Plague Inc.: Wiadomo, dlaczego gra została zbanowana w Chinach

Plague Inc.: Wiadomo, dlaczego gra została zbanowana w Chinach
Sytuacja związana z koronawirusem tylko jednym z powodów.

Jednym z pierwszych i dość niespodziewanym skutkiem dla naszej branży pojawienia się koronawirusa w Chinach był ogromny wzrost popularności Plague Inc. w tym kraju. Twórcy zaznaczali, żeby nie traktować ich gry jako modelu naukowego (mimo nacisku na realizm), ale użytkownikom wcale to nie przeszkadzało – co innego tamtejszym władzom, które postanowiły przyjrzeć się tytułowi.

Pod koniec lutego gra zniknęła z chińskich sklepów z mobilkami, a kilka dni później podobny los spotkał wersję na Steama. Oficjalnym powodem było to, że produkcja „zawiera treści, które są nielegalne w Chinach, według ustaleń Administracji Cyberprzestrzeni” – niestety bez wdawania się w szczegóły. Podejrzenie padło na samą tematykę gry (jako patogen staramy się doprowadzić do wyginięcia całej ludzkości) oraz to, że w scenariuszu tutorialowym pandemia rozpoczynała się w Chinach. Trzeba jednak zaznaczyć, iż Plague Inc. od dawna działało w szarej strefie – od 2016 wszystkie aplikacje mobilne na rynku chińskim muszą być zaakceptowane przez odpowiednie organy. Produkcja Ndemic Creations ukazała się jednak kilka lat wcześniej, do niedawna w żaden sposób nieniepokojona przez władze. Niezawodny Daniel Ahmad potwierdził teraz, że był to jeden z powodów, z których gra zniknęła z Chin.

Jak napisał:

Regulatorzy gier w Chinach zidentyfikowali ostatnio wiele aplikacji zawierających nielegalne treści. Na ostatniej konferencji prasowej organy regulacyjne branży oświadczyły, że będą rozprawiać się z grami nielicencjonowanymi oraz tymi z licencjonowanych, które zawierają nielegalne treści.

Plague Inc. musi więc zostać zaakceptowane przez Państwową Agencję Prasy i Publikacji, aby uzyskać stosowny numer, bez którego nie może działać w chińskich sklepach z aplikacjami. Niestety, proces też nie przebiegł pomyślnie z dwóch powodów: „nieczułego gameplayu” (w obecnej sytuacji nie trzeba chyba tłumaczyć dlaczego) oraz „problemów z zawartością gry, taką jak mapy”.Czy chodzić może o brak Tajwanu w grze (nie chodzi o państwo, a samą wyspę, którą ChRL uważa za swoje terytorium)? Tego nie wiadomo.

3 odpowiedzi do “Plague Inc.: Wiadomo, dlaczego gra została zbanowana w Chinach”

  1. Długo im zajęło wymyślenie wymówki.

  2. Z tymi regulacjami prawnymi w Chinach to wiadomo jak jest. Nie istnieją. Ale niemal na pewno tu chodziło tylko o wirusa. Nikt nie chce by go negatywnie kojarzono. Nawet jeśli sprzedawało się dobrze, to niektórzy by wytykali, że wzbogacają się na tragedii.

  3. I dlatego bardzo dobrze, że już żyjemy w kraju, w którym takich cyrków w większości zaniechano. Dobrze, ze nie grozi nam inwazja demonów, bo by pewnei Dungeon Keeper od razu poszedł pod nóż (chociaż skasowanie wersji mobilnej by nikomu nie zaszkodziło)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *