24.05.2012
Często komentowane 107 Komentarze

PlayStation 4: Wyciekła specyfikacja techniczna. Prawdziwa?

PlayStation 4: Wyciekła specyfikacja techniczna. Prawdziwa?
Kolejne plotki o nowej generacji konsol. Tym razem bardziej konkretne – do sieci wyciekła prawdopodobna specyfikacja techniczna PlayStation 4 wraz z przybliżoną datą premiery!

Japoński blog Esuteru wszedł w posiadanie notatki rozesłanej przez dział badań i rozwoju Sony do wybranych developerów. Wynika z niej, że PlayStation 4 – zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami – rzeczywiście nosi nazwę kodową Orbis. Konsola ma ponoć zagwarantować „znaczący skok technologiczny”, a także wyeliminować wszystkie problemy PS3, w tym ze wsteczną kompatybilnością. Podkreślam raz jeszcze jednak – to niepotwierdzone informacje.

W notatce znalazła się też prawdopodobna specyfikacja techniczna PS4. Konsola miałaby posiadać procesor Cell Broadband Engine X wykonany w procesie technologicznym 22 nm, który byłby taktowany zegarem 3,2 GHz i składałby się z 16 procesorów PowerPC (tzw PPE) oraz 128 rdzeni SPE. Wydaje się to jednak mało prawdopodobne – Cell umieszczony w PlayStation 3 składa się bowiem tylko z jednego PPE oraz z 7 SPE. Czy aż taki skok rzeczywiście byłby możliwy i opłacalny?

PS4 miałoby posiadać również 10 GB RAM-u oraz opartą na architekturze Kepler kartę graficzną opracowaną przez Nvidię we współpracy z Sony. Z dokumentu, który wyciekł do sieci, wynika też, że wszystkie gry na nową platformę miałyby być wyświetlane w rozdzielczości 1080p i działać w trzydziestu klatkach na sekundę. Konsola byłaby jednak w stanie wygenerować obraz nawet 2160p i obsługiwać dźwięk w standardzie 11.1. Pojawić się miałyby także dwa nowe kontrolery (oprócz tych znanych z PS3) – Omni i Iris.

I na koniec jedna z najważniejszych informacji. PlayStation 4 miałoby ukazać się już w czwartym kwartale 2013 roku. Niestety do tych rewelacji należy podchodzić z dużym dystansem.

107 odpowiedzi do “PlayStation 4: Wyciekła specyfikacja techniczna. Prawdziwa?”

  1. VanHelsingPOL 24 maja 2012 o 21:49

    @Vimess lol 10 klatek na sekundę… mózg widzi około 70 ale jest to temat sporny bo zależy od oświetlenia… ale nie 10 klatek hahahahahahahah

  2. @Aargh Dziś też. Dla przykład bethesda czy biowa-… chwila moment, faktycznie, programiści już nie mają problemów z cellem. Ale szympansy dalej sobie nie mogą poradzić, co udowodnił skyrim i mass effect 3.|Co do FPSów, da się zrobić tak żeby 30 klatek wyglądało bardzo płynnie ale też da się osiągnąć na 120 klatach wrażenie że obraz szarpie. O wiele bardziej ważna jest stabilność. Ot, jeżeli obraz utrzymuje się cały czas na 45 klatkach to będzie to wyglądało lepiej niż na 60 klatach spadających losowo do 50

  3. @slocik – O! Po składni i tonie wypowiedzi poznaję, że pokolenie Wikipedii się odezwało! Już dobrze, dobrze. Lepiej się znasz. 😉

  4. Oby to była prawda. PS3 ma 1/4 GB RAM’u, ten ma 10. No i procek przepotezny. Jedna rzecz – czy ta technologia Kepler do karty graficznej, to raczej mocna, czy slaba rzecz ? Bo PS3 przez karte traci najbardziej.

  5. Ciekawe na ile to prawdziwe. Wcześniej wspominało się o procesorach dostarczonych przez AMD. Ta plotka mówi, że jednak Cell – czyli dalej będą problemy z programowaniem na te platforme. Do tej pory na PS3 może 3 producentów potrafi wykorzystać jej moc. Są to oczywiście ludzie odpowiedzialni za serię Uncharted, Killzone, Heavy Rain. Co do plotki o uzyciu Keplera była by to dobra wiadomość – najnowsza architektura ze stajni Nvidia dobrze by rokowała – jakby jeszcze dali dwurdzeniowy układ 🙂

  6. Ciekaw jestem, gdyby ta plotka okazała się prawdziwa – ile taka konsola by kosztowała w dniu premiery? 5 tys. zł ? Powiedzmy, że przy takiej specyfikacji konsola była by mocna jak highedowy PC z najwyższej półki. Jeśli SONY weszło by w płatny abonament podobny do Xbox Live (a były takie plotki), to przy obecnych cenach gier na konsole taki wydatek byłby mocno nieopłacalny. Może wtedy konsolowcy by się odwrócili od swoich maszynek i rynek PC znów by rządził. Jakoś nie wieżę w cenę powiedzmy 2,5 tys. zł

