Polskie People Can Fly otwiera dwa nowe studia i tworzy strzelankę dla Square Enix

Polskie People Can Fly otwiera dwa nowe studia i tworzy strzelankę dla Square Enix
Wielkie plany i jeszcze większe ambicje.

Rodzime People Can Fly (Painkiller, Bulletstorm, Gears of War: Judgment) potwierdza, że otworzyło dwa nowe studia. Jedno zostało ulokowane w Wielkiej Brytanii, a konkretnie Newcastle, zaś drugie w Rzeszowie. Działające od września 2017 roku People Can Fly UK ma ułatwić korzystanie z bogatej wiedzy i doświadczenia brytyjskich developerów. Ekipa składa się z byłych pracowników Ubisoft Reflections i Sumo Digital oraz ludzi działających wcześniej w segmencie gier niezależnych. Rzeszowskie studio zatrudnia natomiast około 30 osób, które angażowały się w rozwój marki Sniper: Ghost Warrior.

Tak o sytuacji wypowiedział się Sebastian Wojciechowski, szef People Can Fly:

Kiedy People Can Fly ponownie stało się niezależnym studiem [w czerwcu 2015 roku – dop. red], naszą ambicją było zbudowanie zespołu utalentowanych i doświadczonych programistów, który mógłby rozwijać najlepsze gry wysokobudżetowe. W 2017 roku zdecydowaliśmy się otworzyć nowe studio w Newcastle, w Wielkiej Brytanii, aby przyciągnąć nie tylko lokalne talenty, ale także najlepszych programistów z Wielkiej Brytanii. Chcemy, aby zespół ten rozrósł się do 20-30 developerów w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy. Kiedy CI Games zdecydowało się na restrukturyzację swojej działalności, natychmiast zdecydowaliśmy się otworzyć nowe studio w Rzeszowie, aby umożliwić tym znakomitym programistom kontynuowanie pracy jako zespół, a także dać im szansę współtworzenia gry, nad którą pracujemy. Naszym celem jest zaoferowanie obu nowym studiom, w Newcastle i Rzeszowie, możliwości pracy nad funkcjami lub częścią gry niezależnie od warszawskiego zespołu.


People Can Fly potwierdza, że wszystkie trzy studia – zatrudniające łącznie ponad 150 osób – pracują obecnie nad wysokobudżetową strzelanką. Wiemy, że to nowa marka, a produkcję finansuje Square Enix.

14 odpowiedzi do “Polskie People Can Fly otwiera dwa nowe studia i tworzy strzelankę dla Square Enix”

  1. GandalfCzarny 15 maja 2018 o 19:02

    To jeszcze dyszy? :O Myślałem, że już dawno zamknęli to studio.

  2. Dobrze, może wyjdzie z tego następny Painkiller. Oby nie był to następny Bulletstorm bo ta gra miała trochę za dużo problemów, była przeciętna i nie wiedziała czy chce być Doomem czy Call Of Duty…

  3. @GandalfCzarny|No co ty ? przerciez oni nowa gre wydaja niedlugo nie widziales gameplau ? grafika kozak.

  4. @GandalfCzarny Jest taka pewna gra f2p… taka dość popularna… no wiesz, od kilku miesięcy prześciga najlepiej sprzedającą się od roku grę na steamie… mogłeś o niej słyszeć…

  5. @Victarion:|Chyba pomyliło Ci się z The Astronauts Adriana Chmielarza (założyciela i byłego szefa PCF) i zapowiedzianą przez nich grą Witchfire.

  6. GandalfCzarny 15 maja 2018 o 22:09

    @1wariat1 Tak szczerze, to nie wiedziałem, że współtworzyli Fortnite aka Symulator Schnącej Farby 2017. Człowiek całe życie się uczy ;p

  7. Szpagin Prawda

  8. „We want this team to grow to 20-30 developers within the next 12-18 months.”|”Working alongside the main PCF Warsaw studio and PCF UK is the recently opened Rzeszów studio with around 30 developers that worked on Sniper: Ghost Warrior franchise.”| Od kiedy to „developers” znaczy „programiści”? 😛

  9. @Deedi88|Albo hraboll nie wie o czym pisze, albo (co bardziej prawdopodobne) skopiował tekst z innej strony.

  10. Swoją drogą, to zarówno Painkiller jak i Bulletstorm to dla mnie nudne gry.

  11. @Deedi88 Słuszna uwaga, poprawione.

  12. CzlowiekKukurydza 16 maja 2018 o 15:44

    @2real4game A co je różni od Serious Sama? Brak coopa. Bulletstorm nie ma ani Deathmatcha, ani hordy/surivalu. Painkiller jak wyszedł to było coś głównie dzięki kołkownicy która wtedy była mega bajerem, w singla Bulletstorma grało mi się dobrze, ale jakby dali wszystkie bronie a raz i jakieś sensowniejsze ulepszenia + coop to byłoby naprawdę dobrze.

  13. Bulletstorm ma coopa.

  14. Znowu widzę przerost ambicji, niech studio ma nawet 50 ludzi ale robi dobre gry. PCF z Chmielarzem co by nie mówić zrobiło mega dobrego Painkillera (20 osób wtedy) oraz ciekawego i nawet fajnego Bulletstrom. Ale zakładając nowe studia cieżko to będzie ogarnąć. To jak z Crytek pokupowali studia na całym świecie i… prawie zbankrutowali 🙂

Dodaj komentarz