Płace w branży gier
Najwięcej zarobili branżowi marketingowcy i menadżerowie – średnio 101.848 $ (nie licząc różnego rodzaju premii i bonusów). Pomijając 'ludzi w garniturach’ najlepiej zarabiali programiści – średnio 83.383 $. Oni też mogą – co nie dziwi – pochwalić się najlepszym wykształceniem w branży. Na kolejnym miejscu pod względem rocznych zarobków uplasowali się producenci (78.716 $; pozdrowienia dla Jade Raymond z Ubi), dźwiękowcy (73.409 $), graficy i animatorzy (66.594 $), designerzy/projektanci (63.649 $) i pracownicy działu jakości (39.063 $). W porównaniu do zeszłego roku średnia płaca w branży wzrosła bardzo nieznacznie, bo w 2006 roku wynosiła 73.316 dolarów. Zainteresowanych odsyłam TUTAJ.
Dla porównania: nauczyciel w szkole podstawowej może liczyć w USA na średnie roczne wynagrodzenie w wysokości ok. 50 tys. dolarów, dentysta – ok. 130 tys., księgowy – ok. 40 tys.
Podobno średnia płaca w branży gier w Unii Europejskiej wyniosła w 2007 roku 52.408 dolarów. Hmmm… Ciekawe, czy ktoś nie pomylił tu dolarów z euro…
Czytaj dalej
-
Pacific Drive niespodziewanie zadebiutowało na Xboksie. Premierę zaliczył też dodatek...
-
EA zapewnia, że wartości firmy po sprzedaży się nie zmieniają, ale znani twórcy...
-
Cthulhu: The Cosmic Abyss z datą premiery. Lovecraftowski horror psychologiczny...
-
Gra weteranów Telltale ze świetnym przyjęciem na Steamie. Dispatch zbiera fantastyczne...