  7. SONY tak dołuje finansowo, że nie wieżę żeby wypuścili konsolę z taką specyfikacją i sprzedawali ją powiedzmy 2 razy taniej niz jest warta i dopłacali do każdej sztuki konsoli. No chyba, że faktycznie jak donosiły inne ploty – zaczną konsole sprzedawać za śmieszną kasę ale będziemy zobowiązani płacić ileś tam letni abonament i spłacimy taką konsolę i to z nawiązką. Taki plan biznesowy miałby sens dla SONY, ale czy użytkownikom taka forma będzie odpowiadać?

  8. kumpel33333 25 maja 2012 o 04:34

    co moze byc nowego ?, w dzisiejszych konsolach jest juz dobra grafika, dla mnie robia to tylko poto zeby wiecej kasy zarobic

  9. http:polygamia.pl/im/6/11794/z11794066O.jpg Na tym zdjęciu widać, że układ graficzny miałby być podwójnym Keplerem! Nie no to jest zbyt piękne żeby było prawdziwe. @ najsilniejsze Keplery jednordzeniowe to już 5 tys. zł a gdzie reszta?

  10. @ kumpel33333 – Ameryke odkryłeś? Wiadomo, że chcą zarobić. A nowości da się jeszcze upchnąć. Większa moc obliczeniowa to bardziej zaawansowana grafika, fizyka obiektów, otoczenie podatne na zniszczenia i odpowiednią interakcję z bohaterem, lepsza AI i wiele innych rzeczy, o których nie zdajemy sobie jeszcze sprawy, a na które programiści na pewno wpadną. Owszem fajnie by było jakby oprócz fajerwerków graficznych w grach mysleli bardziej o fabule i nowych pomysłach na rozgrywke.

  11. TrollScarFace 25 maja 2012 o 07:05

    Shut up and take my money!

  12. Fakt. Cytuję „x2 Kepler Architecture”

  13. konspirator 25 maja 2012 o 07:07

    Rano spotyka się dwóch graczy. Pecetowy i konsolowy. Pecetowy mówi słuchaj wczoraj to zadbałem o swój sprzęt. Najpierw przeinstalowałem te 4 gry które mi się lekko przycinają ale jednak dalej się przycinają to zaktualizowałem sterowniki do grafiki, ale problem został to mówię może pójdę na ostro i strzelę mu reinstal systemu. Przeinstalowałem system, zainstalowałem sterowniki, gry, programy, łaty, przeglądarki….. Potem sprawdzam to wszystko i okazało się że te 4 gry już mi śmigają ? ….ale te 8 najnowszych coś nie współgra z najnowszym sterem grafy. Gracz konsolowy słucha ze zdumieniem już mu się strasznie nudzi bo chciałby pogadać o grach i mówi słuchaj ja też o swojego sprzęta wczoraj zadbałem!!! Wymieniłem baterie w padzie i pykałem cały dzień Diablo3, Max Payne3…….

  14. A to ciekawe. PS4 może obsługiwać klawiaturę i myszkę.

  15. Super! Można będzie włożyć(bez skojarzeń mi tu!) każdą płytę do PS4. I uruchomić każdą grę z PS1, PS2 i PS3.

  16. @konspirator|Nie pamietam, aby jakakolwiek gra mi sie przycinala czy wymagala do poprawnego dzialania reinstalki albo zmiany sterow w ciagu ostatnich przynajmniej 3 lat. A na kompie gra mi sie rownie komfortowo co na mojej podpietej do TV konsoli, tyle ze mam na nim lepsza grafike. No i jeszcze te mody do Skyrim… Innymi slowy: Your argument is invalid. Thank you and have a nice day.

  17. Ja tam czekam na informację czy będzie wreszcie antyaliasing

  18. @konspirator: To na konsolach jest Diablo 3? A nie wiedziałem…

  19. konspirator 25 maja 2012 o 07:38

    Tesu to żart, pośmiej się trochę jak chcesz to nawet ze mnie 🙂

  20. Fake. Nawet jeśli takie komponenty są faktycznie do zmontowania to Sony nie pozwoliłoby takiej ilości danych w jednym rzucie wyciec, na dużym zdjęciu, ładnie wypunktowanych.

  21. Ja pamiętam pierwszy PSX przewyższał pieca wielokrotnie swoimi osiągami i wspaniałe gry Driwer-mdk-gta-i wspaniałe rpg -final fantasy-paradise eve-itd to była wspaniała Konsola PS: wspaniałe czasy.

  22. @konspirator |Żarty chyba mają pointę?

  23. Szczerze mówiąc, bardziej niż bebechy interesuje mnie software i jaki też system wymyślą, by mieć większą kontrolę nad strumieniem przychodzącej kasy(pa pa, używki?)

  24. @Aargh – ceny keplerów to ponad 4 tys. za GTX690 (dwurdzeniowego) i ok 2,5 tys zł na GTX680. Owszem za półtorej roku będą tańsze ale niewiele. Karty z najwyższej półki najmniej są potem przeceniane. Ale i owszem możesz mieć rację – że producenci konsol układy od Nvidii czy AMD kupują po innych cenach przede wszystkim hurtowych na ściśle wynegocjowanych warunkach. Pamiętać trza, że tam hurtowa ilość liczona jest w setkach tysięcy.

  25. Cenę podzespołów włożonych w tej konsoli będą odbijać sobie w grach, zobaczycie. Obstawiam, że 250 zł to będzie normalna cena za grę i to nie tą z najwyższej półki.

  26. Jeśli te informacje okażą się prawdziwe, czeka nas bardzo duży skok technologiczny i to przede wszystkim na pc. Jednak dla mnie te przecieki, nie trzymają się „kupy” wygląda to trochę, jak specyfikacja wymyślona przez fan(boy)a.

  27. @Aargh – wiem, że producenci kupują chipsety po zupełnie innych cenach. Ale to nie zmienia faktu, że jesli ta specyfikacja okazałby sie prawdziwa to mielibyśmy najdroższą konsole w dziejach. No chyba, że Sony ma jakiś ekstra model biznesowy na zwrócenie sobie kosztów produkcji (drogie gry, abonamenty itp)

  28. Dodatkowo jak widzimy specyfikacja PS4 może się zmienić. „All information may be subject to change”. Zazwyczaj takie informacje są prawdziwe ale potem ulegają modyfikacji przez producenta.

  29. Sony nie wsadzi całej karty graficznej, jak już co to pewnie chipset sam, a te 10 giga ramu to by było podzielne. Ciekawe ile w tym prawdy jest

  30. Strasznie słaba jakość, toż to mój sensation robi lepsze.

  31. @konspirator|Jesli to zart, to niezbyt smieszny. Nastepnym razem moze lepiej opowiedz ten o krolu lwie, ktory sprowadzil do dzungli kibelek toi toi. 😉

  32. Wydaje mi się że specyfikacja jest całkiem prawdziwa. Przecież Sony ma własne fabryki i będzie sama produkować podzespoły co wyjdzie taniej. Pamiętajcie też że tak jak z 3 Sony NIE będzie zarabiać na sprzedaży konsol przez kilka lat.(U nas w laboratorium mamy stację do obliczeń o bardzo podobnej specyfikacji ale nie powiem ile kosztowała 😀 )

  33. hm.. wydaje się to bardziej s-f niz rzeczywistość

  34. konspirator 25 maja 2012 o 09:37

    Tesu gry to zabawa nie podchodź do tego tak poważnie jak do przeszczepu serca bo wczujesz się tak bardzo jak ten koleś co grał w diablo 3 ….

  35. konspirator 25 maja 2012 o 09:48

    ale problem podrobić taki papierek i puścić po różnych serwisach 🙂

  36. 🙂 Tak czy inaczej dowiemy się wszystkiego, co należy wiedzieć o Orbisie na E3. A to już niedługo, cierpliwości.

  37. Niekoniecznie, ponoć SONY ma jakąś niespodziankę. Może wszystkich zaskoczyć i przedstawić jakieś info na temat PS4 a może to być zupełnie co innego. Te wszelkie głosy, że nic nie pokażą, albo wyciekające informacje to wszystko jest kontrolowane, kto wie na ile nam mydlą oczy a na ile mówią prawdę. Na pewno największą rewelacją E3 było by jakby SONY i Microsoft zapowiedziały swoje next geny, ale trudno by im było dochować tajemnicy tak długo ale co pomarzyć dobra rzecz.

  38. @konspirator|Owszem, gry to zabawa, ale nie lubie czuc smrodku fanbojstwa platform do gier, a Twoj „zart” jego znamiona posiadal. Zeby jeszcze mial wiecej wspolnego z rzeczywistoscia, konsole nie zostawalyby coraz bardziej w tyle za PC i sam wpis bezposrednio by nawiazywal do tematu newsa, to moze ten grajacy na PC „frajer” bylby smieszny, ale poniewaz tak nie jest, to nie znajduje w nim niczego zabawnego. Dlatego prosze o konkretniejsze kawaly czy anegdoty, bo smiac sie lubie. 😉

