PlayStation 4 ? Oto przyszłość PlayStation. Nowy pad, funkcje społecznościowe, streaming, Killzone, Watch Dogs, Wiedźmin 3 i… Diablo III
Jako pierwszy na scenie pojawił się Andrew House, szef Sony Computer Online, który podkreślił znaczenie tej chwili – „To moment prawdy dla naszej firmy, czas, by pokazać, że jesteśmy liderami branży elektronicznej rozgrywki”. W krótkim wstępie przedstawił wizję ekosystemu PlayStation – hardware’u, software’u i multimediów, przygotowanych i prezentowanych tak, by wypełnić czas graczy w 100%. Ten wstęp miał przedstawić filozofię, stojącą za nową konsolą – zgodnie z nią, ma być to platforma dostępna zawsze i wszędzie, zmieniająca się wraz z graczem i podążająca za nim.
Jej nazwa? Playstation 4!
Kolejną osobą na scenie był Mark Cerny, szef zespołu zajmującego się projektowaniem nowej konsoli. On również opowiedział o filozofii stojącej za konsolą – m.in. elastyczności jej architektury, dostosowanie specyfikacji do oczekiwań developerów. Co znajdziemy w środku? Konkretów (na razie) nie ma. Na pewno jej architektura będzie podobna do komputera PC, ale – jak opisał to Cerny – „na sterydach”. Procesor bazuje w standardzie x86, procesor graficzny również pochodzi z PC-tów (będzie mógł m.in. przejąć część obliczeń związanych z modelem fizyki), system wyposażony będzie w 8GB pamięci RAM, będzie też wyposażona w dysk twardy. Potwierdzono, że konsola będzie wspierana przez silnik graficzny Unreal Engine 4 – krótką jego demonstrację „live” pokazano na scenie.
By pokazać, jak procesor graficzny wspiera ten główny, zaprezentowano również demonstrację modelu fizyki Havok:
Zaraz po prezentacji architektury Cerny zaprezentował nowy pad – Dual Shock 4. Zmieni się „czucie” związane z jego korzystaniem (całość będzie mniej „luźna”), a sam pad wyposażony będzie w „nowinki” – mały ekran dotykowy z przodu, wejście na słuchawki, oraz przycisk o nazwie Share. Kontroler będzie współdziałał z kamerką, dzięki której przejmie część funkcji ruchowych PS Move, konsola zaś będzie potrafiła zorientować się, w którym miejscu pomieszczenia znajduje się gracz. Oficjalnie wygląda tak:

Ponieważ Cerny sam też pracuje nad grą na PlayStation 4, dostąpił zaszczytu zaprezentowania pierwszej gry na tę platformę. To Knack, przeznaczona dla młodszego odbiorcy gra akcji, o stylu graficznym przypominającym nieco serię Jak & Daxter.
Pokaz Knack nie zakończył jednak obecności Cerny’ego na scenie. Na koniec inżynier ujawnił jeszcze kilka nowych, szalenie fascynujących funkcji nowej konsoli. Jej architektura pozwala na kilka rzeczy, które wcześniej były niemożliwe. Jakich? Pojawi się np. opcja pozwalająca „uśpić” konsolę, by po przerwie włączyć ją dokładnie w tym samym momencie, w którym skończyliśmy wcześniejszą sesję – bez żadnego okresu oczekiwania na włączenie konsoli i wczytanie zapisanego stanu gry. Dodatkowy chip obsługuje pobieranie gier z systemu dystrybucji cyfrowej nawet wtedy, gdy konsola jest wyłączona. Co więcej, tytuły rozprowadzane cyfrowo przygotowane będą tak, by wystarczyło pobrać ich niewielką część, by zacząć grać – reszta ma się dociągać już po rozpoczęciu zabawy.
Wszystko to znajduje również odbicie w nowym interfejsie konsoli, przypominającym nieco to, co znamy z obecnej odsłony sklepu PlayStation Store. Pozwala on na przejrzeniu kilku ostatnich minut rozgrywki, wybranie dowolnego fragmentu i wysłanie go do sieci (w tle, niezależnie od gracza, który w tym czasie już ponownie gra). Takie zapisy mają trafiać do PlayStation Network, ale i na Facebooka czy YouTube’a. Możliwe będzie również podglądanie na żywo tego, co robią (w co grają w danym momencie) nasi znajomi. A jeśli już o tym mówimy – znajomi zyskają prawdziwie imiona i nazwiska, karta gracza będzie przypominała coś w rodzaju profilu na FB. Dostęp do części z tych funkcji będzie można uzyskać również z telefonu.
Po Cerny’ym na scenie pojawił się David Perry, legendarny twórca gier, a obecnie szef usługi Gaikai, oferującej streamowanie gier z chmury. Przedstawił kolejną ważną funkcję PlayStation 4 – Remote Play. Pozwala ona na odtwarzanie zawartości z PlayStation 4 na dowolnym urządzeniu – konsolce przenośnej PlayStation Vita, ale i (w późniejszym czasie) tablecie czy telefonie. Domyślnym urządzeniem używanym w tej technologii ma być jednak PlayStation Vita, która wyposażona jest w te same formy interakcji, co pad DualShock 4 (gałki, przyciski, ekran dotykowy…). Perry ujawnił także, że PS4 umożliwi również bezpośrednią transmisję obrazu z gry na serwis Ustream. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność streamowanych na żywo sesji z gier, to naprawdę ważna zapowiedź. Gaikai ma oferować również możliwość grania w produkcje z PlayStation 3 – nowa konsola nie będzie wstecznie kompatybilna, ale docelowo gry z poprzednich platform Sony mają być dostępne właśnie za sprawą streamingu. Ponieważ to jednak „długoterminowy cel”, nie należy spodziewać się, że zostanie zrealizowany szybciej niż za dwa-trzy lata.
Tyle technikaliów, czas na gry. Scenę przejął Herman Hulst z Guerrilla Games, który zapowiedział kolejny tytuł na PlayStation 4 – grę Killzone: Shadow Fall. To nowa odsłona serii Killzone, która przedstawia walkę ludzkości z zupełnie nowym gatunkiem przeciwnikami. Pokazany fragment zachwycił jakością oprawy graficznej (te przecież Killzone!) i dużą mobilnością głównego bohatera, który m.in. w pewnym momencie chwycił linę zwisającą z helikoptera fruwającego nad futurystycznym miastem, i trzymając się jej przefrunął wysoko nad budynkami, strzelając do wrogów.
Kolejny zaprezentowany tytuł to DriveClub, nowa gra studia Evolution Games, znanego z serii MotorStorm. To produkcja, którą studio chciało stworzyć od dawna – zespołowa, społecznościowa ścigałka, będąca połączeniem Test Drive i Need for Speeda. Poza rewelacyjną grafiką i doskonałym modelem jazdy ma się charakteryzować szeregiem unikatowych funkcji sieciowych – pojawi się np. możliwość tworzenia wyzwań w świecie gry (nie tylko przy konsoli, ale np. za pomocą telefonu), które zostaną potem rozesłane do znajomych czy nieznajomych graczy (będzie można również śledzić, jak nasze wyzwanie jest podejmowane). Kolejną nowością jest coś, co przedstawiciel studia nazwał „first-person racing”, czyli „jazdą z perspektywy pierwszej osoby”. Z aut będzie można wychodzić, zaglądać w ich silnik, czy rozglądać się po kabinie. Jakość grafiki porywa – to Gran Turismo do sześcianu!
To nie koniec atrakcji. Kolejna zapowiedziana gra na PlayStation 4 to dzieło studia Sucker Punch. Przedstawia świat kontrolowany przez kamery telewizji przemysłowej i podsłuchy telefonów komórkowych, a jednocześnie taki, w którym garstka ludzi zyskała ponadludzkie umiejętności, dzięki którym może umknąć wszelkim systemom bezpieczeństwa. Zwykli ludzie oddali swoją swobodę za złudne poczucie bezpieczeństwa podczas gdy ta grupa może wszystko… i wykorzystuje to, by walczyć o swobody obywatelskie. Tytuł? InFamous: Second Son. A więc InFamous – z nowym bohaterem, nowymi mocami, w nowym, mroczniejszym świecie.
Niespodzianka! Kolejną osobą na scenie jest Jonathan Blow, twórca niezależnej gry Braid. By udowodnić, że PlayStation 4 jest otwarte na produkcje indie, ogłoszono, że kolejny tytuł Blowa – The Witness – zadebiutuje na PS4. Będzie to produkcja osadzona w otwartym świecie, ale skonstruowanym inaczej, niż większość produkcji tego typu – tu nie chodzi o to, by stworzyć jak największą krainę, ale taką, która jest naszpikowana w każdym swoim calu jakimiś ciekawostkami, odkryciami, łamigłówkami. Wszystkie te atrakcje składają się na obraz całości – tajemnicę, kryjącą się za całym tym tytułem.
Następny pokaz, to nie pokaz gry, a technologii – silnika graficznego opracowanego przez studiio Quantic Dream, który pozwala na odtworzenie mimiki twarzy w sposób taki, jaki robią to kamery wideo. Możliwe stanie się przekazywanie emocji delikatnymi ruchami kącików ust, wyrazem oczu itd. To nowa jakość w produkcji gier, ich immersji – na razie jednak pokazana wyłącznie w postaci krótkiej animacji twarzy starszego człowieka.
Również technologii dotyczył kolejny pokaz, prowadzony przez przedstawiciela studia Media Molecule. Przedstawił on wizję PS4 jako „kreatywnej konsoli” i pokazał technologię, za sprawą której możliwe jest „rzeźbienie” trójwymiarowych obiektów przy pomocy kontrolera PS Move. Tak wykreowane obiekty będzie można udostępniać innym użytkownikom, którzy z kolei będą mogli tworzyć z nich np. poziomy do swoich gier. To wszystko na razie raczej opowieść o tym, co może być możliwe, ale okazuje się, że technologia Media Molecule ma pozwalać nie tylko na tworzenie grafiki, ale i np. muzyki. Zaprezentowane demo pokazało porywającą animację rozgrywają się w krainie ze snu, w której grupa graczy kierowała postaciami, machając różdżkami Move’a tak, jak mógłby to robić lalkarz pociągający za sznurki. Niezwykłe!
Ponieważ Sony to japoński koncern, który od zawsze wspierał tamtejszych developerów, nie mogło zabraknąć na scenie przedstawiciela branży z Kraju Kwitnącej Wiśni. Był nim Yoshinori Ono, twórca m.in. Street Fighter 4, który zaprezentował technologię graficzną Panta Rhei, oraz zbudowaną przy jej użyciu grę fantasy Deep Down. Efektowna animacja nie wyjawiała szczegółów rozgrywki, ale można założyć, że będzie to coś w stylu Dark Souls – oczywiście w pełni next-genowym wydaniu.
Technologią pochwalił się również kolejny japoński developer – Square Enix. Przygotowane przy użyciu silnika Luminous Studio demo Agni’s Philosophy już widzieliśmy na ubiegłorocznym E3, teraz jednak odtworzono je w nieco zmienionej wersji, na żywo, na PS4. Na scenie pojawił się również Shinji Hashimoto, osoba odpowiedzialna za rozwój marki Final Fantasy – zapowiedział, że nowa gra z serii pojawi się na PS4 i zostanie zapowiedziana na E3.
Wisienka na torcie? Yves Guillemot, prezes Ubisoftu, pokazał grę Watch Dogs – a raczej to, co umożliwia w niej potężna moc i usieciowienie PlayStation 4. To nowy, odtwarzany na żywo gameplay. Lepszy niż ten z E3…
A na koniec – mega niespodzianka. Chris Metzen z Blizzard Entertainment zapowiedział, że – warto to zacytować – jego studio i Sony zawarło strategiczne porozumienie, które ma na celu „przejęcie władzy nad światem”. Jak? Wydając Diablo III na PS3 i PS4 (z dodatkowym trybem co-opowym dla czterech graczy na jednym ekranie). I jeszcze jeden news ze stajni Acitvision – Destiny, gra studia Bungie, ukaże się (też) na PS3 i PS4 i na tych platformach będzie zawierać specjalną, dodatkową zawartość.
