21.02.2013
Często komentowane 376 Komentarze

PlayStation 4 ? Oto przyszłość PlayStation. Nowy pad, funkcje społecznościowe, streaming, Killzone, Watch Dogs, Wiedźmin 3 i… Diablo III

PlayStation 4 ? Oto przyszłość PlayStation. Nowy pad, funkcje społecznościowe, streaming, Killzone, Watch Dogs, Wiedźmin 3 i… Diablo III
Tak zaczyna się nowa generacja. Dziś w nocy, w Nowym Jorku, podczas imprezy o nazwie PlayStation Meeting, koncern Sony pokazał swoją nową konsolę stacjonarną. Co w niej siedzi i dlaczego wyniesie nasze granie na zupełnie nowy poziom?

Jako pierwszy na scenie pojawił się Andrew House, szef Sony Computer Online, który podkreślił znaczenie tej chwili – „To moment prawdy dla naszej firmy, czas, by pokazać, że jesteśmy liderami branży elektronicznej rozgrywki”. W krótkim wstępie przedstawił wizję ekosystemu PlayStation – hardware’u, software’u i multimediów, przygotowanych i prezentowanych tak, by wypełnić czas graczy w 100%. Ten wstęp miał przedstawić filozofię, stojącą za nową konsolą – zgodnie z nią, ma być to platforma dostępna zawsze i wszędzie, zmieniająca się wraz z graczem i podążająca za nim.

Jej nazwa? Playstation 4!

Kolejną osobą na scenie był Mark Cerny, szef zespołu zajmującego się projektowaniem nowej konsoli. On również opowiedział o filozofii stojącej za konsolą – m.in. elastyczności jej architektury, dostosowanie specyfikacji do oczekiwań developerów. Co znajdziemy w środku? Konkretów (na razie) nie ma. Na pewno jej architektura będzie podobna do komputera PC, ale – jak opisał to Cerny – „na sterydach”. Procesor bazuje w standardzie x86, procesor graficzny również pochodzi z PC-tów (będzie mógł m.in. przejąć część obliczeń związanych z modelem fizyki), system wyposażony będzie w 8GB pamięci RAM, będzie też wyposażona w dysk twardy. Potwierdzono, że konsola będzie wspierana przez silnik graficzny Unreal Engine 4 – krótką jego demonstrację „live” pokazano na scenie.

By pokazać, jak procesor graficzny wspiera ten główny, zaprezentowano również demonstrację modelu fizyki Havok:

Zaraz po prezentacji architektury Cerny zaprezentował nowy pad – Dual Shock 4. Zmieni się „czucie” związane z jego korzystaniem (całość będzie mniej „luźna”), a sam pad wyposażony będzie w „nowinki” – mały ekran dotykowy z przodu, wejście na słuchawki, oraz przycisk o nazwie Share. Kontroler będzie współdziałał z kamerką, dzięki której przejmie część funkcji ruchowych PS Move, konsola zaś będzie potrafiła zorientować się, w którym miejscu pomieszczenia znajduje się gracz. Oficjalnie wygląda tak:

playstation-4-pad-dual-shock-4_175et.jpg

Ponieważ Cerny sam też pracuje nad grą na PlayStation 4, dostąpił zaszczytu zaprezentowania pierwszej gry na tę platformę. To Knack, przeznaczona dla młodszego odbiorcy gra akcji, o stylu graficznym przypominającym nieco serię Jak & Daxter.

Pokaz Knack nie zakończył jednak obecności Cerny’ego na scenie. Na koniec inżynier ujawnił jeszcze kilka nowych, szalenie fascynujących funkcji nowej konsoli. Jej architektura pozwala na kilka rzeczy, które wcześniej były niemożliwe. Jakich? Pojawi się np. opcja pozwalająca „uśpić” konsolę, by po przerwie włączyć ją dokładnie w tym samym momencie, w którym skończyliśmy wcześniejszą sesję – bez żadnego okresu oczekiwania na włączenie konsoli i wczytanie zapisanego stanu gry. Dodatkowy chip obsługuje pobieranie gier z systemu dystrybucji cyfrowej nawet wtedy, gdy konsola jest wyłączona. Co więcej, tytuły rozprowadzane cyfrowo przygotowane będą tak, by wystarczyło pobrać ich niewielką część, by zacząć grać – reszta ma się dociągać już po rozpoczęciu zabawy.

Wszystko to znajduje również odbicie w nowym interfejsie konsoli, przypominającym nieco to, co znamy z obecnej odsłony sklepu PlayStation Store. Pozwala on na przejrzeniu kilku ostatnich minut rozgrywki, wybranie dowolnego fragmentu i wysłanie go do sieci (w tle, niezależnie od gracza, który w tym czasie już ponownie gra). Takie zapisy mają trafiać do PlayStation Network, ale i na Facebooka czy YouTube’a. Możliwe będzie również podglądanie na żywo tego, co robią (w co grają w danym momencie) nasi znajomi. A jeśli już o tym mówimy – znajomi zyskają prawdziwie imiona i nazwiska, karta gracza będzie przypominała coś w rodzaju profilu na FB. Dostęp do części z tych funkcji będzie można uzyskać również z telefonu.

Po Cerny’ym na scenie pojawił się David Perry, legendarny twórca gier, a obecnie szef usługi Gaikai, oferującej streamowanie gier z chmury. Przedstawił kolejną ważną funkcję PlayStation 4 Remote Play. Pozwala ona na odtwarzanie zawartości z PlayStation 4 na dowolnym urządzeniu – konsolce przenośnej PlayStation Vita, ale i (w późniejszym czasie) tablecie czy telefonie. Domyślnym urządzeniem używanym w tej technologii ma być jednak PlayStation Vita, która wyposażona jest w te same formy interakcji, co pad DualShock 4 (gałki, przyciski, ekran dotykowy…). Perry ujawnił także, że PS4 umożliwi również bezpośrednią transmisję obrazu z gry na serwis Ustream. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność streamowanych na żywo sesji z gier, to naprawdę ważna zapowiedź. Gaikai ma oferować również możliwość grania w produkcje z PlayStation 3 – nowa konsola nie będzie wstecznie kompatybilna, ale docelowo gry z poprzednich platform Sony mają być dostępne właśnie za sprawą streamingu. Ponieważ to jednak „długoterminowy cel”, nie należy spodziewać się, że zostanie zrealizowany szybciej niż za dwa-trzy lata.

Tyle technikaliów, czas na gry. Scenę przejął Herman Hulst Guerrilla Games, który zapowiedział kolejny tytuł na PlayStation 4 – grę Killzone: Shadow Fall. To nowa odsłona serii Killzone, która przedstawia walkę ludzkości z zupełnie nowym gatunkiem przeciwnikami. Pokazany fragment zachwycił jakością oprawy graficznej (te przecież Killzone!) i dużą mobilnością głównego bohatera, który m.in. w pewnym momencie chwycił linę zwisającą z helikoptera fruwającego nad futurystycznym miastem, i trzymając się jej przefrunął wysoko nad budynkami, strzelając do wrogów.

Kolejny zaprezentowany tytuł to DriveClub, nowa gra studia Evolution Games, znanego z serii MotorStorm. To produkcja, którą studio chciało stworzyć od dawna – zespołowa, społecznościowa ścigałka, będąca połączeniem Test Drive Need for Speeda. Poza rewelacyjną grafiką i doskonałym modelem jazdy ma się charakteryzować szeregiem unikatowych funkcji sieciowych – pojawi się np. możliwość tworzenia wyzwań w świecie gry (nie tylko przy konsoli, ale np. za pomocą telefonu), które zostaną potem rozesłane do znajomych czy nieznajomych graczy (będzie można również śledzić, jak nasze wyzwanie jest podejmowane). Kolejną nowością jest coś, co przedstawiciel studia nazwał „first-person racing”, czyli „jazdą z perspektywy pierwszej osoby”. Z aut będzie można wychodzić, zaglądać w ich silnik, czy rozglądać się po kabinie. Jakość grafiki porywa – to Gran Turismo do sześcianu!

To nie koniec atrakcji. Kolejna zapowiedziana gra na PlayStation 4 to dzieło studia Sucker Punch. Przedstawia świat kontrolowany przez kamery telewizji przemysłowej i podsłuchy telefonów komórkowych, a jednocześnie taki, w którym garstka ludzi zyskała ponadludzkie umiejętności, dzięki którym może umknąć wszelkim systemom bezpieczeństwa. Zwykli ludzie oddali swoją swobodę za złudne poczucie bezpieczeństwa podczas gdy ta grupa może wszystko… i wykorzystuje to, by walczyć o swobody obywatelskie. Tytuł? InFamous: Second Son. A więc InFamous – z nowym bohaterem, nowymi mocami, w nowym, mroczniejszym świecie.

Niespodzianka! Kolejną osobą na scenie jest Jonathan Blow, twórca niezależnej gry Braid. By udowodnić, że PlayStation 4 jest otwarte na produkcje indie, ogłoszono, że kolejny tytuł Blowa The Witness – zadebiutuje na PS4. Będzie to produkcja osadzona w otwartym świecie, ale skonstruowanym inaczej, niż większość produkcji tego typu – tu nie chodzi o to, by stworzyć jak największą krainę, ale taką, która jest naszpikowana w każdym swoim calu jakimiś ciekawostkami, odkryciami, łamigłówkami. Wszystkie te atrakcje składają się na obraz całości – tajemnicę, kryjącą się za całym tym tytułem.

Następny pokaz, to nie pokaz gry, a technologii – silnika graficznego opracowanego przez studiio Quantic Dream, który pozwala na odtworzenie mimiki twarzy w sposób taki, jaki robią to kamery wideo. Możliwe stanie się przekazywanie emocji delikatnymi ruchami kącików ust, wyrazem oczu itd. To nowa jakość w produkcji gier, ich immersji – na razie jednak pokazana wyłącznie w postaci krótkiej animacji twarzy starszego człowieka.

Również technologii dotyczył kolejny pokaz, prowadzony przez przedstawiciela studia Media Molecule. Przedstawił on wizję PS4 jako „kreatywnej konsoli” i pokazał technologię, za sprawą której możliwe jest „rzeźbienie” trójwymiarowych obiektów przy pomocy kontrolera PS Move. Tak wykreowane obiekty będzie można udostępniać innym użytkownikom, którzy z kolei będą mogli tworzyć z nich np. poziomy do swoich gier. To wszystko na razie raczej opowieść o tym, co może być możliwe, ale okazuje się, że technologia Media Molecule ma pozwalać nie tylko na tworzenie grafiki, ale i np. muzyki. Zaprezentowane demo pokazało porywającą animację rozgrywają się w krainie ze snu, w której grupa graczy kierowała postaciami, machając różdżkami Move’a tak, jak mógłby to robić lalkarz pociągający za sznurki. Niezwykłe!

Ponieważ Sony to japoński koncern, który od zawsze wspierał tamtejszych developerów, nie mogło zabraknąć na scenie przedstawiciela branży z Kraju Kwitnącej Wiśni. Był nim Yoshinori Ono, twórca m.in. Street Fighter 4, który zaprezentował technologię graficzną Panta Rhei, oraz zbudowaną przy jej użyciu grę fantasy Deep Down. Efektowna animacja nie wyjawiała szczegółów rozgrywki, ale można założyć, że będzie to coś w stylu Dark Souls – oczywiście w pełni next-genowym wydaniu.

Technologią pochwalił się również kolejny japoński developer – Square Enix. Przygotowane przy użyciu silnika Luminous Studio demo Agni’s Philosophy już widzieliśmy na ubiegłorocznym E3, teraz jednak odtworzono je w nieco zmienionej wersji, na żywo, na PS4. Na scenie pojawił się również Shinji Hashimoto, osoba odpowiedzialna za rozwój marki Final Fantasy – zapowiedział, że nowa gra z serii pojawi się na PS4 i zostanie zapowiedziana na E3.

Wisienka na torcie? Yves Guillemot, prezes Ubisoftu, pokazał grę Watch Dogs – a raczej to, co umożliwia w niej potężna moc i usieciowienie PlayStation 4. To nowy, odtwarzany na żywo gameplay. Lepszy niż ten z E3

A na koniec – mega niespodzianka. Chris Metzen Blizzard Entertainment zapowiedział, że – warto to zacytować – jego studio i Sony zawarło strategiczne porozumienie, które ma na celu „przejęcie władzy nad światem”. Jak? Wydając Diablo III na PS3 PS4 (z dodatkowym trybem co-opowym dla czterech graczy na jednym ekranie). I jeszcze jeden news ze stajni Acitvision Destiny, gra studia Bungie, ukaże się (też) na PS3 PS4 i na tych platformach będzie zawierać specjalną, dodatkową zawartość.

Łącznie, nową konsolę wesprze swoimi produkcjami aż 149 studiów developerskich. Wśród nich CD Projekt, City Interactive oraz Techland. Potwierdzono też, że konsola nie będzie miała żadnych systemów blokujących czy ograniczających korzystanie z gier używanych.

I jeszcze ostatnia wiadomość – data premiery nowej konsoli. Sony potwierdziło, że ukaże się ona w „okresie świątecznym” – czy jednak na całym świecie i w jakiej cenie, tego na razie nie wiadomo. Więcej, na E3.

I jeszcze zapis całej konferencji:


Broadcasting live with Ustream

376 odpowiedzi do “PlayStation 4 ? Oto przyszłość PlayStation. Nowy pad, funkcje społecznościowe, streaming, Killzone, Watch Dogs, Wiedźmin 3 i… Diablo III”

  1. Ja jestem zawiedziony. Po pierwsze bebechy nie sa niczym nadzwyczajnym, xbox bedzie mial calkiem podobne a moj piec juz teraz ma lepsze (no moze ram to nie DDR5 🙂 . I tak, wiem, ze to nie ma przelozenia bo system operacyjny, ale czy systemy operacyjne konsol tez troche nie puchna ostatnio?). Gaikai jakos mnie nie porywa, bo trzeba pamietac w jakiejs sytuacji jest obecnie granie w chmurze. Brak czegos na ksztalt move’a w zestawie jest duzym bledem, bo przeciez wiadomo, ze pad nie jest w stanie przejac jego

  2. calej funkcjonalnosci (raczej trudno sie wymachuje padem). Kamerka obserwuje otoczenie w 3D, ale czy bedzie lepsza niz Kinect 2 (ktory bedzie obserwowal swiat w pelnym hd)? Szczerze watpie. Spodziewalem sie czegos wiecej, moze technologii VR, bo przeciez wiadomo, ze Sony romansuje z ta mysla. O x-boxie juz teraz wiemy, ze bedzie mial bardzo podobne bebechy, do tego drugiego kinecta i ilumiroom (czy jak to tam sie zwie). To na dzien dzisiejszy juz wylgada lepiej, a przeciez karty bigM dopiero zostana odkryte

  3. No i powiedzmy sobie szczerze – sama konferencja ogloszenia na pewno bedzie bardziej porywajaca w wydaniu microsoftu. Slyszeliscie te zdawkowe brawka w tle? Sony naprawde nie potrafilo zadbac o tlum rozentuzjazmowanych fanow na widowni (chocby mieli byc oplaceni)? No i wystapienia poszczegolnych przedstawicieli branzy tez byly jakies kiepskie szczerze mowiac. Wielkim bledem byla klutnia z Buttlerem. On poprowadzilby to swietnie. A tak…

  4. @paankracyk|Na konferencji Microsoftu na pewno będą większe brawa i lepsza atmosfera – każdy mający więcej dolarów w kieszeni będzie się świetnie bawił… pomijam żę mu będą za to płacili

  5. subterranean 21 lutego 2013 o 07:35

    @Kapsel: Chopie… Idealizowanie przeszłości to jedno, ale rzeczywistość to drugie. Tu nie chodzi o to, ze kiedyś było lepiej, tylko że Sony kopie sobie coraz większy grób. DriveClub? „Project X” na Wii U to jest świetny exclusive – który jest w stanie przyciągnąć nowych nabywców. Killzone? Bądźmy szczerzy konsolowy świat FPS to Halo. I być może multiplatformowe Destiny.

  6. Heh, ciekawa ta filozofia Sony: „zapowiedzmy że pokażemy przyszłość, ale pokażmy tylko pada” ale to nie jest aż tak istotne. lepsze jest to: „wsadźmy PC-ta do swojej obudowy i nazwijmy to konsolą następnej generacji”. jedynie co mnie na razie zaciekawiło to możliwość grania w tytuły z PS3 przez Gaikai.|A tak BTW to jestem ciekaw czy będzie duży skok graficzny w stosunku do PC-tów jak było przy okazji poprzedniej generacji czy przewaga konsol tym razem nie będzie taka zauważalna

  7. wygląda ciekawie ale co z PS+ i platnym online? jakoś nie widze oficjalnego info na ten temat

  8. @ipkis – gdybys czytal uwaznie cala moja wypowiedz to bys wiedzial, ze i mozliwosc placenia za klaski w wykonaniu M dopuszczam 🙂 Ale pytanie czy trzeba placic? Fanboyow obu platform jest mnostwo, takze przy okazji podobnych watkow na forum zawsze sie jakis objawi. Wystarczylo takim ludziom ze Stanow zapewnic darmowe wejsciowki. Celowali chyba w estetyke launchingow apple’a. Tez duzo czerni, spokojne wypowiedzi, casualowy stroj (byl ktos w garniturze w ogole?).

  9. Ale konferencje apple’a napedzala postac Jobbsa a i na widowni zawsze zasiadali prawdziwie fanatyczni wyznawcy nadgryzionego jablka, co tworzylo calkiem niezly spektakl. Tutaj zabraklo haryzmy. A dla mnie zabraklo tez innowacji niestety.

  10. @ paankracyk|Tak by ty akurat tam byles i slyszles ile braw bylo. W livestreamie dzwiek byl wlaczany wylaczany i przyciszany, czasem w ogole nie bylo nic slychac z widowni. Wiec moogla byc tam prawdziwa burza braw i latajace majtki a my bysmy nawte nie wiedzieli.

  11. Po prezentacji mogę tylko powiedzieć że jestem zadowolony , nie było jakiegoś szału ale najważniejsze że jednak zapowiedzieli PS4. Byłem przekonany na 90% że Sony nie pokaże nowej konsoli w fizycznej postaci od tego jest E3 (razem z datą i oczywiście ceną ). Miłym zaskoczeniem było zapowiedzenie Diablo III i grania w co-opie na jednej kanapie ;p (w końcu coś co może zainteresuje mnie do zakupu) , największym zawodem było według mnie prezentacja square enix.

  12. subterranean 21 lutego 2013 o 08:15

    Prometheus… hmm A czy ja gdzies napisałem że X360 był lepszy? Albo co? ocb

  13. dokładnie Prometheus microsoft ładnie się pogrążył z W8 i Kinectem. Posiadam obie konsolki i mocnego PC gram tylko na PS3, od czasu premiery kinecta microsoft zapomniał o normalnych graczach, mnie nie bawią gry ruchowe tym bardziej mało dokładny kinect, tan naprawde xbox nie ma nic ciekawgo w swojej ofercie gier. Halo?? bitch please nie rozumiem zachwytu nad ta gra jest mocno średnia. PS4 wygląda ciekawie zastanawia mnie co PS+ i tym całym płatnym online.

  14. Co do Pada nie wygląda tak źle jak na pierwszych zdjęciach , pójście na rękę graczom którzy lubią się dzielić sowimi przeżyciami kiedy grają to miła dodatek. Remote Play dla każdej gry na PS4 , Sony poszło po rozum do głowy i zrobiło niejako konkurencje dla „tableto-pada” od Nintendo. Wracając do gier Knack wygląda jak obecne filmy animowane , nowy Killzone oglądałem z zapartym tchem ( mając na uwadze jakie są różnice w porównaniu do poprzedniej części)

  15. Szczerze to słaba ta konferencja, masa nudnego pieprzenia o pierdołach, a fajne z tego szoł było 15 minut gdzie pokazali KZ, Infamous, DriveClub i watch_dogs. Bardzo słabo Sony, czekamy do E3 na cenę i konkretną datę premiery, bo w 2013 na pewno będzie PS4.

  16. @slocik – na sali bylo kilkaset osob, miliony ludzi obejzalo to (i obejzy jeszcze) w necie. W takiej imprezie wszystko powinno byc wycyzelowane, dopracowane do granic mozliwosci, kazdy gest, kazde spojzenie, kazdy ruch, kazdy przekaz, a takze (bo o tym tutaj mowimy) reakcja widowni. Jak na debatach prezydenckich w Stanach 🙂 . Nie mozna zaniedbywac takich rzeczy, zwlaszcza, ze sam sprzet jakos sie jakos nie broni. Bo niby co jest w ps4 takiego wow?

  17. @Howardzik: Na PC Gamerze napisali, jaki PC wychodzi z tego, co wiadomo o PS4. Wyszedł sprzęt za około $600, czyli PC klasy medium. Czyli przechodzimy z grania w BF3 ustawionego na minimum/medium na high/ultra, i tyle. Za kilka lat może zobaczymy coś super, ale na razie konsole tylko dogoniły PCy. Nawet nie przegoniły, bo według http:i.imgur.com/TmbtT8Z.png już są PCy pozwalające grać w Crysisa3 na wysokich ustawieniach, tyle że wymaga to sprzętu znacznie lepszego niż to, co opisano jako bebechy PS4.

  18. Ze ma 8 gb pamieci? Ze procesor 8 rdzeniowy? Jakos dziwnym trafem nie wspominali o taktowaniu, ale skoro wszystkie przecieki sie sprawdzily to nie rozumiem czego i wzmianka o tym, ze bedzie ponizej 2ghz nie mialaby byc prawdziwa. Nie jestem fanboyem Xboxa, przeciwnie, mam w domu PS3 (ale i tak gram obecnie wylacznie na PC). Tym bardziej smuci mnie kondycja Sony…

  19. Czas premiery PS4, czas zakupu PS3;) Upgrade PC i mam z głowy całą następną generację.

  20. The Witness czyli gra która mnie zaciekawiła lubię takie gry logiczne , InFamous z tą serią nie miałem do czynienia ale „Second Son” wygląda zachęcająco. DriveClub jakość detali porywa oby frajda z grania była na takim samym poziomie , Ubiosft z Watch Dogs pokazał po raz kolejny że jednak warto inwestować w nowe IP. Na koniec moje prywatne światełko nadziei na przywrócenie mi chęci grania w gry fantasy , produkcja Capcomu pod roboczym tytułem Deep Down.

  21. DavidCopperhead 21 lutego 2013 o 08:42

    Na oficjalnej stronie Sony jest konkretniejsza specyfikacja techniczna w pliku pdf. Plotki okazały się prawie w całości prawdziwe. Czyli procesor i grafika od AMD. Procek nazywa się „Jaguar”. Oprócz tego 8GB RAMu tak jak mówili na konferencji i plotkach. Niestety nie ma w tym pdfie informacji czy to jest 8 pełnych rdzeni czy budowa modułowa jak w Bulldozerach i Visherze. Dlatego nie można w stu procentach powiedzieć, że plotki były prawdziwe. Jedno jest pewne. Specyfikacja xboxa chyba też się okażę prawdą.

  22. Ciekawe kiedy microsoft pokaże na nowego xboxa

  23. CD-A nie napisze w magazynie nic więcej czego byśmy do tej pory nie wiedzieli. Nic nam nie pokaże. Czekać do E3.

  24. Widzę, że dla projektantów Sony coś takiego jak zamiana miejscami lewego analoga i krzyżaka to nadal zadanie zbyt skomplikowane…

  25. Eternaltraces 21 lutego 2013 o 08:59

    Jeśli po zastosowaniu niemal identycznej technologii co w PC leniwi producenci nadal nie będą portować gier na PC to kołek im w rzyć!

  26. subterranean 21 lutego 2013 o 09:09

    @Kopek” Halo?? bitch please nie rozumiem zachwytu nad ta gra jest mocno średnia.” Jasne. Ale nie mówimy o jakości gier, tylko randze exów – ktoś kto chce grać w FPS na konsoli, jednak poczeka na nowego shitboxa ilestam. Killzone to też nic specjalnego z resztą.

  27. A ja mam takie pytanie. Czy po premierze PS4 będą wychodzić gry na PS3/x360? Nie mówie tu oczywiście o exclusive, bo to chyba jest oczywiste.

  28. @tojatu że tobie nie odpowiada budowa pada to twój problem ale po co głupie docinki , widocznie większość posiadaczy konsol Sony woli takie pady jakie są teraz. Takie zdanie na temat porównywania konsole do pcetów, gdybym tak myślał to w życiu bum nie kupił konsoli. PS4 i nową konsole od Mirisoftu powinniśmy porównywać do poprzednich maszynek do grania.

  29. @maciekittech Konferencja poglądowa, premiera pewnie za rok więc wszystkiego się dowiesz, w swoim czasie.

  30. subterranean 21 lutego 2013 o 09:16

    Będą 🙂 jeszcze przez jakiś czas…Gry na PSP wychodzą do tej pory, mimo że VITA jest już trochę na rynku. Nawet na PS2 wychodziły jeszcze nie dawno nowe gry sportowe 🙂

  31. NA PS2-3 tak na X360 pewnie nie, jak miało to miejsce w przypadku X i X360. Jak inaczej zachęcili by ludzi do kupna konsoli skoro 99% graczy konsolowych nie widzi różnicy w teksturach rozmytych a ostrych FullHD.

  32. Czas zacząć odkładać pieniądze na koniec roku. 😀 |Pad jest piękny – sprawia wrażenie, że materiały użyte do jego wykonania są o wiele lepszej jakości niż te z DS3. W ogóle pad od ps3 przy nim wygląda teraz jak zabawka. No i gałki zrobione są chyba dalej z tego samego przyjemnie chropowatego materiału. Super!

  33. No trzeba przyznać że ładne show zrobili,sporo opowiedzieli jakie wiążą plany z nową konsolą, ciekaw jestem działanie Gaikai bo pięknie to wygląda na obrazku,ale jak w praktyce, DS4 wygląda inaczej, podoba mi, choć robi wrażenie lekko „przebajerowanego”, oby był wygodny reszta na drugi plan 🙂 Same gry robią wrażenie ale nie tylko grafiką człowiek żyje, wiem że było to pokazanie możliwości konsoli,ale rozgrywka i fabuła są najważniejsze, oby o tym nie zapomnieli i nie mydlili oczu fotorealistyczną grafiką..

  34. subterranean masz rację Killzone jest rownie średni co Halo. Xbox jak dla mnie miał dwie gry które nie pojawiły sie na ps3 kóre uważam za genialne tj. Lost Odyssey i Last Remnant. Ps3 ma dużo więcej do zaoferowania exow niz xbox. Tak jak pisałem wcześniej xbox olał normalnych graczy na rzecz kinecta

  35. subterranean 21 lutego 2013 o 09:41

    Lost Oddysey – zgodze się, może nie genialne ale dobre. LR – szrot, albo raczej bardzo niedopracowana gra z miałką fabułą (i ciekawym system walki) i było na PC. PS3 miało… Hmm MGS4 i… yyy… Heavy Rain (na siłę). Poza tym, żadnych rewolucji nie było jak dla mnie. Uncharted to dobra rozrywka.. ale…

  36. Jeśli Watch Dogs będzie tak naszpikowany zadaniami pobocznymi takiego kalibru to… wow! O.O

  37. W HALO nie gralem ale w Killzone tak i powiem że fabularnie jet to co prezentuje 90% shooterów ale zabawa jest przednia, grając KZ 2 i 3 miałem taką frajdę jak podczas gry pierwsze CoD albo MoH.

  38. Mają mnie. Myślałem, że przy kolejnej generacji uzbroję się jedynie w konsole MS + wiiu (exy wii są epickie), ale ponownie będę musiał kupić wszystkie trzy. Spodziewałem się czegoś dużo lepszego (jak w przypadku skoku między ps2 i ps3 albo xboxem i x360). Tutaj natomiast widzimy grafikę na poziomie crysisa 3 odpalonego na pc za 4 tyś zł. @do wszystkich hejterów MS. Prawdziwy gracz nie skupia się na jednej platformie. Ten cały h8 wokół MS tylko pokazuje waszą gimbusiarską mentalność i opóźnienie ;d

  39. Ja myślę, że nadchodząca generacja konsol będzie bardzo ciekawa, jednak nie pod względem tego jak silny to będzie sprzęt (bo i tak wygląda to mizernie) tylko to jak konsole zostaną przyjęte przez rynek jeśli faktycznie wprowadzą te wszystkie restrykcyjne zmiany. Mianowice blokada używek, kupno gier tylko w wersji cyfrowej w oficjalnym sklepie, płatny multiplayer, obowiązkowa instalacja gier oraz inne formy inwigilacji użytkowników jak dla mnie to wszystko jest ważniejsze niż sama moc konsoli.

  40. Do tego jeszcze brak wstecznej kompatybilności, w przypadku SONY – ten cały Gaikai mocno niepewna sprawa. Dla mnie streaming gier to na razie pieśń przyszłości. Za dużo tych pierdół wokoło a za mało rzeczy, które graczy najbardziej interesują. Pierwsze trailery (wiadomo to tylko trailery) nie powodują opadu szczęki. Killzone wygląda „normalnie” dla mnie pierwszy Crisis czy Metro 2033 wyglądają ładniej. Ale to tylko trailer i w dodatku pierwszej gry więc zobaczymy jak to będzie wyglądać naprawdę.

  41. Ładnie wyglądał DriveClub aczkolwiek nei wiadomo czy to tylko specjalnie przygotowany trailer i czy faktycznie gra tak będzie zacnie wyglądać podczas normalnej rozgrywki – oby bo faktycznie zrobiło by to wrażenie. Watch Dogs prezentuje się się super. Tzn. wygląda, że to będzie gra niesamowicie złożona i chyba z wciągającą fabułą. Ale grafiką to też [beeep] nie urywa. Tyle tylko, że Watch Dogs będzie grą multiplatformową i pewnei skrzydła rozwinie na PC.

  42. Szkoda, że nie pokazano nic co by naprawdę pokazało moc konsoli coś co by zdefiniowało tę next genowość. Demo technologiczne Quantic Dream – fajnie to wygląda, ale to tylko buźka jakiegoś dziadka. jakby mi pokazali grę taką jak Watch Dogs gdzie każda postać na ulicy miała by tak animowaną twarz w czasie rzeczywistym i do tego super fizyke obiektów, gre świateł zaawansowaną teselacje i to wszystko w w rozdziałce większej niż 1080p to uznałbym to za skok w jakości a tak to czapy nie urywa.

  43. Z całej tej prezentacji tylko trailer Deep Down mnie trochę zainteresował ;p

  44. @luczador Za sprzęt, który zapewniłby taki skok to trzeba by wydać nie 2 tyś. tylko kilkanascie (jesli nie więcej). Nie ma szans.|@dracollo Ten „prawdziwy” gracz musiałby mieszkać w np. Niemczech, USA lub chociażby w Anglii. W Polsce są warunki życia jakie każdy widzi. Zdecydowaną większość ludzi nie stać na trzy konsole. A jeśli nawet, to na gry już na pewno nie. Stąd trzeba się mocno zastanowić jaką konsolę wybrać. Póki co wybieram PS4, ale czekam na to co zrobi MS.

  45. Mają mnie. Złapali mnie w swe sidła, imho jakiby nowy Xbox nie był, tak ja już jestem za PS4. Co też ważne, nie blokują rynku używek. Ahh Microsoft, przebij to!

  46. Jeśli jednak MS dalej będzie się skupiał jedynie na Kinectcie, to im podziękuje, tak jak zrobiłem to przy okazji X360. WiiU całkowicie olewam – Mariany mnie nie interesują.

  47. „PlayStation 4 – Oto przyszłość PlayStation. Nowy pad, funkcje społecznościowe, streaming, Killzone, Watch Dogs, Wiedźmin 3 i… Diablo III” Wiedźmin 3 to ten białowłosy dziadek?:D

  48. A nadal mają zamiar dodać ten system anty używek?

  49. No o to chodziło, po 6-ciu latach stagnacjii (może nawet ośmiu lol) w końcu Nasza Branża ruszyła pełną Parą do Przodu to co widziałem Cieszy i rzuca światło na przyszłość, która nota-bene jest OBIECUJĄCA jeśli chodzi o PC jak i Konsole… Fajowsko że mam AMD tzw. Entusiast Build ! AMD x6(potem x8) 8GB Ram i XFX 7970 DD GHz ED wszystko śmiga jak marzenie Crysis 3 też ! Czekam na Prezentację Next Games na PC jeszcze..A nowy Havoc bedzie rządził… Koniec zamknietych $ opcji Fizy (Fiza Open-CL też się zbliża)

  50. @Pivot18|”Potwierdzono też, że konsola nie będzie miała żadnych systemów blokujących czy ograniczających korzystanie z gier używanych.”

Dodaj komentarz