Perfect Dark: Pracownicy masowo odchodzą z firmy
W przeciągu ostatnich 12 miesięcy ze studia odpowiedzialnego za Xboksowe „Perfect Dark” odeszło wielu pracowników.
Może się wydawać, że nad ogłoszonym w 2020 legendarnym (dla niektórych) Perfect Dark zbierają się właśnie ciemne chmury. Dopiero co dowiedzieliśmy się o odejściu reżysera, rok wcześniej studio opuścił jeden z głównych twórców, a teraz okazuje się, że to wcale nie koniec.
Jak podaje VGC, w przeciągu ostatnich 12 miesięcy z firmy miało odejść około 34 pracowników (zebrane dane oparte były o ich profile na LinkedIn). To prawie połowa głównego zespołu developerów pracujących właśnie nad Perfect Dark. Ponoć stanowiska mieli zmienić dwaj scenarzyści, dyrektor techniczny projektu, główny animator czy inżynier rozgrywki... a na tym lista się nie kończy.
Po zatrudnieniu przez ostatni rok około 12 osób, The Initiative ma teraz liczyć około 50 pracowników. Czas, w którym zespół zaczął się szybko kurczyć, zgrywa się z momentem, w którym studio połączyło siły z Crystal Dynamics w zmaganiach nad projektem.
Byli pracownicy podawali w wywiadzie dla VGC jako powód swojego odejścia brak twórczej autonomii oraz zbyt małe postępy w projekcie. Z drugiej zaś strony szef studia – Darrell Gallagher – twierdzi, że:
Zbudowanie studia i wymyślenie na nowo ukochanej marki to nie lada wyzwanie. Tworząc The Initiative, postanowiliśmy wykorzystać partnerstwa w zakresie wspólnego rozwoju, aby sprostać naszym ambicjom i jesteśmy naprawdę podekscytowani wszystkimi postępami, które obserwujemy w naszej relacji z Crystal Dynamics.
Dodaje również, że w trakcie globalnych kryzysów (tutaj mowa oczywiście o pandemii), sytuacje, w których następują duże zmiany kadrowe, są zupełnie naturalne.
Życzymy naszym byłym kolegom wszystkiego najlepszego i jestem przekonany, że do naszego obecnego zespołu dołączą nowe talenty. Nie możemy się doczekać, aby podzielić się czymś więcej z fanami.
Mimo wszystko studio jest pozytywnej myśli i świadome tego, że przed nim jeszcze dużo pracy, zanim Perfect Dark ujrzy światło dzienne. My również musimy uzbroić się w cierpliwość – na ogłoszenie daty premiery przyjdzie nam z pewnością jeszcze poczekać.
Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.