób gra po sieci w Halo, 3 miliony w produkcje EA Sports, a 5 milionów gra w inne gry, takie jak Battlefield, Red Dead Redemption, Left 4 DeadGrand Theft Auto) , zabierając wolny czas, który mógłby zostać przeznaczony na nowe produkcje” – wyjaśnia analityk.

Widzimy, że jest to ciągły problem i sądzimy, że dopóki wydawcy nie wymyślą nowego modelu biznesowego, będziemy świadkami odejścia od gier pudełkowych w kierunku rozgrywek multiplayerowych” – dodaje.

Uważamy, że to na Activision i jego najpopularniejszej grze multiplayerowej spoczywa odpowiedzialność podjęcia pierwszego kroku w kierunku spieniężenia rozgrywek sieciowych. Jest zbyt wcześnie, by stwierdzić, czy będziemy mieć do czynienia z miesięcznym abonamentem, turniejową opłatą, mikrotransakcjami, czy kombinacją tych trzech wariantów, ale oczekujemy, że firma podejmie pewne działania przed końcem roku, wraz z premierą Call of Duty: Black Ops” – przewiduje Pachter.

To nie pierwsze komentarze sugerujące wprowadzenie opłat za granie po sieci w Call of Duty. Jeszcze w czerwcu Kotick oznajmił, że jego największym marzeniem jest uczynienie z serii „płatnej, sieciowej usługi”.

168 odpowiedzi do “Pachter: „Activision powinno wprowadzić opłaty za multi w Call of Duty. To ich obowiązek””

  1. Kotick i Pachter wyruszają na swoje wielkie krucjaty, aby poskromić bezczelnych pogan grających za DARMO w coś, za co już zapłacili… Najgorszy gatunek idiotów to idioci z poczuciem misji…

  2. Eh… twórcy gry dedyków przecież nie opłacają, a Acti wraz z IW ze swoim IWnet (czy jakos tak) samo się tych dodatkowych kosztów dorobiło. Tak przynajmniej mi się wydaje. Więc jeśli tracą na tym to jasnym jest, że mu$zą coś z tym zrobić. No a przynajmniej tak tą głupotę można tłumaczyć.

  3. Gdybym chciał pokazać moje emocje po przeczytaniu tego to cały post wyglądałby tak „%@$@$%@^@~!!$!)@)%*@%!^^$^”. Ten idiota chyba nie ma pojęcia o czym mówi. Spadek sprzedaży przez darmowe multi? Pachter tępaku, jest dokładnie odwrotnie!!!

  4. @jogurcik13|Trochę dystansu i więcej kultury.Co do Pachtera jak zwykle skupił się tylko na jednym elemencie zapominając o całym bożym świecie, Michael pomyśl, dlaczego CoD:MW2 miał tak wysoką sprzedaż? Dzięki 5h singlowi? A może jednak jakąś malutką, maciupeńką rolę odegrał w tym darmowy multy w którego gra tyle osób (przez to jest właśnie tak dobry) bo jest… darmowy. To samo tyczy się innych gier (może z wyjątkiem RDR ale to jest jeszcze świeżak, więc nie wiem co on wyjeżdża ze zdziwieniem, że CDN

  5. Taaa, jasne. Że on ma forsy jak lodu, to nie znaczy, że gracze również. Nie dość, że na MW2 wydałem 130 złotych, to jeszcze mam dopłacać ?!Jak mawiał Joker ,,A myślałem, że moje dowcipy są kiepskie,,…

  6. ludzie w niego grają). Zabierzesz darmowe multi = zabierzesz sprzedarz = zabierzesz zyski zarówno ze sprzedaży jak i z multi. Tak kończą zbyt zachłanni. I to, że na Acti spoczywa odpowiedzialność to jakieś brednie, teoretycznie najwięcej graczy musiałoby przyjąć taki system i zostałby on szybciej zaakceptowany (wiadomo, większa grupa ludzi wpłynie na inne środowiska growe) ale Acti może na tym też najwięcej stracić, a zyskać… niewiele (nie mówię tu o wprowadzeniu abo, ale zrobieniu to jako pierwszy).

  7. Kolejna sprawa jest taka, że Kottick i Patcher to ludzie naprawdę pseudo inteligentni, obracają się wśród środowiska graczy, dla nich pracują i na nich zarabiają, to gracze tworzą ich posady, a Ci sypią takimi tekstami na prawo i lewo. Nie wierzę w różowe króliczki jak większość komentujących i wiem, że biznesmeni chcą kasy, to normalne, ale dziwi mnie fakt, że o tym mówią. Jaki ma sens zniechęcanie do siebie potencjalnych klientów? Nie lepiej udawać miłego, a robić dalej swoje? Two birds with one stone.

  8. Nigdy nie kupiłem gry, która wymagała jakiś późniejszych ciągłych opłat. Jeżeli wprowadzą to do tej serii gier w życiu nie kupie żadnego ich tytułu. Czy ten burak sobie sprawy nie zdaje że spora część osób kupuje ten tytuł ze względu na to że można grać po sieci za darmo. No chyba nie. Powinni w Polsce prowadzić takie coś jak w Chinach w prowadzili że jest zakaz sprzedawania gier gdzie obowiązują tego typu opłaty. Może producenci by wtedy poszli po rozum do głowy i zrezygnowali z takiego podejścia.

  9. @Pershing|Ale tak jest, gdyby ludzie tak nałogowo nie grali powiedzmy w multi CoD:MW1, kupili by BF: BC2, gdyby znowu przestali masowo grać w BF rzucili by się na MW2, a tak część zostaje pochłonięta i czas który mogłaby przeznaczyć na nowe produkcje, przeznacza ciągle na te same, a taki klient z punktu biznesowego jest bezwartościowy bo nie mają z niego żadnych zysków.|@garner|Raczej nie, to wymaga całkowicie nowego systemu rozgrywki jak i jej podstawy = nowa produkcja.

  10. może za każde uruchimienie sobie płacic?

  11. @sabaru83pl|To za jakieś 10-15 lat nie kupisz… żadnej gry o0 Pogódź się z tym, że świat zmierza w kierunku comiesięcznych opłat i gier na „wynajem” (jak chociażby OnLive).|@QurChuck|Nigdzie nie pisał, że Acti mało zarabia. (przynajmniej nie w tym newsie), no ale porównując jego obecne zyski, a potencjalne gdyby wprowadzili CoD – multi, to bezsprzecznie ma racje, relatywnie obecnie mniej zarabiają.

  12. ja rozumiem jeszcze te opłaty za wowa, ale za shootera… Ich i tak juz jest najwiecej na rynku gier, i prawie kazdy ma multi. Jak dadzą opłaty to nikt w to nie zagra.

  13. @amper95|Już widzę armię no-life która nigdy nie wyłącza gry 😛 Nawet AFK kicki by nie pomogły 😛

  14. QurChuck w sumie to i racja. Że względu na abonament mało tak zwanych dzieci neo można tam spotkać tam można. Tyle że tam abonament został prowadzony od początku, a tu może się pojawić nagle i osoby które były przyzwyczajone do granie za darmo nawet ci mające kasę raczej mało prawdopodobne żeby zaczęli płacić za grę przez neta.

  15. @N4F4L3M|Zagra, po za tym nawet jakby stracili 50% graczy to i tak dalej to opłacalne, wystarczy ustawić abonament na 30% ceny gry, a po 3 miesiącach zyski z abonamentu przewyższyły by zyski z potencjalnej sprzedaży dla klientów zainteresowanych wyłącznie grą z darmowym multi.

  16. ” zabierając wolny czas, który mógłby zostać przeznaczony na nowe produkcje” – wyjaśnia analityk.”To może wyłączyć możliwość grania w multi – wtedy będzie czas na inne gry.Niektórym się chyba upał na mózg rzucił.

  17. Tylko na takiej cenie na pewno się nie skończy. Przypomnij sobie ile oni za głupie mapki sobie zaśpiewali.

  18. widzialem ze w koncu za multi trzeba bedzie placic. to ich plan na spadek kasy

  19. Zawsze chodzi im tylko o jedno o naszą kasę.

  20. NieFrasobliwy 17 lipca 2010 o 10:51

    O co im chodzi przecież nigdzie się nie płaci za multi. Tylko w grach mmo

  21. HAhahaha nitylko że dałem 140zł za gre za 6godzin wspaniałego singla a tera mam płacic za multi to jest hore zal mi tego goscia

  22. Nie wiem dlaczego ludzie wychodzą z założenia, że multi w MW2 jest darmowy. o.0 Przecież płacimy za niego kupując grę!

  23. a efekt będzie odwrotny bo wielu odejdzie w tedy od multi

  24. @tom1984|Ten gość traktuje ludzi jak… Nie wiem jak to nazwać. Rośliny uprawne? „Wykorzystują wolny czas na granie w gry, które już kupili zamiast kupować następne”. Przecież to jest chore.

