Problemy z Nvidia App. Wydajność niższa nawet o 15% w niektórych grach [AKTUALIZACJA]
![Problemy z Nvidia App. Wydajność niższa nawet o 15% w niektórych grach [AKTUALIZACJA]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2024/02/14/d6c3e8b1-4824-455c-8100-67dc04e41eab.png)
Nvidia App zastąpiła oficjalnie GeForce Experience na początku grudnia, tym samym odsyłając swojego poprzednika na zasłużoną emeryturę. Docelowo aplikacja ma połączyć możliwości zarówno wspomnianego już GeForce Expierience, jak i panelu sterowania Nvidii, zbierając wszystkie przydatne funkcje w jednym miejscu. Jak się jednak okazało, premiera Nvidia App mogła odbyć się nieco zbyt szybko, jako że program ma tendencję do obniżania wydajności w licznych grach.
Optymalizacja, tyle że w złą stronę
Od momentu debiutu Nvidia App po sieci krążyły pogłoski, jakoby po zainstalowaniu aplikacji liczba klatek na sekundę w niektórych produkcjach zauważalnie spadła. Wiele osób zainteresowało się tematem i postanowiło przekonać się na własne oczy, ile prawdy jest w tym stwierdzeniu. Jak się okazało – całkiem sporo.
Użytkownik X-a Marc Foxx przeprowadził porównanie w czterech grach: Horizon Zero Dawn Remastered, Returnal, Borderlands 3 oraz Black Myth: Wukong. W przypadku każdej z nich po zainstalowaniu aplikacji Nvidii licznik FPS wskazywał niższą wartość na komputerze wyposażonym w RTX-a 4080 Super oraz procesor Intel Core i7-14700K i 32 GB RAM.
Dla przykładu: bez apki Nvidii Horizon wyciągał 214 klatek na sekundę, zaś po jej zainstalowaniu – 196. Analogiczna sytuacja miała miejsce w przypadku Returnal (150 przed/132 po), Borderlands 3 (175/157) i Wukonga (82/76).
Problemy z wydajnością powodowane softem Nvidii potwierdziła także redakcja Tom’s Hardware, która to przeprowadziła własne testy. Płynące z nich wnioski były zbieżne z tymi wyciągniętymi przez Marca Foxxa i brzmią one następująco – Nvidia App definitywnie ma negatywny wpływ na płynność gier. Oczywiście znajdują się wyjątki od tej reguły, jak np. S.T.A.L.K.E.R 2, niemniej jest ich względnie niewiele.
Nvidia nie odniosła się do zaistniałej sytuacji, nie mamy również informacji na temat tego, kiedy problem zostanie wyeliminowany, ani dlaczego aplikacja wywiera negatywny wpływ na wydajność. Jeśli jeszcze nie instalowaliście Nvidia App (która pobiera się wraz z nową wersją sterowników), prawdopodobnie powinniście wstrzymać się z tym jeszcze przez pewien czas.
Aktualizacja
Nvidia przekazała, że jest świadoma problemów powodowanych przez jej aplikację i poinformowała, że wynikają one z funkcji Game Filters. Aby ją wyłączyć, musimy przejść do ustawień Nvidia App, upewnić się, że znajdujemy się w zakładce „Funkcje” i tam też odznaczyć „Filtry gry i tryb zdjęć”, które powinny być drugą opcją od góry.

Czytaj dalej
-
Nowy tydzień, nowe darmowe gry w Epic Games Store. Tym...
-
Hades 2 kolejnym kandydatem do gry roku. Dzieło Supergiant Games...
-
Reżyser remake’u Final Fantasy 7 kontrowersyjnie o Game-Key Cardach do Switcha...
-
Departament Bezpieczeństwa Krajowego USA używa Pokemonów, by promować deportację imigrantów....
7 odpowiedzi do “Problemy z Nvidia App. Wydajność niższa nawet o 15% w niektórych grach [AKTUALIZACJA]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Po co ktoś tego w ogóle używa? Kiedyś pobrałem do nagrywania ekranu, ale windowsowy już daje radę. W szczególnych przypadkach i tak lepiej od obu działa obs. Sterowniki wolę instalować sam kiedy mam taką potrzebę, a nie zastanawiać się dlaczego nagle brakuje 30 fpsow. Ustawienia w grach też chyba lepiej ogarnąć ręcznie i mieć więcej FPS przy tej samej jakości lub odwrotnie
Też podoba mi się nakładka Game Bara ale niestety jakoś dziwnie nagrywa filmiki. Przy ustawieniu 30fps wychodzi np 27 a przy 60fps okazuje się 53 lub inne dziwne liczby. Czuć, że nagrany filmik nie jest tak gładki jak tym od Nvidii.
Zawsze unikaj narzędzi microsoftu. Nvidia nagrywa powtórki bez obciążenia – nie musisz włączać i wyłączać nagrywania bo nagrywa w tle i na żądanie przywołuje ostatnie kilka minut. Ponadto masz super filtry np. poprawiające kontrast do gier sieciowych (zobaczysz camperów w ciemnej alejce) lub wyostrzające obraz (do rozmazanych gier z TAA).
Ustawienia ogarniam sam, ale o nowym sterowniku z mediów często dowiaduję się kilka tygodni po tym jak wyjdzie, tymczasem ta apka proponuje instalację w ciągu 48 godzin od premiery – akurat jak wychodzi jakaś nowa większa gra. Czasami te najnowsze sterowniki to must have dla jako takiej wydajności. To już nie te czasy, że nowe gry chodziły na sterownikach sprzed 3 lat tak samo wydajnie.
Czy możecie nie kopiować bez sprawdzania clicbait-ów i robić niepotrzebny dramat?
Hardware Unboxed przetestowali to poprawnie, jedno ustawienie które można zmienić w 3-4 kliknięcia powoduje stratę fps-ów na poziomie 3%
Jak mniemam mówisz o filtrze gier. Niestety ja go używam często, bo dzisiejsze gry na UE5 to takie masło, że bez filtra sharpen nie da się grać.
Dobra, doczytałem. Chodzi o wyłączenie nvidia overlay czyli funkcji nagrywania w tle. Chyba logiczne jest, że jak mamy funkcję powtórki, która cały czas coś nagrywa to będzie to minimalnie wpływać na wydajność. W większości gier zawrotne 2fps, w upośledzonym hogwarcie aż 20fps.
Faktem jest jednak, że GFE działało lepiej (72fps w cyberpunk vs 71 na nvidia app, vs 69 z włączonym overlayem).
No potwierdzam. W ,,Baldurs Gate 3,, kilkanaście klatek więcej po odinstalowaniu App.