PlayStation 4: Tak wygląda specyfikacja techniczna?

Serwis IGN twierdzi – powołując się na „anonimowego informatora” – iż niedawne plotki mówiące o tym, że konsola nazywać się będzie Orbis, są prawdziwe. Trudno jednak powiedzieć, czy nie jest to po prostu jej nazwa kodowa.
Mało tego – źródło sprecyzowało także specyfikację urządzenia, choć zaznaczono, że podzespoły są specjalnie dobierane pod PlayStation 4, więc ich ostateczna konfiguracja może ulec zmianie. Na chwilę obecną konsola posiada ponoć chip A8-3850 łączący procesor z kartą graficzna (tzw. APU) oraz układ graficzny Radeon HD 7670.
APU składa się rzekomo z czterordzeniowego procesora taktowanego zegarem 2,9 GHz oraz zintegrowanej karty graficznej AMD Radeon HD 6550D. Dzięki takiemu rozwiązaniu mało wymagajace gry uruchamiane w niskich rozdzielczościach nie będą musiały angażować do pracy układu graficznego. Ten zaś ma być taktowany zegarem 1 GHz i mieć na pokładzie 1 GB pamięci. Zintegrowana karta z APU wraz z Radeonem HD 7670 po połączeniu w CrossFire będą mogły ponoć wykonywać wspólne obliczenia graficzne.
Czytaj dalej
87 odpowiedzi do “PlayStation 4: Tak wygląda specyfikacja techniczna?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Kolejna plotka o PlayStation 4. Jeden z anonimowych informatorów potwierdził niedawne doniesienia, według których konsola zwać się będzie Orbis. Ujawnił też bardziej szczegółową specyfikację techniczną urządzenia.
256 MB Ramu, cool story bro. Obecnej generacji nie brakuje niczego poza większym ramem.
Czterordzeniówka 2,9 GHz? Technologia inna ale patrząc na same cyferki to wygląda to na regres w stosunku do cella.
Nie powiem, żeby to wyglądało specjalnie imponująco. Czyżby kogoś zabolał sukces technologicznie dużo słabszego Wii?
Wydaje się nieco lepszy od mojego aktualnego kompa, kupionego dwa lata temu. Wygląda na to, że PC zawsze będzie technicznie z przodu.
W takim wypadku PC już na starcie wyprzedzi grafikę nowych konsol :>
Ogólnie konfiguracja wygląda na słabą, ale gry na konsole pisze się inaczej. Coś mi się zdaje, że ktoś tu zarobi gruba kasę na procesorach APU i na kartach graficznych.
@ARONEK128J – obecnym konsolą brakuje dobrego układu graficznego, ten zamontowany w x360 jest już słaby, PS3 pominę milczeniem. Kto wpadł na pomysł pakowania cell’a razem z odpowiednikiem GF6800?
dla mnie, gracza pecetowego, bomba. Nie bede musiał wymieniać swojego PC 😉
@Dives grafika w PS3 to odpowiednik 7800GTX Tak czy siak, jak na dzisiejsze czasy słabo.
Będziesz musiał i to bardzo prędko. Nie rozumiem dlaczego wszyscy ciągle porównujecie specyfikację konsoli do PC. To jest zupełnie co innego. Konsola to przede wszystkim jedna konfiguracja i odpowiednia optymalizacja. W takim xboxie360 jest karta pokroju Radeona X1900 i czy to oznacza, że ktoś kto w 2005 roku miał taką samą grafikę w swoim pudle to nadal odpala sobie na niej po tylu latach wszystkie nowości na full? Obecna konsola od M$ ma 512 mb ramu. Czy ktoś kto ma obecnie w kompie 512 mb ramu gra we
…wszystkie gry z ostatnich lat? No właśnie-nie. Konsola ma starczyć w założeniu na 7-8 lat więc porównywanie tego jest bez sensu.
wygląda to słabiutko… ale zobaczymy oficjalną wersję i wtedy pogadamy
Vantage – tak raczej będzie. Robi się to , co się sprzedaje. I oryginalnych gier mimo wszystko nie brakuje. Co do specyfikacji – w porządku, liczę na nowe pomysły, nie tylko nową moc.
PC zawsze będzie technicznie lepszy bo jest platformą rozwojową. Niestety konsole i tak będą platformą docelową w większości przypadków. Taka konfiguracja nie wygląda źle, powinna dać solidnego kopa rozwojowi gier, a przynajmniej grafiki 🙂
@paulen23 – wszyscy porównujemy bo i konsole i pc to dalej sprzęt komputerowy ubrany w inne pudło. Co z tego, że na konsoli sprzed 8 lat da się dalej grać, skoro producenci muszą kastrować grę, żeby w ogóle ruszyła. To nie jest optymalizacja tylko kastracja. W dzisiejszych czasach producenci nie bawią się w tak zaawansowaną optymalizację inaczej rynek sprzętowy by już dawno padł bo do grania wystarczyły by rozwiązania sprzed 10 lat. Proste.
Bardzo ciekawe podejście, można by używać APU do zaawansowanych obliczeń fizyki, a z połączeniem z hd 7670 to będzie mocna konfiguracja. Choć ja bym dał dwa APU trinity.
Konsole obecnej generacji obiecywały nam full HD a takich gier to może jest ze 5 reszta to 720p a i zdarzały się gry, które nawet tego nie osiągały. Oglądać grę która nie wyciąga nawet 720p na 40-52 calach to jakaś żenada. Do tego doczytujące się słabszej jakości tekstury itd. Nowa generacja już dawno miała nastąpić, ale SONY i Microsoft muszą zarobić swoje na obecnej generacji.
Domyślam się że to plotki, ale jeśli to miałaby byc ostateczna konfiguracja to jest ona słabsza od niepotwierdzonej specyfikacji xboxa 720, w którą pewnie tez nie należy wierzyć. Szkoda, że w żadnej plocie nie ma informacji o ilości Ramu. Jedno jest pewne, gdyby w takiej formie miały dziś wyjść konsole to posiadacze High-endowych PC będą znów pokrzywdzeni bo nie wykorzystają swoich maszyn gdy gry będą robione pod konsole.
@luczador co racja to racja ale obecnie gry na konsolach nie wyglądają dużo gorzej niż na mocnych PC. Przykład Skyrim – http:www.youtube.com/watch?v=o921p4TIzH4. A teraz odpal Skyrima w takiej jakości na Radeonie X1900 i 512 MB RAM w rozdzielczości 1280×720. Powodzenia. I dlatego właśnie mówię, że nie ma co porównywać.
I nie bój się. Jak wyjdzie nowa generacja to posiadacze highendowych PC po roku, dwóch już będą musieli ulepszyć swój sprzęt i to mocno. No bo chyba nie myślisz, że na obecnych konfiguracjach pociągną te przykładowe 7 lat?
Ploty bez sensu.|Jedyne, co budzi zainteresowanie to APU – połączenie podzespołów może być technologią przyszłości. Jeszcze gdyby tak połączyli dyski SSD z RAMem 😉
@paulen23 – masz rację ale też zwróć uwagę że mając egzemplarz gry na PC mam tam np. tekstury w wyższej rozdzielczości i nawet jeśli ustawie sobie rozdziałke na 720p i niech zredukuje jakość detali to i tak gram w zupełnie inną grę niż ta z konsoli. Tego się owszem nie da tak porównać na „sucho” ale fakt faktem, że gry dziś pwoinny wyglądać jak Crisis, Metro itd a nie kolejny COD na silniku, który w kodzie ma jeszcze pozostałości po COD 2. I nie liczy sie dla mnie tylko grafa zeby nie było 🙂
Dla mnie gry na konsoli wyglądają pięknie bo raz, że prezentują sie na ogromnych ekranach, zagrać sobie np. RAGE’a na 46 calach a na 24 to różnica, i ekrany w telewizorach to inne technologie niż te w monitorach i dzięki temu nie widać takiej różnicy na pierwszy rzut oka. Ale jak odpalisz sobie potem tę samą grę na porządnym PC to… tylko ślepy nie widzi różnicy. Teraz konsolowcy tracą efekty PhysiXa, wys. rozdz. wys. detale antyaliasing i skrócony distans view to cena słabego sprzętu.
