Prawa frakcyjne w Heroes of Might and Magic: Olden Era bez tajemnic. Twórcy tłumaczą szczegóły nowego systemu

Prawa frakcyjne w Heroes of Might and Magic: Olden Era bez tajemnic. Twórcy tłumaczą szczegóły nowego systemu
Maciej "Macix" Szymczak
Poznajcie jedną z największych nowości w Heroes of Might and Magic: Olden Era.

Premiera Heroes of Might and Magic: Olden Era zbliża się wielkimi krokami. Produkcja początkowo miała się ukazać w drugim kwartale tego roku, jednak premierę przesunięto na 2026 rok. Na najnowsze Heroesy poczekamy więc jeszcze kilka miesięcy. Czekających jest całkiem sporo, gdyż jakiś czas temu studio Unfrozen poinformowało o ponad milionie osób, które dodały Olden Erę do steamowej listy życzeń. 

Z pewnością przyczyniło się do tego demo gry, które udostępniono na Steamie podczas świętowania 30-lecia marki Heroes of Might and Magic. Studio Unfrozen regularnie publikuje także devlogi tłumaczące poszczególne mechanizmy gry. Ostatni dotyczył obiektów znajdujących się na mapie, natomiast ten, który zaserwowano nam kilka dni temu, bierze na tapet prawa frakcyjne. 

Rzeczony system to jeden z tych elementów, który wyróżnia Heroes of Might and Magic: Olden Era na tle innych części serii, bowiem jest całkowicie unikalny dla najnowszej odsłony. Prawa frakcyjne to trwałe wzmocnienia naszego królestwa zwiększające choćby siłę jednostek czy przyrost zasobów. Za każdym razem, gdy nasz bohater pokona wrogą armię lub zajmie kopalnię, to oprócz zwykłych punktów doświadczenia dla siebie, zdobędzie również te dla miasta.

Po uzbieraniu wymaganej liczby królestwo awansuje na kolejny poziom, a gra nagrodzi nas punktem, który wydamy w drzewku praw frakcyjnych. Rzeczony system będzie dzielił się na dwie kategorie: prawa związane z jednostkami i walką oraz te poprawiające sytuację ekonomiczną czy dające pewne ogólne wzmocnienia powiązane tematycznie z frakcją. Knieja będzie zatem mogła zmniejszyć koszt umiejętności swoich jednostek, Loch — poprawić kursy wymiany zasobów na targowisku, a Nekropolia pozbędzie się kar za morale w przypadku mieszanych armii.

Celem tego systemu jest podkreślenie charakteru każdej z frakcji w Heroes of Might and Magic: Olden Era i zapewnienie graczowi unikalnego doświadczenia za każdym razem, gdy zdecyduje się zagrać nowym zamkiem. Olden Era trafi do nas we wczesnym dostępie w przyszłym roku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *