około 9 godzin temuLektura na 2 minuty

Planescape: Torment – Polacy tworzą fabularnego moda do kultowego erpega

Legendarny erpeg od studia stojącego za Falloutem czy Icewind Dale dostanie sporych rozmiarów fanowski dodatek.

Jak mieliśmy się już okazję przekonać, w kraju nad Wisłą powstają mody o nietuzinkowej wartości – wymienić można choćby Kroniki Myrtany do Gothica 2 uznane za najlepszą modyfikację ostatniej dekady przez ModDB. Tym razem inna ekipa Polaków wzięła na tapet mającego na karku ćwierć wieku Planescape: Tormenta autorstwa Black Isle Studios, czyli twórców takich klasyków jak Fallout czy Icewind Dale. I nie będzie to byle co, ponieważ w planach jest rozbudowany fanowski dodatek z nowymi lokacjami, postaciami, muzyką i przede wszystkim – fabułą.

Blizzard in Baator, bo tak nazywa się rzeczona modyfikacja, zabierze nas między innymi do tytułowego wymiaru Baator, nazywanego inaczej Dziewięcioma Piekłami. Nawiasem mówiąc, protagonista gry ma pojawia się w nim na krótką chwilę w ramach głównego wątku fabularnego. W modzie natomiast wraz ze swoją drużyną wplącze się w polityczną intrygę rywalizujących ze sobą piekielnych lordów. I choć Piekło kojarzy się z niewyobrażalnym gorącem, to ten świat ma też swoją śnieżną warstwę, Canię, gdzie Bezimienny także postawi swą stopę. Drugim dużym obszarem będzie również Kanał, a wtym wszystkim towarzyszyć nam będzie ponadto tajemnicza Erynia, która ma posiadać wiedzę dotyczącą niejasnej przeszłości bohatera.

Planescape: Torment
Tak prezentuje się Erynia w Blizzard in Baator.

Jak piszą twórcy na stronie ich patrona medialnego, Grimuaru Sferowca, w sumie przygotowanych ma być ponad 30 obszarów wraz z mnóstwem postaci, a także skomponowane zostaną nowe utwory. Jak zdradził nam ich twórca, Kamil „Wrathu” Kwiatkowski, planowane ponadto jest przywrócenie części wyciętej z podstawowej wersji gry zawartości, która nie pojawiła się również w Enhanced Edition. Innymi słowy, całość powinna nam starczyć na wiele dobrych godzin.

3
zdjęć

Produkcja Blizzard in Baator ruszyła już jakiś czas temu, lecz patrząc na plany grupy moderów, potrwa jeszcze dłuższą chwilę. Nie podano żadnej orientacyjnej daty premiery Blizzard in Baator, co na obecnym etapie prac nie jest niczym dziwnym. Warto tu zaznaczyć, że owa grupa jest nieliczna i z tego względu poszukuje osób, które byłyby chętne do pisania dialogów dla postaci pobocznych. Choć trzeba również nadmienić, że nie są to zupełni nowicjusze – stworzyli już bowiem mody zmieniające sposób prezentacji dialogów na ten rodem z Disco Elysium czy pozwalająca zabrać Bezimiennego i jego towarzyszy do świata Baldur’s Gate’a 2 i Icewind Dale.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów223

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze