PlayStation Vita: Nie będzie można wybrać docelowego punktu zapisu stanów gry

Jakiś czas temu w sieci pojawiła się informacja, że wybrane gry na Vitę będą mogły zapisywać stany z rozgrywki tylko i wyłącznie na zewnętrznych – i bardzo drogich – kartach pamięci. To jednak nie koniec złych niespodzianek.
Japońskie wydanie serwisu Kotaku skontaktowało się z tamtejszym oddziałem Sony i poprosiło o wyjaśnienie wszystkich spraw związanych z zapisami gry. Przedstawiciele firmy potwierdzili wcześniejsze doniesienia, dodając, że produkcje, które nie będą wymagały dodatkowych nośników, będą mogły zapisywać „sejwy” jedynie na wewnętrznej pamięci. Gracze nie będą mieli więc wyboru, gdzie chcą przechowywać swoje stany z rozgrywki.
Sony wyjaśniło również, że decyzja o tym, by wybrane gry korzystały tylko z zewnętrznych kart wynika z chęci wydawania w przyszłości dodatków DLC – to na nich bowiem będą przechowywane rozszerzenia. Ponadto dowiedzieliśmy się również, że produkcji wymagających dodatkowego nośnika pamięci nie będziemy mogli uruchomić, jeśli nie zostanie on włożony do konsolki.
Z kolei w najnowszym wydaniu japońskiego magazynu Famitsu pojawiło się FAQ poświęcone Vicie, które przyniosło kilka ciekawych informacji. Najważniejsze prezentujemy w punktach:
Czytaj dalej
-
Postacie z „K-popowych łowczyń demonów” trafią do Fortnite’a. W nowy tryb zagracie...
-
Ghost of Yotei otrzymało premierową aktualizację. Mniej podpowiedzi, poprawki...
-
Dune: Awakening to największa premiera w historii Funcomu. Kolejny krok? Oczywiście,...
-
Były designer Capcomu kontrowersyjnie o Palworldzie. „Została przekroczona granica”
17 odpowiedzi do “PlayStation Vita: Nie będzie można wybrać docelowego punktu zapisu stanów gry”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Nie ma pierwszego !
NIe wewnetrznej pamieci konsoli, tylko na karcie z sama gra, co sprawia ze brak wyboru miejsca zapisu jest logiczny bo po co zapisywac sejwy „gdzies” jezlei mozna zapisac na karcie z gra i miec pewnosc ze zawsze beda dostepne jak zechcemy zagrac|Same karty pamieci moze tanie nie sa ale napewno zaraz pojawia sie tansze wersje innych producentow dla tych dla ktorych liczy sie cena nie jakosc
Zewnętrzne karty pamięci to zwykłe chamstwo ze strony Sony (oby się na tym przejechali tak jak na UMD), są cholernie drogie, mają małą pojemność, zmuszają nas do używania ich mimo wolnej pamięci wbudowanej w konsolę (bo tak!) i mają ograniczają użyteczność do jednego urządzenia. Tak samo większa bateria, będzie trzeba dodatkowo płacić, żeby konsolka trzymała 4, a nie 2 godziny, super! Kolejna sprawa to wersja PSV z 3G, czemu to wersja jest droższa o 50$?! Nawet najtańsze smartfony kosztujące 100$ mają ten
moduł wbudowany, więc jak można za niego żądać taką kasę, zwłaszcza, że jest to już starzejąca się technologia, wypierana przez 4G.
Dives, kazdy nowoczesny sprzet przenosny ma zewnetrzne karty bo wbudowana pamiec na [beeep] starcza i zaraz sie konczy, zewnetrznej baterii nikt CI kupowac nie kaze, wersji z 3G tak samo.
@Tooya – normalne karty pamięci ok, brak takiej byłby wręcz minusem (patrz iPhone), ale wymyślanie własnych formatów jest idiotyzmem, skoro mamy funkcjonujące standardy.|@Aargh – b) to usprawiedliwia zawyżoną cenę? c) to trzeba było pomyśleć i od razu upchnąć większą baterię, lub w inny sposób wydłużyć czas działania (inna technologia wykonania podzespołów, zmienić ekran itd.) bo nazywanie przenośnym, sprzętu który przy małym obciążeniu działa 4h, a przy dużym 2 jest kpiną.
Hmm, ciekawe jak zaawansowana będzie obsługa HTML5, bo możliwość grania we freeware zrobiony w Construct 2 brzmi interesująco
A potrafisz sobei wyobrazic ze „normalne” karty moga byc zwyczajnie za wolne? Juz w PSP gdy tylko karta nie byla najwyzszej jakosci potrafily sie pojawic problemy z przycinaniem czy nawet uruchomieniem gry, a produkcje na PSV beda kilkukrotnie wieksze niz tez z PSP. |Co do zawyzonej ceny 3G, nie wiem jak u nas to bedzie ale w japonii od razu dostaja takze karte 3G z chba 20 godiznami abonamentu na niej, pozatym pewnie bedzie roznica w jakosci modulu 3G w PSV a telefonie za 100$.
Who cares.
A co do baterii, konsola przenosna musi byc poreczna i proporcjonalnie mala, oczywiscie ze mogliby od razu wpakowac wieksza baterie i zorbci konsole ktorej nie da sie trzymac bo jest za duza i po chwili mozna na niej jajka smazyc, lub moga dac normalna baterie, ktora i tak wytarczy na wiekszosc posiedzen a za cene ktora musialbys doplacic do konsoli z duzo wieksza bateria mozesz sobie kupic dodatkowa zewnetrzna ktora bedzie uzywana gdy zaplanujesz dluzsza podroz
nie ma flasha nie kupuje
StefanKapusta – To jest konsola do gier!, a nie urządzenie do przeglądania internetu
@Tooya – PSV i tak już jest za duża, więc co to by była za różnica?|@Aargh – naucz się czytać za zrozumieniem, pisałem o dopłacie za 3G, a ekrany mogliby kupić choćby od Samsunga (Super AMOLED Plus, mniejszy pobór energii i lepsze kolory).
Zamiast uwolnić bardziej konsolę i dać możliwości graczom, żeby nie kombinowali, to komplikują jeszcze bardziej.|Do tego te ceny – konsola jest już droga, a oni wymyślają akcesoria, które są konieczne albo prawie konieczne, a trzeba je kupować osobno.
Przenośne konsolki nowej generacji coraz mniej mi się podobają, obie…
999zł bez modułu g3 to dużo?! Jajca sobie ze mnie robicie czy na głowę upadliście? Konsola ma bateria która zapewnia 5 godzin grania i do 8 godzin innej zabawy (np internet). Model z G3 to 1199 zł – droższy, fakt ale Polska i internet g3… Ekstra karty pamięci w nowym standardzie to fakt trochę boli, ale mi to wisi, kupie najtańszą tylko żeby mieć na zapisy z gier, albowiem uważam że telefonem się dzwoni, konsolą gra a autem jeździ a nie smartfon, służy do wszystkiego nie nadaje się do niczego.
Za 999 złotych mam stacjonarną konsolę która robi to wszystko + kilka innych rzeczy.|5 godzin grania? Mało, ale i tak uwierzę dopiero jak zobaczę.