  25. Dlaczego konsolowcy grają w to badziewie, skoro mają RDR i GOW?

  26. Nie dośc że płacimy za Xbox Live i kupujemy gry po ~200 zł to jeszcze osobno za multi płacic? To tak jak bym zapłacił 200 zł po to żeby pograc 6 godzin w singla :/

  27. Każdy lubi coś innego:)

  28. korreed02 bo tyle jest de*ili na tym świecie 🙂 . Jestem pewien, że na tym zarobią sporą, to nie jest wina Acti tylko samych graczy którzy na to pozwalają.

  29. Hehe dobrze, że nie gram ani w Call Of Duty (tylko jedynkę przeszedłem) ani w multi bo zaraz każą mi płacić 😀

  30. Dokłądnie. Jeśli Acti to zrobi to to przejdzie. MW 2 sprzedało się w okolicach 20 milionów. Niech nawet 1/20 zdecyduje się płacić – to już daje milion ludzi. Przy jakimś symbolicznym 1 euro za miesiąc A wiadomo, że byłoby drożej) to już daje milion. Ze względu na podziały i wojenki platform gracze są obecnie środowiskiem, które strasznie łatwo doić. Zawsze znajdą się fanatycy z podejściem „płaćmy, to kolejną część wydadzą już tylko na naszą platformę”.

  31. Professor00179 17 lipca 2010 o 12:01

    Najbardziej mnie martwi to, ze pierwszy cytat jest naprawde prawdziwy, zwlaszcza na PC tzn. na PC ludzie graja latami tylko w kilka tych samych produkcji. Wydaje mi sie, ze to na PC zostana podjete pierwsze kroki rozpowszechniania idei platnego multi. |@Koslov – wlasnie dlatego ten system nie zostal jeszcze wprowadzony. Jesli taka gra mialaby sie ukazac np. na x’a, to gracze byliby wkurzeni na maksa wiedzac, ze musza placic jeszcze za Live!

  32. Niech no mi tylko tu przyjedzie to przywitam go łobuzelom! Tak mu walne że wszystkie obowiązki my z głowy wylecą. Niech się może zamknie, bo nie wie co mówi. Może od tych upałów udaru słonecznego dostał.

  33. Professor00179 17 lipca 2010 o 12:04

    @Demilisz – jak zwykle zgadzam sie z toba w 100%. Co zas tyczy sie samego Pana Pachtera – przyszedl, powiedzial cos, co wszyscy wiedza od dawna i… pewnie dostanie sporo pieniedzy za rozpowszechnienie publicznie takiej 'glebokiej’ analizy rynku… ehh tez chcialbym byc takim analitykiem.

  34. Tyle lat multi było w cenie gry i wszystko było ok, a tu nagle wielki pan Pachter wymyśla, że trzeba za to brać kasę… facet jest żenujący, traktuje graczy jak zło konieczne, na którym trzeba jak najwięcej zarobić.

  35. Professor00179 17 lipca 2010 o 12:15

    @Sergi – on nie wymysla, on tylko mowi jakie beda (najprawdopodbniej) plany wydawcow na przyszlosc. To nie jest jego pomysl – on gier nie tworzy i sie takimi durnotami nie zajmuje. Zastanawia mnie dlaczego wszyscy krytykujecie analityka jakby to on wymyslil cala taka akcje i to jego powinno sie za to zlinczowac… Zanim ktos powie, ze to on wyjechal pierwszy z tym pomyslem – Acti juz wczesniej bylo tego swiadome. Dlatego MW2 nie ma dedykow, bo gracze spedzaliby zbyt duzo czasu przy jednej czesci vide CoD2/4

  36. Professor00179 17 lipca 2010 o 12:18

    Mangekyou – analitycy EA rowniez sa swiadomi tego, co powiedzial Pachter. Oni po prostu nie wprowadzaja tych zmian, bo obecnie nie posiadaja marek, ktore moglyby walczyc z np. seria CoD. Wola poczekac az Acti jako te 'zle’ wprowadzi zmiany, a pozniej robic to samo, bo bedzie o nich ciszej. Chcialbym Ci przypomniec, ze w np. BC2 dedyki sa bardzo ograniczone i admini nie moga ustalac wlasnych regulaminow, ani nie ma narzedzi moderskich pozwalajacych dostosowac gre do upodoban- to troche jak brak dedykow w MW2

  37. Roberto19983 17 lipca 2010 o 12:28

    @Sergi popieram cie!