Łącznie, nową konsolę wesprze swoimi produkcjami aż 149 studiów developerskich. Wśród nich CD Projekt, City Interactive oraz Techland. Potwierdzono też, że konsola nie będzie miała żadnych systemów blokujących czy ograniczających korzystanie z gier używanych.
I jeszcze ostatnia wiadomość – data premiery nowej konsoli. Sony potwierdziło, że ukaże się ona w „okresie świątecznym” – czy jednak na całym świecie i w jakiej cenie, tego na razie nie wiadomo. Więcej, na E3.
—
I jeszcze zapis całej konferencji:
Broadcasting live with Ustream
Czytaj dalej
376 odpowiedzi do “PlayStation 4 ? Oto przyszłość PlayStation. Nowy pad, funkcje społecznościowe, streaming, Killzone, Watch Dogs, Wiedźmin 3 i… Diablo III”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Przedewszystkim cieszy mnie fakt że zapowiedzieli PS4 bo wreszcie zaczną pracować nad grami z silnikiem Unreal Engine 4. Tak to się nie opłacało bo konsole teraźniejszej generacji by tego nie uciągły, a przynajmniej nie wykorzystały potencjału.
@loccothan To co widzimy było do osiągnięcia dwa lata temu na PC. Problem w tym, że porty muszą wyglądać wszędzie tak samo. Preorder Watch dogs za 99$ na PS4. Gdzie Watch Dogs był najsłabszym zaprezentowanym tytułem, żywcem wyglądał jak port.
Zawiodlem sie na tej prezentacji ! spodziewalem sie bog wie czego a dostalem nic ciekawego! ani MGS ani Battlefielda 4 ani nic co by mi szczeka opadla.Od taja konferecnzja byla i jej nie ma !.
Totalna klapa 🙁 . Szczerze jako zwolennik PlayStation czekam na nowego Xboxa. Zmienili pada na moim zdaniem badziew. Dualshocki od PsX do Ps3 to były moim zdaniem najlepsze pady do gier. Ten pad wcale nie przeypomina poprzednich dualshocków ,które cieszyły się ogromną popularnością. Może gry będą lepsze graficznie lecz moim zdaniem na pewno nie grywalnością.
Poza nieco niepokojącymi opcjami takimi jak połączenie konsoli do telefonu, facebooków, i danych osobowych w profilu oraz bezsensownego dzielenia się obrazkami i filmikami ( z których i tak nigdy nikt nie korzysta) zapowiada się naprawde ciekawie.
@smd87. Nie koniecznie. Faktem jest, że przeciętny kowalski musiałbym oddać całą swoją pensje na taką konsolę, jednak konsole wychodzą co 6-8 lat, a nie co roku. Spokojnie można kupić wszystkie konsolę w ciągu roku i potem przynajmniej po jednej premierze miesięcznie na każdą z nich. I to nawet zarabiając te 2000zł.
Nareszcie
Dla mnie to plus iż PS w końcu zaprezentowało kolejną konsole. Pomimo braku chęci zakupu jej pozytywnie wpłynie to ja jakość portowania gier z konsol na komputer dzięki lepszemu wykorzystaniu pamięci RAM I CPU(być może i GPU). Grafika w końcu ruszy i zobaczymy naprawdę coraz to leprze produkcje pod kątem graficznym.Oby z treścią nie było gorzej ale obawiam się że ze względu na bardzo wysokie koszta produkcji, ceny gier podskoczą do góry niezależnie od platformy docelowej.|Dobrze że indyki nie zawodzą.
Wkurzają mnie ludzie, którzy piszą, że to totalna klapa, czy że się zawiedli „spodziewałem się bóg wie czego” – i tu jest właśnie wasz problem, spodziewacie się technologii rodem ze Star Treka, a zapominacie, że technologia nie pozwala jeszcze na tak wiele. Krytykujecie pada, choć go w dłoni nie mieliście. „nowy pad to bardziew” – dlaczego, że ma ekran dotykowy, trochę zmienione gałki i głośnik? Serio? To co, mieli zostawić go takim, jaki jest> Też by była krytyka, że brak zmian, że odgrzewany kotlet…
@dracollo|pod warunkiem, że nie ma się kredytu, nie posiada się samochodu (albo jeździ bardzo rzadko) i mieszka się z rodzicami
Brak wstecznej kompatybilności 🙁 Czyli ps3 zostanie w domu
Tu nie chodzi o to, że technologia nie pozwala na Bóg wie co. Zwróć uwagę na pokaz technologi Quantic Dream – to jest tak naprawdę poprawiona wersja tego co widzieliśmy w L.A. Noire. Technologie, które gościu wymieniał już tak naprawdę istnieją. Wraz z tą konsolą nie pokazano nowych technologii. Jedynie co się zmieniło to ograniczenia i teraz można renderować to samo co wcześniej, ale bez ograniczeń i na bogato.
@luczador: Widać, że nie oglądałeś konferencji, ani nawet nie doczytałeś newsów na różnych stronach do końca… Takiego steku bzdur, jaki napisałeś w pierwszym poście dawno nie czytałem. Nie będzie żadnych systemów antyużywkowych. Prezes Sony potwierdził, że patent na używki nie dotyczył w ogóle Playstation (ani Vity, ani PS4). Kolejna sprawa. Funkcje, które dodają mogą nie być pożądane przez Polaków, ale przez inne kraje owszem. Streaming swoich gameplayów jest teraz w swojej złotej erze.
Jestem zachwycony technologiami jakie zostały zaprezentowane. Najbardziej zachwyciły mnie te produkcje: Killzone: Shadow Fall, Watch Dogs , DriveClub i DeepDown. Pozostaje kwestia ceny konsoli która na pewno nie będzie niska.
Wystarczy obserwować twitch tv i ustreama żeby do tego dojść. Są ludzie, którzy niezłą kapuchę cisną na tym. Dociąganie reszty zawartości gry podczas grania w nią? Świetne rozwiązanie, które sprawdza się w grach Blizzarda – zwłaszcza w WoWie, gdzie patche mają po kilka GB zazwyczaj. To, że Tobie nie pasują nowe funkcję, nie znaczy, że większości świata też mają nie pasować. Nasz rynek to malutki procencik albo nawet mniej, światowego rynku jeśli chodzi o sprzedaż konsol.
@Howardzik|Otóż to. 🙂 Dracollo, jest masa żeczy, które pochłaniają nasze pieniądze. Są kredyty, paliwo drogie jak…, lodówkę trzeba czymś zapełnić, za prąd zapłacić, dekoder tv też troszke kosztuje, ciuchy kupić. Zbierając wszystko do kupy swoje zbierze, a przydałoby się też miesięcznie troche odkładać. Gry w Polsce to naprawdę droga zabawa (nieliczni mogą powiedzieć, że nie), a kupno trzech konsol i kupowanie do nich po grze miesięcznie to w ogóle bajka.
Niektórzy jeszcze mają dzieci, a to już w ogóle skarbonka bez dna. xD
Trzeba przyznać że Watch Dogs robi wrażenie. Jeżeli tak by wyglądały gry na ps4 to można by było się pokusić o tą konsolę. Choć to jak na razie tylko jedna gra bo reszta to takie sobie.
@Lacazette: co do pada to tak jak już kiedyś pisałem tkwi on w czasach pierwszego analoga/potem dual shocka do psx. Design był podyktowany faktem, że gry były pisane pod pada bez gałek (a te były tylko dodatkiem). W późniejszej fazie życia pierwszego playa się to zmieniło (wyszła w końcu gra wymagająca pada analogowego – tytułu już nie pamiętam), ale układ gałek i d-pada został ten sam. Taki znak firmowy. Gamecube i xbox pokazały, że można rozwiązać to lepiej, ale sony będzie trwało przy swoim. Bo tak.