@luczador czyli twierdzisz że jeśli gra ma lepsze tekstury itp., pomimo że gameplay jest kompletnie taki sam, to ” to i tak gram w zupełnie inną grę niż ta z konsoli” zaznaczając przy tym że sama grafa się dla ciebie nie liczy? Widzę sprzeczność w twoim rozumowaniu. Rozdwojenie jaźni? Schizofrenia?
@QuadDamage – miałem na myśli sposób kodowania gry i sposób odtwarzania silnika graficznego na różnego rodzaju sprzętach. Ile to razy programiści mieli problem z przełożeniem gry na architekture procesora cell w PS3 i gra wyglądał bądź działała gorzej na PS3 niż na Xbox’ie to samo sie tyczy PC. Albo się robi 3 wersje tej samej gry albo jedną i potem dostosowuje się je do danej platformy. Stad róznice w grafice. Reszta gry pozostaje taka sama źle mnie zrozumiałeś.
Dla przykładu podam pierwszą lepszą popularna grę, któa nie ma jakiś nie wiadomo jakich wodotrysków graficznych – FIFA 12. Róznice miedzy XBOX’em PS3 widać gołym okiem jak sie dostawi do tego wersję PC to niemalże „graficznie inna produkcja” zaznaczam „graficznie” Na PC kolory są bardzie stonowane, grafika jakby „miększa” już nie mówiąć o wygładzaniu krawędzi i wyższej rozdziałce a na konsoli grafika jest ostra duze nasycenie barw i widoczne zęby na krawędziach widać róznice.
luczador tak ale to wszystko są jakieś tam różnice, których jeden się dopatrzy, a drugi nie. Ogólnie nie ma przepaści jak to było np. w czasach PS2. I do tego też jednak dochodzi cena sprzętu bo jednak PC, który odpali Ci przykładowo takiego Battlefielda 3 w 1920×1080, 8xAA i 60 fps kosztuje krocie. I też weź pod uwagę ilu graczy tak naprawdę posiada highendowy sprzęt a ilu zadowala się góra detalami medium w 1024×768 🙂
Czyli niestety nadal konsola nie będzie mialą co zaoferować , a szkoda . Technicznie play station znowu zostaje w tyle .
@Gracz4ever – To są plotki, możliwe że nic z tego tak naprawdę się nie znajdzie w nowej konsoli.|Poza tym nie liczy się sprzęt, a gry.
@ paulen23 – Kiedy ja kupowałem PC, który odpali Ci przykładowo takiego Battlefielda 3 w 1920×1080, 8xAA i 60 fps kosztował on 2000 więc sorki, ale gadasz o czymś, o czym nie masz pojęcia.
@luczador twoje porównywanie Fify to największy fail, jaki widziałem na tym forum od jakiegoś czasu. Porównujesz wersje PC, która świadomie jest okrojona przez producentów i bardziej przypomina wcześniejszą wersję, do wersji konsolowej?
@Sergi dokładnie, dlatego napisał, że ps zostaje TECHNICZNIE w tyle
@MasmiX – Napisał też „konsola nie będzie mialą co zaoferować” 🙂
Jeżeli to prawda, to można wysnuć taką tezę, że „flaki” nowej konsoli były by na takim samym poziomie co „średnio-dobry” komputer, osobiście na pokład dorzuciłbym jeszcze 6gb pamięci Ram.
PC wychodzi taniej? Nie mam tego numeru ale z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że to bzdura. Konsolę mam 3 lata aktualnie 23 gry część używana itp. łącznie wydałem na nie około 1020 zł jak teraz policzyłem. Konsolę kupiłem za 1000 do tego drugi pad za 100 (nowy) więc mam 2220 wydane. Rok temu wymieniłem stare podzespoły w kompie – płyta gigabyte 880ga -ud3h, 8 giga ram, procesor amd Athlon x4 – 3 GHZ, GPU zintegrowane z płytą. koszt 1100 zł – efekt…gry nawet sprzed paru lat nie pójdą nawet na średni
Komputera używam do pracy więc mi to nie przeszkadza, jednak jak bym chciał odpalić najnowsze gry na Full to dobra karta plus dobry zasilacz kolejny 1000 zł. Łącznie wychodzi już 2100 zostaje budżet 120 zł na 23 gry (które w tej cenie mam na konsolę). Trochę średnio to wygląda prawda? No i jak komuś kolory na konsoli wydają się mniej stonowane niż na PC może powinien ustawić odpowiednio telewizor/monitor, bo to nie jest wina/zasługa konsoli. @Vantage jak masz 40″ w HD Ready to jak ma być Full HD?
Konsole nie grafiką stoją, a świetnymi grami, o których PCty moga pomarzyć. Bebechy to szczególik – prawda jest taka, że najbardziej liczy się frajda z grania niż to, czy dany tytuł hula w 720 czy 1080
@woocash87 – Można złożyć zestaw nawet za 5000 na którym nie pójdzie żadna gra. Można też taki za 1500, na którym można spokojnie pograć w nowości, chyba że chce się udowodnić, że konsole wychodzą taniej.|@Wenus – Troll harder.
woocash87 święte słowa. Śmiać mi się chcę jak ktoś próbuje udowodnić, że PC wychodzi taniej już nie wspominając o tekstach, że ktoś kupił 4 lata temu kompa za1500 zł i obecnie odpala na nim wszystko na ultra w Full HD.
@Aargh – I dlatego chciałbym żeby obecna generacja trwała jak najdłużej, bo istnieje szansa że jak już nie będzie można poprawiać grafiki to twórcy skupią się na czymś innym.|A po Twoim drugim komentarzu będzie ładny shitstorm 🙂
@Aargh przyłóż pięść do ekranu bo po drugiej stronie wystawiam ci brofista.
@Sergi – oświeć mnie proszę gdzie Wenus trolluje|@QuadDamage – swoim komentem sprawiłeś że ten brzydki deszczowy dzień na chwilę mi się rozjaśnił, dobre 🙂
@Mati87 – Nie chce mi się tłumaczyć przez 10 komentarzy, bo i tak będziesz mówił swoje, wolę sobie film obejrzeć przez ten czas.
@Sergi – serio, czytam tego posta i nie widzę tam niczego co nie byłoby prawdą albo byłoby w jakimkolwiek stopniu offensive. Fajnie, wyjechałeś na kogoś a teraz zasłaniasz się lenistwem.
Mati87 – „Konsole nie grafiką stoją, a świetnymi grami, o których PCty moga pomarzyć. ” – Gdyby to odwrócić to byś objechał piszącego jak burą sukę.|Poza tym widać wyraźnie, że 'Wenus’ to konto założone do pisania tego typu komentarzy – dwudniowe, żadnych postów, 'kobieta’.
@Sergi – na szczegóły konta nie zwróciłem uwagi, tylko na słowa. No cóż, może masz rację.
Mnie się wydaje, że konsole wcale nie stoją grami „świetnymi grami, o których PCty moga pomarzyć. „, a raczej przystępnością. Owszem, na każdej konsoli są rewelacyjne exclusive’y (dobrze to piszę? ;P), ale to co głównie przemawia za konsolą to przystępność i prostota w obsłudze. Nawet jeśli ma się high – endowy PC, na którym pójdzie każda nowa gra, to i tak często będzie się mieć problemy z instalacją, uruchomieniem, brakiem jakiegoś sterownika, niezgodnością itp. Kiedy grałem tylko na PC, tego typu
kłopoty miałem często. Co prawda ogarnięty użytkownik rozwiąże taki rpoblem sam, albo poszuka pomocy na forach, ale jednak – problemy występują. A na konsolach? trzy kable i wszystko podłączone, automatyczne aktualziacje, i wspomniana wcześniej prostota w obsłudze. Plus większość (z tego co słyszałem Skyrim na PS3 nie jest taki płynny…) gier chodzi idealnie. Minus? Ceny gier oraz grafika. Z tym, że jeśli się usiądzie w pewnej odległości, to słabych tekstur nie widać,
a obraz wygląda super (Batman Arkham City, Gears of War 3, z pewnością też Uncharted 3).