PlayStation 4: Wyciekła specyfikacja techniczna. Prawdziwa?

Japoński blog Esuteru wszedł w posiadanie notatki rozesłanej przez dział badań i rozwoju Sony do wybranych developerów. Wynika z niej, że PlayStation 4 – zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami – rzeczywiście nosi nazwę kodową Orbis. Konsola ma ponoć zagwarantować „znaczący skok technologiczny”, a także wyeliminować wszystkie problemy PS3, w tym ze wsteczną kompatybilnością. Podkreślam raz jeszcze jednak – to niepotwierdzone informacje.
W notatce znalazła się też prawdopodobna specyfikacja techniczna PS4. Konsola miałaby posiadać procesor Cell Broadband Engine X wykonany w procesie technologicznym 22 nm, który byłby taktowany zegarem 3,2 GHz i składałby się z 16 procesorów PowerPC (tzw PPE) oraz 128 rdzeni SPE. Wydaje się to jednak mało prawdopodobne – Cell umieszczony w PlayStation 3 składa się bowiem tylko z jednego PPE oraz z 7 SPE. Czy aż taki skok rzeczywiście byłby możliwy i opłacalny?
PS4 miałoby posiadać również 10 GB RAM-u oraz opartą na architekturze Kepler kartę graficzną opracowaną przez Nvidię we współpracy z Sony. Z dokumentu, który wyciekł do sieci, wynika też, że wszystkie gry na nową platformę miałyby być wyświetlane w rozdzielczości 1080p i działać w trzydziestu klatkach na sekundę. Konsola byłaby jednak w stanie wygenerować obraz nawet 2160p i obsługiwać dźwięk w standardzie 11.1. Pojawić się miałyby także dwa nowe kontrolery (oprócz tych znanych z PS3) – Omni i Iris.
I na koniec jedna z najważniejszych informacji. PlayStation 4 miałoby ukazać się już w czwartym kwartale 2013 roku. Niestety do tych rewelacji należy podchodzić z dużym dystansem.
Czytaj dalej
-
Borderlands 4 na Switcha 2 opóźnione. Gra wymaga „dodatkowej pracy...
-
PS5 to najbardziej dochodowa generacja w historii PlayStation. Sony potwierdza spekulacje
-
Forza Horizon 6 oficjalnie zapowiedziana! Gracze wybiorą się na wirtualną przejażdżkę...
-
Marathon wielkim nieobecnym wrześniowego State of Play. Kiedy możemy...
107 odpowiedzi do “PlayStation 4: Wyciekła specyfikacja techniczna. Prawdziwa?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@ Aargh|Ja w pierwszego Fallouta tez gralem bez res packa, ale to tylko dlatego, ze przeszedlem go od razu jak tylko mial swoja premiere. 😛 A wracajac do Skyrima – po odpaleniu tej gry na PS3 poczulem zawod, bo o ile Morek i Obek byly graficznym duzym krokiem naprzod, to Skyrim wygladal na produkcje przestarzala. Jak tylko kupilem wersje PC sciagnalem mody z lepszymi teksturami, poprawiajace wyglad wody, roslinnosci, sniegu, warunkow pogodowych, ubran i oswietlenia. I wreszcie jakos ta gra wyglada.
@Tesu – ilość leveli nei ma nic wspólnego z czasem jaki trza grze poświęcić żeby ją skończyć. Czemu jak sie zaczęła era COD’ów i gier podobnych to i tak wychodziły FPS pokroju HL2, Far Cry’a, Borderlands które pozwalały cieszyć się przynajmniej 2 razy dłużej od COD’a? Jedni potrafią a drudzy nie. Jedni wolą co roku sprzedawać odgrzewany kotlet na 5h bo gracze i tak to kupią a inni wydadzą gre raz na 3 lata ale z długim singlem, wciagającym multi i wsparciem dla modów – co lepiej kupić?
I Zawsze tak będzie, że wine za to jak coś wygląda na rynku ponosi największy gracz. A że gamingiem rządzą konsole – to je należy obarczać za to jak dziś branża wygląda. Tak samo może (a może nie) będziemy winić urządzenia mobilne za to jak gaming będzie wyglądać za powiedzmy 10 lat.
@Aargh – cholera ty chyba siedzisz przyklejony do googla i wikipedii bo czepiasz się każdej pierdoły – sorki ze stoperem nie siedze jak gram. weź se klapnij weź 3 wdechy, łyknij se jednego klina i daj na wstrzymanie. Po co cały ten kwas? Wyraziłem tylko swoje zdanie możesz się z nim nie zgadzać – na tym polega dyskusja. Może po prostu cieszmy się grami mimo, że tęsknimy za starymi czasami i tak będzie lepiej.
Dziś się głownie produkuje na konsole, więc może masz racje, że dla Skyrima targetem był rynek konsolowy – ale nie można zapomnieć jaki ma rodowód ta seria. A mimo, że była tworzona konsole to zrobiono to w starym pecetowym stylu.
W koncu Morrowind wyszedl zarowno na PC jak i na pierwszego klocka i stal gdzies posrodku miedzy rozwiazaniami z Daggerfala i juz bardzo ukonsolowionym Oblivionem. To byla ostatnia czesc TES, w ktorej czuc bylo jej PC-towy rodowod, bo kolejne czesci serii, chociaz je lubie, sa robione glownie na konsole. A wracajac do tematu newsa – kupie PS4 jak wyjdzie wersja slim. 😛
i frytki do tego i psa wyprowadzi, taaak