  39. W tym, że oprócz wielu perełek, których PC może zazdrościć – jakieś 60 %gier konsolowych to takie badziewia, że masakra a jeszcze każą sobie za to płacić2 stówy. I to, że konsole spłyciły rozgrywkę. Gry stały się przez to proste, krótkie, ogłupiające itp. Coś podobnego jak hollywoodzka papka zmieniła kino. Gry multiplatformowe z reguły na PC trafiają później ale pozbawione są błędów wersji konsolowych. No i są ładniejsze. Wyjątki Unchurted, Halo, Gears of War, Forza, Gran Turismo, Killzone, God of war

  40. @Aargh|W modach na przyklad. Granie w Skyrim czy Fallout 3 bez modow poprawiajacych/wzbogacajacych grafike, udzwiekowienie czy rozgrywke? Prosze Cie… Dostalem Skyrima na PS3, pogralem troche, poszedlem do sklepu i kupilem wersje na PC, a nastepnie zmodowalem ja tak, jak powinna byc zrobiona przez Bethesde od samego poczatku. Owszem, sa sposoby na modowanie tych gier nawet na konsoli, ale nie dosc, ze jest to trudniejsze, to ilosc modyfikacji w porownaniu do PC jest znikoma.

  41. @luczador|Robienie coraz krotszych gier, tak jak napisal juz Aargh nie ma nic wspolnego z konsolami. Proces ten ciagnie sie od lat i nie jest zwiazany z konkretna platforma, a z branza.

  42. MOH AA nie był grą na 5-6 h to raz. COD tak samo kiedyś pozawalał dłużej cieszyć się grą. Dopiero od COD4 MW się zaczęło. A czemu za taki stan rzeczy winie konsole bo z nimi jest to związane. Największa sprzedaż odbywa się na rynku konsol. Tam są największe pieniądze. Najwięcej na konsolach grają głupi Amerykanie. I to właśnie pod ich rynek tworzone są głównie gry i to przez amerykański rynek, który gra tylko na konsolach gry są coraz mnie wymagające – takie są realia i niestety przeniosło się to na PC.

  43. I nigdzie nie napisałem że na PC wychodza same poważne hardcorowe gry. Wystarczy wziąć np czasopisma o grach konsolowych i pc albo poczytać recenzje gier w serwisach internetowych. Jak gra jest kiepska, gniotem, budżetowa na PC to dostaje ostro po garach i ma niską ocenę. Gier konsolowych z oceną powiedzmy 7/10 jest multum. A 7/10 to solidna ocena dobrej gry a okazuje się potem, że recenzenci się podniecają mega gniotami, które jakby były tylko na PC to by nawet 4/10 nie dostały. Skąd to sie bierze?

  44. Może mi ktoś zarzucać, że recenzent ma prawo wystawić ocene jaką uważa za stosowną – zgadzam się. I nie zarzucajcie mi funbojstwa PC. Owszem spędzam z tą platformą większą część czasu ale na konsoli też gram bo jest wygodna – ale głwonie dla gier, których nie ma na PC tych AA (hitów i exclusivów).

  45. @luczador|I am afraid, dear Sir, that your argument is invalid. Poszperaj w internecie i zobacz kiedy rozpoczelo sie skracanie dlugosci FPS-ow. Dla podpowiedzi napisze, ze Wolfenstein 3D mial 60 leveli, a pierwszy Quake (wydany na 6 lat przed pierwszym Xboxem) juz „tylko” 30…

  46. @Aargh – jak ktoś przechodzi gry na akord to owszem każdą gre idzie zaliczyć nawet w krótszym czasem wystarczy pooglądać filmy na YT z rekordami przechodzenia gier począwszy od Doom’a po choćby GTA4. Czemu Skyrim odniósł sukces bo jest grą przynajmniej na 40h, bo jest solidnie wykonany, bo daje wsparcie dla modów itd. Czemu Diablo się sprzedaje bo to jest gra na kolejne 10 lat. Ciekawe kto dziś pogrywa dalej na konsoli powiedzmy w a niech tam strace – strzelam w Killzona 2?

  47. Na Metacritic nie ma co patrzeć za dużo tam przekłamań. Gracze bojkotują każdy tytuł jak im tylko producenci podpadną, i sami producenci potrafią zawyżać oceny swoich tytułów.

  48. Omni i Iris mogą być przyszłymi telefonami.

  49. konspirator 25 maja 2012 o 11:22

    Tesu jak kilka lat temu po raz pierwszy przeczytałem ten żart to skojarzył mi się z tym jak czasami ręce opadają na system windows |sam doświadczyłem czegoś takiego: pierwsza część hitmana tnie mi się na zabój hitman kontrakty działa OK a wymagające gry jak mafia 2 czy metro też działają dobrze to czego taki stary hitman jedynka się tnie

  50. PS4 Cena= Jedyne 20000 USD 🙂 (to tylko moje domysły)

Dodaj komentarz