Dlatego dla mnie ten pad zawsze będzie „zły”. I nie powiem, uwielbiałem go kiedy powstał (jako modyfikacja pada do psx) ale teraz świat poszedł naprzód. Dlatego kolorowy panel z tyłu i ekran dotykowy nie są zmianami na jakie czekałem. Nie twierdzę, że to złe zmiany ale pad dalej cierpi na te samo niedogodności co kilkanaście lat temu.
@Lacazette|Przez 3 generacje Playstation kształt pada nikomu nie przeszkadzał. To był znak rozpoznawczy sony. Jakbym chciał pograć na ekranie dotykowym to bym pograł na telefonie albo na ps vita. Do takich rzeczy pasuje taka opcja a moim zdaniem dużo w tym padzie zrobili na siłę. Nie spodziewam się super parametrów chociaż te zaprezentowane już są niezłe ale moim zdaniem za dużo bajerów dodali. Rozpoznawanie twarzy , streamowanie gry ( Było wcześniej na konsoli onlive a sony mówi ,że to ich pomysł).
@ Lacazette|Zgadzam się nareszcie ktoś to powiedział, każdy się spodziewał cudów, nie wiadomo czego, dobra rada nie czytaj tych komentarzy, każdy zna swoja racje i jego racja jest jedyną, ogólnie to mówię bo czytam inne fora i zagraniczne i polskie, tam jest to samo jeden wielki linczowanie, nie bardzo rozumiem dlaczego, każdy ma swoją opinie jasne, ale krytykować coś czego tak naprawdę się nie widziało? i nie miało żadnego doświadczenia, jest…sam wiesz jakie. Pozdrawiam.
Skąd mam wziąć na to pieniądze? :/
Watch Dogs~!~!~! Przecudnie to wyglądało, poza grafiką także. Ciekawi mnie BF 4 jak będzie wyglądał 😛
Bo tak już to jest, że krytykuje się i zmiany i brak zmian – człowiekowi nigdy nie w pełni nie dogodzisz. Wg. mnie dobrze, że zmienili trochę pada, dodali kilka bajerów i wcale nie uważam, że na siłę – wejście słuchawkowe się przyda, opcja z PSMove również jest ciekawa, a głośnik zapewne pogłębi efekt z głównych głośników.|Niektórzy też zapominają, że i Watch Dogs i inne gry to dopiero pierwsze gry na nową konsolę, więc początkowo nie wykorzystają jej możliwośći w pełni, tak jak to było z Playstation 3…..
Drive Club, Deep Down i Watch Dogs robią spore wrażenie. Reszta bez problemu by mogła pójść na PS3.|Nie zmienia to faktu, że graficznie (zaznaczam) i tak wszystkie razem wzięte są poniżej poziomu Crysisa 3 z detalami Ultra.
@KiwiWojtas|Ksztalt pada Sony nikomu nie przeszkadzal przez trzy generacje? To dziwne, bo przy wielu okazjach ludzie pisali, ze pad do PS jest mniej wygodny od tego do Xboxa i Sony powinno go zmienic… Sony dalo za duzo bajerow? A czemu mialo by sie ograniczac? Kto wie, czy te bajery nie stana sie czasem standardem. Gorzej by bylo, gdyby zadne bajery sie nie pojawily – wtedy Sony by sie oberwalo za zbytnia konserwatywnosc i brak nowinek. Nie ma to jak byc narzekaczem, co nie? 😉
No ja nie wiem co musiał by zaprezentować MS żebym kupił kolejnego Xklocka… jak PS4 w dniu premiery nie przekroczy 1800zł to kupuję od razu, a jak nie to szanse na to żebym w okresie świątecznym dał radę wydać tyle pieniędzy na konsolę dla samego siebie są nikłe ^^
…Pierwsze gry na PS3 wyglądały dobrze, ale też nie tak, jak teraz. Porównując Crysisa 3, Battlefielda 3 z pierwszymi grami na PS3, jak Resistance widzimy ogromny postęp. Poczekajcie 2-3 lata, a zobaczycie dopiero wtedy na co naprawdę stać nowe PS4. Dla mnie wygląda to fenomenalnie i wolę wydać 1800zł na PS4 niż 4000 tysiące na PC-ta, by podziwiać taką grafikę. Cieszmy się tym, co dostajemy, a nie biadolmy.