  38. To jest bez sensu te wszystkie nowatorskie rozwiazanie zeniby piraci o boze normalnie zbanktutujemy se pewnie se tak mowia a tak naprawde w sklepach sprzedaje sie 10 razy wiccej orginalek niz tych piraconych z internetu weglug mnie najlepsze zabezpieczenie miala arma nic nie blokuje tylko celnosc sie tak psuje ze grac sie nie da to jest prawdziwe zabezpieczenie takie ktore nic nie blokuje tylko sprawia ze gry sie wygrac nie da.

  39. Za dobrze im idzie. Wprowadzą opłaty, stracą fanów i na tym się skończy. I dobrze

  40. ale bym się śmiał jakby po wprowadzeniu takiego systemu z kilku milionów grających zostałoby 100 tysięcy 🙂

  41. Sam jesteś obowiązek, Patcher :/

  42. Hyperion1989 17 lipca 2010 o 12:41

    Ciekawe kiedy płatna będzie zabawa w singla player o.O|Osobiście mam pewne zastrzeżenia do tego analityka, bo niektóre jego prognozy można o kant [beeep] rozbić. Niemniej, jeśli tak ma wyglądać przyszła rozrywka MP to współczuję wszystkim graczom (zwłaszcza tym co lubią FPSy), ja nie lubię MP w żadnej formie, ale płatnego MP nikomu nie życzę…

  43. @Professor00179 – Jak na razie wszystko, co mówił Pachter okazało się bzdurą (albo rzeczą tak oczywistą jak to, że jest dzień i noc), do tego nigdy nie popiera swoich domysłów żadnymi dowodami. Poza tym coś czuję (choć nie mam na to dowodów), że po wprowadzeniu opłat wszystko będzie po staremu, tylko że będziemy dodatkowo płacić.

  44. A co on myśli ze ktoś płaci 120 zl za singla i jeszcze musi płacić za mulit ??|Koleś ma nieźle na bani.|jeszcze ten tekst „… zabierając wolny czas, który mógłby zostać przeznaczony na nowe produkcje””|przeczesz jak kogoś wciągnęła gra to w nią będzie grał a nie odstawi bo wyszło coś nowego i tylko w to trzeba grac.

  45. już widzę naszą przyszłość, sama gra 120złotych, multi 30zł/miesiąc, dodatkowe opłaty typu „zapłać 5dolarów by móc rozpocząć misje bez której nie ukończysz gry”, dziękuje postoje

  46. Professor00179 17 lipca 2010 o 13:01

    @Sergi – bo wlasnie tak bedzie. Juz teraz gry drozeja mimo braku wzrostu jakosci. Spojrz na przyklad na MW2. Normalnie pre-ordery gier z najwyzszej polki kosztowaly 24.99GBP (na PC). Po tym jak MW2 pojawilo sie z pre-orderem za 29.99GBP tylko dwie-trzy gry mialy jeszcze cene 24.99GBP i teraz juz cala reszta schodzi po 29.99GBP. Czy jakosc tych gier jest wyzsza i adekwatna do tych 5GBP? To raczej watpliwe zwazywszy na brak dedykow i DLC, ktore zostaly zywcem wyciete z gry (a takze zabezpieczenia UBI).

  47. Professor00179 17 lipca 2010 o 13:03

    Pan Pachter zas stwierdza jakie dzialania powinno podjac Acti, zeby znaczaco zwiekszyc swoje przychody. I powiem szczerze, ze z punktu widzenia Acti i jego, to popieram go w 100%, bo bardzo madrze mowi. Jako gracz jednak juz teraz wiem, ze takich gier nie kupie (wiem za to, ze kilka milionow innych graczy kupi takie gry z cala pewnoscia).

  48. Za taki tekst powinien dostać bana.

  49. Koleś się zna jak rolnik na polityce.Trudno fakt faktem gry są coraz droższe a wypłat/emerytur/rent[xD] nie podnoszą.Cóż pozostaje nadzieja że jak wprowadzą euro będzie lepiej :/

  50. „Koleś się zna jak rolnik na polityce”|”Cóż pozostaje nadzieja że jak wprowadzą euro będzie lepiej”|@Arbusto Ty chyba też nie do końca wiesz co mówisz… Lepiej, to by było, gdybyśmy mieli w Polsce pensje na poziomie europejskim, a nie euro jako walutę. Ta sama waluta co w innych krajach == zero konkurencji == upadek gospodarczy (patrz Grecja)

Dodaj komentarz