PlayStation 4: Wyciekła specyfikacja techniczna. Prawdziwa?

Japoński blog Esuteru wszedł w posiadanie notatki rozesłanej przez dział badań i rozwoju Sony do wybranych developerów. Wynika z niej, że PlayStation 4 – zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami – rzeczywiście nosi nazwę kodową Orbis. Konsola ma ponoć zagwarantować „znaczący skok technologiczny”, a także wyeliminować wszystkie problemy PS3, w tym ze wsteczną kompatybilnością. Podkreślam raz jeszcze jednak – to niepotwierdzone informacje.
W notatce znalazła się też prawdopodobna specyfikacja techniczna PS4. Konsola miałaby posiadać procesor Cell Broadband Engine X wykonany w procesie technologicznym 22 nm, który byłby taktowany zegarem 3,2 GHz i składałby się z 16 procesorów PowerPC (tzw PPE) oraz 128 rdzeni SPE. Wydaje się to jednak mało prawdopodobne – Cell umieszczony w PlayStation 3 składa się bowiem tylko z jednego PPE oraz z 7 SPE. Czy aż taki skok rzeczywiście byłby możliwy i opłacalny?
PS4 miałoby posiadać również 10 GB RAM-u oraz opartą na architekturze Kepler kartę graficzną opracowaną przez Nvidię we współpracy z Sony. Z dokumentu, który wyciekł do sieci, wynika też, że wszystkie gry na nową platformę miałyby być wyświetlane w rozdzielczości 1080p i działać w trzydziestu klatkach na sekundę. Konsola byłaby jednak w stanie wygenerować obraz nawet 2160p i obsługiwać dźwięk w standardzie 11.1. Pojawić się miałyby także dwa nowe kontrolery (oprócz tych znanych z PS3) – Omni i Iris.
I na koniec jedna z najważniejszych informacji. PlayStation 4 miałoby ukazać się już w czwartym kwartale 2013 roku. Niestety do tych rewelacji należy podchodzić z dużym dystansem.
Czytaj dalej
-
Nowy tydzień, nowe darmowe gry w Epic Games Store. Tym...
-
Hades 2 kolejnym kandydatem do gry roku. Dzieło Supergiant Games...
-
Reżyser remake’u Final Fantasy 7 kontrowersyjnie o Game-Key Cardach do Switcha...
-
Departament Bezpieczeństwa Krajowego USA używa Pokemonów, by promować deportację imigrantów....
107 odpowiedzi do “PlayStation 4: Wyciekła specyfikacja techniczna. Prawdziwa?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Kolejne plotki o nowej generacji konsol. Tym razem bardziej konkretne – do sieci wyciekła prawdopodobna specyfikacja techniczna PlayStation 4 wraz z przybliżoną datą premiery.
ciekawe ile to miałoby kosztować 5- 6- tys ?
i tak najprawdopodobniej nie kupie ani nastepnego XBOX’a ani PS 4 😛
o.O WOW
Tak… Za taką kwotę konsole… Fake jak nic.
no przecież nie zrobią nowej konsoli która będzie o mocy porównywalnej do komputerów, myśle że to mogła by być prawda gdyby nie ta data premiery jak dla mnie to troche za szybko PS3 trzyma się jeszcze dobrze, myśle że PS Orbis ukaże się po nowym Xboxie, więc pierwsza prezentacja Xboxa na E3 w tym roku?:)
Maybe.. Wiem jedno: puki istnieje obecna generacja konsol, mój komp utrzyma wszystkie nowe gry. Jak nadejdzie kolejna, może nie być już tak wesoło.
gdyby takie bebechy miał Xbox i PS to byłoby wyśmienicie – ale to tylko pic
Z dużym dystansem. Ok.|Lecz z drugiej strony, czy to wszystko jest niemożliwe?|Cell i napęd BR w PS3 to też na początku były tylko plotki.
🙂 Patrząc na taki Unreal Engine 4 nie uważam wcale, żeby stare konsole trzymały się dobrze. Grafika zaczyna robić się przestarzała. Co prawda dalszy rozwój technologiczny jest w chwili obecnej i tak wyłącznie kaprysem, a nie koniecznością (mechanika rozgrywki w żaden sposób nie poprawi się po dalszym dodawaniu pikseli na ekran) – ale co z tego? Kaprysy też mają swoje prawa.|Na czwarty PlejStocen także znajdą się chętni. Ot, choćby w charakterze droższego niż rok temu prezentu na komunię ;P
Po takiej specyfikacji można by się spodziewać rozdzielczości 4K, a nie żałosnej 1080p/30fps czy nawet „ewentualnie” 2K. „Fake jak nic.” ©TrenejQQ
To chyba fake, a jak nie, to będzie wyjątkowo droga konsola.
już w to wierzę, yhy, chyba, że wyjdzie za 3-5 lat mogłoby to kosztować rozsądną cenę (choć wciąż nieporównywalnie wyższą od PS3 teraz),|swoją drogą, intryguje gdzie zamierzają produkować procesory cell w technologii 22nm. Ciekawi mnie też jak bardzo by taki potwór grzał na maksymalnym obciążeniu, pewnie mógłby zastąpić niejeden piekarnik.
Nowe PlayStation? Przecież wspominając jedną z wczesnych konferencji Sony warto przypomnieć jak japońce gadały o „mocy z kosmosu”, czyżby się już wyczerpała? xD
Chociaż co do tej mechaniki rozgrywki też nie ma pewności. Na dzisiejszym sprzęcie totalna, wielowymiarowa destrukcja otoczenia (odsyłam do linku http:www.youtube.com/watch?v=rFqNh-hxme8 ) nie byłaby chyba możliwa – Na PS4 nie będzie stanowiła problemu. To MOŻE mieć akurat faktyczny wpływ na rozgrywkę.
kupuje ta konsole
Ta specyfikacja jest z [beeep]. 16 Rdzeni? 10 GB Ramu? Obraz 2160p? Takie coś kosztowałoby jak dobry komputer, a przypomnijmy że w swoim czasie PS3 nie było jakieś super mocne a cena i tak była wysoka.
Tylko 30 klatek na sekundę 😀 ??
A do tego konsola smaży frytki, steki, odpędza komary w nocy, sprząta, całuje, zakupy robi…
sony jest bankrutem, nie stac ich na taka konsole
Fake
Nietrolu, akurat inwestycje w PlejStocen mają to do siebie, że się raczej zwracają (O, Vita…) – na innych rynkach Sony nie jest monopolistą (LG, Panasonic, Thompson, Philips, oj, wymieniać można) – ale co do konsol dzierży tron mocno, dzieląc się jedynie z Microsoftem. Akurat tutaj IMO inwestować warto bardziej niz w telewizory 60″.
SONY TO NASZ BUUUG.Najważniejsze, żeby były trofea, hohoho. 10GB Ramu, to już wystarczy iks dededede.
Nie mogę tej informacji znaleźć nigdzie indziej, nawet na podanym tutaj blogu. Czy ktoś mógłby wrzucić zdjęcie tej kartki ze specyfikacją w większej rozdzielczości? Albo dać link do portalu, który opisał to bardziej rzetelnie? Bo z tego co widzę, na tej kartce jest dużo więcej.
powiem jedno, tylko nie nowa generacja! twórcy będą się uczyć robić gry od nowa 🙁
@Knockers, widzisz w tym problem? Moim zdaniem większości by się to baaaardzo przydało.
Jak będzie 4gb ramu, i karta graficzna z zegarem 900mhz i 1GB pamięci to będzie świetnie… To co podane, kosztowało by w dniu premiery powyżej 1500$…
30 fpsów, hah.
Jakby kogoś interesowało – znalazłem. http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2564/66019497913364665701335371811EYYTYMYO6t5DKeUrNGxF.JPG |Wg. tego konsola będzie miała nie 10, a 20 GB ramu. Moim zdaniem fejk. Specyfikacja nie jest jakaś strasznie nieprawdopodobna (poza ilością RAMu – dotychczas konsole słynęły z tego, że miały go wyjątkowo mało w porównaniu z mocą procesora), ale forma tej notki jest jakaś dziwaczna (nagłówki). Chyba, że to początki PR Sony w związku z PS4 – wtedy taka forma pasuje.
@TommyDe |co ty bredzisz, nawet taki sprzet ledwo sobie poradzi z pelna teselacja i z jakims biedyn gi jezeli w ogole |ty chyba naprtawde nie masz pojecia ile mocy jest potrzebne zeby wygenerowac choc tropche realistyczny obraz w malutkich rozdzielczosciach
To jest jak najbardziej możliwe i opłacalne biorąc pod uwagę, że będzie to seryjna produkcja
Coś słabo tylko 30fps przecież ma mieć 10gb ram.A tak naprawde nie ma co wierzyć tej spec. bo kiedy wychodził xbox 360 normą było 1-2gb ram a on dostał 512mb dzielone miedzy system i GPU.Kiedy wychodziło PS3 normą było 2-4gb ram ale one dostało tylko 256mb system i 256mb GPU.Więc teraz nie wierze że dadzą więcej nić 2-3gb ram.
Ta… 30 fps… epicko… ciekawe jaka cena : ) ale pod koniec 2013 pewnie GK110 będzie [beeep] 😛
Z drugiej strony – gdyby to był koncert życzeń jakiegoś fana, pewnie pojechałby z dyskiem co najmniej 2TB, patrząc na resztę specyfikacji. A tu mamy tylko 250/320GB – co brzmi dość sensownie, biorąc pod uwagę ceny HDD ostatnimi czasy. Z trzeciej strony – konsola wspiera płyty BDXL, które mieszczą do 128 GB, a zakładam, że będzie ona mocno orbitować w stronę dystrybucji cyfrowej- więc co, tylko 2 duże gry na HDD?
Czekajcie tam jest napisane że jest 10gb xdr2 + 10gb gddr6|Czyli wyglądało by na to że konsola miała by 20gb ramu? Niezbyt to prawdopodobne. Pozwalałoby to na utrzymanie całej gry w pamięci operacyjnej przy obecnych wielkościach gier.
A co do tych 30fps – to jest wymagane MINIMUM. Nie wszystkie gry nadają się do grania w 60 fps (te bardziej „filmowe”), więc dlaczego Sony miałoby wymuszać to na developerach?
Poprawka, no chyba że konsola wyszła by za 3lata a nie w przyszłym. Nie wiadomo czego się spodziewać po nowych konsolach. Tak rozważając ciesze sie że żuje w czasach największego rozwoju techniki/ Pamiętam jak miałem pegazusa, a teraz jestem dumnym posiadaczem ps3 🙂 Za 30 lat gdy będę już w kwiecie wieku musi być naprawde ciekawie 😀
Ehh, żyje. REDAKCJO, GDZIE JEST OPCJA EDYTOWANIA KOMENTÓW
@Aargh zgodzę się z tobą w 100% ale 20GB RAM to żadna nowość na własne oczy widziałem komputery PC z 32GB RAM ale to tylko dla ludzi z pieniędzmi ;D. A co do tych danych to po prostu O.o
@ holgol2|to dla ludzi ktorzy pracuja na nich a nie graja|tylko kilka programow moze tylow wykorzystac, wiekszosc z nich to programy graficzne|jeszcze nie slyszalem o grze ktora by 4 gb urzyla nawet na max detalach i
@VanHelsingPOL|Ludzki mózg łapie 10 klatek na sekundę, więc tak naprawdę grając normalnie nie zobaczysz różnicy między (stabilnym!) 20FPS a 100FPS.
hehehe ale mam ubaw jak sie spiecjalisci z podstawówek i gimnazjum wypowiadaja hehehe ekhm wracajac do tematu czekam na jakis odzew od sony na ten lik:)
Vimess: mnie tam zawsze uczyli, że ludzki mózg łapie 24fps 😛
@Vimess|Nie jestem ekspertem ale znalazłem temat który przeczy twojej wypowiedzi.|http:www.mpcforum.pl/topic/489166-ile-fps-moze-maksymalnie-zarejestrowac-ludzkie-oko/|Jeżeli ktoś jest zainteresowany to przeczytajcie sobie odpowiedź w poście 10
Dla mnie jakoś stosunkowo mało realne… jednak 22nm jeszcze jest chyba głównie domeną intela… Do tego taka architektura może być trudna w programowaniu (a to jest przecież największą bolączką PS3)…Tak w ogóle… PowerPC – a czy ktoś próbował kiedyś zainstalować Mac OS na PS3?
@ Vimess|te 10 kllatek to ty skad sobie wymysliles ?|ludzkie oko odsiewarza sie w w pelni okolo 20x na sekunde, a sczesciowo kilka razy wiecejz tego co pamietam az 90 fps bylo potrzebne zeby uplynnic obraz w pierszuch projecktorach ktore pokazywaly kazda klatke kilkukrotnie, zeby ukryc przeskoki miedzy niminajwieksza ilosc fps w ktorej udalo sie udowodnic ze czlwoiek wciaz jest w stanie rozroznic co widzi to az 400 !!
Nie ta architektura procesora, to nie możliwe. Teoretycznie. A praktycznie znajdzie się jakiś spec który to zrobi 🙂
@Vimess 10 klatek? Przecież to by wszystko się cięło 😛
@Aargh: jeszcze muszą się przyzwyczaić do liczby „rdzeni” 🙂 Chociaż ogólnie wszystkie argumenty przyjmuję i uważam za poprawne 😀
No i właśnie o to mi chodzi… PS3 najwięcej traciło cały czas do X360 przez to, że gry wyglądały porównywalnie lub gorzej mimo mocniejszej maszyny – przez trudności z użyciem Cella…