@hydro9|A masz juz komputer, na ktorym odpalisz Crysisa 3 na ultra? A jesli tak, to jaka byla jego cena? Bo cos mi sie wydaje, ze za sama grafike dales wiecej niz PS4 bedzie kosztowalo… 😉
Lacazette gadasz głupoty, za 2-3 lata ta konsola bedzie trącic staroscią, widziałes premiere nowego geforca titanium ? 8gb ramu ? to ma być szok ? nie to poprostu próba dorównania PC. Nie hejtuje, poprostu uważam iż PS4 w takiej konfiguracji powinno wyjść 2 lata temu a nie teraz.
@Tesu A po co komu Crysis3 na ultra? Wystarczy na średnich – i tak grafika będzie wyglądała lepiej niż na konsolach.
@Tesu: ale ps4 jeszcze nie ma. Zapytaj lepiej ile będzie kosztował taki komp za rok. Jasne, wciąż będzie droższy od konsoli ale po pierwsze to zawsze komputer (który można wykorzystywać do 100 innych rzeczy niż granie) a po drugie dla wielu osób wymiana sprzętu to w najgorszym wypadku nowa płyta, procesor, pamięć i grafika (które spokojnie starczą na kilka lat). Nie mówię, że pc pod każdym względem jest lepsze od konsol, bo sam mam x360. Po prostu nie wydaje mi się, aby ps4 go „zmiażdżył”.
@Vazin|I kolejny.. A widziales ile ten GF Titanium kosztuje? Do tego doloz jeszcze reszte bebechow. Konsola ma trafic do jak najwiekszej ilosci domow, wiec i cena PS4 nie moze byc zbyt wysoka. Zreszta, nawet jesli bedziesz mial w kompie 2 takie karty, 64GB ramu i 8-rdzeniowego procka, to wcale w lepsze gry na PC grac przez to nie bedziesz. Mozesz sobie kupic chocby i najnowsze Ferrari, ale jezdzac po miescie bedziesz stac w korku tak samo jak ludzie jezdzacy kilkuletnimi Oplami, Citroenami i Skodami.
Pewnie, za 4-5 lat nowe karty beda jeszcze szybsze niz nowe Titanium, o nowych konsolach nie wspominajac. Jednak to nie bedzie mialo ZADNEGO znaczenia jesli wiekszosc gier bedzie powstawala glownie z mysla o konsolach, a na PC beda trafiac co najwyzej ich porty. Pomyslcie o obecnej generacji. Kiedy PC przescignal PS3 i X360? Ile gier mialo PC jako swoja platforme docelowa, a na konsole trafily tylko ich porty? BF3? Wiedzmin 2?
@HarryCallahan|Owszem, komputer mozna wykorzystac do 100 innych rzeczy oprocz grania, ale nie oszukujmy sie, wiekszosc osob, ktore kupuje najnowsze high-endowe karty graficzne nie robi tego z mysla o tworzeniu grafiki, ale o graniu wlasnie. Do pisania maili, przegladania netu, sluchaniu muzyki, ogladania YT, pracy, zabawy z excelem, serwisow spolecznosciowych czy grania w starsze gry wystarczy kilkuletni blaszak.
@Tesu: nawet nie to miałem na myśli. Po prostu łatwiej jest uargumentować zakup takiej karty do urządzenia które i tak wykorzystujemy do innych celów niż granie. Nigdy nie kupiłem karty graficznej droższej niż 1000. Cały upgrade sprzętu zamykał się zazwyczaj w 2k. W momencie ostatniej wymiany było to niewiele więcej niż cena ps3. Po 5 latach przyznaję: Assassins Creed musiałem kupić na konsolę, bo na pc mi tnie niemiłosiernie. Ale np. Skyrim chodzi na wysokich i wygląda lepiej a Far Cry 3 odpalam na
Ej ludziska bo ja czegoś nie łapie,kiedy będzie taka premiera,że można kupić itp???
