Playstation 5: Pierwszy hands-on nowego pada konsoli Sony [WIDEO]
![Playstation 5: Pierwszy hands-on nowego pada konsoli Sony [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/de0f8e4b-5e78-42f6-977b-4d02cc1137dd.jpeg)
Sony postanowiło w końcu szerzej omówić ujawniony jeszcze w kwietniu nowy kontroler DualSense. Prezentacji dokonał znany z organizacji gamingowych inicjatyw dziennikarz Geoff Keighley. Użył do tego Astro’s Playroom, darmowego dema technologicznego pełnego sympatycznych mini-gier nawiązujących do historii konsoli.
Największą atrakcją pokazu są przypominające HD Rumble od Nintendo wibracje haptyczne, czyli takie, które przy pomocy precyzyjnych drgań symulują różne wrażenia związane z dotykiem. W zaprezentowanym demie mowa jest o „napięciu” odczuwalnym w burzy piaskowej czy też po wejściu w strumień powietrza.
W odróżnieniu od konkurencji odpowiednie silniczki znajdują się nie tylko na powierzchni pada, ale również w gałkach i tylnych triggerach. Można wyobrazić sobie, jak ciekawie wpływa to na odczucia z gier FPS lub wyścigowych, o survivalu czy horrorach nie wspominając.
Jak stwierdza Keighley, pad zdaje się być solidniejszy od swoich poprzedników, wbudowany głośniczek również pracuje lepiej. Jest też mikrofon – nie wiemy jednak, czy na tyle dobrej jakości, aby oprócz dmuchania posłużyć np. do czatu głosowego. Nie brakuje znanych nam już gładzika oraz żyroskopu wykrywającego ruchy kontrolera.
Całą prezentację zobaczycie poniżej:
Czytaj dalej
14 odpowiedzi do “Playstation 5: Pierwszy hands-on nowego pada konsoli Sony [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Przy okazji ujrzeliśmy gameplay bardzo sympatycznego dema prezentującego jego możliwości.
Myślałem, że skoro zrobili dla DS4 specjalną nakładkę z dodatkowymi przyciskami od spodu, to w nowym padzie będą te przyciski w standardzie. Ciekawe czy pomysł został porzucony, czy też niedługo po premierze PS5 doczekamy się nowych „ulepszonych” wersji kontrolera. :/
Powiem szczerze że ten loading biorąc pod uwagę złożoność sceny to nic szczególnego. Sporo gier wczytywanych z SSD wczytuje się w podobnym czasie a nawet szybciej.
„Wrażeniom” Keighleya ufać nie mam zamiaru, ale cieszę się, że Sony uznało w końcu wyższość designu Xbox controllera, przez co nowy pad będzie z pewnością wygodniejszy od poprzedniego.
Nie mogę się doczekać, aż wypróbuję tego pada 🙂 Te wibracje i trigerry wydają się być czymś ekstra!
@Shaddon Przecież pad od xboxów jest szpetny… |To ze pad od PS5 jest biały nie znaczy że przypomina tego xboxowego.
hiperrealistyczne wibracje? 🙁 czekam na super duper realistyczne wibracje :)|może w następnej generacji konsol??
@Shunex, może porównaj bryłę pada PS4, PS5 i Xbox. Jak już to zrobisz to o ile nie jesteś ślepy to zrozumiesz co Shaddon miał na myśli.
Dla mnie pad xboxowy jest beznadziejny. Nic nie zmieni tego. Zbliżanie się do designu Xboxa to minus. Dla mnie.
@ajst47 podobno nakładka miała być kompatybilna z nowym padem (tak mówili przed jego prezentacją), poza tym nakładka nie sprawia że masz dodatkowe przyciski, alternatywne do tych istniejących. Możesz sobie tylko przypisać kółko/krzyżyk/L1/L2 itp do nakładki.
Kurde, ogrywam od piątku Ghost of Tsushima i dopiero do mnie dotarło, jak dużo daje grze to, że jest eksem na PS właśnie pod kątem pada. Touchpad daje sporo możliwości w kwestii wrzucenia dodatkowych „przycisków” (kliknięcia na bokach i środku plus swipe w 4 strony), dodatkowo mikrofon. W multiplatformach jest to bardzo rzadko wykorzystywane, a w eksach już tak. Fajny bajer i czekam na ten nowy pad 😀
@Urungulu sie cieszy możliwoscią customizacji na padzie, na klawiaturze istnieje to juz,ze sto lat ;D
@Wizardius tak tak, dlatego na klawiaturze mam głośnik, wibracje, żyroskopy i możliwość swipe’a na touchpadzie, które może wykorzystywać pisana pod to gra. Dzięki, że napisałeś – gram na PC od ok. 25 lat i nie zauważyłem tych opcji…
@Wizardius – a i jeszcze drobiazg! Ja nigdzie nie napisałem o customizacji na padzie, ale to miłe, że napisałeś xD