Patch 2.0 to nie był koniec. Lords of the Fallen dostało kolejną dużą aktualizację z masą zmian, o które prosili gracze

Choć w momencie premiery w 2023 roku Lords of the Fallen okazało się sporym rozczarowaniem, to i tak soulslike CI Games przejawiał pewien potencjał, który krył się gdzieś pod warstwą słabej optymalizacji, niewłaściwych decyzji projektowych i ogólnej nieporadności gry. I tu trzeba oddać twórcom, że nie wywiesili białej flagi, a zamiast tego zaczęli naprawiać produkcję, aż w końcu oddali w nasze ręce wersję 2.0, która wlała w Lords of the Fallen zupełnie nowe życie.
Okazuje się jednak, że ostatni duży patch wcale nie był ostatnią tego typu dawką poprawek i nowości. Oto bowiem CI Games wypuściło kolejną aktualizację, która tym razem skupia się na poprawie systemu magii. Po pierwsze, rzucanie zaklęć jest teraz nieco szybsze i bardziej responsywne. Dodatkowo developerzy poprawili anulowanie rzucania czaru, a nasza postać może teraz płynniej przerwać animację, np. wykonując przewrót.
Wszyscy fani magów i wszelkiego rodzaju buildów korzystających z magii powinni też ucieszyć się na wieść, że wiele zaklęć ma teraz niższe wymagania co do statystyk naszej postaci. Developerzy chcieli w ten sposób dać nam więcej opcji i różnorodności na początku naszej przygody.
Bardzo sympatyczne są też nowości z gatunku quality of life. Dla przykładu poruszanie się po naszym ekwipunku powinno być teraz dużo przyjemniejsze ze względu na to, że dostaliśmy nowe możliwości w kontekście sortowania przedmiotów. Warto też wspomnieć, że w menu pojawiła się opcja założenia całego setu danego pancerza, dzięki czemu nie będziecie musieli szukać po inwentarzu poszczególnych elementów danej zbroi czy szaty.
Kolejną interesującą zmianą jest to, że poza walką używanie sprintu nie zużywa już kondycji. Mamy więc dosłownie przeniesienie do Lords of the Fallen systemu dobrze znanego z Elden Ringa. Nieco kontrowersyjne jest natomiast wprowadzenie możliwości wciśnięcia pauzy, choć developerzy podkreślają, że wciąż jest to wybór – jeśli nie pasuje wam pauza w soulslike’ach, to po prostu jej nie używajcie.
Jak więc widać, CI Games nadal poprawia Lords of the Fallen, co szczególnie cieszy teraz po zapowiedzeniu drugiej części gry. Developerzy absolutnie nie zapomnieli o swoim dziele, a warto jeszcze na koniec dodać, że nadal poprawiają też optymalizację produkcji, bo w najnowszym patchu znalazła się też wzmianka o poprawionej wydajności.
Czytaj dalej
-
Projektant Skyrima zdradza, dlaczego gra Bethesdy jest tak długowieczna. „Bardzo...
-
Przecieki dotyczące Pokemonów ujawniają grafiki z dużego MMO. Nintendo tworzy...
-
Hakerzy ukradli konto czołowego platyniarza PlayStation. „Wasze konto PSN...
-
Polska artystka stworzyła kurtkę z motywem Gothica. Na ubraniu pojawił się...