02.04.2012
Często komentowane 54 Komentarze

PlayStation 4: Wykorzysta biblioteki DirectX i ukaże się przed Xboksem 720?

PlayStation 4: Wykorzysta biblioteki DirectX i ukaże się przed Xboksem 720?
Kolejna porcja plotek o next-genach. Tym razem pojawiły się niepotwierdzone informacje o PlayStation 4, z których wynika, że konsola ukaże się najprawdopodobniej przed Xboksem 720 oraz korzystać będzie… z bibliotek DirectX.

Serwis VG247ten sam, który dzisiaj dostarczył nowych plotek o Xboksie 720 – twierdzi, że w przeciwieństwie do PS3, PlayStation 4 korzystać będzie z bibliotek DirectX i nie będzie oparty na procesorze Cell. Jeśli te doniesienia okazałyby się prawdziwe, byłaby to spora niespodzianka – wykorzystanie rozwiązań Microsoftu (producenta Xboksa…) znacznie ułatwiłoby tworzenie gier na nową konsolę Sony, w tym np. portów z PC i „X720„.

Informatorzy VG247 twierdzą, że początkowo niemiecki Crytek – opierając się na doniesieniach, według których PS4 miałoby posiadać 24-rdzeniowy procesor Cell – ograniczył możliwości swojej technologii na tej platformie. Gdy jednak studio dowiedziało się, że konsola oparta będzie na zupełnie innym procesorze – najprawdopodobniej od AMD – było zmuszone zacząć prace nad nowym silnikiem od początku. Źródła portalu uważają, że główne cele, w tym specyfikacja sprzętowa, PS4 zostały wyznaczone już dwa lata temu.

Ponadto Sony ponoć zmieniło konfigurację Vity, aby upewnić się, że będzie ona mogła współpracować z PlayStation 4 na takiej samej zasadzie jak tabletopodobny kontroler z Wii U. Dzięki temu kieszonsolka posłużyć ma rzekomo do sterowania w grach z PS4.

W przypadku obecnych konsol, Sonyspóźniło się” i wydało PlayStation 3 w blisko rok po premierze Xboksa 360. Wpłynęło to na gorszy start PS3, które musiało rywalizować z konsolą, która już dość dobrze zadomowiła się na rynku i posiadała niezłą bibliotekę gier – wciąż zresztą w USA X360 jest popularniejsze od swojej największej konkurentki. Tym razem Sony nie zamierza popełnić tego błędu. A przynajmniej tak twierdzą źródła VG247, którzy zapewniają, iż firma jest „pewna”, że uda jej się wypuścić PS4 wcześniej niż X720. Kiedy? Na Gwiazdkę 2013. Według plotek, „na pewno” obie konsole w 2014 będą już w sklepach.

Jak mówią informatorzy:

Sony całkowicie wierzy, że tym razem przeskoczą Microsoft. Powinniście oglądać konferencję na przyszłorocznym E3 i zobaczyć, kto zaprezentuje swoją konsolę, jako pierwszy.

Jak dodają:

Najważniejsi wydawcy wiedzą już o PS4. Developerzy współpracujący z wydawcami – takimi jak na przykład Ubisoft – wiedzą, co się dzieje. Już pracują nad grami na tę platformę.

PlayStation 4 zostanie pokazane „większości developerów” do końca roku, część z nich dostała jednak już zaproszenie na prezentacje zaplanowane na maj i czerwiec, które mają się odbyć w USA. To, co na nich zobaczą, ma być objęte ścisłym embargo. Coś czuję jednak, że mimo to pewne informacje mogą wyciec do sieci.

54 odpowiedzi do “PlayStation 4: Wykorzysta biblioteki DirectX i ukaże się przed Xboksem 720?”

  1. Kolejna porcja plotek o next-genach. Tym razem pojawiły się niepotwierdzone informacje o PlayStation 4, z których wynika, że konsola ukaże się najprawdopodobniej przed Xboksem 720 oraz korzystać będzie… z bibliotek DirectX.

  2. Oby nie zepsuli tej konsoli, bo wole ją niż X-boxa. Przede wszystkim z powodu ex-ów, bo to, że na PS4 będzie Uncharted 4 jest więcej niż pewne.

  3. Kolejna plotka o next-genowych konsolach i na pewno jest tak samo prawdopodobna jak sto innych pod spodem. Wojna sony vs microsoft się rozpoczeła, tytuł „Kto wymyśli bardziej absurdalną plotkę?”.

  4. No jak Crytek robi silniki pod konsole a nie pod PC, to dziękuję, jakość może nagle się zwiększy, ale na dłuższą metę nie da rady, bo po roku PC prześcigną konsole i te będą tylko hamowały rozwój technologii, bo nie będą wyrabiać. Again….

  5. Jeśli obaj producenci mają zaoferować ochronę antyużywkową i Microsoft nawet podzielił się swoją biblioteką, to ja węszę tutaj spisek mający na celu zlikwidowanie konkurencji na rynku konsumenckim i dyktaturę koalicji Sony-Microsoft ;(

  6. i bardzo dobrze że w 2014 ruszy sprzedaż, przynajmniej na obecnej generacji jeszcze trochę pogram 🙂

  7. To już się nudne robi…

  8. Teraz mi namieszaliście tymi newsami o X720 i PS4. Po tych kilku latach jak konsole obecnej generacji są na rynku i powiedzmy, że zbliżają się do końca swojej drogi, postanowiłem jednak kupić to pudełeczko podłączane do telewizora (kiedyś byłem już blisko zakupu X360 ale zrezygnowałem). Po dłuższym zastanowieniu i nie raz zmienoinym zdaniu jestem bliżej PlayStation 3. Po świętach chcę ją sobie zamówić. I znowu mam mętlik po tych nowych „przeciekoplotkach”. Chociaż Gwiazdka 2013 dopiero z 21 miesięcy.

  9. Oni mieli zamiar włożyć do tego 24-rdzeniowy procesor?!(MOAR!). To wtedy byłaby domowa stacja kosmiczna, a nie konsola.

  10. Coraz więcej plotek o konsolach następnej generacji, czyli już niedługo zapowiedź 😀

  11. @western:|Konsole generacji już 2 lata temu doszły do końca swojej drogi, od 2 lata jakoś tak 90% gier prawie w ogóle się nie rozwija, ale konsolowcy tego nie widzą i dają znać developerom że dobrze im z tym, że dostają odgrzewane kotlety ze starą technologią i średnią grafiką (jak na te czasy), jak się może w końcu ogarną i dadzą do zrozumienia developerom że odgrzańce im się znudziły, to może ruszą swoje napchane kasą tyłki i zaczną robić porządne gry, tak jak w erze pc’tów tzn. next geny i świeże gry 😉

  12. poprawka, konsole „obecnej” generacji chciałem na wstępie napisać :3

  13. @ViCeRoyS: Jezeli plotki jakie dalo sie uslyszec o next-genach bylyby prawdziwe, to ma sie wrazenie, ze w 2014 juz nie jeden PCowy gracz bedzie posiadal mocniejsza maszyne niz wlasnie wydane pudelka Sony i MS (np informacja ze nowe konsole beda mialy odpowiedniki radeonow 7xxx – wedlug danych steama juz nawet 150000 graczy PCowych ma taka karte, a przez rok moze wyjsc przeciez wyjsc Radeon 8xxx czy odpowiedni GeForce).

  14. hahah XBOX ssie

  15. @aro|fanboy detected.

  16. Ciekawe jak długo będą wychodzić gry na ps3 po premierze ps4, mam nadzieję że w w 2014 r ukażą się choć kilka zacnych tytułów.

  17. Ciekawe jak będzie wyglądał Pad,ten z Ps3 tak średnio mi odpowiadał.

  18. ciekawe

  19. VanHelsingPOL 2 kwietnia 2012 o 16:42

    @Aargh co za problem rozbudować ograniczenia? PC blokuje sztuczne hamowanie przez koncerny Nvidia i AMD : > np. mała liczba jednostek ROP

  20. VanHelsingPOL 2 kwietnia 2012 o 16:43

    … dajcie tu edycje komentarzy. Miało być „pc jest sztucznie hamowane przez koncerny”

  21. VanHelsingPOL 2 kwietnia 2012 o 16:54

    @Aargh twoje słowa „zapominasz tylko o jednym – na PC te karty są ograniczane przez API (DirectX głównie).” ja mam gdzieś konsole 😀 mi chodzi o pc

  22. I w tym caly problem że wszyscy chcą najmocniejszych podzespołow w PS4 i NextBoxie ,a nie patrząc na cenę. I co z tego ze PS3 było mocne na premierze ale było drogie że malo kto chciał kupować,dopiero obniżka dała kopa sprzedaży PS3. Więc ja wole troche słabsze podzespoły aby cena nextgenów nie była wysoka jak na premierze PS3/X360.

  23. VanHelsingPOL 2 kwietnia 2012 o 17:03

    @Aargh patrzysz za płytko. A co jeśli podstawowe API zostawić w spokoju a tylko dodać flagowe karty na 100% zużycia ich rdzeni? Hę? Wtedy mamy jakieś 20% skoku prędkości na układzie GK110 Kepler (samo GK110 jest 40% skokiem prędkościowym do GTX 580 i Radeon’a 7870)

  24. Przestaniecie z tymi PLOTKAMI bo mnie to już qkurwia,to jest pudelek teraz tak?

  25. VanHelsingPOL 2 kwietnia 2012 o 17:04

    I kur… błąd w jednej linijce a kolejny post musi być „Radeon’a 7970”

  26. ha ha ja i tak będę grał na ps3 jeszcze przez dłuższy czas ,bo póki co nie wieże w hity na start

  27. Też nie wierzę w wieże:)

  28. Mam już dosyć tych plot, co będzie to będzie!

  29. Fajny obrazek, chociaż zwracając uwagę na postępującą casualisację to pad do PS4 nie będzie prawdopodobnie posiadać więcej niż dwa przyciski 😛

  30. DX w konsoli Sony? Nie sądzę, nie wiem ile japońce musieliby za to zapłacić Microsoftowi, żeby ci się zgodzili -> nie stać ich.

  31. Chciałbym zauważyć , że (chyba to był on) przedstawiciel Cryteku powiedział, że PC już teraz jest na poziomie nex-gen konsol, wiec za te 2 lata PC porządnie wyprzedzi graficznie (jeśli oczywiście ktoś zrobi taką grę tylko na PC, przykład Crysis który ponad 4 lata temu wyszedł na PC a w tym roku na konsole i okazał się najładniejszą grą na te urządzenia). Plusem nowych konsol będzie to, że twórcy gier znów zaczną przykładać się do swojej pracy bo niestety obecne konsole już 2 lata temu osiągneły swój szczyt

  32. dobrze widać to już na przykładzie Battlefielda 3, który był robiony z myslą o PC i od razu widać , że graficznie jest bardzo duża różnica między PC a konsolami (biorać pod uwage ze blaszaki wykorzystują ułamek swojej mocy). Nowe konsole może sprawią, że znów bedzie można popatrzeć na coś naprawdę ładnego i znów zacznie się era bardzo dobrych gier

  33. VanHelsingPOL 2 kwietnia 2012 o 18:03

    @oktawian Crytek ma komputery 5 lat do przodu niż obecne komputery ale dalej nie pójdą puki nie będzie procesorów z grafenu 🙂

  34. PlayStation 4 i DirectX? Halo? Prima Aprilis było wczoraj. Poza tym Microsoft by nigdy na to nie pozwolił.

  35. VanHelsingPOL 2 kwietnia 2012 o 18:11

    @Aargh tu się zgadzam. Gry w obecnych czasach są zbugowane, mało grywalne i nieciekawe ale ulepszone SimCity 2000 z grafiką jak na trailerze… MOTHER OF GOD!

  36. VanHelsingPOL 2 kwietnia 2012 o 18:19

    @Wuwu1978 A co Microsoft ma do Sony? Przecież biblioteki DX są dostępne jako produkt (do tworzenia) nie patent.

  37. No muszę pospieszyc sie ze sprzedażą PS3, bo niedługo cena może diametralnie spaść.

  38. „kieszonsolka”?! No prosze…

  39. Jak ktoś czyta uważnie NEOGAF to wie, że developerzy na ciskają na Sony, by wrzuciło jak najmocniejsze podzespoły do nowego sprzętu (a między wierszami sugerują, że „Orbis” w kilku kwestiach stał się ofiarą budżetowej polityki japońskiego giganta).|M$ ponoć nie ma z tym problemu – oni nie traktują nowego XBoxa jako sprzętu do grania, ale urządzenie multimedialne, gdzie jedną z funkcji jest granie. Ponoć przymus łączenia się z internetem wynika z planami wprowadzenia w dalszej przyszłości cloud gamingu.

  40. Z drugiej strony do czasu większego wycieku lub premiery nic tak naprawdę nie wiemy.|Mnie zastanawia jedno – jak developerzy rozwiążą problem kosmicznych kosztów produkcji. Obecnie to już zbyt droga zabawa i wielu ucieka w rynek indie, casual, gdzie proste produkcje tworzone niskim nakładem sił i środków mają większą gwarancję zysków niż tradycyjne reatilowe ze średniej i wyższej półki.|Gier za 300 baniek branża nie wytrzyma i nawet najmocniejszy sprzęt tego nie uratuje, gdy wydawcy zażądają po 79-89$.

  41. A contentu wcale nie przybędzie, bo wszytko pójdzie w licencje, dev kity, opanowanie technologii, stronę techniczną.Bez rynku używek granie w nówki sztuki za 89 baksów z 4 godzinnym singlem i zubożonym do granic multi w wersji podstawowej (jak to robią obecnie) mi się nie umywa. To zabije obecny rynek gorzej niż wielki krach w latach 80tych. Wtedy był NES, dziś nie mamy nic, bo ani PC czy chmura nie rozwiązuje kluczowego problemu – kosztów produkcji.

  42. Dlatego to zaznaczyłem („Z drugiej strony do czasu większego wycieku lub premiery nic tak naprawdę nie wiemy.”)|DLa mnie prawdziwym tematem nie są next geny, ale problem kosztów. Co z tego, że do Orbisa/Durango wrzucą kij wie co, skoro tylko największych będzie stać na robienie gier na te sprzęty, a ceny i perspektywa DRM będą odstraszać zainteresowanych.|CoD, FIFA, GT czy Halo zawsze się sprzeda, ale co z resztą? Na czym będą sobie odbijać to? DLC, mniej contentu i płatny multi? Bo ja nie mam pomysłu….

  43. Aargh przecież wiesz, że to samo rozsadziło pół dekady temu PC – devsi robili coraz droższe i mocniejsze gry, a gracze (a zwłaszcza ich portfele) nie wyrabiali się z wydawaniem ton gotówki na nowe podzespoły i coraz droższe gry. Gdy ci zaczęli oszczędzać na samych grach (używki, a potem piractwo) przeforsowano pomysł z DRM i przypisywaniem gier do kont. |Duże znane marki nadal dobrze radzą sobie na PC, ale reszta nie ma łatwego życia. |To samo szykuje się na konsolach.

  44. Popatrz jak to wygląda obecnie – już na current genach są problemy z kosztami, a ceny 69$ zrekompensują koszta dopiero po ok. milionie sprzedanych nowych kopii. |Rok temu CliffyB mówił coś o tym, że potrzeba zbić koszt przynajmniej do poziomu poprzedniej generacji (Ps2, XBox), by nawet mniejsza od zakładanej sprzedaż utrzymała developera i wydawcę na wodzie. W innym wypadku powtarzać się będzie to co miało miejsce z Bizzare. Jedna wtopa i papa.

  45. Może być i AAAAAAAA, ale obecnie zrobienie średniaka kosztuje tyle co kilka lat temu AAA. Przy obecnej tendencji to się załamie skoro studia już obecnie potrafią wykorkować nawet po jednej nawet nie słabej, ale niepopularnej (czyt. między innymi takiej, która pomimo wykonania i oryginalnych pomysłów ) jak Blur, Split/Second, Enslaved, starsze jak Planescape Torment, Grin Fandango czy chocby pierwszy Crysis. |Jeszcze za Ps2 możba było zrobić grę, która się słabo sprzeda i dalej tworzyć. Dziś niespecjalnie

  46. A gdy produkcja gry sporo kosztuje to chcesz mieć gwarancję, że się sprzeda, a ty nadal będziesz robił swoje, więc zaczynasz kombinować i iść z prądem, bo „musi się zwrócić”. Stąd ta moda na FPSy i robienie gier na sprawdzonych patentach. |Na nowym Ps i Xboxie to będzie jeszcze mocniej zauważalne, więc co? Mali i średni upadają, a najwięksi wydawcy dzielą rynek między siebie za pomocą odtwórczych produkcji dla masowego odbiorcy, a mali idą albo w mobile albo tworzą indie na obrzeżach jako listek figowy.

  47. Grasz na PC to wiesz jak jest. Najwięksi nadal sprzedają swoje gry, istnieje duży rynek indie, a taki Wiedźmin to chlubny wyjątek, a nie reguła. Wielu piraci, bo ceny gier są wysokie, a brak możliwości odsprzedania odstrasza. I co z tego, że najmocniejsze PC zapewne odstawiłyby nawet i next geny, skoro wielcy wydawcy traktują ten rynek jako 5 koło u wozu, a mniejsi mają związane ręce kosztami.

  48. PC jednak to platforma otwarta, a teraz zobacz na konsole i dorzuć + 10$ daniny dla Sony i M$ do ceny gry, brak możliwości odsprzedaży i DRM.To o czym piszę to rak zjadający branżę i nowy sprzęt tego nie rozwiąże. Ja jako gracz szukający nowych, oryginalnych produkcji nie chcę nowej platformy, która zamyka się na takich ludzi jak ja czy ty. |Tak, Kokodżambo….

  49. Zacznijmy od zdania „co na nich zobaczą, ma być objęte ścisłym embargo” embargo dotyczy zakazu importu exportu, trochę słabo to świadczy o zasobie słownictwa autora. @Sjet możliwości sprzedaży gry masz takie same jak na PC, DRM jest na „otwarte” PC nie konsole, na konsoli nie spotkasz aktywacji przez sieć, konieczności instalacji Origin, nie masz nawet głupiego CD-Keya. Co do gier to Sniper GW: kosztował 3mln zł sprzedano 2mln sztuk, Twój „Indy” Wiedźmin sprzedał się w 1.8 mln sztuk a kosztował 38 mln.

  50. Masz więcej przykładów Hard Reset, Pain Killer, Castle Crushers, Angry Birds etc. Co do oryginalności to nie wiem w jak oceniasz oryginalność ale głównie to jest chyba grafika lub fabuła. Blur bazuje na schemacie wyścigów znanych choćby z Mario Kart na N64, Enslaved to w zasadzie gra akcji jakich wiele,Planescape Torment to jedna z gier ery Buldurs Gate, Icewind Dale, etc., Crysis…bazuje grze która dała początek serii Far Cry, (w tym serii Crysis) i był to nasz Chrome.

Dodaj komentarz