Planescape: Torment 2 – Kickstarter jest kuszący, brak mechaniki D&D jeszcze bardziej

O ewentualnym sequelu Avellone powiedział tak:
„Szczerze mówiąc nie mam pojęcia czy chciałbym tworzyć go jako grę o Planescape. Wydaje mi się, że lepszym podejściem byłoby zignorowanie mechaniki D&D i wziąć pod uwagę wszystkie inne rzeczy, które Planescape próbowało osiągnąć i osiągnęło. Zobaczyć, czy da się zrobić z tym materiałem to, co Fallout – jako duchowy następca – zrobił z Wasteland”.
Avellone stwierdził też, że mechanika Dungeons & Dragons wcinała się w zarówno w rozgrywkę, jak i proces twórczy. Ekipa Black Isle musiała „ignorować niektóre czary, zmieniać mechaniki klas tak, żeby dało się pomiędzy nimi przerzucać w dowolnym momencie zapamiętując umiejętności” i tak dalej. Jak podreśla: „To wszystko były rzeczy, na które D&D nie pozwalało, w niektórych aspektach było bardzo ograniczające”.
Ogólnie jednak: „Myślę, że robiąc grę wykorzystująca niektóre koncety Planescape, idee metafizyczne i podróże między planami, ale nie pakując do niej mechaniki D&D można stworzyć coś o wiele, wiele lepszego niż orygnał”.
Co wy na to? Zgadzacie się?
Czytaj dalej
62 odpowiedzi do “Planescape: Torment 2 – Kickstarter jest kuszący, brak mechaniki D&D jeszcze bardziej”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dragon Age 3 pod inną nazwą, niesamowicie innowacyjny symulator /kiepskich/ romansów. Morte is my waifu, so emotionally engaging 11111/10
/Bez wulgaryzmów. Poprawiłem. – Alaknár/
Oby nie. TAKICH legend nie powinno się ruszać.
e tam legend. Bardzo dobra gra, ale robienie z tego AAA+++ GOTY 111/10 DLC PACK 3 only 14.99$ papamole to przesada.
Erpeg osadzony w Sigil i sferach? Tworzony przez Avellone’a i s-kę? Czemu nie? |Byle nie ruszać historii Bezimiennego.
Jestem na NIE, niestety wiem że stanie się inaczej. Masa fanów wyłoży swoje pieniądze na kontynuację, co mnie trochę smuci. Jedyny pozytywny aspekt, to że młodzi gracze również zagrają w Planescape, skuszeni lepszą grafą i next-genową mechaniką rozgrywki.
„next-genową mechaniką rozgrywki”, masz na myśli god-mide dla upośledzonych? Pisz normalnie.
mode*
Albo wyjdzie tak jak Berlin mówi duchowy następca, albo coś za co fani spalą twórców na stosie.|Prędzej wierzę że wyjdzie to drugie.
Hmm, duchowy spadkobierca ok. Może dziwna myśl, ale mim zdaniem jeśli zrobią tę grę to pod kompletnie nowym tytułem, żadne Planescape Torment 2 czy coś. Niech się inspirują itd, ale Planescape niech pozostanie nieruszony.
@Dimitrii |Jak już to „Torment” pozostanie nienaruszony. „Planescape” to nazwa świata gry, jak „Forgotten Realms” /nerd mode off
Acz Planescape jest dokładnie opisane mechanicznie przy drugiej edycji DnDa – lata wczesne 90te lub późne 80te (zaczynałem od tego systemu). Potem nic z tym nie robiono, poza zakazem tworzenia gier na mechanice innej niż najnowsza. A o czwartej części Dedeka mam jeszcze gorszą opinię niż o Diablo 3. |Myślę, że dla współczesnego odbiorcy wieloświat będzie za trudny a starsi gracze aż tak nie napędzają rynku.
Myślę że powinni zostawic tą gre w spokoju, przy tej grze spędziłem tyle czasu, świat gry, postacie, fabuła miazgun chyba se zainstaluje i pogram.
@all down – gracze chcą innowacji… HUEEHUEHUEHUE BUAHHAHAHAHAHAHAHA. Tak BTW – genialny twórca genialnej gry chyba wie, co będzie najlepsze dla jego wizji, nie? Przecież jedynki nikt nie rusza, więc jak się nie podoba to po prostu nie interesować się i tyle. Jeśli koleś zostanie zalany z całego internetu taką falą hejtu, jaka idzie tutaj, to chyba w ogóle zrezygnuje z tworzenia czegokolwiek dla graczy.
+_+ chceeeeeeeeeeeeeee! 🙂 __
Jestem na NIE. Jakoś „duchowi następcy” nie specjalnie stawali się godnymi następcami, a często, zaledwie marnymi kopiami. Obecnie gracze nie specjalnie mają ochotę zaczytywać się w milionach dialogów, historii, plotek, ciekawostek itp tid. Sam gatunek RPG sprowadza się do bezsensownego trzaskania potworków po ryjach i rozkładaniu statystyk… Ja odpadam. Planescape: Torment jest swoistym sztandarem gier RPG i nie powinno się doszywać mu bzdurnych koronek jako symbolu nowości i wyznaczenia „następcy”.
A ja do dzisiaj NIE MOGĘ KUPIĆ PODSTAWKI!!!
To jest jedna z tych gier, których nie chcę mieć cyfrowo, tylko muszę w pudełku. Ale gdzieś ją wcięło i nie ma w sklepie. Będę musiał poszukać. 🙁
Jeżeli wydadzą to pod inną nazwą to jestem za. Mogłoby się udać. wierzę w Avellone, pokazał mi że potrafi robić kontynuacje (Fallout: New Vegas, NWN 2) które dla mnie były o wiele lepsze niż oryginały. Ale niech zmienią tytuł.
Jeśli coś ma być w uniwersum Planescape Torment albo taka długa fabuła, takie MĄDRE (tego już niestety w grach brakuje) ściany tekstu, takie charakterystyczne postacie i takie różne pytania filozoficzne, które były zadawane w grze i graczowi, to JESTEM NA TAK! Ale jeśli to ma być Planescape Torment 2, to nie! Są gry, które nigdy nie powinny mieć sequelu, Planescape Torment, to jedna z takich gier. Niech nie psują mojego ukochanego klasyka!
Wydaje mi się, że nawet dzisiaj byłbym w stanie cytować większość rozmów z Tormenta. Pierwsza gra w moim życiu, która faktycznie premiowała postaci, które chciały rozwiązać konflikt na drodze dialogu, a nie siłą. Do tego niesamowity klimat, wspaniała fabuła i genialnie napisane postacie. Jak zrobią coś podobnego, to kupuję na 200%
@Aargh – no tak, bo przecież Avellone nie odwali lipy, no przecież. Problem w tym, że każdemu czasami zdarzy się potknąć, a i wybacz, jakoś Obsidian nie napawa mnie optymizmem.
Widły i pochodnie w gotowości, jak ktoś nie ma chętnie użyczę
@SerwusX |Znalazłem jedną ofertę: http:www.progamingshop.pl/planescape-torment/d-80338/ |Niestety słono sobie liczą, a i pewności czy mają grę w asortymencie nie ma:/
OMG…|Mam pewną zniżkę na GOG, mógłbym mieć za darmo, ale raz, że ja chcę po polsku, a dwa – nie dostanę pudełka. O ile wiem, było wydanie CDP złota kolekcja czy jakoś tak, XGOLD? Może gdzieś to dorwę.
A 63 to jednak przesada, bo tyle Diablo II nie kosztuje. 🙂
Sama mechanika D&D dla mnie by nie przezkadzala, ale jesli wplywa znaczaco na procec tworzenia gry to mozna sie tego pozbyc. Najwazniejsze jest to, zeby system, ktorego uzyja zamiast D&D, mial rece i nogi. No i, zeby byl rownie satysfakcjonujacy dla graczy przy jednoczesnie ulatwionym projektowaniu gry.
Ja się obawiam, że zrobią coś a’la Baldur 1- niby wszystko zremasterowane i dodane jakieś tam misje za kasę, a potem DLC DLC DLC DLC i sypcie kasą naiwniacy. Zostawcie króla RPG w spokoju leszcze.
Duchowy następca tak, sequel nie. Sam świat jest ciekawy, dziwne, że nikt tego nie wykorzystuje, jednak historia Bezimiennego została już opowiedziana i nie ma tu nic do dodania.
Avellone powiedział w jednym z wywiadów ” Torment 2, nie, Planescape 2, tak.” i to bardzo mi odpowiada. Historie bezimiennego można moim zdaniem ciągnąc w nieskończoność (chociazby gra jako pierwsze wcielenie) ale zdecydowanie nie chciałbym tego oglądać. RPG w świecie Planescape kupuje w ciemno.
Swoją drogą nie w temacie, ale widzeliście zegar odliczający na baldursgate.com – zostało jeszcze 31 h…
Na forum jest do tego następujący komentarz.|”Jest wrzucony timer na stronę http:www.baldursgate.com/ – lecz jest to tylko próba obciążalności serwera czy coś w tym stylu, więc proszę się tym nie sugerować. „
@SerwusX: Jest ten pakiet Baldury+Icewindy+Lionheart+Planescape.
Ludzie. SPOKÓJ! Najpierw niech zrobią, a wcześniej niech pokażą więcej materiałów. Jak okaże się że gra jest beznadziejna, to wtedy widły i pochodnie.
@bohater8|No niby fajnie, ale Baldury, Icewindy i Lionhearta mam w osobnych wydaniach.
Właśnie wybuchłem gniewem miliona gwiazd.
Bam.
Shut up and take my money!
Jestem dobrej myśli. Ale jeśli to spieprzycie, Chris, to niech Sfery się nad Tobą ulitują, bo nikt inny tego nie zrobi ;p A nie byłoby miło skończyć ta stosie czaszek, prawda? 😉
D&D sux, dobra fabuła rox.
@SerwusX – zerknij na allegro, ostatnio było tam pudełko Planescape za grosze (40 zybla z przesyłką). | |Poszperałem w sieci i sprawa wygląda tak: |ŻADNEJ kontynuacji przygód Bezimiennego czy podciąganie owej gry pod tytuł Planescape: Torment z dwójeczką. Nic z tych rzeczy. Czysty DUCHOWY NASTĘPCA -jak w przypadku Dragon Age, który miał być następcą Baldurs Gate. | |I teraz jestem spokojny :] Stara marka nie zostanie zgwałcona, a powstanie coś nowego bazującego na czymś starym. |Zobaczymy.
Może i zgupiałem, ale widziałem w TESCO wydanie Planescape Torment z taką samą fotką jak z newsa. Na górze był jakiś napis na żółtym tle, ale nie wiem za bardzo co.
dawno dawno temu bylo to w extra klasyce za 20 zl 😛
Pomysł wywalenia mechaniki D&D wydaje mi się dobry, to dość poroniony system.
Szczerze mówiąc D&D nigdy mnie szczególnie nie obchodziło. Przy grach takich jak Baldurs Gate czy Planescape Torment trzymała mnie fabuła i klimat.
@Vampir: Najprawdopodobniej widziałeś wydanie z extra klasyki gold za 25 zł.
Popieram pomysł w pełni. Też nie przepadam za mechaniką D&D, a klimat Planescape Torment uważam za wspaniały i całkowicie warty powielenia. Niezależnie pod jaką nazwą to wyjdzie, zapowiada się ciekawie i pewnie wysupłałbym kilka dolarów z kieszeni, gdyby taki projekt pojawił się na Kickstarterze.
Avellone to geniusz i wizjoner, ale watpie zeby nawte on byl w stanie stworzyc planescape jeszcze raz.|Ale za duchowym nastepca jestem pelen poparcia.|No ale watpie zeby on mial czas, zaangazowal sie w ten mini serial nuke cola, pomaga przy wasteland 2, i robi jeszzce wlasne projekty, wiec cos slabo widze zeby byl wstanei robic cos jeszcze w najblizszym czasie
Choćby się wściekli to kontynuacji jako takiej nie zrobią, bo musieliby robić na nowym DnD, a Planescape zostało z nowego kanonu wycięte.|I chwała Bogu. Może dzięki temu zrobią własną mechanikę, która będzie miała ręce i nogi. Jestem za! Nawet na remake bym się rzucił!
Mechanika D&D jest zbędna, ale samo uniwersum Planescape z planami oraz zamieszkującymi je stworami oraz różnymi frakcjami to podstawa dla dobrej kontynuacji. Już samo Sygil było by nie lada wyzwaniem dla grafików(kto zna się troszkę na uniwersum Planescape będzie wiedział o co chodzi 😉 ). Jakoś nie wyobrażam sobie kontynuacji bez Miasta Drzwi czy Dziewięciu Piekieł.