21.02.2013
Często komentowane 376 Komentarze

PlayStation 4 ? Oto przyszłość PlayStation. Nowy pad, funkcje społecznościowe, streaming, Killzone, Watch Dogs, Wiedźmin 3 i… Diablo III

PlayStation 4 ? Oto przyszłość PlayStation. Nowy pad, funkcje społecznościowe, streaming, Killzone, Watch Dogs, Wiedźmin 3 i… Diablo III
Tak zaczyna się nowa generacja. Dziś w nocy, w Nowym Jorku, podczas imprezy o nazwie PlayStation Meeting, koncern Sony pokazał swoją nową konsolę stacjonarną. Co w niej siedzi i dlaczego wyniesie nasze granie na zupełnie nowy poziom?

Jako pierwszy na scenie pojawił się Andrew House, szef Sony Computer Online, który podkreślił znaczenie tej chwili – „To moment prawdy dla naszej firmy, czas, by pokazać, że jesteśmy liderami branży elektronicznej rozgrywki”. W krótkim wstępie przedstawił wizję ekosystemu PlayStation – hardware’u, software’u i multimediów, przygotowanych i prezentowanych tak, by wypełnić czas graczy w 100%. Ten wstęp miał przedstawić filozofię, stojącą za nową konsolą – zgodnie z nią, ma być to platforma dostępna zawsze i wszędzie, zmieniająca się wraz z graczem i podążająca za nim.

Jej nazwa? Playstation 4!

Kolejną osobą na scenie był Mark Cerny, szef zespołu zajmującego się projektowaniem nowej konsoli. On również opowiedział o filozofii stojącej za konsolą – m.in. elastyczności jej architektury, dostosowanie specyfikacji do oczekiwań developerów. Co znajdziemy w środku? Konkretów (na razie) nie ma. Na pewno jej architektura będzie podobna do komputera PC, ale – jak opisał to Cerny – „na sterydach”. Procesor bazuje w standardzie x86, procesor graficzny również pochodzi z PC-tów (będzie mógł m.in. przejąć część obliczeń związanych z modelem fizyki), system wyposażony będzie w 8GB pamięci RAM, będzie też wyposażona w dysk twardy. Potwierdzono, że konsola będzie wspierana przez silnik graficzny Unreal Engine 4 – krótką jego demonstrację „live” pokazano na scenie.

By pokazać, jak procesor graficzny wspiera ten główny, zaprezentowano również demonstrację modelu fizyki Havok:

Zaraz po prezentacji architektury Cerny zaprezentował nowy pad – Dual Shock 4. Zmieni się „czucie” związane z jego korzystaniem (całość będzie mniej „luźna”), a sam pad wyposażony będzie w „nowinki” – mały ekran dotykowy z przodu, wejście na słuchawki, oraz przycisk o nazwie Share. Kontroler będzie współdziałał z kamerką, dzięki której przejmie część funkcji ruchowych PS Move, konsola zaś będzie potrafiła zorientować się, w którym miejscu pomieszczenia znajduje się gracz. Oficjalnie wygląda tak:

playstation-4-pad-dual-shock-4_175et.jpg

Ponieważ Cerny sam też pracuje nad grą na PlayStation 4, dostąpił zaszczytu zaprezentowania pierwszej gry na tę platformę. To Knack, przeznaczona dla młodszego odbiorcy gra akcji, o stylu graficznym przypominającym nieco serię Jak & Daxter.

Pokaz Knack nie zakończył jednak obecności Cerny’ego na scenie. Na koniec inżynier ujawnił jeszcze kilka nowych, szalenie fascynujących funkcji nowej konsoli. Jej architektura pozwala na kilka rzeczy, które wcześniej były niemożliwe. Jakich? Pojawi się np. opcja pozwalająca „uśpić” konsolę, by po przerwie włączyć ją dokładnie w tym samym momencie, w którym skończyliśmy wcześniejszą sesję – bez żadnego okresu oczekiwania na włączenie konsoli i wczytanie zapisanego stanu gry. Dodatkowy chip obsługuje pobieranie gier z systemu dystrybucji cyfrowej nawet wtedy, gdy konsola jest wyłączona. Co więcej, tytuły rozprowadzane cyfrowo przygotowane będą tak, by wystarczyło pobrać ich niewielką część, by zacząć grać – reszta ma się dociągać już po rozpoczęciu zabawy.

Wszystko to znajduje również odbicie w nowym interfejsie konsoli, przypominającym nieco to, co znamy z obecnej odsłony sklepu PlayStation Store. Pozwala on na przejrzeniu kilku ostatnich minut rozgrywki, wybranie dowolnego fragmentu i wysłanie go do sieci (w tle, niezależnie od gracza, który w tym czasie już ponownie gra). Takie zapisy mają trafiać do PlayStation Network, ale i na Facebooka czy YouTube’a. Możliwe będzie również podglądanie na żywo tego, co robią (w co grają w danym momencie) nasi znajomi. A jeśli już o tym mówimy – znajomi zyskają prawdziwie imiona i nazwiska, karta gracza będzie przypominała coś w rodzaju profilu na FB. Dostęp do części z tych funkcji będzie można uzyskać również z telefonu.

Po Cerny’ym na scenie pojawił się David Perry, legendarny twórca gier, a obecnie szef usługi Gaikai, oferującej streamowanie gier z chmury. Przedstawił kolejną ważną funkcję PlayStation 4 Remote Play. Pozwala ona na odtwarzanie zawartości z PlayStation 4 na dowolnym urządzeniu – konsolce przenośnej PlayStation Vita, ale i (w późniejszym czasie) tablecie czy telefonie. Domyślnym urządzeniem używanym w tej technologii ma być jednak PlayStation Vita, która wyposażona jest w te same formy interakcji, co pad DualShock 4 (gałki, przyciski, ekran dotykowy…). Perry ujawnił także, że PS4 umożliwi również bezpośrednią transmisję obrazu z gry na serwis Ustream. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność streamowanych na żywo sesji z gier, to naprawdę ważna zapowiedź. Gaikai ma oferować również możliwość grania w produkcje z PlayStation 3 – nowa konsola nie będzie wstecznie kompatybilna, ale docelowo gry z poprzednich platform Sony mają być dostępne właśnie za sprawą streamingu. Ponieważ to jednak „długoterminowy cel”, nie należy spodziewać się, że zostanie zrealizowany szybciej niż za dwa-trzy lata.

Tyle technikaliów, czas na gry. Scenę przejął Herman Hulst Guerrilla Games, który zapowiedział kolejny tytuł na PlayStation 4 – grę Killzone: Shadow Fall. To nowa odsłona serii Killzone, która przedstawia walkę ludzkości z zupełnie nowym gatunkiem przeciwnikami. Pokazany fragment zachwycił jakością oprawy graficznej (te przecież Killzone!) i dużą mobilnością głównego bohatera, który m.in. w pewnym momencie chwycił linę zwisającą z helikoptera fruwającego nad futurystycznym miastem, i trzymając się jej przefrunął wysoko nad budynkami, strzelając do wrogów.

Kolejny zaprezentowany tytuł to DriveClub, nowa gra studia Evolution Games, znanego z serii MotorStorm. To produkcja, którą studio chciało stworzyć od dawna – zespołowa, społecznościowa ścigałka, będąca połączeniem Test Drive Need for Speeda. Poza rewelacyjną grafiką i doskonałym modelem jazdy ma się charakteryzować szeregiem unikatowych funkcji sieciowych – pojawi się np. możliwość tworzenia wyzwań w świecie gry (nie tylko przy konsoli, ale np. za pomocą telefonu), które zostaną potem rozesłane do znajomych czy nieznajomych graczy (będzie można również śledzić, jak nasze wyzwanie jest podejmowane). Kolejną nowością jest coś, co przedstawiciel studia nazwał „first-person racing”, czyli „jazdą z perspektywy pierwszej osoby”. Z aut będzie można wychodzić, zaglądać w ich silnik, czy rozglądać się po kabinie. Jakość grafiki porywa – to Gran Turismo do sześcianu!

To nie koniec atrakcji. Kolejna zapowiedziana gra na PlayStation 4 to dzieło studia Sucker Punch. Przedstawia świat kontrolowany przez kamery telewizji przemysłowej i podsłuchy telefonów komórkowych, a jednocześnie taki, w którym garstka ludzi zyskała ponadludzkie umiejętności, dzięki którym może umknąć wszelkim systemom bezpieczeństwa. Zwykli ludzie oddali swoją swobodę za złudne poczucie bezpieczeństwa podczas gdy ta grupa może wszystko… i wykorzystuje to, by walczyć o swobody obywatelskie. Tytuł? InFamous: Second Son. A więc InFamous – z nowym bohaterem, nowymi mocami, w nowym, mroczniejszym świecie.

Niespodzianka! Kolejną osobą na scenie jest Jonathan Blow, twórca niezależnej gry Braid. By udowodnić, że PlayStation 4 jest otwarte na produkcje indie, ogłoszono, że kolejny tytuł Blowa The Witness – zadebiutuje na PS4. Będzie to produkcja osadzona w otwartym świecie, ale skonstruowanym inaczej, niż większość produkcji tego typu – tu nie chodzi o to, by stworzyć jak największą krainę, ale taką, która jest naszpikowana w każdym swoim calu jakimiś ciekawostkami, odkryciami, łamigłówkami. Wszystkie te atrakcje składają się na obraz całości – tajemnicę, kryjącą się za całym tym tytułem.

Następny pokaz, to nie pokaz gry, a technologii – silnika graficznego opracowanego przez studiio Quantic Dream, który pozwala na odtworzenie mimiki twarzy w sposób taki, jaki robią to kamery wideo. Możliwe stanie się przekazywanie emocji delikatnymi ruchami kącików ust, wyrazem oczu itd. To nowa jakość w produkcji gier, ich immersji – na razie jednak pokazana wyłącznie w postaci krótkiej animacji twarzy starszego człowieka.

Również technologii dotyczył kolejny pokaz, prowadzony przez przedstawiciela studia Media Molecule. Przedstawił on wizję PS4 jako „kreatywnej konsoli” i pokazał technologię, za sprawą której możliwe jest „rzeźbienie” trójwymiarowych obiektów przy pomocy kontrolera PS Move. Tak wykreowane obiekty będzie można udostępniać innym użytkownikom, którzy z kolei będą mogli tworzyć z nich np. poziomy do swoich gier. To wszystko na razie raczej opowieść o tym, co może być możliwe, ale okazuje się, że technologia Media Molecule ma pozwalać nie tylko na tworzenie grafiki, ale i np. muzyki. Zaprezentowane demo pokazało porywającą animację rozgrywają się w krainie ze snu, w której grupa graczy kierowała postaciami, machając różdżkami Move’a tak, jak mógłby to robić lalkarz pociągający za sznurki. Niezwykłe!

Ponieważ Sony to japoński koncern, który od zawsze wspierał tamtejszych developerów, nie mogło zabraknąć na scenie przedstawiciela branży z Kraju Kwitnącej Wiśni. Był nim Yoshinori Ono, twórca m.in. Street Fighter 4, który zaprezentował technologię graficzną Panta Rhei, oraz zbudowaną przy jej użyciu grę fantasy Deep Down. Efektowna animacja nie wyjawiała szczegółów rozgrywki, ale można założyć, że będzie to coś w stylu Dark Souls – oczywiście w pełni next-genowym wydaniu.

Technologią pochwalił się również kolejny japoński developer – Square Enix. Przygotowane przy użyciu silnika Luminous Studio demo Agni’s Philosophy już widzieliśmy na ubiegłorocznym E3, teraz jednak odtworzono je w nieco zmienionej wersji, na żywo, na PS4. Na scenie pojawił się również Shinji Hashimoto, osoba odpowiedzialna za rozwój marki Final Fantasy – zapowiedział, że nowa gra z serii pojawi się na PS4 i zostanie zapowiedziana na E3.

Wisienka na torcie? Yves Guillemot, prezes Ubisoftu, pokazał grę Watch Dogs – a raczej to, co umożliwia w niej potężna moc i usieciowienie PlayStation 4. To nowy, odtwarzany na żywo gameplay. Lepszy niż ten z E3

A na koniec – mega niespodzianka. Chris Metzen Blizzard Entertainment zapowiedział, że – warto to zacytować – jego studio i Sony zawarło strategiczne porozumienie, które ma na celu „przejęcie władzy nad światem”. Jak? Wydając Diablo III na PS3 PS4 (z dodatkowym trybem co-opowym dla czterech graczy na jednym ekranie). I jeszcze jeden news ze stajni Acitvision Destiny, gra studia Bungie, ukaże się (też) na PS3 PS4 i na tych platformach będzie zawierać specjalną, dodatkową zawartość.

Łącznie, nową konsolę wesprze swoimi produkcjami aż 149 studiów developerskich. Wśród nich CD Projekt, City Interactive oraz Techland. Potwierdzono też, że konsola nie będzie miała żadnych systemów blokujących czy ograniczających korzystanie z gier używanych.

I jeszcze ostatnia wiadomość – data premiery nowej konsoli. Sony potwierdziło, że ukaże się ona w „okresie świątecznym” – czy jednak na całym świecie i w jakiej cenie, tego na razie nie wiadomo. Więcej, na E3.

I jeszcze zapis całej konferencji:


Broadcasting live with Ustream

376 odpowiedzi do “PlayStation 4 ? Oto przyszłość PlayStation. Nowy pad, funkcje społecznościowe, streaming, Killzone, Watch Dogs, Wiedźmin 3 i… Diablo III”

  1. Nie chce tu wskazywać wyższości danej platformy ale pokażcie mi na konsolach takie społeczności jak w przypadku LOL’a, Star Crafta, CS’a we wszystkich wersjach, Battlefielda, Minecraft’a, Skyrim’a, GTA 4, FIFY, PES’a, Cod’a. WoW’a itd. Owszem na konsolach jest silna społeczność COD’a i FIFY no może jeszcze Halo i Gearsów i to tyle. Ale nie jest to na tyle rozkręcone jak tytuły głównie PC. W Japonii jeszcze to widać w miare na przykłądzie bijatyk i organizowanych tam zlotów i tyle.

  2. Szkoda jeszcze, że SONY zdecydowanie nie pokazało dlaczego warto będzie kupić ich konsolę a nie konkurencyjną od Microsoft. No chyba, że czeka na ruch Microsoftu i na targi E3 – zobaczymy – ciekawe będzie to starcie.

  3. @Blik Czekanie aż komp się uruchomi? Chyba nie słyszałeś o dyskach SSD

  4. Oj, będzie się grało 😀

  5. Hahaha, uwielbiam jak w obliczu braku argumentów ludzie piszą brednie typu”PC lekko psuje przyjemność grania dlatego, że jest PC od wszystkiego a nie jak konsola tylko do grania” albo „czekanie aż komp się uruchomi”. Kupuje się kiepską maszynę to się „czeka”. A to, że na PC można robić więcej rzeczy niż pykać w jakieś pierdoły, to zaleta, a nie wada. I przy okazji: oszczędność kasy.(nie płacisz za głupoty typu oddzielny DVD/BlueRay player – PC obsłuży to samo z nieporównywalnie lepszą jakością video i audo)

  6. chce wiedźmina 3 ! oraz watching dogs ! TERAZ !

  7. Prometheus – tak jakby rozdzielczość wyższa niż full hd to było tylko 4k. Monitory do PCta w rozdziałkach wyższych niż FullHD można bez problemu dostać za 500-600zł. To ułamek ceny telewizora. Ale jak konsole w końcu dojrzały do prawdziwego HD (a nie tylko rozciąganego 720p) to teraz nagle FullHD jest świętym Graalem i wszyscy chcą to mieć? Daj spokój, nie bądź śmieszny. Rynek gamingu już dawno wyszedł z ograniczeń 1080p, tylko konsolowcy tego nie widzą, bo to niewygodny temat.

  8. SkywalkerPL, to tak samo jak ja. Nie cierpię stwierdzeń bez argumentów. Pewien użytkownik kiedyś napisał: „Nvidia jest lepsze od ATi” poprosiłem o argumenty. Nic. Cisza.

  9. Shut up and take my money ! 😀

  10. @Tukan „silnika graficznego opracowanego przez studiio Quantic Dream, który pozwala na odtworzenie mimiki twarzy w sposób taki, jaki robią to kamery wideo” Czytanie z zrozumieniem się kłanie nie chodzi o grafę, tylko animacje. Co do newsa – oj trzeba będzie kupić PS4 choćby dla The Witness i Drive Club

  11. @vanguard02|A Ty chyba nie wiesz ile taki kosztuję…

  12. Właśnie święta prawda. Mój 19 calowy Elemis ma już 18 lat, zaliczył skok z kilku metrów na główkę i nadal działa. I dopóki będzie działał to go nie wymienię.

  13. Prometheus|Widziałeś te gif z KZ i Deep Down? Palą oczy! Taka grafika, że hej ho, PC może się schować. Tak wiem, Ge Force Titan miażdży konsolę tak ceną jak i wydajnością ale te Gify Deep Down! Te płomienie z Killzone to myślałem, że wyskoczą i podpalą mi moją flanelową koszulę za Trzy Piendzieśiąt z bazaru od pani Basi spod Krakowa. Ale ta grafika! Palmy komputery. Kupujmy Tviki 8milionówk. Bierzmy konsole pod pachy i na dach. Pół sarkazm, pół serio.

  14. Jeżeli te gry będą na PS3 to fajnie.

  15. Mam wrażenie, iż im mniej ma ktoś do zaoferowania tym chętniej używa słów typu: przyszłość, przełom, największe wydarzenie itp. Ja wciąż nie mogę zrozumieć, w jakim celu miałbym kupować nową konsolę – mając solidny PC do grania.

  16. qrosawa|Puknij się w głowę i wyjdź i nie wracaj skoro tego nie pojmujesz. Wyjdź! Proszę 😀 Idź i stukaj w klawiaturę pisząc takie posty. Po co konsola skoro mam PC do grania… Boże jak to słyszę to mnie krew zalewa…

  17. Czytając niektóre wpisy to trzeba wymyślić nowe określenie dla użytkownika PC który ma- „silną niechęć, nieufność, nienawiść, wrogość lub dyskryminację” do konsoli. Cytuję fragment od definicji HOMOFOB 🙂 Z tym że na rynku gier to PC’towcy są w mniejszości i narzucają swój „homoseksualizm” większości. Ja mam PC i konsolę także jestem Hetero 🙂 W przeciwieństwie do PC’towych „homofobów” mam wiedzę, 20-letnie doświadczenie na poletku PC i konsol od czasu Comodore64 a co za tym idzie i szacunek dla wszystkich.

  18. @bilk głupoty gadasz watch dogs jako taki gameplay a reszta to rendery zobacz sobie Crysis 3 CryENGINE 3 tech trailer, albo coś starszego żeby było mocno widoczne Motorstorm-Target Render vs. Gameplay Comparison jak widać różnica w uj, a większość tego tutaj i na e3 to będzie jak z tym chłopcem co miało się gadać pod kinekta a okazał się wyreżyserowanym demem

  19. Selekt|I te Homofoby najgłośniej krzyczą gdy chcą aby gra X z konsoli Y ukazała się na PC (Dark Souls). I później taki piszę, że PC są lepsze, tańsze i mają lepsze gry. A po tym wpisie gostek siada i gra w grę, która od podstaw została stworzona na konsole. Trzymając w ręku pada od xboxa360 (bo inaczej nie da radę grać w tą grę). Ale nie. PC górą. PC ma najlepsze gry. B-z-d-u-r-a.

  20. Plotki na temat ceny PS4 http:www.youtube.com/watch?v=AM6XgKIY3P8

  21. ooo znowu wojna dzieciaczków co lepsze, konsola czy piec ;] http:25.media.tumblr.com/tumblr_mdynwmxdN41rqy8omo1_400.gif (wszyscy i tak wiedzą że piec)

  22. Majster1942|Tamto był żart. Projekt Milo o którym gadasz to twór Microsoftu a nie Sony. Sony już pokazywało dopieszczone gierki. KZ na przykład. Ale jak pamiętam był to raczej trailer. Tutaj nowy KZ i Knack wyglądają na to, że są to rzeczywiste gameplaye. A reszta rendery powiadasza? Deep Down pokazał Capcom, które zapiera dech w piersiach. Zewnętrzne studio. Jak by Capcom nalezał do Sony. To owszem mógłbym uznać to za render.Płacił byś komuś aby pokazał coś takiego skoro Twoi ludzie mogą zrobić to za free?

  23. bart-2pl|Piec. Bo można nim ogrzać cały dom gdy przyjdzie rachunek za prąd.

  24. Jacy wy jesteście ograniczeni… O PS4 wiemy tylko tyle, że będzie, nikt z was nie miał jej jeszcze w łapkach, a już zaczęła się wojna konsole vs piece… Grajcie sobie na czym chcecie, co za różnica czy to jest konsola czy PC. Co za banda idiotów…

  25. Woodstock666 21 lutego 2013 o 15:43

    Ahhhh….|Watch dogs to chyba moja premiera 2013 roku…

  26. Woodstock666 21 lutego 2013 o 15:44

    I wreszcie mam odpowiedź, czy kupować PS3, zdecydowanie nie, poczekam na to cudo…

  27. @Selekt|Ty wstretny komodorowcu! ATARI FTW!!! 😛 A tak na powaznie, to widze, ze mamy troche wspolnego ze soba… 🙂

  28. @Blik oczywiście że bym płacił, animacja a sama gra to w ogromna różnica, równie dobrze mogli by pokazać fragmenty filmu Avatar, zmian w ps4 jest sporo ale nie przebije to nowego xboxa raczej, nie wiem po co ps eye i xbox kinekt są w komplecie to są tylko dodatki, nawet grając online w klasyczny rodzaj gier nie wykorzystuje się- no chyba że chcecie sobie zdjęcie twarzy przenieść do fify xD

  29. @Majster1942|Zapłacił byś za głupi render zewnętrznej firmie więcej jak byś miał zapłacić swoim ludziom za to samo mniej? Sony by szybko upadło gdybyś dowodził ich flotą… Zatrudnij się u MS oni mają dużo kasy do szastania na lewo i prawo.

  30. @Majster Nie wiedz nic o specyfikacji Xboxa, wiedz że na pewno przebije PS4. Bitch please

  31. Podoba mi się jak wszyscy śmieją się z 'oporowych’ cen PC… Tia. Wymiana 2 razy w ciągu 7 lat a PS4 ma starczyć raz na 7 lat. Tak? OK.| | Tyle, że wy, drogie misiaczki, nawet nie macie możliwości wyobrażenia sobie, co będzie się działo na PC za 6 lat… Bo tego się nie da przeczuć, tu by trzeba obejrzeć dokładnie wewnętrzne plany tuz rynku jak Nvidia, Intel…| | Ale za to PS4 nadal będzie miało tą samą grafikę. Raz na 7 lat.

  32. @Lumin|Spokojnie pokażą Xboxa to wszystko wróci do normy.

  33. Smiesznie sie czyta niektore komentarze. Sony „pokazalo” PS4. Jest calkiem interesujaco, ale bez specjalnego przytupu. Trzeba poczekac do premiery, zobaczyc jak wygladaja gry i wtedy bedzie mozna sie ekscytowac. Drudzy pisza, ze PS4 to juz teraz fail, bo kompy mozna zlozyc mocniejsze. No i co z tego? Chocbyscie mieli GTX 9999 z pierdyliardem tranzystorow, megahercow i gigabajtow na pokladzie, to tak dlugo jak gry beda powstawac glownie na konsole, tak dlugo cala ta moc bedzie szla w gwizdek… Fajnie, nie?

  34. Tesu, rozumiem, że możesz nie znać niektórych firm, ale przypomnę pokrótce, trzy najważniejsze firmy, które ciągną grafę na PC w górę:| | Crytek| Dice| CDProjekt RED

  35. Pozostaje też sfera marzeń, czyli Linuks i OpenGL. 🙂 Może kiedyś się najzdolniejsze grupy wybiją i rozpierdolą monopol Winshitu na rynku PC, dzięki czemu będziemy mieli cudowną grafikę na PC która ociera się o Sci-fi 🙂

  36. @Dravic|3 firmy… Cale TRZY. I to wokol nich sie caly biznes kreci. 😀 A przypomnij mi prosze, czy oprocz tytulow Crysis 3, Battlefield 3 i Wiedzmin 2 wypuscily jeszcze jakies inne w ciagu obecnej generacji, ktore na PC znaczaco by sie roznily od tego co bylo na konsolach? Bad Company 2? 😉 Crysis 2? Naprawde wierzysz, ze te firmy porzuca multiplatformowosc swoich tytulow? Jedyne na co mozesz liczyc, to patche z wyzsza rozdzielczoscia, a nie nowy, PC-only silnik…

  37. Cud, miód i orzeszki 😉 .

  38. @Dravic czyli sądzisz, że pierwsza lepsza firma wyciśnie 100% mocy z PS4 i grafika na konsolach nie będzie się zmieniała na przestrzeni lat? Please…

  39. Blizzard się zeszmacił, tyle mam do powiedzenia

  40. Wut. Nie, sądzę po prostu, że warto zaufać Crytekowi, który się na tym zna i miał tę konsolę w rękach od jakiegoś czasu. Już zadeklarowali, że maksymalne wykorzystanie CryEngine to ciut poniżej możliwości next-genowych konsol. Obu.| | To znaczy, że w ciągu kilku lat im się znudzi i zrobią CryEngine 4… Który prawdopodobnie rozpieprzy system na PC i będzie skalowany pod konsole 😉

  41. W tym wszystkim zabrakło mi jednak takiego „łał….”, czegoś co by spowodowało opad szczeny…w sumie skromnie i bez szału…żadna rewolucja, raczej ewolucja…

  42. deBug@ Dokładnie.Widać, że szukają okazji do zarobienia więcej $$$$, to trzeba odsprzedać jeden z pc-towych exów.

  43. KajmalxD@ No niestety, nie ma się co czarować, ale w tym biznesie PRZEDE WSZYSTKIM chodzi o kase..ideały i nowatorskie podejście juz dawno poszły do lamusa…

  44. @deBug|Oj, korporacja dazy do zmaksymalizowania zyskow z tytulu, ktory sama zrobila. Jak nic szmaca sie. Oczywiscie gdybys Ty mial wlasna firme, to zwiekszanie kapitalu i docieranie do jak najwiekszej liczby klientow wcale by Cie nie obchodzily, pracowalbys dla samej tylko przyjemnosci, a nie dla pieniedzy, prawda? 😉 O tym, ze juz wczesniej Blizz wydawal swoje gry na konsole (Starcraft na Nintendo 64 i Diablo na PSX), to oczywiscie nikt nie wie przeciez…

  45. WHO CARES?!?!|Powiedzcie mi tylko, że PSN NIE będzie płatny i biorę konsolę z miejsca >.>

  46. Nie kumam jak myslacy gracz moze miec za zle jakiemus developerowi, ze wypuszcza swoj tytul takze na innej platformie. Albo krytykowac to, ze osoby grajace tylko na konsoli wreszcie beda mialy okazje zapoznac sie z ta gra. Moglbym to jeszcze zrozumiec, gdyby D3 wyszlo tylko i wylacznie na konsole, albo gdyby na PC pojawilo sie wiele miesiecy po konsolowej premierze. Ale w takiej sytuacji jak ta? Widac powodow do narzekania zaczyna juz niektorym brakowac…

  47. @TesuNikt nie ma za złe Bli$$owi wydania D3 na PS3/4 – za złe mamy pu potraktowanie graczy PC-towych jak beta testerów, którzy dodatkowo musieli zapłacić za możliwość zagrania w betę.

  48. HarryCallahan 21 lutego 2013 o 17:28

    @Tesu: tak samo wszyscy płakali, że nowe TEsy są złe, bo wyszły na konsole. Ale taki Morrowind ich zdaniem jest już ok 🙂 Przez kilka najbliższych lat nie spodziewałbym się rewolucji w grafice. Ale czy to źle? Grafika na poziomie ultra w crysisie 3 mi na razie wystarczy. Konsole zahamuję na jakiś czas jej rozwój i przynajmniej nie będę zmieniał kompa co 2 lata. W ogóle sami bogacze się tutaj wypowiadają. Serio byłoby was stać na ciągły uprgrade sprzętu? Nie mówię taki jaki jest wymagany teraz. Tylko taki

  49. HarryCallahan 21 lutego 2013 o 17:30

    naprawdę regularny. Zresztą, gdyby ludzie mieli tyle kasy to nowe konsole wychodziłyby nie co 7 lat a co 2-3. Hamowanie grafiki na jakiś czas jest całkiem rozsądne, o ile zaczyna się z naprawdę wysokiego pułapu. Czy tak jest tym rzem? Na razie nie jestem pewien. Pokażą więcej tytułów i będzie można dyskutować.

  50. Davic – Tą samą grafikę? Porównaj sobie grafikę premierowych tytułów x360 i PS3 i gry takie jak przykładowe RDR, Alan Wake. Dobre sobie.

Dodaj komentarz