1
18.12.2023, 15:15Lektura na 2 minuty
Wideo

Paranoid: Gra twórców Agony obrywa od graczy na Steamie

Paranoid, czyli najnowszy horror polskiego Madmind Studio, miał nas konkretnie wystraszyć, ale na razie zdaje się przerażać jedynie stanem technicznym.


Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Zapowiedziane jeszcze w 2018 roku Paranoid wreszcie doczekało się swojej premiery, ale wygląda na to, że długi czas oczekiwania wcale nie przełożył się na wysoką jakość gry. Gracze zasypali najnowszą produkcję studia Madmind negatywnymi recenzjami, zwracając przede wszystkim uwagę na słabą optymalizację i ewidentne niedoszlifowanie technologiczne tytułu. Część osób ma problem ze spadkami klatek i przycięciami, a także bugami w animacjach. Oprócz tego dźwięki wydają się nie być odpowiednio zsynchronizowane z otoczeniem, a dialogi mają tendencje do nachodzenia na siebie.


Ta gra potrzebuje więcej czasu w kuchni. Moja 3080 ma trudności z uciągnięciem jej na wysokich ustawieniach z ciągłymi spadkami klatek i przycinkami.


Na tym problemy Paranoid niestety wcale się nie kończą. Niektórzy narzekają także na zbyt proste i niezbyt pomysłowe zagadki, które sprawiają wrażenie, jakby były zwykłymi zapychaczami. Wrażenie to jest spotęgowane faktem, że gra według wielu jest po prostu za krótka i wydaje się być wręcz urwana.


Nieukończone, pełne błędów, drewniane, brzydkie, nieprzyjemne w rozgrywce, banalnie proste i pozbawione sensu - zarówno pod względem fabuły, postaci, jak i nawet schematu tytułowej przypadłości traktowanej po macoszemu.


Najpoważniejszym jednak problemem dzieła Madmind Studio jest fakt, że część osób nie może w ogóle ukończyć tytułu. Pojawiają się błędy z save’ami, które zamiast wczytać postęp, wrzucają graczy na sam początek gry, a niektórzy nie mogą nawet wyjść z pierwszej lokacji. Twórcy wypuścili już pierwszy patch do gry, ale droga do naprawienia tytułu będzie raczej długa i wyboista.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów457

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze