1
3.07.2024, 14:30Lektura na 2 minuty

Po YouTubie krążą tysiące reklam zawierających treści dla dorosłych

A wszystko to na przekór żarliwym zapowiedziom serwisu co do zamiaru wyeliminowania każdej z nich.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

YouTube i reklamy – trudno zaprzeczyć, że to zestawienie ostatnimi czasu pojawia się na naszych łamach nader często, jednakże bez obaw – tym razem tematem nie będzie walka platformy z adblockami, a krążące po niej reklamy przedstawiające raczej niewybredne treści zdecydowanie przeznaczone tylko dla dorosłych odbiorców (chociaż i tu jestem pewien, że spora część z nich wolałaby ich nie oglądać).


Reklamy NSFW na YouTubie

Użytkownicy Reddita zaczęli się skarżyć na wyświetlane im na YouTube reklamy, których treści ze względu na przyzwoitość nie będę tu dogłębnie przedstawiał (aczkolwiek zainteresowanych i odważnych mogę odesłać do posta z ocenzurowaną wersją materiału). Wedle doniesień poszczególnych osób, reklamy takie są im pokazywane pomimo faktu, że regularnie wybierają opcję „pokazuj mniej podobnych”, zostawiają pod każdą z nich kciuka w dół, a nawet blokują „treści promocyjne” tego pokroju.

Co ciekawe, reklamy te nad wyraz często nawet nie przedstawiają rzeczywistego produktu, a wykorzystują sprytnie zedytowane materiały skradzione innym twórcom do promowania m.in. tysięcznej gry mobilnej polegającej na zbieraniu anime dziewczynek.

Problemy YouTube z reklamami zdatnymi do oznaczenia NSFW (Not Safe For Work, treści nieodpowiednie do przeglądania w miejscu pracy) sięgają grudnia ubiegłego roku, kiedy to platforma ogłosiła wszem wobec, że ma zamiar rozprawić się z nimi raz na zawsze.


Podmioty o niecnych intencjach czasami przemycają treści, które naruszają nasze zasady, unikając wykrycia. Aby temu przeciwdziałać, inwestujemy znaczne środki w egzekwowanie naszych zasad i stale monitorujemy naszą sieć pod kątem nadużyć


Oświadczenie YouTube

Serwis Android Authority poprosił przedstawicieli platformy o ponowne odniesienie się do problemu, który, mimo zapowiedzi, wciąż pozostaje obecny. Oto, co otrzymał w ramach odpowiedzi:


Mamy surowe zasady dotyczące reklam zawierających treści o charakterze jednoznacznie seksualnym. Jeśli znajdziemy reklamy naruszające te zasady, usuwamy je.


Oświadczenie YouTube (nowe)

Wspomniano także o tym, że w samym ubiegłym roku zablokowanych lub usuniętych zostało przeszło 5,5 miliarda reklam, z czego niemal 95 milionów zawierało treści dla dorosłych. Tym razem nadmieniono jednak, że do walki z niechcianymi materiałami zaprzęgnięto duże modele językowe, które mają pomóc je wychwytywać i eliminować, nim te trafią na ekrany komputerów i smartfonów Bogu ducha winnym użytkowników.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów1105

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze