rek
17.10.2012
Często komentowane 31 Komentarze

Project Eternity: Zbiórka zakończona, padł rekord Kickstartera

Project Eternity: Zbiórka zakończona, padł rekord Kickstartera
Zakończyła się akcja zbierania pieniędzy na realizację Project Eternity – „oldskulowego” RPG-a od studia Obsidian Entertainment. Kampania odniosła ogromny sukces – gra osiągnęła najlepszy wynik spośród wszystkich tego typu projektów finansowanych w ramach Kickstartera.

Na potrzeby Project Eternity udało się ostatecznie zebrać 3,986 miliona dolarów (potrzebowano co najmniej 1,1 miliona dolarów). Kwotę tę wpłaciło łącznie 73,986 tysięcy użytkowników. Tym samym produkcja studia Obsidian Entertainment wyprzedziła pod względem zgromadzonej sumy Double Fine Adventure – grę, która do tej pory miała najlepszy wynik spośród growych projektów (3,33 miliona dolarów).

Project Eternity osiągnęło większość z planowanych przez twórców progów finansowych – do produkcji dodane zostaną więc m.in. nowe klasy postaci i kolejne duże miasto. Nie udało się jednak przekroczyć granicy 4 milionów dolarów – po jej osiągnieciu developerzy z Obsidian Entertainment obiecywali „rozszerzyć całą grę”, dodając komentarze twórców i ścieżkę dźwiękową nagraną przez orkiestrę. Warto jednak zwrócić uwagę, że nie wszystko stracone, ponieważ dodatkowe 140 tysięcy dolarów zebrano poprzez PayPala.

31 odpowiedzi do “Project Eternity: Zbiórka zakończona, padł rekord Kickstartera”

  1. Zakończyła się akcja zbierania pieniędzy na realizację Project Eternity – „oldskulowego” RPG-a od studia Obsidian Entertainment. Produkcja odniosła ogromny sukces – gra osiągnęła najlepszy wynik spośród wszystkich tego typu projektów finansowanych w ramach Kickstartera.

  2. ” Nie udało się jednak przekroczyć granicy 4 milionów dolarów” Udało, do puli z Kickstartera doliczają PayPala… a tam można donatować jeszcze przez jeden dzień. Więc mają sporo ponad.

  3. proszę bądź w sprzedaży pudełkowej, proszę bądź w sprzedaży pudełkowej, proszę bądź w sprzedaży pudełkowej…

  4. „DOTOWAĆ!!!” Poza tym link do forum na którym jest napisane, że potwierdzają przekroczenie 4 milionów razem z zbiórką z paypala http:forums.obsidian.net/topic/61646-did-you-miss-out-on-the-kickstarter-paypal-options-are-still-up-but-not-for-long/

  5. Nie mogę się doczekać tej gry D:

  6. Powinna być w pudle po Polsku, bo wersja Polska wygrała głosownie na forum, a pudło jest tam obiecane np jak ktoś zapłaci 65$. Choć pewnie to i tak będzie zależeć od wydawców.

  7. I zgadzam się z zoldatorem, MUSI być wersja pudełkowa bo się popłaczę ;_;

  8. To chyba najlepszy dowód że gracze chcą starych dobrych rozbudowanych gier RPG, a nie tylko prostych gier jak Skyrim czy Diablo 3

  9. @DeeJay85|gracze chcą i tego i tego. Diablo po pierwsze to h’n’s więc o czym rozmawiamy. osobiście z reguł gram w action RPG (Gothic, Kingdoms of Amalur, Divinity 2) ale w kolejce do przejścia czeka wiele innych tytułów jak Dragon Age czy Neverwinter Nights. z przyjemnością czekam na Project Eternity i Baldur’s Gate EE.

  10. Zawsze się zastanawiałem dlaczego wszyscy wokół doszli do wniosku, że najlepiej nie rozwijać/całkiem odejść od gatunku taktycznego drużynowego RPG. Jak ktoś uważa że to oldskul to jest w błędzie – to tak jakby ktoś powiedział że strzelanki FPS to oldskul – to jest gatunek który non stop może się rozwijać, tylko że nikt tego nie robi. Najśmieszniejsze jest to, że slashery diablopodobne też się za bardzo nie rozwijają mimo ogromnych możliwości a nikt się nie pali nazywać tego oldskulem…

  11. …jeszcze trochę i chyba oldskulem będzie nazywane wszystko co wymaga trochę myślenia :/

  12. @zoldator tak Diablo to h’n’s ale mimo wszystko jest to uproszczony gatunek gier RPG. I porównując D2 do D3 widać jak rozgrywka się spłyciła. A ja nawiązywałem do wypowiedzi różnych twórców że gracze nie chcą rozbudowanych pozycji jakie były kiedyś i że takie gry się nie sprzedadzą zbyt dobrze w dzisiejszych czasach, a tu na przykładzie tego Kickstartera widać co innego.

  13. Co wy z tą sprzedażą pudełkową? Co jest złego w cyfrówkach?

  14. Pozostało czekać. 😀

  15. Macondo – pewnie to, że nie ma pudełek. :

  16. A jaką imprezkę mieli na livestreamie wczoraj przez ostatnie 5 godzin….fju fju….poczułem się jakby był sylwester…..super zgrana i fajna ekipa…..”cisneli” nawet naszą luksusową co pokazali na samym końcu 🙂

  17. całe szczescie ze ani grosza im nie dałem, wielomilionowa korporacja i jeszcze hajs ciągną.

  18. Znaczy co, stać ich, by rozdawać gry? Przecież 60% ludzi zaledwie wykupiło „preorder”. A mimo to, z własnej nieprzymuszonej woli średnia wyniosła prawie 55$…

  19. @Dariusxq jaka wielomilionowa korporacja? Obsidian właśnie wystartował na kikstarterze żeby od takich korporacji uciec bo w życiu żadna nie zgodziła by się na taki „odlschoolowy” projekt uważając go za niezyskowny. Weź człowieku albo trollujesz albo nie masz pojęcia o niczym…

  20. @Dariusxq Chyba ci się coś pomyliło. Obsidian to developer, nie wydawca. Nie mogą sobie tak po prostu wydać gry bo nie mają na to własnych pieniędzy. A przynajmniej nie grę AAA.

  21. Brakuje 14 tyś. i nie mogą zrobić tej „rozszerzonej gry”?

  22. Kowek dziecko, razem z wpłatami z Paypala, jest ponad 4,1 mln więc cel został osiągnięty o czym powiedzieli już wczoraj nawet podczas imprezki…

  23. @KoweK Nic nie brakło, na paypalu mają około 140 tysięcy. Po prostu KS (z tego co pamiętam) blokuje możliwość edycji strony po tym jak akcja się zakończy więc nie zrobili tam aktualizacji.

  24. @DeeJay85|Co do Skyrima to wez pod uwage mody. Ta gra wcale nie musi byc prosta.

  25. @Aargh: Tu się z tobą nie zgodzę , ponad 2/3 graczy zainstalowało przynajmniej jednego moda i nie chodzi mi o mody typu zbroja dla konia tylko mody takie jak SkyrimUI .

  26. oh yeah fuckin’ good!

  27. Oj gra będzie rewelacyjna.czekam.

  28. Ale na razie mogliby zająć się South Parkiem. Tyle miesięcy od zapowiedzi i raptem jeden trailer i parę screenów. Dobrze, że premiera w marcu.

  29. Legenda Baldur’s Gate wiecznie żywa.

  30. Kickstarter zaczyna coraz więcej znaczyć wśród twórców gier. Nic dziwnego, w końcu sami grcze finansują produkcję, a nad głową nie mają korporacyjnego szefa, więc prace nad danym tytułem idą dość szybko.

  31. łał co za bonusy… szau.

Dodaj komentarz