@Tesu: Konsola jest tylko do gier. Komputer może służyć do grania, ale nie musi.
średnich i wygląda pewnie jak na konsolach. Do tego gryna pc są tańsze, dlatego jak coś mi pójdzie na kompie to taką wersję kupuję. Po prostu nie ma co demonizować tego uprageowania sprzętu, bo nie musi być aż tak kosztowne jak niektórzy to sobie wyobrażają. Z innej beczki, gdybym nie kupił konsoli nie zagrałbym w Red Dead Redemption, Brutal Legend (wiem, będzie na pc), UFC, Skate, Mortal Kobat, Forza itp. itd.
Z kolei grając w nowe Fallouty cze TESy mogę cieszyć się licznymi modami od fanów i to jest właśnie to co rozumiem jako „social” czy inne „community” a nie nagrywanie kilkunastu sekundowych gameplayów i wrzucanie ich na ps-owy odpowiednik youtube.
Z jednej strony cieszę się z nowej generacji, z drugiej jestem przerażony tym ile pieniędzy trzeba będzie wydać na nową konsolę i upgrade kompa pod specyfikację z konsol.
*garając na pc oczywiście.
Jeśli to co mówił Pan Cerny odnośnie grania na PS4. To ta konsola staję się ultymatywną drogą do grania w gry. Grasz na PC? FB, demotywatory, Kwejk, Poczta, YT, MP3, czekanie aż komp się uruchomi. Główny projektant zakłada, że PS4 umożliwi mi grać od razu po naciśnięciu jednego przycisku. Jak dla mnie bomba i idealna odskocznia od PC, który lekko psuje przyjemność grania dlatego, że jest PC od wszystkiego a nie jak konsola tylko do grania.
@edwin20|LOL? A jak ta Twoja wypowiedz ma sie do moich komentarzy, bo nie czaje? Zreszta to co napisales zawsze mnie smieszy. Na 10 graczy stricte PC gora 2-3 bedzie go wykorzystalo do czegos konkretniejszego niz granie (nie liczac maili, YT i FB – tyle ze to nawet na komorce mozna robic).|@HarryCallahan|Ja nie demonizuje robienia upgrade – po prostu odpisywalem na stwierdzenie, ze PS4 jest kiepskie, bo jest slabsze od GF Titanium…
Ciekaw jestem czy tym razem któraś z firm zachęci mnie do kupna konsoli, bo póki co jestem zatwardzaiły pecetowiec ale z umysłem otwartym 😀 |Póki co gry z PS4 mnie nie przyciągają, zobaczymy co na to konkurencja.
To gdzie mam przelać tą kasę? 😀
DavidCopperhead – równie dobrze mógłbym ci powiedzieć: czytaj moje wypowiedzi ze zrozumieniem. nie napisałem, że PS4 będzie mieć system antyużywkowy tylko pisałem ogólnie o nextgenach. W tym przypadku mocno Microsoft obstawał przy systemie blokującym gry z drugiej ręki zobaczymy czy się wycofają widząc, że Sony zrezygnowało z tego patentu i słusznie. Dobrze ktoś napisał social nie polega na wrzucaniu gameplayów na YT tylko na wspieraniu ulubionej gry, komunikacji, eventów itd
Jakoś dużego wrażenia na mnie to nie zrobiło. I zobaczcie na to: http:i.imgur.com/PsG6ilt.png
Ciekawe ile razy gracze użyją tego przycisku „share” żeby wrzucić jakiś screen czy gameplay? Pewnie ze 2 razy żeby zobaczyć jak to działa. Social to komunikacja miedzy graczami w grze, to możliwośc ulepszania produktu i przedłużanie mu życia poprzez mody, to także scena esportowa, coop, i wszystko inne związane z multi, a nie dzielenie się obrazkami. Co do zawiedzionych brakiem efektu WOW to w zupełności ich rozumiem. Pamiętacie PS2 jaki to był szok? PC 2 lata gonił te grafikę.