24.01.2011
Często komentowane 38 Komentarze

Portal 2: Poziomy stworzone przez moderów trafią też na konsole!

Portal 2: Poziomy stworzone przez moderów trafią też na konsole!
Portal 2 zapowiada się na tytuł, który udowodni, że można w branży gier robić rzeczy, których nikt nigdy wcześniej nie osiągnął. Nie dość, że produkcja ta umożliwi wspólną grę posiadaczom PC i PlayStation 3, to jeszcze pozwoli posiadaczom konsol korzystać z poziomów stworzonych przez komputerowych moderów.

Tę informacje na temat Portala 2 wyjawił Chet FaliszekValve Software w rozmowie z serwisem NowGamer.

„Oczywiście narzędzia do modyfikacji poziomów muszą pozostać na platformie Windows, ale to, co będzie nimi stworzone, już nie, więc dostarczymy to na wszystkie platformy [na jakie zostanie wydana gra]. W zależności od tego, z jakiej platformy korzystasz, uzyskasz dostęp do tych poziomów w inny sposób, np. posiadacze PlayStation 3 skorzystają ze Steamworks. Odkryliśmy, że naprawdę warto wspierać społeczność, bo to mądrzy, pomysłowi ludzie, którzy są w stanie zrobić z twoją grą wiele wspaniałych rzeczy, a potem podzielić się tym z innymi”.

W innym wywiadzie Faliszek potwierdził, że Portal 2 będzie miał dwie końcówki, po jednej dla trybu dla jednego gracza i dla co-opu. Jednocześnie przedstawiciel Valve potwierdził, że gra będzie na tyle trudna, by każdy dał radę dotrzeć do końca. Nie chce bowiem, by powtórzyła się sytuacja z pierwszym Portalem, którego finałowy filmik obejrzało na YouTube aż 5 milionów osób. Oby jednak nie było ZBYT łatwo.

38 odpowiedzi do “Portal 2: Poziomy stworzone przez moderów trafią też na konsole!”

  1. Portal 2 zapowiada się na tytuł, który udowodni, że można w branży gier robić rzeczy, których nikt nigdy wcześniej nie osiągnął. Nie dość, że produkcja ta umożliwi wspólną grę posiadaczom PC i PlayStation 3, to jeszcze pozwoli posiadaczom konsol korzystać z poziomów stworzonych przez komputerowych moderów.

  2. Fajnie

  3. zajedwabiście:) nie przepadam za grami Valve, ale za ich podejście do graczy, mają u mnie dużego plusa.

  4. super + dla Valve

  5. Jeśli to się przysłuży scenie moderskiej – jestem za!

  6. Żeby tylko tak było z X360.

  7. Ale obniżenie poziomu trudności w ogóle mi się nie podoba:/

  8. Każdy news o tej grze zaczyna się od zdań które po prostu są tak górnolotne ze aż podnoszą ciśnienie. Po prostu nie mogę się doczekać premiery tej gry! Kwiecień w kalendarzu jest stanowczo za daleko 😉

  9. Finałowy filmik obejrzało 5 mln osób nie dlatego, że tyle nie przeszło gry, tylko dlatego, że creditsy były genialne. Lepiej odpalić filmik na YT, niż przechodzić za każdym razem ostatni poziom, nie?

  10. nie chcę, by był łatwiejszy od pierwszego portala!

  11. Już widze te wszystkie levele dla ps3 od przeciwników konsol:) Poziom extrasuperimpossible

  12. PS3 best 😉 jako konsola 😉

  13. Przecież Portal na zwykłych mapach nie był wcale taki trudny….

  14. Ale, kurczę, czemu nie można robić poziomów na PS3? Przecież seria LBP udowodniła, że maszynka Sony do robienia leveli nadaje się znakomicie. Manipulowanie elementami za pomocą Move i pisanie kodu na klawie USB – to byłoby równie dobre jak modowanie na PC!|Żeby tylko nie zrobili tej gry na hamburgerowym poziomie, pierwszy Portal był właśnie w sam raz.

  15. Zgadzam się z prze mówcą.

  16. Pierwszy Portal wymagający? Brednie. Nawet mój 9-letni siostrzeniec go skończył bez mrugnięcia okiem. Gra była fajnym, logicznym zabijaczem czasu, ale nie przesadzajmy. Jeśli podstawowe misje okażą się zbyt łatwe to nie ma co płakać. Właśnie dlatego powstały narzędzia do tworzenia poziomów. Pomysłem udostępnienia tych poziomów na PS3 jest zachwycony i coraz bardziej przekonuje się do zakupu gry gdy tylko pojawi się ona w sklepach. Darmowa wersja na PC, poziomy tworzone przez graczy, wspólny co-op. Czad.

  17. @Sergi nie nadaje się ,lbp BYŁO jednym wielkim edytorem, i w jej kontekście nie można mówić o „modach”, dodatkowo, wszystko było w nim skrajnie uproszczone, uwierz mi że z edytorem pokroju tego z lbp nic byś w żadnej innej grze nie zdziałał , wiem że niektórym ciężko to zaakceptować jednak są rzeczy i jest ich od groma i jeszcze trochę) których konsola NIE potrafi, ew. jest skrajnie trudne do uzyskania, dlatego też nigdy konsole nie będą miały idealnych hitboxów w fps-ach, nigdy nie będzie edytorów itp.

  18. Zgadzam się z tym wyżej

  19. Zgadzam się z tym niżej

  20. Ciekawy jestem jak bardzo posiadacze pieców dowalą konsolą.

  21. @Ganjalf – nie przysłuży ani nie zaszkodzi. Właściwie nic się nie zmienia. Tak jak w pierwszym Portalu poziomy stworzysz tylko na PC i de facto to na PC będzie aktywna scena. Na konsolach będą tylko dodatkowi potencjalni odbiorcy tych mapek.

  22. O.o Co z tego, że gra będzie dłuższa, jeśli będzie łatwiejsza od poprzedniczki…

  23. @DOWN|No to jajco

  24. @Demilisz|nie jest tak źle, jakby się mogło wydawać. Posiadacze PS3, kupując Portal 2 na swoją konsolę, dostaną też za darmo do ściągnięcia gre na PC, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by na PC tworzyć levele, w które grało się będzie na PS3 😀 |Oczywiście zakładając, że ktoś woli grać na PS3 niż na PC (np PC za słaby, żeby cieszyć się płynną grą na wysokich ustawieniach)

  25. Hmm… Ciesze się z faktu że świat konsolowy ( przynajmniej PS3 ) łączy się z PC choć trochę 😉 .

  26. @darthRaven pc za słaby? To by znaczyło, że Portal 2 również ma skopaną konwersję… Co jest raczej mało prawdopodobne przy SteamWorks…|Gdzie pierwszy Portal był trudny? Zwłaszcza gdy mówimy o zwykłych komorach…

  27. teraz pozostaje już tylko czekać

  28. Valve pokazuje, że nie istnieją żadne granice w robieniu gier porządnych. Wspólna gra z konsolowcami, dostarczanie im fanowskich map? Chyba tylko oni mają łeb na karku i widzą, że na takich działaniach zbiją niezłą sumkę, w dodatku nie denerwując graczy.

  29. Oczywiście tylko dla PS3 i PC – tylko one działają na Steamworks. Microsoft nie pozwala Valve na zrobienie wersji na Xboxa… i sporo na tym straci.

  30. Jak Portal mógł być trudny?,chyba trzeba być bez mózgiem żeby go nie skończyć.

  31. lulz? portal był przepościutki, a filmik pewnie oglądało 5 milionów osób bo na końcu było epickie Still Alive 😀

  32. W takim razie jeszcze bardziej cieszę się że potrafię obsługiwać hammera (edytora map do source’a), a z drugiej strony nie cieszę się, bo portal 2 mi nie pójdzie…

  33. @Sergi A no dlatego że trzeba byłoby zrobić edytor dla ps3, dlatego peestrójkowcy dostaną też wersję pc/mac (swoją drogą kiedy będzie/czy już jest source sdk dla mac?) do edytowania mapek

  34. Portal nie był trudny, ale nie był też „przeprościutki”. Chyba, że rzeczywiście jestem „bezmózgiem”… A co-op w Portalu 2 musi być prostszy niż singiel, żeby ludzie się nie zniechęcali i nie odłączali się w trakcie rozgrywki ;P

  35. @ZdeniO ten tok myślenia sprowadził nam cod-a do poziomu „w+lmp” gra POWINNA i MUSI być w miarę wymagająca, głupotą jest dla mnie twierdzenie że 3-4 dedy przed przejściem poziomu klasyfikuję grę już jako „trudną” jest to gra NORMALNA, w niczym się nie wyróżniająca, a to że hamburgery nie są w stanie znieść tego że poziomów nie powinno się dać przejść bez ani jednego ded-a to już nie mój problem. gry to zabawa, zabawa od zawsze wiąże się z wyzwaniami, a nie z banalnością, robiącą z gier interaktywne filmy

  36. Lol, pierwszy portal był łatwy, jak ten będzie jeszcze łatwiejszy to lipa 🙁

  37. „W zależności od tego, z jakiej platformy korzystasz, uzyskasz dostęp do tych poziomów w inny sposób, np. posiadacze PlayStation 3 skorzystają ze Steamworks.”|To znaczy, ze posiadacze X360 rowniez moga na to liczyc? Bo cos mi sie kompletnie nie podoba ten romans Valve z Sony.

  38. @Chmielok – Hmmm, teoretycznie też powinni dostać, ale jako że tam nie ma Steama to nie wiem jak to będzie.

Dodaj komentarz