Polak ukończył Wiedźmina 3 na najwyższym poziomie trudności bez awansowania postaci. Pokonał też Dettlaffa bez ekwipunku, znaków i alchemii

Tylko niecałym 4% graczy posiadających Wiedźmina 3 na Steamie udało się zdobyć osiągnięcie „Wiedźmin na szlaku” przyznawane za ukończenie Dzikiego Gonu na najwyższym poziomie trudności. Każdy, kto próbował swoich sił na „Drodze ku zagładzie” (taką nazwę nosi najtrudniejsza opcja zabawy), doskonale wie, że najciężej jest na samym początku, kiedy potrafimy zginąć od jednego ciosu byle utopca.
Im dalej w las, tym przeprawa staje się znacznie łatwiejsza. Geralt zyskuje silniejsze wersje znaków, lepsze zbroje oraz mocniejsze bronie. Okazuje się jednak, że możliwe jest ukończenie Wiedźmina 3 na najwyższym poziomie trudności, zupełnie pomijając rozwój Geralta, co właśnie udowodnił jeden z polskich graczy.
Marcin Borzęcki, posługujący się nickiem Cinkroz, ukończył Wiedźmina 3 na „Drodze ku zagładzie” bez awansowania postaci, co budzi oczywiste skojarzenia z hardcore’owymi fanami gier FromSoftware. Jakby tego było mało, najbardziej wymagający boss w grze (wampir Dettlaff) został pokonany bez wyposażenia oraz korzystania znaków i alchemii, ale tym razem z przydzielonymi punktami umiejętności. Zapis walki możecie zobaczyć na YouTubie, a reszta archiwalnych transmisji jest dostępna na Twitchu. Borzęcki jest pierwszym Polakiem, który ukończył Wiedźmina 3 na wymienione sposoby.
Chciałoby się rzec, że chcemy więcej! Społeczność soulslike’ów udowodniła, że wciąż można przesuwać granice tego, co wydaje się możliwe. Czekamy więc na nagranie przedstawiające walki z Eredinem i Olgierdem ukończone za pomocą maty do tańczenia. Sami przyznacie, że mogłoby to wyglądać wyjątkowo zabawnie, biorąc pod uwagę świetną ścieżkę dźwiękową Marcina Przybyłowicza i zespołu Percival Schuttenbach, jaką możemy usłyszeć w Dzikim Gonie.
Fanów Geralta i spółki powinno również zainteresować wydanie specjalne CD-Action w całości poświęcone właśnie Wiedźminowi. Magazyn został podzielony na następujące działy: Historia sukcesu, Świat Wiedźmina, Analiza gier oraz Obok gier. Pierwszy z nich – Historia sukcesu – przedstawia kulisy popularności serii, próbę wyjaśnienia jej fenomenu, wspomnienia redakcji związane z pierwszymi kontaktami z „Wieśkiem” (zarówno w wersji książkowej, jak i growej), a także opisy oraz opinie dotyczące wszystkich części trylogii CD Projekt Red wraz z kultowymi dodatkami do Dzikiego Gonu.

Z kolei dział Świat Wiedźmina poświęcony będzie szerokiemu spojrzeniu na uniwersum – od jego aspektów geopolitycznych i kulturowych, po bestiariusz. Przyjrzymy się układowi sił na mapie Kontynentu, opiszemy najważniejsze mocarstwa, stworzymy zestawienie najpotężniejszych istot (nie tylko potworów), porównamy najbardziej charyzmatyczne postacie oraz spróbujemy rozwikłać niewyjaśnione wątki i tajemnice tego niezwykłego świata.
W dziale Analiza gier – zgodnie z jego nazwą – oddajemy głos autorom, by mogli w formie krótszych felietonów lub obszernych artykułów przyjrzeć się bliżej wybranym aspektom gier osadzonych w uniwersum Wiedźmina. Znajdą się tu zarówno teksty analizujące konkretne elementy serii (np. czy Ciri jako łowczyni potworów wykracza poza książkowy kanon lub które questy zasługują na miano najlepszych), jak i opracowania podejmujące mniej oczywiste tematy, takie jak portret Geralta jako zmęczonego mężczyzny czy przegląd najmniej znanych tytułów z wiedźmińskiego świata.
Na zakończenie, w dziale Obok gier, przyglądamy się projektom związanym ze światem Wiedźmina, które nie są grami wideo. Czeka tu na czytelników pełna retrospektywa literacka obejmująca powieści, opowiadania i komiksy, porównanie polskiego i amerykańskiego serialu, a także przegląd planszówek i stołowych gier fabularnych. CD-Action Wiedźmin możecie dostać w naszym sklepie i na Allegro.