Sony przedstawia PlayStation VR 2 i dzieli się kolejnymi szczegółami oraz specyfikacją sprzętu
Wciąż niestety nie wiemy, kiedy PS VR2 wpadnie w nasze ręce czy ile będzie właściwie kosztować.
Gogle VR na dobre zadomowiły się w naszej branży, stając się w ciągu ostatnich lat z drogiej ciekawostki normalnym sprzętem do grania. Wciąż oczywiście daleko im do popularności bardziej tradycyjnych platform i nikt się chyba nie łudzi, że mogą zastąpić konsole czy pecety, ale entuzjastów tej technologii z rok na rok tylko przybywa – i spora w tym zasługa wydanego w 2016 PlayStation VR.
O jego następcy usłyszeliśmy po raz pierwszy blisko rok temu, acz wtedy poskąpiono jakichkolwiek szczegółów – niedługo później mogliśmy zaś zobaczyć nowe kontrolery. Od tamtej pory kolejne przecieki zdradzały, na co możemy liczyć przy okazji „dwójki” – na szczęście nadszedł kres wszelkich spekulacji, ponieważ Sony postanowiło nareszcie podzielić się konkretami.
Po pierwsze nazwa: zgodnie z oczekiwaniami gogle to PlayStation VR2 (lub PS VR2). Sprzęt będzie kompatybilny wyłącznie z PS5, do konsoli podłączymy go zaś jednym kablem. Do działania nie wymaga zewnętrznych kamer – te wbudowane będą w sam hełm, który będzie śledzić ruchy kontrolerów i kierunek, w jakim patrzymy. PS VR2 ma mieć wyświetlacz OLED o rozdzielczości 2000x2040 i 90/120Hz oraz oferować obraz 4K HDR, 110 stopni pola widzenia, a także technologię foveated renderingu (pozwalającą na wyświetlanie szczegółów jedynie tych obiektów, na które spojrzymy).
Nie zabraknie też wsparcia 3D Audio oraz systemu wibracji (lub jak kto woli „headset feedbacku”) w samym hełmie, co ma pozwolić graczom poczuć np. podwyższony puls postaci, pęd mijających nas obiektów, odrzut przy przyśpieszeniu samochodu itd. PS VR2 będzie także śledzić nasze spojrzenie. Hideaki Nishino z Sony przypomniał również, że nowe kontrolery wspierają znane z Dual Sense'a adaptacyjne efekty „Trigger” czy efekty dotykowe (tak oficjalnie Sony tłumaczy „haptic feedback” i „adaptive triggers”). Mają mieć prócz tego panel dotykowy śledzący dotyk palca. Połączą się z goglami przez Bluetooth (ver 5.1), naładujemy je kablem USB typu C.
Poznaliśmy również szczegółową specyfikację PS VR2:
- Metoda wyświetlania: OLED
- Rozdzielczość panelu: 2000x2040 na oko
- Częstotliwość odświeżania panelu: 90Hz, 120Hz
- Ustawienie soczewek: regulowane
- Pole widzenie: ok. 110 stopni
- Czujnik ruchu: sześcioosiowy system wykrywania ruchu (trzyosiowy żyroskop, trójosiowy akcelerometr)
- Czujnik mocowania: czujnik zbliżeniowy na podczerwień
- Kamery: 4 kamery dla śledzenia położenia hełmu i kontrolerów, kamera na podczerwień do śledzenia ruchu oczu
- Wibracje: wibracje w hełmie
- Połączenie z PS5: kabel USB typu C
- Dźwięk: wbudowany mikrofon, gniazdo słuchawkowe
Jeżeli nie interesują was jednak szczegóły techniczne, bardziej zainteresujecie się zapowiedzią Horizon Call of the Mountain – VR-owej gry w uniwersum Horizona.
Niestety, data premiery PS VR2 czy jego cena wciąż pozostają tajemnicą.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.